מדוע בעלי עסקים ותיקים נרתעים ומסתייגים משיווק ברשתות חברתיות?
זה יישמע מעט מוזר – אבל הטלוויזיה כמעט מתה והעיתון גוסס! לרדיו מאזינים רק בנסיעה – וגם את זה עושים רק המבוגרים – בני הדור הצעיר מחברים את הסמארטפון למערכת של האוטו ומאזינים לרשימת השירים שלהם – אז מה קורה לעולם הפרסום? ומדוע כל כך קשה לשכנע את בעלי העסקים הותיקים לעשות שימוש בשיווק אינטרנטי ולהשקיע בכך? היום זה אחד הדברים והקשים ביותר לעשייה. לבעלי עסקים ותיקים, נוח יותר עם שיטות שיווק קודמות ומיושנות יותר, ולעיתים רבות, הם מסרבים ללמוד על השיטות החדשות יותר לקידום עסקיהם אשר התפתחו בעקבות הקידמה הטכנולוגית – שיווק ברשתות החברתיות.
בעקבות זאת, החלטנו לכתוב מספר יתרונות מרכזיים של הרשתות החברתיות שחייבות לשכנע את בעלי החברות הותיקות יותר להצטרף אל השיווק ברשתות החברתיות ולהבין כי ראוי להשקיע בפרסום ברשתות חברתיות בפרט ובאינטרנט בכלל!
המדיה החברתית זולה יותר מרוב שיטות השיווק האחרות. עסקים רבים משגשגים בעזרת השימוש במדיה החברתית, מבלי להוציא על כך כסף רב מדי. רק מספר מצומצם של טכניקות שיווקיות מאפשרות להניב תוצאות גבוהות יותר מאשר ההשקעה עצמה. רוב ההוצאות על שיווק במדיה החברתית כרוכות בעיצוב ויישומים.
המדיות החברתיות הפופולאריות ביותר כיום – פייסבוק, טוויטר וגוגל+, הן רשתות חינמיות. ההשקעה הגדולה ביותר עבור השיווק ברשתות אלה, היא הזמן. בניית עמוד מוצלח ברשתות הוא דבר שלוקח זמן; אך ברגע שחברה מושכת אליה קצת תנועה, היא תופסת תאוצה ומתחילה צמיחה מהירה.
תוצאות השיווק ברשתות החברתיות ניתנות למדידה מדויקת בתוכנות ניטור אמינות. מעקב אחר תוצאות השיווק במדיה החברתית הוא דבר פשוט למדי. הצלחת קמפיין ניתן למדידה על ידי מספר העוקבים, המעריצים, השיתופים, ה'לייקים' ומספר המבקרים שהאתר האישי מייצר. כל אלו מתקשרים באופן ישיר גם להגדלת הרווחים והלידים.
תוכל אף לפקח על מילות המפתח הקשורות לעסק או למותג ברחבי האינטרנט, בכל זמן, שכן הלקוחות מדיינים על כך לעתים קרובות. דיווח תוצאות אלו לבעלי עסקים ותיקים, היא צורה מעולה לשכנע אותם בערך הגבוה של המדיות החברתיות ככלים שיווקיים.
אין עסק שיכול להרשות לעצמו לפספס הזדמנות כזו. בעבר, נוכחות עמוד עסק במדיה חברתית היה דבר מועיל עבורו, אך לא דבר שרוב בתי העסק היו עושים. כיום, הזמנים השתנו. עסקים שלא עושים שימוש בשיווק ברשתות החברתיות לא מפסידים רק הזדמנות, אם כי אף מזיקים לעצמם בשל חסרונם. בעל עסק שיודע כי מתחריו עושים שימוש ברשתות החברתיות, ייפתח עניין ברשתות החברתיות וירצה לקבל מידע על הרשתות ולפתוח עמוד עסק.
אפקט הדומינו של הרשתות החברתיות מגביר תוצאות במשך הזמן. בעלי עסק רבים אינם מבינים את הכוח העצום שיש לרשת חברתית באינטרנט. משתמשי אינטרנט כיום מחויבים לשתף. כאשר משהו מבדר, מלמד או מעורר השראה, סביר להניח שמשתמשים ישתפו את התוכן עם חבריהם ברשת.
בעל עסק ותיק עלול להניח שעסקו גדול רק כגודל הרשת הפרטית שלו, אך השפעת עמוד העסק שלו מתרחבת לרשתות הפרטיות של החברים הרשומים בעמוד העסק שלו ולרשת של חבריהם של הרשומים וכן הלאה. לפרישה האינטרנטית כוח רב ואפשרויות מכירה בלתי מוגבלות.
התכנים במדיה החברתית חיים לנצח. יתרון נוסף שיש לשיווק דרך רשתות חברתיות הוא כי התוכן המתפרסם באינטרנט חי לנצח, בשונה מפרסומת חד פעמית שנשכחת.
כל מידע, ולו הקטן ביותר, אשר מתפרסם על ידי עסק דרך מדיה חברתית, נכנס לארכיון. כל אינטרקציה שתהיה לעסקים עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים, מפורסמת וגלויה באופן ציבורי במשך שנים. זוהי הסיבה לכך שעסקים צריכים להשקיע בקמפיינים במדיות החברתיות. ככל שמומנטום נשמר, הרשת החברתית תמשיך לצמוח ולהפוך אפקטיבית יותר ככלי שיווקי.
אם תציגו את היתרונות הללו באופן זהיר וחכם בפני בעלי עסקים ותיקים וסרבני רשת, קרוב לוודאי, כי אלו יבינו את הרעיון ויהפכו נלהבים לגבי ההזדמנויות הצפויות להם באמצעות שיטות שיווק און ליין, וכמובן, לגבי התוצרים שהדבר יכול להביא לעסקיהם. כאשר הם מחליטים להפעיל קמפיין, חזק אותם בעזרת מידע סטטיסטי ותוצאות הקמפיינים. כאשר הם יבינו שהשיטה עובדת וצומחת עוד, אותם בעלי עסק ירצו להשקיע עוד בשיווק במדיות החברתיות.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם לשווק את העסק? SocialLead Communications מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט. צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740 או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל.
מקור התמונה: http://www.brainsonfire.com/blog/2006/04/06/the-four-ps-of-marketing/