מה החשיבות של החלפת קישורים לצורך קידום אתרים
אחד המדדים לפופולריות של אתר ברשת היא כמות ההפניות לאתר מאתרים אחרים. הפניות אלו מופיעות בצורה של קישורים מאתר מסוים לאתר שלכם. לאחרונה שינה גוגל את הדירוג של הפניות אלו מאחר והחלפת הקישורים הפכה לסחר של ממש ללא כל קשר בין רלוונטיות התוכן בשני האתרים, וקבלת לינקים מאתרים ייעודיים שנפתחו לשם החלפת קישורים ומכרו קישורים בכסף.
גוגל הבין שקישורים אלו אינם מצביעים על איכות התוכן באתר שקיבל קישורים שקנה בכסף ושינה את מודל הדירוג של קישורים נכנסים. היום קישור מאתרים אלו יכול אף לפגוע בקידום האתר שלכם.
לעומת לינקים ישנם לינקים שגוגל מכבד ומעלה את דירוג האתר שלכם על קבלת לינק שכזה. הכוונה ללינקים שמתקבלים מאתרים איכותיים בעלי PR גבוה וקשורים לעולם התוכן של האתר שלכם.
השגת קישורים אלו אינה מלאכה פשוטה כלל ועיקר ודורשת מכם קשרים עם בעלי אתרים דומים לשלכם כאשר התמורה לקבלת לינק תהיה בדרך כלל מסירת לינק מהאתר שלכם.
גם כאן יש בעייתיות. גוגל מזהה החלפת קישורים! כאשר יש לינק מאתר א' לאתר ב', ולינק מאתר ב' לאתר א' – גוגל מבין שיש כאן אינטרס והדירוג על לינק שכזה יהיה נמוך יחסית.
הדרך לעקוף את הדירוג הנכון תהיה לתת לינק מאתר א' לאתר ב'. כאשר אתר ב' מוציא לינק לאתר ג'. אחר החלפות קישורים אלו גוגל מתקשה לעקוב ושני האתרים זוכים לדירוג גבוה עבור הקישור הנכנס.
אם כך יש לנו כבר כמה פרמטרים לבחינת קישורים איכותיים: קבלת לינק מאתר בעל דירוג PR גבוה, ולעשות "לופ" כך שהחלפת הקישורים לא תהיה הדדית.
כיצד מגיעים אל האתרים האלה וכיצד מתבצעת החלפת הקישורים
דרך אחת היא לאתר באינטרנט אתרים דומים לשלכם ולהציע לבעלי האתר החלפת קישורים. אם לבעל האתר יש יותר מאתר אחד – הוא ישמח לבצע איתכם את לופ החלפת הקישורים. אך באופן כזה לא בטוח שתקבלו מענה כיוון שלא בטוח שבעלי האתר מעוניינים כלל בהחלפת קישורים – והסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות.
דרך נוספת לבצע החלפת קישורים היא השתתפות בפורומים בתחום העיסוק שלכם ומציאת בעלי אתרים שהופכים לחברי הקהילה שלכם ואז כשתציעו להם את החלפת הקישורים הסיכוי לקבל תשובה חיובית עולה.
יואב בן פורת, מקדם אתרים מקצועי, פתח קבוצה בפייסבוק שנקראת "החלפת קישורים" – תבקשו להצטרף לקבוצה ולאחר מכן תראו אם מישהו מחפש החלפת קישורים בתחום שלכם. מצאתם? יש לכם קישור כמעט בודאות מלאה! אם לא ראיתם מישהו שמחפש קישור מתחום העיסוק שלכם, תעלו בעצמכם בקשה על הקיר להחלפת קישור בתחום שלכם – כמעט לכל בקשה כזו יש כמה הצעות להחלפת קישורים.
במידה ואין לכם את הזמן והפניות לבצע מהלך זה – אל תוותרו על החלפת קישורים – פנו למקדם אתרים מקצועי ובקשו ממנו שיבצע את העבודה עבורכם – זו השקעה משתלמת מאוד. החלפת קישורים תורמת רבות להעלאת הדירוג שלכם וכפועל יוצא מכך יקודם האתר שלכם טוב יותר במנועי החיפוש ויגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלכם – גולשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים
משיכת קישורים חד צדדים
כיצד ניתן למשוך קישורים חד צדדים? האם זה אפשרי בכלל? זה לא פשוט כמובן, אבל תוכן איכותי מאוד וייחודי עלול לגרום לאתרים דומים לשלכם להפנות את הגולשים שלהם למידע נוסף באתר שלכם. זה לא קורה הרבה, אך אם תהיו יצירתיים ותעלו תוכן שמעורר התפעלות, משהו סנסציוני, חדשני, שונה שמעורר שיחה – האפשרות להשיג קישורים טבעיים, חד צדדיים וללא צורך בהשבת קישור קיימת בסבירות לא רעה כלל.
אם יש לכם את הידע לפתח כלים ייחודיים על האתר שלכם, כלים שיכולים להיות כלי יעיל לאתרים דומים לשלכם – בעלי אתרים מתחרים עלולים להציע לגולשים שלהם להשתמש בכלי שלכם. זה כבר באמת קידום ברמה הגבוהה ביותר ושייך לאנשי מקצוע מתחום פיתוח ותכנות אתרים, אך במידה ויש לכם משהו כזה על האתר שלכם – זה יכול להיות מוקד משיכה חזק מאוד לקישורים טבעיים וחד צדדיים.
מיקום ואיכות הקישור באתר המפנה
כשאתם מבצעים החלפת קישורים ובמידה ואתם מכינים כתבה כזו לאתר דומה, הקפידו למקם את הקישור יחסית בתחילת הכתבה, כיוון שגוגל מעריך יותר קישור שנמצא בראש הכתבה לעומת קישור שנמצא בתחתית הכתבה. הקפידו למקם את הקישור על מילות המפתח שאתם מקדמים, ואל תגזימו! שתלו שני קישורים בכתבה לא יותר, הרי אינכם חפצים להזיק למי שמסכים לסייע לכם.
באותה מידה בידקו כמה קישורים נשתלו בכתבה שנשלחה אליכם ואל תאפשרו לכתבות מפוצצות בקישורים להיכנס לאתר שלכם. שוחחו אם מי ששלח לכם את הכתבה מראש והבהירו לו כי לא יהיו בכתבות יותר משני קישורים. במידה ושתל לכם יותר קישורים – חיזרו אליו והבהירו כי רק שני קישורים יישארו בכתבה ונסו לברר עמו אילו קישורים הכי חשובים לו שיישארו. את השאר נקו החוצה.
פרמטר נוסף שגוגל מכבד הוא גודל הפונט וצבע הטקסט. במידה והקישור מתלבש על טקסט מובלט הן מבחינת גודל הפונט, משקלו (בולד) וצבעו – גוגל מפרש כי המידע המופיע בקישור חשוב ולכן הוא מודגש – ערכו של לינק זה יהיה גבוה יותר. ולהיפך – אם הקישור בצבע לבן על רקע לבן גוגל יעניש אתכם ותמצאו שהאתר שלכם חווה צניחה במיקום שלו במנוע של גוגל.
אל תתחכמו יתר על המידה, הישארו בתלם שגוגל חרץ, אתם רק תרוויחו מכך.
קישור שמגיע מעמוד בעל דירוג PR נמוך יחסית יכול להיות קישור מצויין אם העמוד מדורג גבוה במנועי החיפוש. על אף שמייחסים חשיבות רבה ל PR של העמוד – גוגל מתחשב היום פחות בדירוג PR של אתרים, ומייחס חשיבות לדברים אחרים שלא נמנה כרגע. לכן במידה ומצאתם אתר במיקום טוב במנוע החיפוש של גוגל גם אם ה PR שלו נמוך יחסית אתם עדיין תזכו לתגמול נאה על החלפת הקישור הזו.
סיכום
החלפת קישורים היתה ונשארה דרך חשובה לקידום אתרים. רק הכללים קצת השתנו והקלות הבלתי נסבלת של החלפת קישורים איבדה מיעילותה. היו נחושים, מיצאו בעלי אתרים או מקדמי אתרים שיש לכם איתם שפה משותפת והבנה. וכשתימצאו שותפים טובים לדרך תראו שהתוצאות שלכם משתפרות.
כתבות דומות:
גוגל הוא המלך – יצירת תוכן מלכותי
ראשית, אחלה כתבה!
אם מישהו קרא את הכתבה והוא בעניין של החלפות קישורים, אשמח לפניות במייל:
[email protected]