כתבה שנייה בסדרת שיווק אהוב.
חשוב כמו מפרסם. הקמפיין השיווקי שלך צריך להיות בנוי על הצעת שיווק מוצקה אשר מפנה אל המאפיינים של השיווק האהוב. כפי שכבר אמרנו, מרכיב חשוב ביותר בשיווק האהוב הוא היותו חינוכי ומועיל. לכן, עליך להעלות באופן עקבי רעיונות לתכנים מעולים חדשים. עם זאת, ההשקעה הזו עלולה להיות מתישה. כדי להתמודד עם הדרישות ליצירת תכנים חדשים, עליך לחשוב כמו מו"ל.
כמו המו"לים, עליך לבנות לעצמך תמונה מפורטת ומדוייקת של קהל היעד שלך כדי לבנות תוכן מהותי עבורו.
מיהם הלקוחות האידאליים שלך ומי הלקוחות הפוטנציאליים? מה הדאגות העיקריות שלהם, הצרכים ותחומי העניין העיקריים שלהם? היכן ניתן להשיג אותם – במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות או בבלוגים – ואיזה סוג תכנים הם מעדיפים? שאלות אלו יעזרו לך לפתח דמויות קונים עבור האסטרטגיה שלך.
התמקד בשלב הנכון. לתוכן יש תפקיד מרכזי וקריטי בכל שלב שיווקי, מיצירת המודעות לגבי החברה שלך ועד להפיכת לידים ללקוחות. אך סוגי התכנים שבהם עליך להשתמש כדי להשיג את המטרות השונות בכל שלב, הם לעתים שונים מאוד האחד מן השני.
- · מודעות. זהו השלב שבו המשתמשים מתוודעים למותג שלך או מבינים שיש להם צורך במוצר או בשירות שלך.
- · מחקר או חינוך. המשתמש מזהה את הבעיה וחוקר עבור פתרונות פוטנציאליים, כולל המוצר או השירות שלך.
- · השוואה או תוקף. המשתמש בוחן את האופציות ומתחיל לצמצם את רשימת הספקים האפשריים של המוצר או השירות.
- · רכישה. המשתמש מחליט ממי לרכוש את המוצר או השירות המוצע.
תוכן שמושך תנועה ולידים. בשביל להשיק קמפיין שיווקי עצמתי, עליך להתמקד בשלב הראשון – יצירת מודעות דרך התוכן השיווקי שלך. זה אומר שההצעה השיווקית שלך צריכה למשוך הרבה תנועה וליצור לידים חדשים עבור העסק שלך. ישנם סוגים שונים של פורמטים ונושאים שתוכל להשתמש בהם כדי להשיג את המטרה.
כדי למצוא את הנושא שמושך הכי הרבה תשומת לב מקהל היעד שלך, ראשית עליך לחפש במידע בעל נגישות. תוכל למשל לבדוק את הבלוגים הפופולאריים ביותר שפירסמת, לבחון מהם העמודים הנצפים ביותר באתר שלך ולבדוק את הביצועים הקודמים שלך – כל אלה, ידריכו אותך לכיוון תוכן שיווקי חדש. אם אין לך גישה פנימית לתוכנות ניתוח שיווקי, חפש בדומיין הראשי ( הטרנדים של טוויטר, חדשות גוגל, גוגל טרנדים ועוד) סיפורים פופולארים על התעשייה שלך. תוכל ליצור כל תוכן מחדש בעזרת חידוש קל של חוויות אישיות, עצות מקצועיות ותגובות לחומר הקיים.
באיזה פורמט להשתמש: מבחינת הפורמט, ישנם סוגים שונים של פורמטים, ממבוססי טקסט כמו ניוזלטרים, דוחות וספרי הדרכה להורדה, דרך סמינרים אינטרנטיים ועד לסרטונים וראיונות.
מאוד חשוב שבדרך למציאת פורמט ותוכן נכון, תזכור את ההעדפות של קהל היעד שלך ושל דמויות הקונים הפוטנציאליים שיצרת ותתאים את כל הגורמים לדמויות אלה.
כמובן, שאתה לא צריך להיות היחיד אשר בונה עבור החברה שלך תכנים שיווקיים. תוכל להשתמש בקולות שונים וייחודיים מתוך הארגון שלך. תוכל להשתמש באנשים מכלל המחלקות אשר נוגעים בתחום אחר של התעשייה, אם זה באנשי שירות לקוחות, במנהלי מוצר, באנשי הטכנולוגיה של העסק ועוד – זכור שלכל אחד יש נקודת מבט שונה וייחודית על אספקטים שונים של העסק שלך. הפוך את העובדים שלך לתורמים ובקש מהם לכתוב יחד ספרון הדרכה למשהו מסוים שקשור למוצר או לשירות. ראיין מספר עובדים ופרסם את הראיונות בסרטונים קצרים המשתפים את התחום המקצועי שלהם. הזמן את העובדים לעשות מצגות או לענות על שאלות בסמינר אינטרנטי.
תוכל אף לצאת מגבולות החברה שלך כדי לחפש עזרה ביצירת תוכן. ישנן חברות שיוצרות תוכן עבורך וישנם עצמאיים שישמחו ליצור תוכן עבור העסק שלך, ישנם עורכים שיוכלו לנהל עבורך בלוג, ספרוני הדרכה ועובודות כתיבה אחרות. תוכל לבחור נושא מרכזי, טון וקהל יעד ולהדריך את הכותב לתוכן הרצוי.
כמעט כל תוכן ניתן לשכתב מחדש ולהכניס בפורמט אחר. תוכל לפרסם מחדש תכנים קודמים בפורמטים אחרים ולנצל אותו עד תום. הפוך את זה להרגל – חפש אחר תכנים קודמים שתוכל לחדש בפורמטים שונים וערוך אותם כך שיתאימו לצורת הגשה שונה.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בבניית שיווק אהוב ואיכותי?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
כתבות נוספות בסדרה:
1. יצירת שיווק אהוד ואהוב עבור המותג שלך
3. כיצד ליצור לידים חדשים באמצעות שיווק נכון?
4. כיצד יוצרים תהליך אוטומטי שמייצר זרם עבודה?
5. כיצד בונים הצעה שיווקית לקשרים קיימים?
6. יצירת התלהבות מהמותג באמצעות בלוגים ורשתות חברתיות
7. כך תגרום לוויראליות של התוכן שלך ברשתות חברתיות!