כתבה שנייה בסדרת קריאות לפעולה.
כאשר אנו יוצרים קריאה לפעולה שתיצור עבורינו לידים, לא תמיד מספיק להציב את הקריאה במיקום הנכון ובצבע הבולט והמושך ביותר. לעיתים, אנו צריכים דחיפה קטנה נוספת כדי לגרום למבקרים לקבל החלטה רצויה. תמריצים קטנים, יוכלו להגביר את הסיכויים שמבקר יצעד בשביל שתציב לו. אם אתה מבקש ממבקרים להוריד נייר עמדה למשל, תוכל להזכיר שההורדה מגיעה עם בונוס כלשהו. אם הפעולה קוראת למבקרים להירשם לפגישת יעוץ עם החברה שלך, תדגיש כי הפגישה היא בחינם ושהיא מותאמת לצרכים המיוחדים של הלקוח.
תמריצים מגיעים בצורות וגדלים שונים – הם יכולים לבוא בצורת בונוסים, מבצעים, גישה בלעדית למוצר או תעודה כלשהי. עליך קודם כל, להיות יצירתי ופתוח לרעיונות כדי ליצור תמריצים שיעודדו את המבקרים לקחת את הצעד הבא. תתחיל במחשבה על אילו דברים אתה יכול להציע למבקרים ואילו הבטחות החברה מסוגלת לקיים עבור הלקוח. בשום מקרה ובשום מצב, אל לך להציע משהו שאינך יכול לעמוד בו, אחרת לא רק שהמבקרים לא יעברו את התהליך ההופך אותם ללידים, אלא שתזיק לחברה ולשם המותג.
מידע שימושי. כפי שכבר אמרנו, תמריץ יכול להיות כמעט כל דבר. כאשר אתה מציע למבקרים מידע שימושי ובעל ערך בחינם, וכאשר המידע לא נגיש בכל מקום אחר בקלות, אתה נותן למבקרים תחושה של נגישות ותחושה כי הינך עושה מאמץ נוסף עבורם. הדבר עלול להביא את המבקרים להמשיך ולמלא את הפעולות הנדרשות ממנו, ובסופו של דבר, להפוך לליד. ישנם חברות שמציעות שירות מסוים בחינם, שקול את האופציה.
הנחות. הנחות הן סוג אחר של תמריץ; ההנחה גורמת לתחושת אקסלוסיביות אצל המבקרים, תחושה שרק מעטים מהם ייהנו מהמחיר האטרקטיבי וכולנו אוהבים להשוויץ על מוצר ששילמנו עליו פחות ממה שהחבר שלנו שילם. ההנחות באתרים מעוצבות כך שהן מזכירות לנו קופונים במגזינים ועיתונים, הקופונים שנהגנו ליגזור, או שעודנו עושים בסופרפארם למשל, מאפשרים לנו ליהנות מתחושה שלא מנצלים אותנו ושמכבדים אותנו כלקוחות.
זמן. הסיכוי שנצליח לעודד מבקר לנקוט בפעולות המבוקשות יגבר אם המבקר ידע שזה ייקח לו זמן מאוד מצומצם. התימרוץ שלנו יכול להיות הזמן המבוקש. כאשר אנו כמבקרים יודעים שהפעולה אינה תהליך ארוך, משעמם או מייגע, אנו עלולים לקחת את הדקות או השניות הנדרשות מאיתנו להשלמת התהליך. בקריאה לפעולה, אנו יכולים להכיר בכך שאנו יודעים כי מבקרים הם אנשים עסוקים ולהבטיח כי הדבר יקח מהם מספר דקות מצומצם. (אם נאמר שהפעולה אפילו תחסוך מהם זמן וכסף, אנו עלולים להמריץ באופן חזק יותר).
פעולה חברתית. כאשר משהו נצרך על ידי אנשים אחרים – וזה לא משנה אם מדובר במוצר או בשירות, וצרכני המוצר או השירות מעידים על שביעות רצון, זה מעודד עוד ועוד אנשים לפעול באותה צורה. אם נראה בקריאה לפעולה, כמה אנשים אהבו את המוצר, ההנחה, השירות וכן הלאה, וכמה אנשים שיתפו את הדבר ברשת החברתית שלהם, אנו נותנים הוכחה חברתית חזקה ותמרות משמעותי להשתתף בפעולה המבוקשת. זיכרו שהמדיה החברתית היא כלי עצום לשיכנוע.
צורה נוספת לתמריץ חברתי פעיל ואיכותי, היא להראות למבקרים כמה רשומים יש לאתר. אם אספת את כתובות המייל של המבקרים והלקוחות שלך למשל, (אם עדיין לא עשית כן, כדאי להתחיל מיד לאסוף, שכן זה כלי שיווקי חשוב נוסף!), מעצם פרסום מספר האנשים שכבר העבירו את הכתובת שלהם או לחילופין, מספר הרשומים באתר, סיפקת סיבה טובה, והוכחה חברתית לכך שהשירות או המוצר שלך וכמובן שגם הקריאה לפעולה אותה ביקשת מן המבקר לבצע היא פעולה תקפה ופעילה בקרב אחרים.
תימרוץ הוא מרכיב חשוב ביותר כדי להשיג תוצאה בקריאות לפעולה. התמריץ מעודד ומשכנע את המבקר לקחת את הצעד הזה ולסמוך על החברה והעסק שלך בצעד המבוקש. כפי שבטח כבר הבנת מכתבה זו, כל דבר יכול להוות תמריץ תקף ואיכותי, עליך רק לחשוב באופן יצירתי ולדעת מה ההצעה שלך ובאיזו צורה להציע את הדבר. גם אם ההצעה כוללת את הדבר הקטן ביותר שלא באמת מספק עבור המבקר דבר ממשי, הצורה בה מוצג התמריץ היא הדבר החשוב. כל עוד התמריץ יוצג כדבר איכותי, הוא יעודד וישכנע אחרים לפעול.
רוצה לצדך חברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לך בקידום העסקים שלך באינטרנט?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
ניתן ליצורעמנו קשר בקלות עוד היום ולקבוע פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
הנושא מעניין אותך? תוכל לקרוא עוד כתבות על קריאה לפעולה באתר שלנו:
כיצד לגרום לקריאה לפעולה לבלוט על ידי צבעים ניגודיים?