כתבה רביעית בסדרת קריאות לפעולה.
בעלי עסק רבים מאמינים כי אין צורך בתוכן מושקע עבור קיראות לפעולה; הם מחזיקים באמונה כי עיצוב מוצלח וקריאה מודגשת מספיקים כדי לייצר לידים איכותיים. עד עתה, כתבנו רבות על עיצוב הקריאה לפעולה, כי אכן, זהו דבר חשוב ביותר עבור משיכת תשומת לב הצופה; אך לאחר שמשכת את תשומת ליבו בעיצוב מוצלח, עליך לדעת כיצד להשאיר את המבקר אצליך וכיצד לגרום לו לפעול מעבר להסתכלות ראשונית. רוב האנשים שימשכו לעיצוב ויגיעו לקריאה לפעולה, לא יתעכבו על הקריאה לפעולה, אלא אם כן יהיה תוכן שימשוך את תשומת לבם ויגרום להם להתעניין באמת. אחרי העיצוב, המבקרים יחפשו מידע, ירצו להבין מה בעצם הקריאה דורשת מהם ומדוע. לכן, הם יחפשו אחר טקסט, ולא תמונות. זיכרו כי מבקרים מתמקדים יותר בטקסט מאשר בעיצוב, אמנם העיצוב הוא זה שקורץ להם, אך הם יפנו אל הטקסט יותר ריכוז בנסיון לדלות מידע.
לפני שאנחנו פונים אל מאפיינים מרכזיים הכרחיים בטקסט, וודא שהמלל שלך ברור מספיק עבור המבקר, ספציפי מספיק ומכוון לפעולה. למרות שעליך להתמקד בטקסט התוכני של הקריאה לפעולה, אין אנו מנסים להפריך את חשיבות העיצוב – אל תשכח שהגרפיקה יכולה לעזור להעניק משמעות ועוצמה לתוכן! העיצוב הוא שימושי במיוחד בנסיון להסביר את הקונספט (מה שקשה מאוד להעביר במילים).
הסבר. כדי שהמבקרים שלך ירצו להמשיך ולפעול לפי הקריאה לפעולה, עליהם להבין במה מדובר ומה ההצעה שהינך מציג. לכן, נסה בעזרת תימצות אפשרי, להסביר את ההצעה שלך כך שהמבקר יידע למה לצפות. אל תסביר את השירות או המוצר באופן מלמד ומשעמם, נסה לתת לתוכן תפנית מעניינת ונסח את זה בצורה משעשעת או מסקרנת. תוכל להסביר בשאלה: אם הינך מציע תוכנת הגנה למחשב למשל, תוכל להתחיל בשאלה רטורית "האם נמאס לך מדואר זבל?\ האם נמאס לך מוירוסים? – הרשה לנו לטפל בזה". על כל שירות ומוצר ניתן לשאול שאלה העונה על מטרתו, נצל זאת כדי להסביר את השירות והסבר אותו באופן מפורט כך שכל אחד יוכל להבין מה הוא מקבל בסוף התהליך.

תצוגה מקדימה. תוכן השירות הוא מה שמעניין את הלקוח, כדי להבהיר לו ולמשוך אותו לרצות עוד ממה שיש לך להציע, אפשר לו להציץ לתוך השירות עצמו או המוצר. תוכל לעשות זאת על ידי שירות חלקי, תעניק למבקרים אפשרות להוריד חלק מהשירות ולמשוך אותם לשירות המלא. או אפשר לו הצצה תוכנית אל ההצעה, תוכל להפעיל את הקריאה לפעולה ב"הצץ פנימה" ולאחר הלחיצה לספק תוכן משמעותי לגבי המוצר והשירות המוצע.
הקשר. התוכן יכול לספק הקשר לשירות בלי באמת להסביר מה תוכן ההצעה. הצורה שבה אנו כותבים את הדברים היא לעיתים חשובה יותר מהתוכן עצמו. חשוב לכתוב את טקסט הקריאה לפעולה באופן שתואם למוצר או לשירות. חישבו באופן אסוציאטיבי, מה המוצר מזכיר לכם ומה השירות מעלה בכם. באופן זה, ניתן להגיע לרעיונות שיספקו עבורכם צורות שונות בהן ניתן לכתוב את התוכן הרצוי, אם בצורת מסע בחירות, אם בצורת הזמנה לחתונה, אם בצורת ברכה… היו יצירתיים, התאימו את התוכן לצורת הכתיבה!
ביצוע. כדי להוביל את המבקרים אל ביצוע הפעולות, עליך לספק עבורם תוכן המבהיר את הפעולות עליו לנקוט על מנת לקבל את השירות המוצע. התוכן בקריאה לפעולה, מעבר לשירות או המוצר המוצע, צריך להבהיר, מה הפעולות שעל המבקר לעשות כדי להשיג את התוצר. מה שמושך אותו בסופו של דבר הוא מה שיש לך באמת להציע, אם הוא לא ידע מה עליו לעשות כדי להשיג זאת, סביר להניח שהוא לא יתחיל לחפש הוראות – הוא פשוט יעזוב למקום אחר שמסוגל לספק לו הוראות ביצוע.
סיבה. תן למבקרים שלך סיבה לשימוש בשירות והמוצר. בקריאה לפעולה תוכל להכניס תוכן קצר ומעניין על הסיבות בגללן משתמשים בשירות המוצע. ככל שיהיו לך סיבות משעשעות, מעניינות ומוצדקות יותר, כך אנשים יימשכו אל השירות, המוצר וימשיכו בפעולות הנדרשות.
הקריאות לפעולה צריכות להיות ממריצות. מאוד חשוב כי כל מבקר יחוש צורך ומחוייבות לפעול לפי הבקשה שלך. לכן, עליך לספק תוכן משמעותי וברור עבור המבקר בנוסף לטיזר ממריץ המספק, כפי שכבר כתבנו, תימרוץ רציני ומחייב.
רוצה חברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לך בקידום השיווק באינטרנט?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
pauy kv,ear עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
הנושא מעניין אותך? תוכל לקרוא עוד כתבות על קריאה לפעולה באתר שלנו:
כיצד לגרום לקריאה לפעולה לבלוט על ידי צבעים ניגודיים?