כתבה חמישית בסדרת קריאות לפעולה
בראש ובראשונה חשוב להבין כי המטרה ביצירת קריאה לפעולה מושכת היא לגרום ליותר אנשים ללחוץ על המודעה שלנו ולעבור לשלב הבא. עד עתה, סקרנו כמעט את כל האפשרויות השונות והמאפיינים העיקריים שיהפכו את הקריאה לפעולה שלך למושכת ביותר. הבנו שעלינו לספק מוטיבציה אמיתית לפעולה בעזרת תמריצים, שעלינו להביא תוכן ממשי גם בקריאה לפעולה, שעלינו לצבוע את הקריאה בצבעים מתאימים ובולטים, שעלינו לעשות שימוש במוצר ובשירות עצמו כדי למשוך את המבקרים. כעת, נחזור קצת לפן העיצובי של הקריאה לפעולה ונבהיר כי מרווחים בין קריאה לשאר העמוד יכולים להיות קריטיים ביותר בתפיסת המבקרים את הקריאה לפעולה שיצרנו.
כולנו מכירים את המשפט שטוען כי פחות זה יותר. לגבי קריאות לפעולה, המשפט הזה לא יכל להיות נכון יותר; אם ברצונך למשוך את מירב תשומת הלב כלפי הקריאה לפעולה, עליך לתת לו קצת מרווח. אל תצופף את הגורמים השונים בקריאה לפעולה, או את המידע אלא אם המידע מסביב הוא המפתח לפעולה עצמה.
ההפרדה בין הקריאה לפעולה לשאר התוכן בעמוד האתר, תעביר למבקרים כי הקריאה לפעולה היא דבר מופרד ממנו. אם יש קשר הדוק בין הקריאה לאלמנטים אחרים בעמוד האתר, צריך להיות פחות מרווח בין השניים. ככל שיש יותר מרווח לבן בין כפתור הקריאה לפעולה לבין הסביבה שלו, כך הקשר ביניהם פחות הדוק. לכן, אם יש בעמוד אלמנט נוסף שיעזור לשכנע את המבקרים לנקוט בפעולה מסוימת, תפחית את המרווח בין אלמנטים אלו לקריאה עצמה.

סימטריה. לא תמיד צריכה להיות סימטריה בין הקריאה לפעולה ושאר העמוד. אך כדי לאפשר זרימה בין האלמנטים השונים בעמוד, עדיף לשמור על הסימטריה עם הקריאה לפעולה ולהציבה במרחק בטוח משאר האלמנטים. כך גם אלמנט אחד מן השני – תמיד טוב שיש מרחקים בטוחים בין כל האלמנטים בעמוד כך שתהיה סימטריה מאוזנת באתר והקריאה לפעולה תוכל לבלוט בלי להעמיס עליה.
רעש. כאשר עמוד האתר שבו נמצאת הקריאה לפעולה עמוס, כדאי לנו להוריד קצת את רמת ה"רעש" סביב כפתור הקריאה כך שנוכל להדגיש אותה ולהבליט אותה מעל לעומס של העמוד.
עומס ורעש הם שני גורמים אשר מפריעים להרמוניה של העיצוב, גם אם ברצונכם ליצור עומס מסוים כדי לאפשר אימפקט חזק על הצופה, תן לעומס הזה להתפזר ולתת מרווח נשימה מסוים למבקרים, כך שהקריאה לפעולה תהיה מרכזית ובולטת מעל הכל.
הסחת דעת. חשוב שהקריאה לפעולה תהיה במרחק מגורמים מסיחי דעת בעמוד. כדאי להבין מהם הגורמים הללו ולהציב את הקריאה לפעולה במקום נייטרלי יחסית לשאר האלמנטים בעמוד. כך, הקריאה עצמה תבלוט מעל להסחות הדעת ושום מבקר לא יוכל לפספס או להתעלם ממנה.
נשימה. נכון, הזכרנו כבר פעמיים את המרחקים בין הקריאה לפעולה ובין דברים שונים אחרים בעמוד האתר. אך זה כה חשוב, שנזכיר זאת באופן שלישי – מאוד, מאוד, מאוד חשוב! שנתן לקריאה לפעולה מקום לנשום. כפי שהמרווח מספק נשימה, כך יזרמו העיניים אל אותו מקום שהקריאה תופסת, שכן ההדגשה שלו בתוך החלל הריק סביבו מסבים את כל תשומת הלב אל הקריאות.
כמויות מידע. לעיתים, תלוי במוצר, בשירות ובמה שאנו רוצים להעביר, כדאי להשאיר בעמוד האתר – רק את הקריאה לפעולה. כלומר, לרכז את כל העמוד סביב הקריאה ולהיות מינימאליסטים ככל שאפשר. לפעמים, הקריאה לפעולה היא הדבר היחיד שאנחנו צריכים ולכן, כדאי להקדיש את כל תשומת ליבנו לקיראה עצמה.
אחד הדברים החשובים ביותר בקריאות לפעולה הן שיש תחושה של נקיון סביבן. צריכה להיות מעין בריכה של מרווחים סביב הקריאה ויש לנקות את כל ה"כתמים" שמפריעים להתרכז ולהתמקד בדבר החשוב יותר – הקריאה לפעולה.
עלינו לזכור שהקריאה היא זו שמובילה את המבקרים לנקוט פעולות כדי להשיג את השירות והמוצרים שלנו. לכן, זהו אחד הדברים החשובים ביותר בעמוד האתר שלך ולעיתים, כדאי להעניק עמוד שלם עבורה.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם:
הנושא מעניין אותך? תוכל לקרוא עוד כתבות על קריאה לפעולה באתר שלנו:
כיצד לגרום לקריאה לפעולה לבלוט על ידי צבעים ניגודיים?