כתבה ראשונה בסדרת קריאות לפעולה.
קריאה לפעולה היא המפתח ליצירת לידים. הקריאות לפעולה כוללות שניים מהחלקים הקריטיים ביותר בתהליך ייצור לידים: משיכת תנועה נכנסת ואפשרויות להמרת המבקרים החדשים ללידים.
בשביל למקסם את המאמץ השיווקי למקסימום המרות, אנו צריכים לשפר את הקריאות שלנו לפעולה ולגרום להן להיות מושכות ביותר.
שיפור מראה הקריאה לפעולה והתחושה שהיא מעבירה הוא המפתח לקריאה מוצלחת שתהפוך כל מבקר לליד וכל ליד, ללקוח.
תחילה, עלינו להתעסק בניגודיות הצבעים שבהם אנו משתמשים עבור קריאות לפעולה. הניגודיות היא אחת הטכניקות ואחד הכלים הגרפיים החזקים ביותר שבאפשרותינו ליישם בקריאות לפעולה. הצורה המהירה ביותר למשוך את תשומת לב המבקר היא בהבלטת הקריאות לפעולה מעל שאר העמוד ובנסיון לגרום לקריאה עצמה להיות דומיננטית יותר. ניתן להשיג זאת בעזרת הניגודיות, כך שצבע הקריאה לפעולה יהיה ניגודי לרקע.
לפני שאנו הופכים את האתר שלנו לקרקס צבעוני, עלינו להבין מהם הצבעים הטובים ביותר להדגשת קריאות לפעולה. ישנם משווקים אשר טוענים שאדום מגביר את שיעור המבקרים באופן משמעותי, אחרים מסבירים כי צבעוניות האתר היא זו שצריכה להכתיב לנו את הצבעים הניגודיים. בכל מקרה, עליך להיות מודע לעיצוב הכללי של האתר שלך כאשר אתה רוצה ליצור ניגודיות בצבעים מסוימים; ודא שכל הצבעים הניגודיים מתאימים למערך הצבעים הכללי של האתר והימנע משימוש בפטרנים (תבניות ודוגמאות על רקע הצבעים).
רקע עמוס פרטים. ניתן להדגיש את הקריאה לפעולה, גם כשהרקע הוא תמונה עמוסת פרטים. כאשר אנו מציבים מעל הרקע מרובע בעל צבע כהה – שקוף למחצה וכיתוב בהיר מעל, אנו מבליטים את הכתוב. הקריאה לפעולה יכולה להיות בתוך מרובע נוסף בפינת המרובע הכהה, בצבע בולט. במקרה כזה, אנו מציבים קריאה לפעולה בצבע בולט מעל רקע כהה. צורה נוספת להבליט קריאה לפעולה מעל תמונה עמוסה היא בכתיבת הקריאה מעל צבעים זוהרים. ביצירת צורה גיאומטרית בצבע זוהר מעל התמונה וכתיבת הקריאה ברקע הזוהר, אנו מצליחים להפריד את הקריאה מן התמונה ולהבליט אותה.
ללא רקע מגן. כאשר אנחנו משתמשים בתמונה עמוסה, לא תמיד יש צורך להציב רקע מצומצם נוסף אך ורק בשביל הקריאה לפעולה, מספיק שעומס התמונה יהיה בצד אחד של האתר וידעך בצד שבו נכתוב את הקריאה לפעולה כדי להבליט אותה. ניתן להכניס את הכיתוב גם על רקע התמונה עצמה, כל עוד אנחנו לא כותבים על המרכיבים המרכזיים של התמונה המעמיסים אותה. יש לשים לב לצבעוניות התמונה וכמובן, לשים צבעים ניגודיים לה בטקסט.
מיקום. כאשר אנו רוצים להבליט קריאה לפעולה, מעבר לצבעוניות, עלינו לחשוב על מיקום הקריאה. בעברית, אנו קוראים מימין לשמאל ומלמעלה למטה, לכן, עלינו להציב את הקיראה בצידו הימני של האתר ובאיזור העליון שלו, כך שהקריאה תהיה צבעונית ובולטת בתוכו.
כותרת או משפט פותח. ניגודיות ניתן ליצור כמובן, כאשר רקע האתר שחור והקריאה לפעולה כתובה בצבעים בהירים ובולטים. יש לשקול כותרת או משפט "מפתה" מעל הקריאה לפעולה שתבהיר את התוצר של הפעולה ותתן למבקרים הקשר לפעולה שאליה אתה מספק קריאה. משפט כזה, ישפר את הזרימה של חווית הקריאה; אחריה, תציב את הקריאה לפעולה ואז תאפשר "כפתור" המוביל לטופס מילוי פרטים או לנסיון. כאשר יש לך כותרת בולטת ותחתה טקסט המפרט את הקריאה לפעולה, אתה תופס מרחב רב באתר, לעיתים כדאי שלא יהיה כיתוב נוסף בעמוד הראשון של האתר ושהקריאה לפעולה תתפוס את כל התוכן. אנו ממליצים צורה זו של קריאה בדפי נחיתה.
צבעים חמים וקרים. כאשר האתר שלנו מורכב מצבעים קרים המזכירים חורפיות – אפור, ירוק, כחול כדאי להציב את הקריאה לפעולה מעל רקע מצבעים חמים – כתום, אדום, צהוב. במקרה כזה, הצבעים החמים נותנים תחושה כי הקריאה לפעולה עצמה קרובה יותר לצופה ומבליטה אותה מעל הצבעים הקרים, מעבר לכך, כאשר אנו מציבים צבעים חמים על קרים, הצבעים החמים נראים גדולים ורחבים יותר, ושוב, מבליטים את הקריאה לפעולה.
כיתוב. לא תמיד צריך להציב את הקריאה לפעולה על רקע נפרד שניצור מעל רקע האתר. ניתן לשנות את הפונט של הכיתוב ולכתוב את הקריאה על הרקע הנתון בצבע בולט יותר התואם לרקע אך "יוצא" ממנו.
יותר מצבע אחד. כאשר הרקע של האתר שלנו הוא לבן, אנחנו יכולים להשתמש במספר צבעים בקריאה לפעולה על מנת להבליט אותה. אין להשתמש ביותר משלושה צבעים, אנחנו לא רוצים קשת בענן, אנחנו רק מנסים למשוך את העין. ניתן לכתוב את העיקר של הקריאה בכתום, את המשנה באפור והקישור בכחול. השתדלו להשאר בטווח של שלושה צבעים אשר תואמים לחברה שלכם.
רשתות חברתיות. לא רק באתרי חברות אנו יכולים למצוא קריאות לפעולה בניגודיות הצבעים, ניתן למצוא צבעים ניגודיים המאפשרים קריאות לפעולה גם במקומות אחרים. לינקדין למשל, מציעים קריאות לפעולה בצבעים ניגודיים לכל אורך הפלטפורמה.
אדום. ישנם ויכוחים רבים בין משווקים על הרעיון להציב קריאות לפעולה מעל רקע אדום או בכיתוב אדום. אדום הוא צבע של כוחות סותרים: אש, תשוקה וכמובן, תמרור העצור הבינלאומי. לא תמיד מומלץ להשתמש באדום, אך במקרים מסוימים, בהם האתר שלנו מורכב מצבעים רבים העלולים להסיח את הדעת מן הקריאה לפעולה, כדאי להציב את הקריאה על רקע אדום.
כפי שאנו רואים, ישנה תורה שלמה מאחורי הצבעים בהם אנו כותבים את הקריאה לפעולה. עלינו להקדיש זמן ומחשבה לצבעים שכן הם מעלים אסוציאציות שונות באנשים ותרבויות שונות. עלינו לחקור את הצבע ולהבין מהו מעביר לפני שאנו מחליטים לעשות בו שימוש עבור האתר ובוודאי, כאשר אנו שוקלים להפוך אותו לצבע שיבליט עבורינו את הקריאה לפעולה.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם באינטרנט?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
הנושא מעניין אותך? תוכל לקרוא עוד כתבות על קריאה לפעולה באתר שלנו: