כתבה שנייה בסדרת שיווק פנימי.
בכתבה הקודמת, הבהרנו שהשיווק הפנימי הוא אחת הצורות החשובות ביותר לשווק את העסק שלך. הבנו למה זה חשוב וראינו שזה מספק לנו אסטרטגיה שיווקית חכמה יותר. אבל בכל זאת, עדיין לא ברור מה ההבדל בין השיווק הפנימי לשיווק החיצוני ומה בדיוק המרכיבים של השיווק הפנימי?
שיווק פנימי, נוטה להתמקד בהזדמנות המאפשרת ללקוחות עצמם למצוא את המוצר או השירות שאנו מספקים והם כמובן – מחפשים. השיווק החיצוני של שלטי חוצות, פרסומות טלוויזיה, לוח מודעות ועוד – מתמקד במציאת לקוחות על ידי דחיפת העסק היישר לתוך פניי הקהל. בעוד שהמסר בשיווק החיצוני מסתכם ב"קנו אותי! קנו אותי כעת!", השיווק הפנימי משתמש בגישה עדינה יותר על ידי הפצת ה"שמועה" באופן בלתי ישיר, אך בחוכמה כך שזה יגיע לאנשים הרלוונטים. בצורה זו, השיווק הפנימי תופס את תשומת ליבו של הלקוח ומושך אותו אל האתר של העסק לפי הקצב שלהם.
במקום לנסות להגיע את קהל היעד באופן ישיר ותוקפני דרך השיווק המסורתי, הפוקוס העיקרי בשיווק הפנימי הוא במשיכת תנועה אל האתר של העסק ומשם, להמשיך.
המחשבה מאחורי שיווק זה, היא שמבקרים באתר העסק יוכלו להפוך ללידים, ולידים – ניתן להמיר למכירות ממשיות ומשם, שלקוחות חדשים יכולים להפוך ללקוחות קבועים. ניתן להשיג את כל זה על ידי תוכן מעולה באופן יומיומי ויצירת קשר הדוק עם הלקוחות בעזרת תקשורת חברתית עימם (לתת להם להגיב בפוסטים שלכם, לתת להם משוב על מוצרים ושירותים ולאפשר להם לנהל אינטראקציה פעילה עם המותג ברשתות החברתיות).
אז מה בעצם הם המרכיבים של השיווק הפנימי?
בשיווק הפנימי יש שלוש רעיונות בסיס – SEO, כלומר, מקסום במנועי החיפוש, מדיה חברתית ותוכן – רעיונות אלה, מכילים בתוכן את מירב המרכיבים של אסטרטגיה שיווקית זו.
מקסום במנועי חיפוש. גורם זה, הוא מה שהופך את האתר שלך ואת המותג שלך לנראה במנועי החיפוש. על ידי קישור של האתר שלך אל מקורות שונים רבים, תדורג במקום גבוה יותר במנועי החיפוש ויהיה קל יותר למצוא אותך ואת המוצר או השירות שאתה מספק.
כדי לקשר את האתר שלך למקורות שונים, תוכל להגיב באתרי שאלה-תשובה (כמו Yahoo! למשל). באתרים אלה כל אדם יכול להעלות כל שאלה בכל נושא ומתאפשרים למשתמשים אחרים לספק להם תשובה. האתר מאפשר לך להוסיף לינקים לתשובות שלך בהתייחסות לאתר ובאופן זה, עסק יכול לקדם את האתר שלו על ידי הענקת מענה לשאלה רלוונטית לנושא וקישור האתר.
דבר נוסף שניתן לעשות, הוא כמובן להגיב ולהיות פעיל בבלוגים ופורומים. בדומה לתשובות באתרי השאלה-תשובה, זוהי טקטיקה מעולה לקידום האתר. ישנם בלוגים ופורומים כמעט בכל נושא שתוכל להעלות על הדעת וניתן לצרף לינקים לתגובותיך – חשוב שהתגובה שלך תהיה רלוונטית לבלוג ולפורום ושלא תפנה לזה ממקום יותר מדי שיווקי, זה יכול להכעיס אנשים ולהזיק לעסק.
עוד צורה למקסם את עצמך, תהיה באינדקסים מקוונים. אינדקסים מקוונים נועדו לספק שירות לקהל לפי הנושאים הרלוונטים להם כך שיהיה להם קל יותר למצוא שירות או מוצר מסוים (בינגו!). זוהי אפשרות מעולה לקידום האתר שלך!
שיווק באמצעות תוכן. התוכן הוא הערוץ המרכזי בשיווק הפנימי של מותג וזוהי הנקודה המרכזית עבור הלקוחות הפוטנציאליים. קודם כל, עליך להבין שכדי שאנשים ירצו לקרוא אותך, אתה צריך להיות מעניין, צריך לחדש ולהפתיע ולספק מידע מרוכז ואיכותי שניתן להשיג בעיקר אצלך. כדי להביא תוכן שיפורסם וישותף תוכל לכתוב במספר פלטפורמות.
כתוב בלוג. בכתיבת בלוג בתחום שלך, אתה מספק דרך להגברת התנועה באתר שלך ונותן למנועי החיפוש סיבה נוספת להעלות אותך בדירוג. ניהול בלוג היא אפשרות נוספת להעלות לינקים לאתר שלך ולתת לקוראים שמעוניינים בנושאים שאתה מעלה, סיבה להיכנס לאתר העסקי.
כתוב ספרונים אינטרנטים. אלו יאפשרו לך לתת הדרכה בנושאים הקשורים לתחום שלך וימשכו את תשומת לב הקוראים אל האתר שלך. ספרונים טובים יהפכו אותך ליודע דבר בתחום ועם הזמן, גם למשפיע בתעשייה. לכל ספרון יש להוסיף קישור לאתר! או לכל דבר רלוונטי המופיע באתר העסקי.
סרטונים ויראליים!!! הם הדרך הכיפית ביותר לקדם את האתר שלך. זהו תוכן אינטראקטיבי שאנשים אוהבים לראות ומאפשר לך תנועה גבוהה באתר. זה ייתן לאנשים סיבה לדבר על העסק שלך ותוכל לעבוד מפה לאוזן במהירות שיא.
צורה נוספת של תוכן, היא כמובן הניוזלטר. הניוזלטר היא דרך לעדכן את הרשומים באתר על חדשות החברה, מוצרים, שירותים וכו'.
המדיה החברתית. היא המפתח לשיווק הפנימי. לאפשר לתוכן שלך להיות מופץ ברשת החברתית דרך קהל יעד ייתן לך יותר פרסום ממה שאתה יכול לדמיין ויגביר את מספר ה"מדברים על כך". כשאחרים משתפים את התכנים שלך עם החברים שלהם, הם נותנים לך שיווק חזק יותר ומשפיע יותר מכל פרסום חיצוני. אנשים נוטים לסמוך על המלצות של חברים.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם לשווק את העסק?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל.
כתבות נוספות בסדרה: