ייעוץ תקשורתי – מה זה ומי צריך את זה בכלל?
עסקים מחפשים יחסים עם הציבור. מחפשים את הדרך ללבו של הלקוח, לתודעתו של הלקוח וגם אל ארנקו של הלקוח. חייו של כל עסק רצופים סיפורים, אירועים, נתונים ותוצאות. וכל עסק מעוניין לספר לקהל שלו מה קורה אצלו, ובדרך כלל רוצים לספר סיפורי הצלחה, אך גם לחוות דיעה, להוכיח את היות העסק בר סמכא מוביל בתחומו.
לשם כך זקוק העסק לבמה. מקום בו קהל היעד נמצא ומוכן להקשיב למה שיש לעסק לספר. הבמה הטובה ביותר היא הזירה הדיגיטלית אך לא ניתן להתעלם מעולם המדיה: עיתונות, רדיו, טלויזיה. כל בעל עסק היה רוצה לקום כל בוקר ולמצוא את סיפורי ההצלחה של העסק שלו בעיתון. להיות הדבר הבא.
כיצד מגיעים לתקשורת?
כיצד ניתן להגיע לשם? מה צריך לעשות כדי שהסיפורים של העסק שלכם יפורסמו במדיה? הרי ברור שזהו כלי אסטרטגי בעל עצמת השפעה אדירה.
החלק הטוב בסיפור הזה הוא הדואליות בתחום הזה. בצד השני יש כלי מדיה שצמאים למידע! אמנם, לא כל מה שמרגש אתכם מעניין את אנשי התקשורת, אך במידה ותדעו כיצד לספר את הסיפור באופן שיעניין את כלי המדיה או כיצד לבנות סיפורים או אירועים שימשכו את אנשי המדיה הסיכוי שלכם לזכות בחשיפה יגבר עשרות מונים.
זו אינה משימה פשוטה, ונדרשים קשרים עמוקים ורחבים עם עיתונאים, עורכים, תחקירנים ואנשי מדיה בכלל. דרושים חושים חדים ויכולות כתיבה ושכנוע נכונים. ולשם כך נדרשת מקצוענות, מקצועיות והרבה עבודה קשה.
ערכם של סיפורים בתקשורת
אם המשימה כה קשה האם שווה להשקיע את המאמץ ביחסי ציבור? התשובה חד משמעית – בהחלט שווה! אמינותם של סיפורים בתקשורת גבוהה עשרות מונים מזו של פרסומות. הרי המפרסם שילם ויכול לומר על עצמו ככל העולה על רוחו, והיום הציבור לא תמים ויודע שהאמת בפרסום מוטלת בספק. לעומת זאת יושרם המקצועי של עיתונאים אינו מוטל בספק. כך שסיפור שחודר לעמודי התוכן של העיתון או לכתבה במהדורת חדשות יזכה לאמון רב יותר והשפעתו תהדהד זמן רב יותר ועמוק יותר בתודעתו של הציבור. לאחר מכן אנו משתמשים בפרסומים שהגיעו לעיתון, טלויזיה, רדיו ומשתפים את הקבצים במדיה החברתית ובאינטרנט בכלל. כך כל סיפור זוכה לתהודה רחבה הרבה יותר.
כיצד מנהלים מערך יחסי ציבור יעיל
מערך יחסי ציבור דורש פעילויות רבות, ביניהן:
- עריכת תכנית תקשורת שנתית, ממנה גוזרים את הפעילות השוטפת שלכם מול התקשורת
- ניהול רשימות תפוצה רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם ולתכנית התקשורת שלכם, וטיפוח קשרים עם אנשי המדיה הבולטים בתחום
- ניטור קבוע של הסיפורים המשמעותיים בחברה או בעסק שלכם
- השתלבות בסדר היום הציבורי, קרי עריכת תוכן רלוונטי לתחום שלכם ולעיתוי: חגים, אירועים וכיו"ב…
- עריכת הודעות לעיתונות מסודרות עבור כל נושא שיש ברצונכם להפנות לתקשורת והפצתן לגורמים הנכונים, תוך מעקב אחר הגעת ההודעה והאם היא מעניינת את אנשי התקשורת להם שלחתם את ההודעה
- קביעת פגישות עם אנשי תקשורת במהלכן תבנו את הקשרים הנכונים ותציגו את הפעילות שלכם בצורה מעניינת.
- אם אתם בתחום המוצרים: תנו לכתבי צרכנות וכתבים מהתחום שלכם לנסות את המוצר.
- עריכת מסיבות עיתונאים
- הפקת אירועי יח"צ
חברת Social Lead Communications מפעילה מערך יחסי ציבור עבור לקוחותיה. לקביעת פגישת ייעוץ בחינם וללא התחייבות צלצלו עכשיו: 09-7447740 או שילחו מייל לכתובת: [email protected]