סרטונים שיווקיים: טיפים להשגת צופים ושימור תשומת לבם
עליך לדעת אמת אכזרית על הסרטונים הרצים באינטרנט: למרות שישנה אפשרות כי אתה יוצר הסרטונים השיווקיים הטובים ביותר בסביבה, כל עוד לא תוכל לשכנע את המשתמשים לעצור על הסרטון שלך וללחוץ עליו לצפייה, כל העבודה שעשית הייתה לשווא. כיצד תהפוך את יצירות המופת שלך לסרטונים וויראליים באינטרנט?
למרות הפופולאריות הרבה של הסרטונים ברשת האינטרנטית, עדיין ישנם אינספור צופים פוטנציאליים אשר בוחרים לא לצפות בסרטונים ולהתעלם מהם כלא קיימים. ישנה בעייה שורשית העומדת בראש העניין; שלא כמו תוכן טקסטואלי לאתר, צופים פוטנציאליים לא יכולים לעבור על הסרטון ברפרוף כדי להחליט אם הם מעדיפים לצפות בו בצורה ממוקדת יותר או לא.
כדי שתוכל לגבור על בעיה זו, חשוב להבהיר את הנקודות הבאות בדף הנחיתה שלך ברשת:
- מה הנושא אותו הסרטון מכסה – כלומר, במה עוסק הוידאו. עליך לכתוב תקציר לתוכן הסרטון כך שיספק את האופציה "לרפרף" על הוידאו לפני צפייה. האופציה תגרום ליותר אנשים ללחוץ על הסרטון לצפייה שכן הם יודעים למה לצפות.
- כיצד הצופה יפיק תועלת מצפייה בסרטון – כתוב לפחות יתרון אחד שיספק הסרטון לצופה. כאשר הצופה יודע שהוא יפיק תועלת ממשית מן הוידאו, סביר להניח שהדבר ימשוך אותו לצפייה.
- אורך הוידאו – כתוב לפני הסרטון מהו אורך הסרטון עצמו. כך תוכל לומר לצופים כמה זמן עליהם להקדיש לך. עדיף שהזמן יהיה קצר וקולע- אף אחד לא צופה בוידאו באורך סרט, אלא אם הם בחרו לעשות זאת מראש. עליך אף להעביר לצופה מהי מחויבות הזמן הנדרשת ממנו כדי להשיג את היתרון אותו הבטחת בסעיף הקודם.
כעת, אחרי ששיכנעת את הצופה המהולל ללחוץ על הוידאו ולצפות בו, עליך לדעת כיצד לחייב אותו לצפות עד הסוף. אחת הדרכים לגרום לצופה להמשיך בצפייה ולא להפסיקה על ההתחלה היא לוותר על פתיח בעל הסבר. נסה להימנע מלהתחיל את הוידאו במונולוג – "בסרטון הזה אנחנו נספר לך על…", אם התסריט כתוב היטב והסרטון זורם, הפתיח יסיט את הצופה מהנושא ואתה עלול לאבד אותו – תן לוידאו עצמו לדבר בעדך.
הצורה הטובה ביותר לחייב את הצופה להמשיך עד הסוף היא פשוטה מאוד – גש לנושא וחדל מבירבורים. עליך להשיג את תשומת הלב של הצופה מן השניות הראשונות של הסרטון. תוכן ממוקד עם יתרונות ברורים יספקו את הסחורה. נסה לעשות זאת בצורה יצירתית ומעניינת כך שהצופה לא רק יצפה עד הסוף, אלא גם יהנה מזה.
הכל טמון בצורה שבה הצופה מגיב לוידאו. עזור למבקרי האתר שלך לרצות לצפות בסרטונים בעזרת תיאורים. כתוב את הדברים, קרא לפעולה והשתדל להתמקד בסרטון שאתה היית רוצה לראות והיה מעניין אותך, סביר שזה יעניין אחרים.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם להפוך את הצופים ללקוחות?
SocialLead Digital marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
מאמרים מועילים מאוד !
שלום אלונה,
אנחנו בהחלט עומלים רבות על מנת להציג מאמרים שמקנים ערך לגולשים,
אם אנחנו מועילים – הצלחנו 🙂