מה עושים עם טוויטר?
הרבה מאוד חברים – מהרשת ומחוץ לרשת שפעילים מאוד ברשתות חברתיות אומרים לי שהם לא אוהבים את טוויטר, לחלקם אפילו יש חשבון בטוויטר, אבל רמת הפעילות שלהם בטוויטר נמוכה, אם בכלל.
בעצם, למה זה קורה? מה יש בו בטוויטר שגורם לכולנו להסתקרן ואפילו לפתוח חשבון, ולמצוא עצמנו מחוץ לזירה?
ככל הנראה, אנשים לא מבינים מה בדיוק הם יכולים או אמורים להעלות ב – 140 תווים. טוויטר עונה בדיוק על השאלה: מה קורה איתך עכשיו. והשאלה הזו מתייחסת לדברים הקטנים של החיים.
אותם דברים שלא הייתם שולחים אי מייל לכל החברים ואפילו לא הייתם מתקשרים לספר. הייתי פה, הייתי שם, נפגשתי עם המנכ"ל ההוא או עם המנהל הזה, אני נמצא ב, הכנתי, בישלתי… זוטות, באמת זוטות, אבל אילו הדברים הקטנים שמרכיבים את החיים עצמם והם הדברים שמאוד מעניינים את האנשים שאתם באמת חשובים להם – החברים שלכם.
גם עסקים משתמשים בטוויטר ויכולים לספר ללקוחותיהם על דברים שקורים אצלם בעסק. עסקים בדרך כלל שותלים כותרת שמורכבת ממילת מפתח ולינק לתמונה, כתבה, סרטון שמפרט על הנושא. זה הפך להיות מאוד פופולארי והרבה מידע זורם דרך טוויטר
למה כדאי לי להיות בטוויטר?
הנה נתונים שישכנעו אתכם מדוע כדאי לכם להיות בטוויטר:
• לטוויטר 200 מיליון משתמשים
• יש בטוייטר מיליארד טוויטים בשבוע!
• השעה 17:00 היא השעה הטובה ביותר לקבלת re-twit (טוויט חוזר) בטוויטר
• יש יותר ממיליון אפליקציות בטוויטר – כל דקה וחצי עולה אפליקציה חדשה לטוויטר
נתונים אלה מעידים עד כמה טוויטר פעיל, חי ובועט. וזו בהחלט מדיה שיכולה לקדם את העסק שלכם הן בצד השיווקי, המיתוגי והעסקי.
איך פותחים חשבון בטוויטר?
קל מאוד להתחיל לעבוד עם טוויטר. אם אין לכם עדיין חשבון הקליקו : http://twitter.com/ מלאו את שמכם המלא, כתובת הדוא"ל שלכם וסיסמא – יצרתם לעצמכם חשבון בטוויטר.
כנסו פנימה והתחילו לערוך את הפרופיל שלכם – כנסו ל edit profile ומלאו את הפרטים המבוקשים, הקפידו למלא את התוכן בצורה שיווקית, שתספק מידע מהוקצע ומעניין למי שנכנס לכרטיס שלכם וללמוד עליכם יותר. צרפו לינק לאתר שלכם, העלו את הלוגו שלכם וחברו בין חשבון הטוויטר שלכם לפרופיל הפייסבוק שלכם, כך חבריכם בפייסבוק יוכלו לראות את הטוויטים שלכם בפייסבוק ואולי יבחרו לעקוב אחריכם.
היכנסו לעריכת חשבון settings העלו את הלוגו שלכם, שחקו עם הצבעים ובחרו את הטמפלט הרצוי לכם.
איך עובדים עם טוויטר?
טוויטר נראה פשוט וקל – והוא באמת כזה. אבל למעשה, יש לטוויטר מנוע מאוד מתוחכם. בכל פעם שאתם מצייצים הציוץ שלכם מופיע בעמוד הראשי של טוויטר ובניוז פיד של כל העוקבים שלכם, כאשר מישהו נכנס לחשבון שלכם – כמובן שהוא רואה את כל הטוויטים שלכם לפי סדר כרונולוגי, כלומר חשיפה משמעותית.
מעבר לציוצים קלילים ופשוטים יש כמה טריקים שכדאי ללמוד. ניתן לצרף לינקים לציוצים שלכם – אך מאחר ואנו מוגבלים ל – 140 תווים יש אתר שמאפשר לכווץ את הלינקים ולהעלות לינקים מקוצרים לטוויטר – זה האתר:
https://bitly.com/
אם אתם מעוניינים לכתוב הודעה למישהו מסוים כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף את סימן השטרודל @ ומיד אחריו את שם המשתמש אליו אתם מכוונים את ההודעה זה כלי רב עצמה שמאפשר לכם לשמור על קשר עם חברים.
פגשתם בציוץ מדליק במיוחד, אתם רוצים לפרגן לבעל הטוויט – ליחצו על האפשרות retwit והפיצו את הציוץ שלו לחבריכם. אם אתם חדשים בטוויטר ורוצים להגדיל את החשיפה שלכם, עשו retwit לחברים מקושרים ובקשו מהם לעשות לכם retwit בחזרה. חברים טובים יענו בשמחה.
יש לחברי טוויטר מכורים הרגל נחמד. בימי שישי הם ממליצים על חבר זה נקרא follow Friday בקשו מחברים מקושרים להמליץ עליכם.
בטוויטר בשונה מרשתות אחרות, אין בקשת חברות! אתם עוקבים אחר מי שמעניין אתכם, ואם אתם מעניינים אותו הוא יעקוב אחריכם – או שלא! ולכן זה קצת יותר קשה. אל תתייאשו. תהיו פעילים בטוויטר, העלו ציוצים משעשעים, שנונים, מידע בעל ערך. ותיראו שהעוקבים שלכם יגיעו.
בטוויטר יש אפשרות להכין רשימות. אם אתם עוסקים בתחום מסויים הכינו רשימות שקשורות לתחום. אנשים מהתחום יעקבו אחריכם ואחר הרשימה שלכם, אנשים שהתחום מעניין אותם יעכבו אחר הרשימה וכנראה שיעקבו גם אחריכם. בדף הבית שלכם בטוויטר יש toolbar עליון ובו מופיע לשונית lists לחצו על create a list קיראו לה בשם שמאפיין את סוג העיסוק שלכם עם עדיפות מובהקת לבחירת שם שעונה על מילות המפתח שאתם מקדמים. הרי לכם דוגמא למיתוג באמצעות רשימה של טוויטר, לחברת אקו-בילדינג העוסקת בניהול ואחזקת בניינים ירוק פתחנו רשימה: green people ואנו עוקבים אחר 244 אנשים ועסקים ירוקים. לרשימה יש 34 עוקבים והפרופיל של אקו-בילדינג בטוויטר זוכה לעוקבים ירוקים חדשים כל הזמן. המטרה היתה חיזוק התפישה של אקו-בילדינג כחברה ירוקה, ואין ספק שפעולה זו מחזקת את המיתוג.
כשאתם מעלים ציוץ בטוויטר נפתחה לאחרונה אפשרות חדשה – הוספת תמונה. זה עולם חדש שנפתח בפניכם! אתם יכולים לעשות כל כך הרבה דברים עם תמונה ו 140 תווים! היו יצירתיים בכתיבה ובתמונה – לבטח תשיגו עוקבים חדשים…
יש אפשרות לחבר את הדפים שלכם בפייסבוק לפרופיל טוויטר שלכם – ואז בנשימה אחת אתם מעדכנים את חברי הדף בפייסבוק ואת העוקבים בטוויטר. כנסו לדף שלכם בפייסבוק לחצו על עריכת מידע כנסו למשאבים – חיבור הדף לטוויטר פייסבוק יבקש מכם לאשר לו לדחוף את המידע לחשבון הטוויטר שלכם – אשרו לו! ואתם מחוברים.
אהבתם? הנה עוד אחד – חברו את חשבון הטוויטר שלכם לחשבון הלינקדאין שלכם ותיצרו לופ יפהפה מפעילות בעמוד הפייסבוק ומציוצים בטוויטר ללינקדאין וכך אתם שומרים את כל החברים שלכם מעודכנים בפעילות שלכם במינימום מאמץ.
הטוויטר שלכם יכול ללוות אתכם לכל מקום! אם יש לכם אייפון או טלפון חכם אחר, הורידו את האפליקציה של טוויטר לנייד שלכם ותמשיכו לצייץ בקלילות לאורך כל היום. הציוצים של טוויטר מתפוגגים מהניוז פיד של החברים שלכם די במהירות כך שציוצים מרובים אינם נחשבים מטרידים כפי שזה עלול להיות בפייסבוק. צייצו ותיהנו.
אם לא הבנתם עד עכשיו כיצד מצייצים בטוויטר, הנה שני סרטונים חמודים שאולי ימחישו לכם טוב יותר את העצמה השיווקית והוויראלית של טוויטר:
http://bit.ly/oXusYs
http://bit.ly/RTi2O
אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בטוויטר – ב tool-Bar השמאלי באתר שלנו, תרדו מעט למטה לחצו על הלינק: עקבו אחרינו בטוויטר – והישארו מעודכנים בכל מה שקשור בשיווק ומיתוג באינטרנט.
ראשית תודה על המאמר המעניין. אני חדש בטוויטר ודיי פועל מבלי להבין מה אני עושה וזה מפריע לי. אם תוכל לענות לי על מספר שאלות מאוד אעריך את זה:
1. אני עוקב אחרי 80 איש/ארגון ואחרי עוקבים (בינתיים, 14 איש). האם רק ה- 14 יראו את הציוצים שלי?
2. אדם שאני עוקב אחריו והוא לא עוקב אחרי יראה את התגובות שלי לציוצים שלו?
3. את התגובות שלי לציוצים של הנ"ל יראה רק הוא או גם העוקבים שלו? האם הוא יראה שלחצתי על "אהוב"?
4. להגיב לציוץ זה כמו להתחיל ציוץ עם @+ שם המשתמש שלו?
תודה מראש
אלי
הי אלי,
שמחה שאהבת את המדריך ומצאת אותו יעיל לצרכיך.
ולשאלותיך, אשתדל לענות בקצרה:
1. מקסימום 14 ייראו את הטוויטים שלך – וגם זה לא בטוח, תלוי אם הם בטוויטר שלהם כשאתה מעלה את ציוציך – אורך חיין של טוויט כמה שניות
2. כן
3. הוא בעיקר יראה את תגובותיך לציוצים שלו בהם הוא מתוייג – וגם זה מותנה בכמות האנשים שמגיבים לו ומתייגים אותו – אם יש לו מיליון עוקבים עם עשרות אלפי תגובות לכל ציוץ – מה הסבירות שהוא יראה את כל התגובות?
בדיוק אותו הדבר.
בהצלחה בטוויטר, ואם תרצה – השאר כאן לינק לחשבון הלינק שלך, ונעקוב אחריך.
גם אתה מוזמן לעקוב אחרינו: @sociallead
אירית