כיצד להשיק אתר גלובלי משלך?
כאשר אנו מעוניינים בשיווק ממשי שיתפוס בארצות רבות ויביא אלינו לקוחות פוטנציאליים בשפות שונות, עלינו ליצור ולבנות אתר שיהיה רב לשוני ויימשוך לקוחות מתרבויות שונות. העולם הוא מאוד מורכב, וקשה שאתר אחד ייקלע לכל התרבויות והמקומות שאנו מעוניינים לאסוף אל קהל לקוחותינו. למרות זאת, ישנן שיטות שיעזרו לך ליצור אתר שיאפשר לך להתגמש למספר שפות שונות ויכלול מאפייני מפתח שמושכים את התרבות הספציפית אליה אתה פונה בכל שפה שונה.
תחילה, עליך לחשוב לעומק בכמה שפות תרצה לבנות את האתר ומה הוא קהל היעד בתוך כל שפה. נסה לצמצם את השפות למקומות הרלוונטיים לך באמת, למקומות שהינך מאמין כי השירות שלך הוא צורך וייתן לך הזדמנות ממשית להתחיל לתת את שירותיך במקומות השונים.
- השתמש בסיומת המקומית או נתב אותם אל שם המתחם הרצוי – אם יש ברשותך את האמצעים, בנה אתרים לשפות ומדינות ספציפיות בכל סיומת מתאימה (אם אתה דואג על כפילות בתוכן, ראה סעיף 2). אם אתה מעדיף לא להפריד סיומות לכל מדינת יעד או שפה, קנה את הסיומת ונתב אותה לשרת מרוחק, לדוגמה: http://Sociallead.co.il/uk. כל אופציה שתבחר, תכוון לאתר עבור מדינה או שפה ספציפית כאל "אתר איזורי".
- השתמש בתגיות rel canonical עבור העמודים הזהים בשפות השונות. גוגל עכשיו תומך בהגדרת תגית rel canonical בשמות דומיין נפרדים, זה אומר שתוכלו לציין שהדף בדומיין .co.il שלכם זהה לדף בדומיין .com או co.fr – זה יבהיר לגוגל שמדובר בהתאמה של אותו תוכן למקומות שונים ויהפוך את סוגיית שכפול התוכן ללא רלוונטית.זה אמנם פחות רלוונטי מבחינת תוכן משוכפל, לתוכן בשפות שונות, אבל כן רלוונטי לתוכן באותה שפה, אך בעגה אחרת.
- בנה שרתים מקומיים – בעבר, גוגל הצהירו כי המדינה שבה האתר מתארח הוא גורם מאוד קטן באלגוריתמי הדירוג הבינלאומי. לכן, נסה ליצור שרתים בארצות היעד שלך. לדוגמה, אם החברה שלך מבוססת בארה"ב ולך יש דומיין ישראלי (co.il) באתר, עשה שהדומיין שלך יתארח בשרת בתוך ישראל.
- השג כתובת מייל מקומית – בסס מיקום פיזי או כתובת מייל מקומית בכל מדינת יעד אם הדבר אפשרי. את הכתובת, הוסף בסעיף ה"אודות" של כל אתר איזורי. הדבר יקל על המקומיים לפנות אליך.
- שלח את מבקרי האתר שלך לדומיין הנכון – השתמש בIP – , או בדפדפן זיהוי השפה האוטומטי כדי להפנות את האנשים אל האתר האזורי הנכון בצורה אוטומטית.
- השתמש במטה-תג לשוני – אתרי החיפוש מזהים מטה-תג לשוני, לכן, צרף מטה-תג לשוני לכל עמוד באתר האיזורי בסעיף ה- <head></head>.
- הגדר מיקוד גיאוגרפי הולם בכלים של Google Webmaster – גוגל מאפשרת למנהלי אתרים למקד את האתר או חלקים ממנו אל מקומות גיאוגרפיים מדוייקים ואל איזורים, באמצעות הכלים של Google Webmaster. תוכל למצוא את ההגדרות הללו בעזרת כניסה אל חשבון הWebmaster Tools שלך, חיפוש תחת Site Configuration, ושינוי היעד הגיאוגרפי בטאב ההגדרות.
- גרום לאתר שלך להיטען בצורה מהירה – לפחות מ10% מן המשתמשים ברוב המדינות הפעילות באינטרנט יש פס רחב. ככל שהאתר שלך ייטען מהר יותר, כך יהיה לו דירוג טוב יותר בגוגל ובאתרי חיפוש אחרים. התארחות בשרתים מקומיים, תעזור לך להפחית את זמן הטעינה של העמוד. כך שיש יתרון נוסף ביצירת שרתים מקומיים.
- השתמש בשיטת הקידוד UTF-8 במערכת ניהול התוכן או בקוד הבנייה של האתר שלכם, כך יוכלו לתרגם את התוכן שלכם די בקלות בעזרת google translate ביפן, סין, רוסיה וכיו"ב.
- הגדר מפת אתר עבור כל אתר איזורי – צור מפות אתרים לכל מדינה בכלים של Google Webmaster. הדבר הכרחי רק אם אתה משתמש בסאב-דירקטוריס עבור כל אתר איזורי, אך בכל אופן, מאוד חשוב שגוגל "יבין" את כל העמודים באתר שלך. הצורה הטובה לעשות זאת היא להגדיר ולהציב מפת אתר לכל מדינה או איזור המהווה יעד עבורך. רבים ממנהלי האתרים ישמרו מפת אתר אחת לכל האתר, דבר שאינו יעיל לתחזוקה ועידכון.
- צרף את Google Translate לאתר שלך – יכול להיות שאין ברשותך את האמצעים לבנות אתר איזורי לכל מדינה או שפה שמהווה עבורך יעד שיווקי. לכן, הוסף את Google translate לאתר שלך כדי להבטיח שמבקרי האתר יוכלו לראות את התוכן בשפתם, גם אם לא בתרגום מושלם.
זקוקים לחברה מקצועית שתייעץ לכם כיצד לאפיין את אתר האינטרנט שלכם? שתלווה אתכם בתהליך ותדע כיצד להניח את אבני היסוד הבסיסיים לבניית אתרים שגוגל אוהב? שתסייע לכם להשיק אתר גלובלי? SocialLead Communications פועלת בשיתוף פעולה מלא עם webITnow , ובונה עבור לקוחותיה אתרי סחר, תדמית, תוכן, אינדקס, גלריה ועוד, תוך התייחסות מלאה לכל צרכי האתר, הן מבחינת קידום, מיתוג ושיווק.
לאחר בניית האתר אנו נלווה את כל התהליך השיווקי באינטרנט של החברה או המותג שלכם,
באמצעות קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות, פרסום ברשתות חברתיות ועוד.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל.