גוגל הוא המלך! המתכון המושלם לכתיבה מלכותית….
כי קידום אתרים עושים באהבה או שלא עושים בכלל….
בניית אתר עם תוכן איכותי לצורך קידום אתרים
בניתם כבר אתר אינטרנט, ויצא לכם אתר יפה ומעוצב. כל זה טוב ויפה, אבל עכשיו העבודה רק מתחילה, כיוון שאף אחד לא בונה אתר אינטרנט לעצמו, תמיד המטרה היא להביא כמה שיותר גולשים לאתר. משפך התנועה הגדול בעולם הוא גוגל – גוגל הוא המלך! מלך התוכן הבלתי מעורער ! כשאנחנו מחפשים משהו – תמיד נתחיל בגוגל. אמנם יש מנועי חיפוש נוספים, ורשתות חברתיות ובמיוחד פייסבוק שמנסים לשכנע אותנו שגם להם מידע לא מבוטל – וזה נכון! גוגל עדיין שולט, וכולנו אוהבים את גוגל.
כלומר אם גוגל שולט, אנחנו רוצים להיות "google friendly" לכתוב באופן שגוגל יאהב את מה שכתבנו, יאנדקס את המידע וימליץ עלינו דרך העלאת הדירוג שלנו בחיפוש האורגני במנוע החיפוש הגדול והחשוב בעולם. בשפה מקצועית קוראים לזה – קידום אתרים.
יש דבר כזה? מנוע שאוהב תוכן? רובוט עם ""so called רגשות? טוב, אולי אלו לא בדיוק רגשות במובן הקלאסי, אבל אלו תכונות שמסמנות לרובוט של גוגל שהנה יש לנו כאן אתר טוב! מעולה אפילו. בוא נמליץ עליו ונפנה את הגולשים שלנו אליו. זה קידום אתרים.
מה גוגל עושה וכיצד הוא מחליט איזה תוכן איכותי
לגוגל זרועות ארוכות מאוד ברשת. מנוע החיפוש המתוחכם שולח לאתרים רובוט שנקרא עכביש שיסרוק את התוכן באתרים ויקטלג את איכות התוכן לפי פרמטרים שהוא קבע. חשוב לציין כי המפתח הראשון לקידום אתרים נכון הוא העלאת תוכן איכותי, בעל ערך לקוראים וכמובן עדכון על בסיס קבוע.
בואו נמנה את המדדים החשובים ביותר בתוכן שלכם:
• תחביר – כמה פשוט. גוגל לא אוהב שגיאות כתיב, משפטים סתומים ולא ברורים. משפטים ארוכים ומסורבלים. כתבו בשפה ברורה ותקנית.
• כתיבה נכונה – למה גוגל מתכוון כשהוא מחפש כתיבה נכונה? גוגל מחפש מילות מפתח, לא עומס במילות מפתח, אלא כמות הגיונית שמצביעה על רלוונטיות התוכן למילת המפתח. לימדו את מילות המפתח החזקות הקשורות לתחום העיסוק שלכם ושיזרו אותם בחוכמה בטקסטים של האתר שלכם.
• מבנה העמוד – בלוק ארוך ובלתי נגמר של תוכן אינו מזמין! והמנוע החכם יודע את זה. הוא מעדיף טקסט לא ארוך מדי. חלוקה לפסקאות. כותרת לכל פיסקה. תוכן שבמבט ראשון מושך לצלול פנימה ולהתענג על מידע רלוונטי ומוגש היטב.
• עיצוב – גם תמונות, תרשימי זרימה, צילומי מסך, גרפים שמצורפים לכתבה ומסייעים להבין את התוכן טוב יותר. אמנם הרובוט של גוגל עדיין לא סורק תמונות – אך תייגו את התמונה בצורה שמסבירה את תוכנה – גוגל יבין ויתגמל אתכם על כך.
• עדכון שוטף – אתר סטאטי אינו מעניין. לא כולם יכולים לעדכן את האתר שלהם כל יום ואפילו כמה פעמים ביום. עדכון על בסיס שבועי או דו שבועי יעשה עבודה מעולה. גם פעם בחודש יכול לעבוד, בתנאי שבפעם הזאת העליתם כמות מידע גדולה מכתבה אחת קטנה או עדכון בעמוד.
• זרימה טובה של המידע באתר – אם הגולש צריך לצלול לעומק של 4 או חמישה עמודים כדי למצוא את התוכן – גם אם התוכן ברמה ממש טובה – זה פחות טוב. נסו לתכנן את ניווט המידע באתר באופן שהגולש יוכל להגיע למידע בקלות.
• זמן שהייה בעמוד – גוגל יכול לגלות בקלות כמה זמן שוהים הגולשים בעמוד שהעליתם. גם אתם יכולים לבחון את זה בגוגל אנליטיקס, ועמוד שמספק תוצאות ירודות – נסו לשפר אותו – חבל. כדי להשאיר את הגולשים עוד קצת זמן בעמוד נסו ליצור עניין בעמוד – תמונות, קריקטורות, סרטונים וכל מה שמעורר עניין ומשאיר את הגולש עוד כמה שניות בעמוד.
• תגובות גולשים – השאירו מקום לתגובות גולשים באתר. זה גם ישאיר אותם עוד קצת זמן בעמוד ובמידה ויש תגובות על התוכן – גוגל יבין שמתרחש משהו טוב בעמוד.
• קישורים – אם יש לכם אפשרות להשיג קישורים מאתרים אחרים לעמודי התוכן החדשים – שיחקתם אותה! גוגל יבחין בהפניה ששולחת גולשים לקרוא את התוכן החדש ממקומות אחרים ועל זה תקבלו ניקוד מעולה לתוכן. גם קישורים יוצאים לאתרים מובילים הקשורים לתוכן מועילים לסימון התוכן כתוכן איכותי שמאפשר הצצת עומק בזירות נוספות.
• אינטראקציה חברתית עם העמוד – שתפו את הכתבות ברשתות חברתיות – לייקים תגובות, ושיתופים נוספים על התוכן שלכם מסמן לגוגל תוכן אטרקטיבי, אהוב. אל תשאירו את המידע באתר שלכם, תנו לו חיים נוספים תפיצו אותו באתרי BookMarking תעלו אותו בפורומים ובקהילות רלוונטיות ותפנו את הגולשים משם לעמוד שלכם. תנו לעמוד הזדמנות להצליח.
• לא ליפול בתוכן משוכפל וירוד – גוגל בדומה למורים שלכם לא אוהב מעתיקנים! ולמורה אין עיניים בגב, אבל לגוגל יש עכביש שמטייל גם באתרים שמהם אתם מעתיקים והוא יכול לעלות על תוכן משוכפל ממש בקלות. גם אם תנסו לשנות את התוכן המשוכפל בעריכה קלה וזריזה, אם עקבות התוכן המקורי תהיינה ברורות מדי – גוגל יבין שהעתקתם. תהיו יצירתיים, זה רק יעזור לכם.
• כמות גולשים – האם כמות הגולשים בעמוד משפיעה על קידום העמוד בגוגל? זו שאלה שמקדמי אתרים מתחבטים בה רבות, אך ככל הנראה יש לכך משמעות. יש לא מעט דרכים למשוך תנועה לעמוד התוכן שלכם, אחת מהן היא בניית רשימת תפוצה והפצת ניוזלטר על בסיס קבוע. וגם כאן – אל תוותרו על האיכות ואל תאכזבו את הנרשמים. עדיף לשלוח פחות ניוזלטרים מאשר לשלוח ניוזלטרים עם מידע דל ומשעמם. אם אין לכם זמן, או שאין לכם רעיונות לנושאים, תמתינו עוד קצת וכשיהיה תערכו את הניוזלטר ותשלחו אותו כשהוא מעוצב ומושך. אל תשכחו אם גולשים רבים יגיעו לעמודים וינטשו אותם מהר – לא עשיתם כלום! שוב – תשקיעו וגוגל יתגמל.
סיכום
ובכן כעת יש בידיכם את אחד הכלים החשובים בקידום אתרים: יצירת תוכן איכותי לאתר שלכם. כמובן שלא על התוכן לבדו יחיה קידום האתר שלכם, אך זהו צעד ענק בכיוון הנכון.
כתבות דומות:
מילות מפתח ככלי בסיסי לקידום אתרים
[…] גוגל הוא המלך – כתיבת תוכן מלכותי Posted in: בניית אתרים, קידום אתרים […]
[…] גוגל הוא המלך – יצירת תוכן מלכותי […]