כתבה שלישית בסדרת שיווק פנימי.
שיווק פנימי נוטל מאיתנו יותר זמן והשקעה מאשר אפשרויות שיווק מסורתיות ואחרות. ולמרות זאת, זוהי השקעה כדאית ואפילו עדיפה. למה? כי יש לה נגישות אינסופית וערך שיווקי עמוק יותר בהשוואה לשיטות אחרות. אנחנו מבינים קצת יותר את השיווק הפנימי בעקבות הכתבות הקודמות בנושא, אבל כעת, הגיע הזמן לומר לכם, למה זוהי שיטת שיווק טובה יותר מכל שיטה אחרת.
קודם כל, זוהי נקודת התחלה מצויינת! כשאתה רק מתחיל, להשיג לקוחות עבור חברה מתחילה הוא הצעד הראשון הקשה ביותר. בנוסף, במידה והממון המתאפשר לך לשיווק הוא לא גדול במיוחד, זה יכול להראות בלתי אפשרי להתחרות עם עסקים אחרים בתחום שאולי שיווקו במשך זמן בלתי מוגבל ויש בבעלותם תקציב גדול יותר לשם כך. הרשת היא מקום מדהים לפירסום העסק המתחיל והוא צובר תאוצה באופן שלא יכולת לדמיין.
נוסף על כך, תוכל להיות בטוח כי קהל היעד שלך מושג בקלות רבה יותר דרך הרשת. אנשים שמעוניינים בשירותיך כבר ימצאו אותך באופן מהיר, ולא תצטרך לפרסם את העסק למסה של אנשים בתקווה שזה ישיג לך מספר לקוחות. הרשת יכולה לתת לך את מה שאתה צריך, להגיע להמוני אנשים, להוביל לקוחות היישר אליך וליצור קשרים עם לקוחות כדי לקיים יחסים אמינים וטובים. לקוחות שאהבו את שירותיך לא יהססו להפיץ אותך הלאה ברשת ויגרמו לחברים שלהם להגיע אליך.
כמובן, שזהו שירות הרבה יותר זול מכל פרסום אחר. לפתוח פרופיל ברשתות החברתיות לא עולה כסף כלל. מיקסום האתר שלך במנועי החיפוש יכול אולי לעלות לך, אבל זה יספק לכסף שלך ערך גבוה יותר מאשר קמפיינים יקרים שאין לך אפשרות למדוד את תוצרם.
דע שזוהי השקעה ארוכת טווח. השיווק החיצוני יפסיק בשלב כלשהו ויתחלף בשיווק של חברה אחרת. אבל השיווק הפנימי באינטרנט, הוא משהו תמידי. ברגע שמשהו עולה לרשת הוא נשאר שם וניתן יהיה לראות אותו בכל שלב. בנה לעצמך רושם טוב, אמין, כנה ואיכותי ותוכל לזכות לפירסום תמידי. בטווח הרחוק יותר, תוכל להפוך למוכר בקרב התעשייה שלך ולא יהיה לך צורך לשווק את עצמך מעבר לכך.
אז כדי להתחיל בשיווק הפנימי, עלינו לקחת את הצעד הראשון כמובן. לפני שמתחילים לכתוב בלוג, ליצור סרטונים או לפתוח פרופיל ברשת חברתית, מאוד חשוב שנגדיר את הצרכים שלנו, את הנושא המרכזי ושניצור קמפיין בסיסי ויציב סביב האסטרטגיה שלנו. להלן מספר צעדים חשובים, עוד לפני שהחלטנו לצאת לאוויר. המלצה חמה- אל תירו לכל הכיוונים ולכל קהלי היעד. הגדירו לעצמכם קהל ויהיה קל יותר לעשות את השאר.
מילות מפתח- מצא את הנכונות. לזהות את מילות המפתח הנכונות שיספקו לך תנועה במנועי החיפוש הוא חלק חשוב מבניית הקמפיין. מילות מפתח רלוונטיות הן אלו שאנשים הכי משתמשים בהן כאשר הם מחפשים משהו בתחום שלך. לשמחתך, ישנם כלים רבים כיום המאפשרים לך למצוא את מילות המפתח המרכזיות. כלים אלו מעוצבים במטרה לעזור לך למצוא את המילים הרלוונטיות לעסק שלך. נסה למשל את Google Adwords Keyword Tool, זה כלי נהדר למציאת מילות מפתח. חפש כלים נוספים במנועי החיפוש. יש אותם כמו פטריות אחרי הגשם.
דמות- מפה לעצמך פרופילים של לקוחות פוטנציאליים. כפי שאמרנו, אל תכוון לאינסוף. בדוק היטב למי אתה רוצה להגיע ומה המאפיינים של קהל היעד שלך. מי הם? בני עשרה? מורים? רקדנים? מהם עושים ומה הכי מעניין אותם לקרוא? בדוק תחומי עניין ודברים מרכזיים בחיי דמות שמתאימה לקהל היעד שלך. בנה לעצמך מספר פרופילים וכוון אליהם. התמקד בתוכן שימשוך אותם ובדברים שהם עלולים לחפש. אם תוכל, שאל לדעתם על השירותים שאתה מספק ונסה להתחשב בהם, זה ישתלם לך בעתיד.
קונספט ונושאים מרכזיים. הקונספט צריך להיות מבוסס על השירות או המוצר שלך ולהראות לקהל היעד את מה שהעסק הכי מתמחה בו. להחליט על קונספט היא אחת ההחלטות הקריטיות של הקמפיין וצריך להיות מחושב מאוד, שכן זו הצורה שבה אתה מציג את העסק. הקונספט יספק את הרושם הראשוני, והרושם הראשוני הוא הדבר החשוב ביותר בתהליך קבלת לקוחות חדשים. הקמפיין צריך לשקף את זהות המותג.
אחרי שתחליט על קונספט, תוכל לחלק אותו למספר נושאים שונים: השירותים שלך, המוצרים המרכזיים במותג, תחומי המומחיות שלך ועוד. אחרי כן, תוכל להכניס את התכנים בנושאים המובחרים לפי הרלוונטיות של התוכן לנושא.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם לשווק את העסק?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
כתבות נוספות בסדרה:
מדוע המותג שלכם חייב להיעזר בשיווק פנימי?
ממה מורכב שיווק פנימי ומה חשיבותו?