כאשר אתה כבעל העסק, מרגיש כי העסק מוכן לצעד הבא – לצלול במעמקי הרשתות החברתיות ולפתוח פרופיל עסקי פעיל ברשת המועדפת; עליך לדעת כי לא תמיד תוכל לטפל בפרופיל באופן אישי ולעיתים תצטרך את עזרתם של העובדים כדי לנהל את הפרופיל החברתי שלכם.
חשוב שהעובדים ידעו, שאין להפעיל את הפרופיל העסקי באותו אופן שבו הם מפעילים את הפרופיל האישי שלהם. זהו לא פרופיל הקיים לשם הכיף שבדבר (אם כי יכול להיות כיף מאוד לנהל פרופיל כזה), אלא לשם צמיחה ופיתוח העסק. ברצונך לשווק את העסק ברשתות החברתיות כך שקהל היעד שלך יתרשם מן הצעדים הננקטים, הסטטוסים, העידכונים, ההודעות, הדיונים ושאר הכלים שיכולים להיות לך לעזר ברשת.
עליך – בעל העסק להבין את המדיה בצורה טובה מספיק כדי להבהיר לעובדים כיצד עליהם לנהוג בה ומה חכם יותר וחכם פחות לעשות בניהול הפרופיל.
כדי להפעיל רשת חברתית בתור עסק, עליך להצטייד בתקנון. הרשתות החברתיות נותנות לעיתים תחושה של מקום חסר צורה או מבנה. בשל זאת, משתלם מאוד ליצור תקנון שידריך את כל מי שיעסוק במדיה החברתית בעסק שלך. פיקוח על הנאמר והמפורסם בפרופיל הוא דבר הכרחי ועליך לציין הנחיות עבור העובדים כך שידעו כיצד לענות לפניות באופן הולם (בלי שהם ירגישו מצונזרים).
מסמך פורמלי שיועבר בין העובדים, יעזור להגן על העסק שלך מפני עבירות כאלה ואחרות, ובו בזמן תוכל לוודא כי הינך פועל באופן אחיד בכל הרשתות החברתיות בהן העסק רשום ולחזק את אמינות וערך המותג שלך בשוק. להלן מספר הנחיות שיעזרו לך בתקנון:
- הגדר את משמעות הרשת החברתית עבור החברה. אנשים רבים חושבים על רשתות חברתיות במושגים של פייסבוק או לינקדין, בעוד שאחרים חושבים על כך במושגי פליקר או טוויטר. השתמש בתקנון שיצרת על מנת להגדיר את המושג עצמו ולהסביר מהי רשת חברתית עבור החברה כך שלא יהיו חוסר הבנות באשר ל- מתי ההנחיות לגבי המדיה החברתית תקפות ומתי לא.
- הגדר מערך בסיסי של כללי יסוד. חשוב על עקרונות בסיסיים שיהיה על כל חברי העסק המשתתפים ברשת החברתית, בשם החברה, לעקוב. לאינטל, יש דוגמה מעולה לכך בתקנון הרשתות החברתיות שלהם תחת סעיף בשם "חוקי התחייבות".
- הגדר כיצד עובדים, קבלנים ויועצים צריכים לעסוק ולתרום למדיה החברתית. חשוב כיצד העסק שלך ירצה להתנהל כעוסק ותורם במדיה החברתית. האם הדיונים שהחברה שלך תעלה בפרופיל ינוהלו על ידי אדם אחד ויחיד או שכל העובדים ישתתפו בהם? האם המדיה החברתית תשמש כפונקצייה לשירות לקוחות, ככלי שיווקי או לשם סקרים עבור שיווק מוצר? הייה מפורש ככל האפשר, ושקול את הדרכים האפשריות בהן עובד יכול לטעות בשימוש במדיה (מבלי לחשוב בצורה דרמטית מדי). זכור, התקנון הוא הזדמנות להלהיב את החברה באשר לתרומתם לאתרים חברתיים.
- הדגש את חשיבות הסודיות. עודד את העובדים לזכור את החשיבות של מידע סודי, ולנהל את התרומה שלהם למדיה החברתית כפי שהיו עושים בכל מקום ציבורי קיים.
תקנון שיבהיר חוקים לגבי השיטות והצורה שבה העסק מתייחס לרשת החברתית ולפרסום העסקי בה, יעזור לעובדים להבין כיצד עליהם לנהוג וייתן מוטיבציה להשתתף בה. טוב לשתף עובדים במהלך פירסום ברשתות חברתיות, תתפלא לדעת כמה עובדים (אפילו הזוטרים בהם) יכולים לעזור ברשת ו"לעלות" על שיטות חדשות שיעזרו לעסק שלך להמשיך ולצמוח. ככל שתשתף אותם יותר,
כך המוטיבציה שלהם תגבר, גם בפן האינטרנטי, אך כמובן, גם בפן התעסוקתי.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם לשווק את הפרופיל העסקי?
SocialLead Communications מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם: