כתבה שלישית בסדרת כתבות המשרטטת אסטרטגיית השפעה ויצירת תכנית שיווק יעילה ואפקטיבית ברשתות חברתיות
כאמור חלק חשוב בשיווק באינטרנט עובר דרך שיווק ברשתות חברתיות. בשתי הכתבות הקודמות, למדנו כיצד להרחיב את הטווח החברתי שלנו ברשתות המרכזיות ואיך לגרום לקהל פוטנציאלי וללקוחות קיימים להרגיש מעורבים ולפעול למען המותג שברשותך. בכתבה זו אנו נתמקד באנשי מפתח – אלו המנהיגים ומשפיעים בענף שבו העסק שלך פועל וכיצד לגרום להם, להפוך למעורבים ולתרום שיווקית לעסק שלנו.
השפעה, הן פנימית והן חיצונית לעסק שלך, יכולה למנף את הפצת המודעות כלפי העסק ולהגביר את המכירות.
ההשפעה נמדדת לפי יכולת המותג להשפיע או לעורר פעולה בקרב מרכיבים מרכזיים בענף. נסה להשפיע בכמה שיותר מקומות כך שזו תעניק למותג מעמד, מוניטין, סמכות ודירוג גבוה בהיררכיית הענף. ההשפעה, תניע לקוחות קיימים, פוטנציאליים ואנשי מפתח לנקוט פעולות מסוימות כדי לתמוך בבקשה מסוימת או כדי לתמוך בסדרה של בקשות.
את אנשי המפתח ניתן למצוא הן בבסיס הלקוחות הנוכחי שלך והן מחוץ למאגר הלקוחות, לעיתים קרובות, במומחים ויודעי דבר בענף. נסה להבין כיצד המותג שלך יכול להוסיף ערך לענף והמשך לעקוב, לאמוד ולאמץ את גישת איש המפתח הנבחר עם הזמן.
זיהוי אנשי מפתח ברשתות חברתיות
כדי לזהות את אנשי המפתח שהינך רוצה לערב עליך להסתכל קודם כל פנימה, בתוך קהל הלקוחות שלך.
משתמשים מובילים. קונים מרכזיים או "משתמשים כבדים" של המוצר שלך יכולים להיות אנשי המפתח שאתה מחפש. זהה את אחוז הלקוחות המרכזיים שלך על ידי מדידת אחוזי מכירה בקרב לקוחות מסויימים.
משווקים מובילים. זהה קונים שאינם "משתמשים כבדים" אך משווקים מעולים של המוצרים שלך. אלו הם לעיתים קרובות הלקוחות הקולניים והחברתיים ביותר שלכם; לקוחות אלו משתפים את הדעות שלהם באופן פעיל ותכוף – דרך סקרים, בערוצים החברתיים שלך ובמקומות דומים אחרים.
גיוס אנשי המפתח לעזרתך בשיווק ברשתות חברתיות
כדי למנף ולהוביל את אותם אנשי מפתח לפי הצרכים של המותג שלך, עליך לערב אותם בקמפיינים יעודיים ולתגמל אותם על ביצוע פעולות רצויות. תגמל את אוהדי המותג שלך כך שיעשו את מה שהם עושים הכי טוב – ליצור קמפיינים שיווקיים המכוונים כל אוהד לעשות עוד ממה שהם כבר עושים עבורך.
כדי להניע את אנשי המפתח שלך לשווק את המותג, עליך לשקול פיתוח תוכניות עבור משתמשים מובילים. תגמל את הקונים המובילים או המשתמשים במבצעים בלעדיים, החל ממבצעים מיוחדים על מוצרים חדשים (כגון התנסויות מקדימות או גישה למוצרים החדשים) וכלה בפגישה אישית עם הצוות המוביל שלך.
בנוסף, תוכל לשקול פיתוח תוכניות עבור משווקי מותג מובילים. הכר ותגמל תמיכה ציבורית במותג, תגמל משובים והשתתפות. תוכל לתגמל באותו אופן שתיגמלת את המשתמשים המובילים או לפתח צורות חדשות כמערכות תיגמול.
אחרי שזיהית את אנשי המפתח הפנימיים, עליך לפרוס כנפיים ולהביט החוצה. אנשי שיווק יכולים להשתמש בכלים ותוכנות קיימות רבות כדי לזהות משפיעים חיצוניים, השתמש בהם והשתדל לחמוק ממכשול הפופולאריות – התמקדות במשפיעים על בסיס מספר העוקבים שלו, אף על פי שנושאי המיקוד שלהם אינו רלוונטי לקהל שלך.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם ברשתות החברתיות ובזיהוי אנשי מפתח עבור המותג שלך?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
כתבות נוספות בסדרת הכתבות "שליטה ברשתות החברתיות המובילות":
כיצד לשלוט מבחינה שיווקית ברשתות החברתיות המרכזיות ולהצליח
כך תשלטו בשיווק ברשתות חברתיות על ידי הגברת מעורבות האוהדים
יצירת לידים ברשתות החברתיות המרכזיות
כיצד השיווק ברשתות חברתיות מרכזיות יניב יותר פירות? ניטור ומעקב ע"י תוכנות אנליטיות!