בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת ברשתות החברתיות המובילות
כתבה רביעית בסדרה "שליטה בשיווק ברשתות החברתיות המובילות"
בכתבות הקודמות הצגנו אסטרטגיות שחשפו בפנינו את הדרך לפרוס את המותג שלנו לקהל רחב יותר, כיצד להגדיל את הטווח החברתי ולשמור על טווח זה, כיצד לערב את המשתמשים שלנו בשיווק המותג עצמו והיכן ואיך למצוא מנהיגים שיקדמו את המותג. באופן זה, אנו כבר מצליחים בשיווק הבסיסי של העסק; אך כיצד נוכל להגביר את הלידים שלנו וליצור לידים עבור העסק באמצעות שיווק באינטרנט ובכלל זה שיווק ברשתות חברתיות?
יצירת לידים בערוצים חברתיים שונה מיצירתם באופן המסורתי – "דחיפת" מסרים שיווקיים הוא דבר הולם לעיתים רחוקות מאוד. בדרך כלל, זוהי מערכת יחסים עדינה יותר – כזו שבונה הזדמנויות בין המוכר והקונה.
ביצירת לידים דרך מדיות חברתיות, חשוב להתחיל לחשוב יותר כמו לקוח חברתי ופחות כמו אנשי שיווק ומכירות. במדיות החברתיות עליך להיות חברתי – הייה מועיל, אל תמכור ללקוחות הפוטנציאליים אלא עזור להם לפתור בעיות, גם אם הדבר אומר להמליץ להם על פתרון אחר שאינו המוצר שלך. תראה שמה שחשוב עבורם חשוב גם עבורך ותעקוב אחר דיונים בערוצים החברתיים, הגב באופן הגון לביקורות וענה על שאלות, תן שבחים לאחרים. לטקטיקות מתקדמות יותר, אתה יכול ליצור תוכניות להפצת ה"שמועה" כך שחברים אשר מפיצים אותה, מתוגמלים. בהוספת ערך ללקוחות דרך הרשת החברתית, אתה מעודד אותם לנוע בדרכי המכירות וליצור עיניין במותג שלך. למעשה התנהלות כזו ברשתות חברתיות בונה אמון דיגיטלי עם קהל היעד שלך.
אבולוציה – מן השיטות המסורתיות ליצירת לידים אל שיטות הממוקדות בלקוח:
תרגל מעקב פעיל – בצע חיפושים על פי ביקוש. תוכל לבחון את הביקוש בעזרת שאלונים והדבר מאפשר לך לענות על דרישות קיימות.
- ספק תוכן רב ערך עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך – הכרחי לשאול את עצמך מדוע הלקוחות שלך מסתכלים ועוקבים אחר הפרופיל החברתי שלך? הגדר את הגורם לכך וספק עבור לקוחותיך תוכן רלוונטי. הימנע מיצירת תוכן אשר ממוקד בעיקר על מכירות, בעיקר בתחילת הדרך, שכן מכירות הינן תוכן "כבד" אשר יגרום ללקוחות להתעלם מן המותג שלך ולהמשיך הלאה. במקום זאת, דאג לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות, דבר איתם ולא אליהם.
- דע את המתחרים, את העובדים ואת הלקוחות שלך – עקוב אחר מה שהלקוחות, העובדים והמתחרים שלך אומרים. הקשב לביקורות ותגובות מלקוחות והתאם את מאמציך לפי הצורך כך שתישאר רלוונטי ועדכני. עקוב אחר הלקוחות של המתחרים כדי להגיע לתובנות חדשות ומנה עובד לייצר "בז" פנימי כמו חיצוני.
- ערבב בין טקטיקות ממומנות לבין טקטיקטת בלתי ממומנות – מצא איזון בין מימון עבור קמפיינים ליצירת לידים ובין שיטות עממיות לקידום, כאשר קמפיינים ממומנים רצים, הצב מטרות ויעדים, בחן את המאמצים שלך, התאם את הקמפיין שלך והתאמץ להשיג את מטרותך. ערבוב בין השיטות, מבטיח עריכת קידום מכירות אופטימלי ויעיל בשני האופנים.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם ברשתות החברתיות?
SocialLead Digital Markrting מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
כתבות נוספות בסדרת הכתבות "שליטה ברשתות החברתיות המובילות":
כיצד לשלוט מבחינה שיווקית ברשתות החברתיות המרכזיות ולהצליח
כך תשלטו בשיווק ברשתות חברתיות על ידי הגברת מעורבות האוהדים
שיווק ברשתות חברתיות מרכזיות – זיהוי גורמים משפיעים ומעורבותם במותג שלך
כיצד השיווק ברשתות חברתיות מרכזיות יניב יותר פירות? ניטור ומעקב ע"י תוכנות אנליטיות!