מילות מפתח ככלי בסיס לקידום אתרים
לכל תחום יש את הז'רגון המקצועי שלו. ובאותה מידה לכל קהל יעד יש את מילות החיפוש שלו. ולמה הכוונה? כאשר גולשים באים לחפש עסק/מוצר או שירות בתחום שלכם הם בדרך כלל מתבטאים באופן די דומה. גוגל בנה עבורנו כלי מתוחכם מאוד – מדד מילות המפתח של הגולשים. אתם מזינים לתוך התוכנה מילים – שנדמה לכם שאלו מילות המפתח לתחום שלכם, וגוגל מציג לכם תוצאות – כמה אנשים חיפשו את הביטוי שביקשתם ובאילו ביטויים דומים הם משתמשים.
לפעמים תופתעו לגלות שמילות המפתח הפופולריות אינן המילים שאתם הייתם בוחרים. אם כך האם להישאר נאמנים לז'רגון או להתאים את עצמנו לשפה של הגולשים?
נדמה כי התשובה מובנת מאליה! הרי איננו רוצים למצוא את עצמנו לבד באתר! כל המטרה היא קידום האתר במנועי חיפוש ומהסיבה הזו בראש ובראשונה אנו נערוך רשימה של מילות המפתח הפופולריות בתחום שלנו וכשנכין תוכן לאתר נשתול במסורה את מילות המפתח לתוך הטקסט.
אל תשכחו שנדרש ריווח בין מילה למילה – כמו שלא הייתם שותלים חסות במרחק סנטימטר זו מזו כיוון שהאחת תחנוק את השנייה ולא תאפשר את גדילת שכנתה – כך במילות מפתח עומס של מילות מפתח על הדף אינו מאפשר לגולש להבין את התוכן שלשמו התכנסנו בעמוד! תנו לגולשים להבין את התוכן ותטפטפו להם בעדינות את מילות המפתח.
אילו מילות מפתח נבחר
כדי להתחיל ברגל ימין, תכינו רשימה של מילים שנדמה לכם שהן קשורות לתחום העיסוק שלכם, ושמי שיחפש עסק כמו שלכם יכניס אותן למנוע החיפוש של גוגל. התייעצו עם חברים, קולגות, לקוחות ותכינו רשימה גדולה ככל האפשר. היכנסו לאתרים מתחרים הקליקו על הקליק הימני, בחרו ב: "הצג מקור" ותחפשו במטה תג של אתרי המתחרים אלו מילות מפתח נמצאות בשימוש אצלם.
עם הרשימה הזו תלכו אל כלי מילות המפתח של גוגל: https://adwords.google.co.il/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none
ומהמידע שתזינו תקבלו מילים וביטויים נוספים, קשורים ותוכלו ללמוד אילו מילות מפתח נמצאות בשימוש רב יותר. תופתעו לגלות שפעמים רבות אנשים מחפשים מילות מפתח הנכתבות עם שגיאות כתיב או שגיאות נפוצות – אך עדיין נפח החיפוש עבור מילים אלו בכל חודש יכול להיות גבוה מאוד. כמובן שהמטרה היא לבחור במילים הנפוצות ביותר, וחשוב לבחור כמה מילים יחד ולבחון את נפח החיפוש החודשי הצפוי למילות מפתח אלו.
כלי מילות המפתח של גוגל מספק מידע נוסף, כמו למשל: האם יש תחרות מרובה, בינונית או מועטה על כל אחת ממילות המפתח. גוגל שואב נתונים אלו מהפרסום הממומן בגוגל, אך עדיין זה נותן קנה מידה טוב למידת התחרותיות הצפויה על מילות מפתח אלו.
בחירת מילות מפתח רחבות מדי יראו נפח חיפושים גדול מאוד, אך מן הסתם אלו מילים עם תחרותיות מרובה מאוד והסיכוי להגיע במילים אלו למקום שפוי בגוגל, אליו הגולשים שלכם יגיעו בתוך פרק זמן סביר – נמוך מאוד. לדוגמא עם העסק שלכם הוא בתחום הירוק, אל תבחרו במילה ירוק כיוון שנפח החיפוש שלה הוא עצום, אך לא כל המחפשים ירוק מחפשים עסק ירוק. חשוב למקד את מילות המפתח לתחום העיסוק שלכם: למשל: הדברה ירוקה. גם כאן אל תגזימו ואל תבחרו בדרך הקלה להגיע לראש עמוד התוצאות עם מילה כמו הדברה ירוקה בקריית שמונה כיוון שסביר להניח שתגיעו למקום גבוה בתוצאות החיפוש עבור ביטוי זה, אבל לא יהיו כל כך הרבה מחפשים לביטוי זה, ובכך לא נשיג את התוצאה המיוחלת.
כיצד נבחר את מילות המפתח הטובות ביותר
לאחר שהגענו למילות המפתח שבדקנו והוכחו כמתאימות יש אפשרות להריץ קמפיין בגוגל אדוורדס אשר בו נשתמש במילות המפתח שנדמה לנו שהן הכי רלוונטיות. לאור תוצאות הקמפיין נוכל לבחון כמה פעמים חופשו מילים אלו. כמה פעמים הגיעו לאתר שלנו, מאילו מילים והאם הגולשים שהו בעמוד זמן ממושך או שיצאו מיד.
שימוש מושכל במילות המפתח
נתונים אלו מאפשרים לנו לבצע אופטימיזציה של מילות המפתח באתר שלנו. המילים שחופשו הכי הרבה פעמים ודרכן קיבלנו לאתר שלנו הכי הרבה גולשים הן מילות מפתח חזקות וחשובות. במידה ומרבית הגולשים נטשו את העמוד זמן קצר לאחר שהגיעו אליו – שניות בודדות, משמעות העניין שתוכן העמוד, העיצוב שלו או העימוד שלו אינם מספיק טובים.
תנו למישהו חיצוני להעריך עבורכם את העמוד ותקנו את הדורש תיקון. שפרו את התוכן את העימוד ואת העיצוב ובשלב זה ניתן להריץ קמפיין נוסף בגוגל כדי לבחון אם התוצאות השתפרו או לוותר על ההוצאה עבור הקמפיין ולבחון דרך גוגל אנליטיקס את נפח התנועה לאתר שלכם ממילים אלו והאם זמן השהייה בעמוד השתפר.
אל תצפו לתוצאות בין לילה! קידום אתר הוא תהליך שדורש זמן. מה גם שגוגל מדרגת אתרים גם בהתאם לגיל האתר. תמשיכו לעבוד על האתר ועל קידומו ותבחנו אם לאורך ציר הזמן מיקומכם בגוגל משתפר, כמות הגולשים לאתר עולה וזמן השהייה באתר מתארך.
עניין נוסף: בהתאם לחשיבותן של מילות המפתח תקבעו את מיקומם באתר – למה הכוונה? מילות מפתח מרכזיות בעלות נפח חיפוש גבוה ושהרלוונטיות שלהן לעיסוקכם גבוהה ימצאו בדף הבית. מילים עם חשיבות פחותה ימצאו בקישור בעמוד הבית או אף יקושרו לעמודים פנימיים יותר, הכל בהתאם לחשיבות המילה ולרלוונטיות שלה לעסק שלכם.
סיכום
מילים וביטויים הם המפתח להצלחת עבודת קידום האתר שלכם. אל תדלגו אל שלב זה ואל תקצרו את התהליך! בחירה נכונה של מילים ושילובם בצורה טובה באתר ישפיעו על כמות הגולשים שיגיעו לאתר שלכם ובסופו של עניין על כמות הלקוחות שיפנו אליכם מהאתר.
תיגשו לעניין עם ראש פתוח ותיהנו מהתהליך. יש המון יצירתיות בעבודת קידום אתרים, למרות שבסך הכל ישנן תבניות עבודה ברורות.
כתבות דומות:
[…] דומות: מילות מפתח ככלי בסיסי לקידום אתרים Posted in: נוכחות ברשת, קידום אתרים, שיווק […]