זה לא ממש משנה אם אתם מנהלי שיווק או מנהלי מותג ,אם אתם פלאנרים במשרד פרסום או מנהלי מדיה חברתית בסוכנות דיגיטל, אם אתם עובדים במשרד יחסי ציבור חשוב, בחברה ישראלית או עם הפנים לחו"ל – מה שכדאי מאוד שיהיה לכם מ 2012 זו פלטפורמה לניטור וניתוח שיחות גולשים, כי השיחה עברה מזמן לשם! תחשבו לרגע שהיתה לכם מעין גרסה אזרחית של פלטפורמת האזנה כמו שיש בצבאות וממשלות ברוב העולם, דרך לא חודרנית להקשיב לשיחות פומביות באופן חוקי ולגיטימי לחלוטין, לעקוב אחר פעילות של מתחרים, להבין שיחות של גולשים, לנטר משפיענים ולהפעילם, דשבורד שמראה לכם בדיקת הסנטימנט על המותג שלכם, כלי לניהול משברים ומערכת לשיגור וניהול קמפיינים דיגיטאליים…
כולם כבר ברשתות, כולם מדברים עם כולם, עכשיו הזמן ליצר מהשיחות תובנות עסקיות חכמות, טראקס הישראלית http://www.tracx.com מפתחת פלטפורמה שכזו כבר מ 2008, הפלטפורמה של החבורה שיושבת בקומה השניה של בית גאון בתל אביב, ממש על הים עם נוף מדהים, מאפשרת להאזין ולהבין על מה כולנו מדברים ברשתות החברתיות בלמעלה מעשרים שפות (לרבות ערבית, אנגלית, רוסית ועברית כמובן) ועם ממשק פשוט וקל לשימוש, מניהול קשר עם לקוחות וניטור המלצות או תלונות, דרך מנגנון דוחות משוכלל ועד דשבורדים חכמים שנותנים לכל מנהל תמונת מצב על המתרחש ברשת ורלוונטי לגבי הפירמה או המותג שלו, יכולת כזו מהווה תוספת משמעותית לארסנל הכלים השיווקיים של כל מנהל באשר הוא.
מערכת ניטור והבנת השיחה – כל מותג חייב מערכת שתעקוב אחר שיחת המותג שלו ותחום העיסוק בו הוא פועל ברשת האינטרנט
דוגמית קטנה על יכולות הניטור בזמן אמיתי שלנו באתר "האמהות הטרנדיות" http://momtrending.com בו אספו אנשי טראקס ופורטר נובלי אלפי אמהות אמריקניות משפיעניות ומוצגת בו תמונת מצב של השיח הציבורי שלהן, במקרה זה בטוויטר, עשרים וארבע שעות ביממה כשאת נושאי השיחה המעניינים אותן ניתן לגזור ברזולוציה של יום, שבוע או חודש, התפרצויות טרנדיות יופיעו בכתום, כשנושא שוכך הוא הופך לאפרפר ונעלם.
אנשי סוכנות יחסי הציבור הגדולה פורטר נובלי משתמשים בכלי הזה כדי להמחיש את כוחה של המדיה החברתית וחשיבות המשפיענים וכדי להמחיש איך כלי ניטור חכם יכול להציף מה מעניין את הלקוחות הפוטנציאלים יותר טוב מכל קבוצת מיקוד או מחקר, הנשים פשוט "מצביעות במקלדת" על מה שמעניין אותן.
למידע שנאסף במערכות של טראקס יש יותר ויותר שימושים בשנים האחרונות, בין אם זה
טראקס מסייעת לך בניטור המותג שלך , בדיקת המתחרים, איסוף מודיעין בזמן אמת על מה שקורה בתעשייה בה אתה פועל
, איתור משפיענים שהופכת להיות פעולה חשובה מתמיד בעת הנוכחית כשהשיחה עוברת לרשת, מבדיקת הסנטימנט על המותג אותו אתה מנהל והשפעה דרך התערבות בשיח הציבורי עליו , דרך לימוד מתמיד מה חושבים על המותג שלך מאות ואלפי אנשים בארץ השבוע או החודש – עם פלטפורמה כמו זו אתה בקשר עם לקוחות בהווה או לקוחות לעתיד, מטפל בתלונות, אוסף פירגונים או לומד משהו חדש על המתחרים….יש פילוח גאו לוקיישן של ציוצים או שיחות מהנייד או הסלולרי כמו גם ניתוח אנומליות ועוד כלים רבים.
דרך הפלטפורמה תוכל לנהל משבר אם יהיה כזה ולצאת כשהנזק מינימאלי או במקרים מסויימים אף תצא מחוזק, תוכל לקבל ולנתח פידבק אמיתי מהשוק על המותג ,החברה או הסביבה העסקית שלך ולתכנן ולבצע מהלכים שיווקיים, הטכנולוגיה של טראקס מספקת פתרון "מקצה אל קצה" לניהול קמפיין ומותגים ברשתות .הטכנולוגיה מאפשרת בניית פרופיל של האנשים הלוקחים חלק בפעילות בזירות חברתיות שונות .על ידי ניטור האינטראקציה בין המשתמשים בפלטפורמות רבות ומגוונות המערכת מבינה מהם תחומי העניין של המשתמשים ,אילו קשרים הם מקיימים עם משתמשים אחרים ומהי מידת חוזקו ומשמעותו של הקשר ורמת ההשפעה שלהם בקרב הקהילה בה הם מתנהלים ומורכבת משיח של אנשים שונים ומאפשרת ניטור של מילים ומותגים וזיהוי מגמות ודינאמיקה בתוך רשתות חברתיות שונות.
השירות שטראקס מספקת כולל התאמת מילות ונושאי החיפוש לעולם התוכן של הלקוח וגישה עצמאית למשתמשי הארגון ולמשתמשים שיוגדרו מטעמו למודולי המערכת. מתהליך התכנון של הפעילות ,בין אם בניית אסטרטגיה או תהליך תכנון לקמפיין או פעילות ספציפיים ברשתות פופולריות כגון פייסבוק, לינקדאין, פינטרסט, רדיט, פורסקוור, פליקר, יוטיוב,טוויטר, פלטפורמות בלוגים ופורומים פופולאריות כגון וורדפרס, בלוגר וטאמבלר ואתרי עיתונות מקוונים והוא כולל זירות מחוללות שיחה חיובית/ניטראלית/שלילית, פילוח לפי מותגים ,תחומים ,אנשי מפתח וקהילות חברתיות.
מניטור ערוצי תקשורת פורמליים וא-פורמליים של המותג ברשתות כגון דפים וקבוצות, מעקב אחר האקוסיסטם, פילוח תחרות, מעקב באופן אחר משפיענים ואנשים פעילים בשיח – יכולת ללמוד על פעילות המשפיענים בפעילות המותג ואף מסופקת בדיקת רמת הפעילות של הדובר בזירות ובנושאים אחרים, אינפורמציה אישית לגביו כולל תחומי עניין, ענן תגיות דינמי, סטטיסטיקה בסיסית ומגמות השיח ועד דו"ח שבועי או חודשי שמרכז את כל הנתונים הסטטיסטיים הנגזרים מן הפעילות.
במערכת של טראקס מעל חמישים דשבורדים שונים במחולקים על פני שישה מודולים ע
יקריים, למשל מודול שעוסק ביכולת להוציא את התכנון אל הפועל – יצירת תכנים והפצת ברשתות החברתיות השונות ,תוך שימוש בחשבונות מרובים, תכנים כגון טקסטים, תמונות ,וידאו וכדומה, מענה לתכני גולשים ,ברשתות שונות תוך שימוש בחשבונות מרובים והתאמה לסדרי העבודה והנהלים הפנים והחוץ ארגוניים לרבות: אימיילים ,התראות ,שרשרת אישור ופיקוד ,רוויזיות של תכנים ועוד.
מודול נוסף עוסק באספקת אינפורמציה בזמן אמת לגבי מקור המידע ,מי מייצר אותו ולאיזה רשת הוא קשור, מיפוי ויזואלי של השיחות ברשת בזמן אמת – מי מדבר ועם מי היום, עכשיו ועם אינפורמציה מלאה לגבי כל אחד מן הדוברים/ משתתפים.
מעניין לא פחות הוא מודול המדידה ודיווח, המערכת מאפשרת הוצאת דו"ח סיכום הפעילויות השונות לכל אורך תקופה/קמפיין, ווליום השיח – פוסטים ושיחות, זירות פעילות, רמת המעורבות של כל דובר והתראות לאימייל בזמן אמת.
המחיר בישראל משתנה מלקוח ללקוח: בין אם הצורך רק במערך דוחות יומיים/שבועיים/חודשיים או שימוש מלא במערכת בהיקף ניטור מלא, לכל לקוח מותאמת חבילה אופטימאלית ומשתמשים בה כיום עשרות רבות של מותגים וסוכנויות דיגיטל ישראליות כשלכל אחד הצרכים,המבנה והתקציב שלו. המערכת של טראקס מסחרית מינואר 2011 ונמצאת כיום בשימוש נרחב בעולם LivePerson , Johnnie Walker, Denon , Ferring, AIG מובילים בארץ ובעולם כמו, 888, ICQ , אמדוקס , MAKO, eToro , שרותי בריאות כללית ,הראל , HP ,Attention. ורבים אחרים
להדגמה אישית של המערכת בפעולה, צרו קשר עם שרון ושלר, מנהל המכירות של טראקס ב [email protected]
כפי הנראה זוהי מערכת מעניינת אשמח לקבל גישה להדגמה אם יש כזו