שמונה תפיסות מוטעות, נפוצות ומסוכנות – לגבי שיווק בדוא"ל
במונחים של שיווק בערוצים דיגיטליים, שיווק במייל נחשב מהותיקים ביותר.
יותר מעשור נחשב, כידוע, להמון זמן – בתחום השיווק המקוון.
מה שאומר שיש לאופן השיווק הזה ותק מספיק בכדי לצבור הנחות שגויות, מיתוסים ואמונות תפלות.
הזמנים משתנים, חברות וחברים.
חלק מהמיתוסים הללו הגיוניים, לחלקם אולי היתה אפילו אחיזה במציאות בעבר, אולם עם הזמן שיטות העבודה השתנו – והמיתוסים העיקשים נשארו.
ולגבי יתר המיתוסים? קשקוש מוחלט!
אולם אלו תפיסות מוטעות, שאם משווקים מאמינים בהן – הן עלולות לפגוע קשות בקמפיין שיווקי באמצעות הדוא"ל – ואת זה אף אחד לא רוצה.
לפניכם שמונה דוגמאות לתפיסות השגויות הללו:
1. מלות מפתח (TRIGGER WORDS) יסוננו במסנן הספאם.
משווקים המתמחים בדיוור אלקטרוני למדו להמנע משימוש במלים מסוימות כדוגמת:
"חינם", "ציטוט", "מזומן" ו "שמור", במיוחד בשורת הנושא של המייל.
אזהרות מפני שימוש במלים כגון אלו מקורן בימים בהם היו תיבות הדואר הנכנס מוצפות בדואר זבל ממקורות לא מזוהים.
למרות שימי הספאם לחלוטין לא חלפו מן העולם, מסנני הספאם בתיבות המייל שיכללו מאוד, עם השנים, את יכולת הזיהוי של סוג ההודעה – וחשוב מכך – אילו כתובות משלוח נחשבות לגיטימיות.
כיום, מסנני הספאם בודקים הרבה מעבר לשורת הנושא ומלות מפתח בכדי לקבוע מהו ספאם.
במבחן עצמאי שנערך נבדקה המלה "חינם" – ואיך היא השפיעה על תפוצת המכתב והגעת המסר ליעדו.
תוצאת המבדק העלתה שהמלה "חינם" אמנם הדליקה נורת אזהרה אך לא פגעה בתפוצה הסופית של המייל.
הגיוני, האמת, משום משבדק כזה של שורת הנושא ומלות מפתח היא אינדיקציה חלשה ביותר להיותך (או אי היותך) ספאמר.
בימינו, אם יש לך כתובת דואר יוצא לגיטימית ומוניטין טוב של משלוח דוא"ל – גם אם תכתוב שיש לך ספר אלקטרוני בחינם – זה לא ישלח אותך הישר לתיבת דואר הזבל.
2. אנשים שמופיעים ברשימת הדיוור שלך (OPT-IN) רוצים לשמוע ממך.
ארגנת רשימת תפוצה, אנשים הצטרפו.
מצוין! זה אומר, שבאיזשהו שלב, אנשים אמרו לך: "הי! אני רוצה שתשלח לי מייל!"
זה נכון. בערך.
לא כל מי שאיפשר לך לשלוח לו מייל – באמת מעוניין לקבל אותו ממך.
שני תרחישים יכולים להסביר את ההצהרה האחרונה:
*מישהו ראה שהמיילים שלך הם לא מה שהוא חשב שיהיו, קורא שניים-שלושה בהתחלה, מתאכזב – אבל לא טורח לבטל את ההרשמה.
*איש הקשר קורא את התכנים שלך לתקופה מסוימת, אך בסופו של דבר מאבד עניין;
אולי משום שהחליף עיסוק בחייו, עבר דירה, נעשה עסוק יותר או פשוט חדל להתעניין בפרסומים שלך.
תהא הסיבה אשר תהא, הוא לא טורח להפסיק את ההרשמה לדיוור שלך.
בשני המקרים האלה יש לך אנשי קשר שבנקודה מסוימת החליטו שהם מעוניים בקשר אתך, התחרטו – אבל לא טרחו לספר לך על כך.
זו הסיבה בגללה הפסקת הדיוור מצד הנמען אינה יכולה להוות מדד לרמת העניין של הצד השני בתוכן שלך.
עליך לבחון את רמת המעורבות של הנמענים במיילים שלך, כמות התגובות החוזרות וההפצה.
מומלץ לנסות ולחדש עניין הנמענים שהשתתקו, ולנפות מהרשימה את אלו שלא נענו לקריאתך המניעה לפעולה.
3. הפסקת דיוור יזומה – זה רע
זהו מדד שלילי כשמישהו מסיר את עצמו מרשימת הדיוור שלך, נכון?
לא בהכרח.
הפסקה יזומה מנקה לך באופן טבעי את רשימת התפוצה.
אם קצב הפסקת הדיוור שלך סביר, מתחת לאחוז אחד, אין לחשוב על כך כדבר שלילי.
אם לא תהיה מערכת ניקיון שכזאת אתה עלול להוות מטרד לנמענים שיסמנו אותך כספאמר
(למרות שאינך מדוור זבל).
4. הדוא"ל אינו מייצר פוטנציאל מכירתי (לִידִים)
יש הסבורים כי המייל הוא רק תוספת העוזרת להפוך ליד קיים לליד שאפשר לשווק לו, אבל איננו יוצר הזדמנויות מכירה חדשות.
ובכן, טעות בידם!
מי שחושב כך – מבין רק את מחצית הסיפור.
חשוב לזכור שלמיילים ישנה תפוצה משמעותית – והם מגיעים גם לאנשים שאינם ברשימת הדיוור שלך.
מה שאומר, שאם כללת הנעה לפעולה בגוף המייל, ביקשת מהנמען לשתף הלאה – כבר נחשפת ללידים פוטנציאליים חדשים.
אם עדיין אין לך כפתורי שיתוף חברתיים בגוף המייל שלך – זה הזמן להוסיפם!
מובן שקיימת האפשרות לחזור ולעניין נמען קיים – ולהופכו לליד מחודש.
חשוף את נמעניך לשלל מוצריך המקוונים (עמודים עסקיים ברשתות חברתיות, בלוגים וכיו"ב) ובכך תחדש אותם כלידים.
5. מיילים חייבים להיות מעוצבים ביותר
כלל וכלל לא.
למעשה, לפעמים טקסט פשוט בפורמט HTML עדיף בהרבה.
יתרונות המייל הפשוט:
-הנמען איננו מרגיש שהוא תחת מתקפה שיווקית.
כמו מייל מחבר או עמית לעבודה – בלי הרבה רעש וצלצולים.
כך אתה פנוי לומר את דברך – והנמען פנוי לקרוא אותו.
זה אמנם לא מתאים לכל אחד, אולם יש אנשים שעדיין מתחברים יותר למסרים המועברים בפשטות.
-קל יותר להוריד את המייל.
מיילים הכוללים אלמנטים עיצוביים רבים, תמונות או סרטונים – עוברים פחות בקלות מאשר מייל בפורמט HTML עם לוגו בראש העמוד ותמונה בתחתיתו.
לחלק מהנמענים כלל לא קיימת אופצית קבלת תמונות – כברירת מחדל.
מייל הנפתח דרך טלפון נייד (סלולרי) – נדיר שיזכה לרדת במלואו, במיוחד אם הוא גדול.
וגם אם יחליט הנמען לאפשר את מלוא ההורדה הסלולרית – האם המייל שלך יראה טוב ומושך כמו אם היה רואה אותו על מסך המחשב?
רק בגלל שאתה יכול להפיק עיצובים נפלאים – לא בהכרח אומר שכדאי לך.
היצמד לפשטות, ונסה לשלב עיצובים מורכבים יותר בהדרגתיות, כדי לבחון את האפקט שלהם.
6. אם אתה פועל לפי החוק המאפשר משלוח ספאם – הלך עליך.
אה, לא ממש.
אם אתה מציית להוראות הללו – זה רק אומר שאתה מכוסה מבחינה חוקית.
זה לא אומר שתגיע, בהכרח, אל תיבות הדואר הנכנס.
אך ללא צל של ספק, במידה ותציית לחוקים אלו – הסבירות שהמייל שאתה שולח יגיע לתיבת הדואר הנכנס של הנמענים – גבוהה בהרבה ממיילים שנשלחים בניגוד לחוקים אלו.
כי להגביר את הסיכויים שלך להגיע את תיבות הדוא"ל המתאימות – עליך לדאוג למוניטין שלך ולכתובת שולח "מהוגנת" בכדי שלא תוגדר כספאמר.
7. רשימת המעקב הגלויה לגבי מי פתח את המייל – חשובה.
כלי המעקב הזה אמור לספר לך מי פתח את המייל שלך, אולם הוא לא באמת מספק את המידע הזה.
לו היה המדד הזה אמין – זה היה כלי חשוב מאוד לניטור.
הוא איננו אמין ממספר סיבות:
– כל משתמשי האאוטלוק חסומים לקבלת תמונות – כברירת מחדל של התכנה.
המדד נקבע לפי הורדות התמונות, ואם מייל נפתח דרך האאוטלוק, הסלולרי או כל משתמש אחר שקיבל את המייל ואין לו הורדת תמונות אוטומטית – לא נרשמה פתיחה של המייל.
גם אצלכם התמונות לא יורדות באופן אוטומטי?
עקבו אחר נתוני הפעילות אליהם הפניתם במייל, ועקבו אחר המדדים הבאים בעקבות הנעתכם לפעולה.
8. המדדים הגלויים הם כלי מיותר.
מה, מה?! לא אמרנו לפני שניה ש…?
נכון, אמרנו שהמדדים הגלויים לכל הם כלי זניח – אבל לא אמרנו שהוא כלי מיותר.
המדדים הגלויים הם עדיין כלי תחרותי יעיל מאוד.
אם אתה מחפש את שורת הנושא הקורצת ביותר בתחום לקהל שלך,
אפשר לפלח כמות נמענים מסוימת ולהשוות לנתונים הגלויים – בהתחשב, כמובן, שאף הם מושפעים מאותם הנתונים אותם ציינו קודם.
אז נכון שהכלי הזה איננו מדויק בכל הנוגע לנתוני פתיחת המיילים – אך הוא בהחלט יכול לשמש ככלי תחרותי נהדר.
אילו עוד מיתוסים אתם חושבים שראוי לנפץ?
רוצה חברת שיווק באינטרנט שתנהל עבורך את השיווק במייל? כולל כתיבת התכנים
יצירת הניוזלטר והפצתן?
פשוט להתקשר עוד היום: 09-7447740
או להשאיר את הפרטים שלך כאן בטופס, ונחזור אליך בהקדם:
הפניה בגוף הכתבה נעשתה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.
כל תוכן הכתבה מופנה לנשים ולגברים כאחד.
אם אהבת, בודאי גם זה יעניין אותך: