כתבה שניה בסדרה: שליטה בשיווק ברשתות החברתיות המובילות
בכתבה הראשונה בסדרה, כתבנו על הצורה שבה תוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלך ברשתות החברתיות והבהרנו כי קודם כל, עליך להיות מעורב ברשתות, להכיר אנשים מרכזיים בענף שלך, והכי חשוב – להגדיל את הטווח החברתי. כעת, אנחנו נדבר על המעורבות של קהל היעד שלך בתוכן המותג שברשותך וכיצד לגרום לקהל הרצוי להרגיש מעורב ולהעביר את המותג שלך שלב נוסף במדרגת השיווק.
אם האתגר הראשון שלך היה למשוך את הקהל הרצוי, האתגר השני והחשוב לא פחות, יהיה לשמור עליו ולטפח אותו. מעורבות הלקוח במותג נגרמת על ידי השפעה מתמשכת של התוכן לפעולה תגובה והתעסקות; השפעה זו ניתנת לעיצוב וניווט על ידך. יצירת מעורבות הינה אתגר קשה וישנן דקויות רבות שכדאי להכיר. אחת מהן היא לדעת מהי השעה הטובה ביותר ביום לפרסם כך שזה יגרום לתאוצה הרבה ביותר, אך עיקר הדברים הוא בניסוי ותהייה. שמירה על לוח מחוונים יעזור לך לעקוב אחר אילו תכנים מניעים לאינטרקציה ואילו לא. המפתח להגברת מעורבות קהל היעד שלך טמון ביצירת אסטרטגיה לתכנים יצירתיים, לא שיווקיים. התוכן בדף המותג הוא קריטי ביותר והלקוחות שלך שמים לב לתכנים חזקים. תוכן מוצלח יכול להיות מצחיק, אמוציונאלי, שנוי במחלוקת או אמפתי; עליך לכוון את התוכן כך שיגע במקומות הנכונים אצל קהל היעד ולפני הכל, הייה כנה ופרסם את הדברים שתואמים לקול המותג ורלוונטיים לקהל.
טיפוח מעורבות הקהל בפייסבוק:
בפייסבוק, מעורבות מוצלחת יכולה לחשוף את המותג שלך לחברים של אלו העוקבים אחריך. המפתח כאן, הינו יצירת תוכן פופולארי, אם באופן אורגני או בחסות אחרים, כך שאלו יופיעו לאחר מכן בחדשות המוזנות אצל העוקבים וחבריהם.
אנו ממליצים-
- תוכן יומיומי – לעדכן ולפרסם פעם אחת ביום לפחות (אם לא יותר).
- מעקב אחר תוצאות – לבדוק מעורבות דרך הסטטיסטיקות המוצעות בפייסבוק. (העידכונים שמושכים הכי הרבה קהל "נדחפים" לחדשות המוזנות אצל העוקבים אחריך).
- כתוב תוכן בצורה שתעורר את המעורבות – שאל שאלה או בקש את דעתם של הגולשים, ואפילו תציע לתת לייק אם הם מסכימים, או לשתף אם ברצונם לסייע וכיו"ב
- שימוש בצורות תוכן מגוונות – ככל שהמדיה שלך עשירה יותר, כך הקהל יגיב יותר. סביר יותר שווידאו, תמונות וקישורים ייענו יותר מדברים אחרים.
- מעורבות – הייה מעורב בדפים של אחרים. פייסבוק מאפשרת למותגים לפרסם תגובות בדפים אחרים, אם תהיה מעורב, זה יעורר אחרים לבקר בדף המותג שלך ואולי, להפוך למעורב אצלך.
טיפוח מעורבות המצייצים בטוויטר:
מעורבות בטוויטר יכולה להפיץ את התוכן שלך למאות אנשים חדשים. תפקח ונתח תוכן מוצלח על ידי הציוצים שקיבלו הכי הרבה ציוצים חוזרים ותגובות.
צור תוכן כיפי ועקבי. מותגים רואים עלייה בעוקבים כשהם מוצאים דרכים כיפיות לערב אחרים בחשבון הטוויטר שלהם. צור קמפיינים ממוקדים ומושכים עבור הקהל ועוקבים שהיית רוצה "להרוויח". זכור כי חיי פירסום בטוויטר הם קצרים ופרסם תכנים באופן שותף. שקול להשתמש בכלי אשר מאפשר לך לקבוע ציוצים מראש.
- ערוך תחרויות. חשוב על תחרויות שניתן לערוך במותג שלך וקשור את התחרות למותג, תפצה את הזוכה ותמצא כיצד לעשות זאת כך שזה ימשיך לקדם את המותג.
- השתמש בתוכן באופן יצירתי. קשור קמפיינים מסויימים לתיוגים מיוחדים כדי לנטר את הביצועים, פתח קמפיינים ארוכי טווח כדי לאפשר לקמפיין להגביר את הצלחתו.
טיפוח מעורבות הצופים ביו-טיוב:
אכן, ביו-טיוב – התוכן הוא הכל. יו-טיוב מעניק לתוכן את הבמה המרכזית ולכן, עליך לפעול באופן יצירתי מאוד כך שהתוכן שלך יעורר מעורבות רצויה.
בחן דרכים מיוחדות, מעניינות ומצחיקות להציג את אופי המותג שלך.
- שווק נכון – אל תהיה שיווקי מדי והתמקד בהצגת המקרים השונים בהם ניתן להשתמש במותג שלך ובשירותים שלך. תציג, אל תספר, את הדרכים לנצל את המותג שלך.
- תקצר בוידאו. אם תרצה לעשות סרטון ארוך, חלק אותו למספר חלקים ומספר את החלקים בכותרת כך שיהיה קל למצוא אותם.
- רשימת האזנה – צור רשימת האזנה סביב נושאים ורעיונות מוכרים.
- מעורבות – עודד את הקהל שלך לתת רעיונות ותכנים לסרטונים עתידיים, או הצע להם לשתף את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלהם או בכל רשת חברתית שתבחר.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם ברשתות החברתיות?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
כתבות נוספות בסדרת הכתבות "שליטה ברשתות החברתיות המובילות":
כיצד לשלוט מבחינה שיווקית ברשתות החברתיות המרכזיות ולהצליח
שיווק ברשתות חברתיות מרכזיות – זיהוי גורמים משפיעים ומעורבותם במותג שלך
יצירת לידים ברשתות החברתיות המרכזיות
כיצד השיווק ברשתות חברתיות מרכזיות יניב יותר פירות? ניטור ומעקב ע"י תוכנות אנליטיות!