כתבה ראשונה בסדרת כתבות העוסקת בשיווק בינלאומי ברשתות חברתיות
כחלק מבניית אסטרטגיה שיווקית עולה שאלת מפתח – מי קהל היעד שלנו? במידה וקהל היעד שלכם הוא מקומי בלבד – הכתבה הזו אינה עבורכם! אך במידה ויש לכם מוצר או שירות אותו ניתן לשווק לשוק הבינלאומי, כדאי לכם להתעכב ולהקדיש זמן לקריאת סדרת הכתבות הזו.
בראש ובראשונה לאחר שקבעתם מספר מדינות יעד בהן אתם מעוניינים לשווק, זכרו כי יש להתייחס למספר גורמים עיקריים:
- שפה – באיזו שפה מדברים במדינת היעד – עליכם להתאים את השיווק לשפה המקומית, לא רק אנגלית אלא אנגלית אמריקאית או אנגלית בריטית – תלוי היכן אתם משווקים, דברו בשפת המקומיים.
- אזור זמן – מה פערי השעות והימים בינינו לבין מדינות היעד, התאימו את שעות הפעילות שלכם לשעות הפעילות של מדינות היעד.
- עניין – תרבות – דת – ערכו מחקר שוק וגלו איזו דת שלטת במדינת היעד, אילו דתות נוספות, ומה הערכים החשובים להם, מה התרבות שלהם, אילו חגים יש להם, מה נושאי העניין במדינת היעד – עליכם להתכוונן למדינת היעד ולהיות מוכנים להכיר אותה ולהבין אותה.
- ערכו את הרשתות החברתיות שלכם בהתאם לתוצאות – עליכם לייצר תוכן, לפלח את קהל היעד בפרסום הממומן ולתכנן אסטרטגיית תוכן רלוונטית לקהל היעד.
- תעדוף – ערכו את סולם העדיפויות שלכם, המשאבים העומדים לרשותכם אינם בלתי מוגבלים – לכן עליכם ליצור סולם עדיפויות ולפעול בהתאם.
תכנון מוקדם של אסטרטגיית השיווק הבינלאומית של המוצרים או השירותים שלכם יסייע לכם להיערך לאתגרים שמציב שיווק בינלאומי ויחסוך מכם מצב בו אתם מנצלים לעייפה את המשאבים שברשותכם ללא תוצאות משמעותיות.
הקימו את מערך השיווק הגלובאלי שלכם לפני שתתחילו לצייץ בטוויטר, להעלות תכנים לפייסבוק במספר שפות, להקים עמודים רבים בשפות שונות ולבזבז זמן יקר על ביצוע פעולות שמבזבזות לכם משאבים רבים. בניית אסטרטגיה מובנית מבעוד מועד תבטיח לכם מערך שיווק ברשתות חברתיות שיהיה מדיד, ניתן לאופטימיזציה, משתפר ומניב תוצאות.
מטרתה של סדרת כתבות זו היא לסייע בידי משווקים בינלאומיים להכין תכנית שיווק שחודרת ללבו של קהל היעד במדינות יעד שונות ולא שיווק ממוקד קהל מטרה במדינה אחת. שיווק במדיה חברתית צריך להיות מהנה ולא מתיש – בהיערכות נכונה ומתאימה תתחילו ליהנות בקרוב J
אילו צעדים עליכם לנקוט כאשר אתם מקימים את מערך השיווק הגלובלי שלכם?
הגדרת קהל היעד
בראש ובראשונה עליכם להגדיר לעצמכם מי קהל היעד שלכם במדינות השונות, באיזו שפה הם מדברים? באיזה חלק של הגלובוס הם חיים? להלן מספר שאלות שאתם חייבים לענות עליהן בטרם תתחילו לשווק:
- באילו מדינות ברצונכם להתמקד?
- היכן ממוקמים מרבית הלקוחות הנוכחיים שלכם?
- מהיכן מגיעים מרבית הלקוחות הלא מקומיים שלכם?
- האם יש למוצר/שירות שלכם הזדמנות להתרחב למדינות יעד נוספות?
- האם כבר הגיעו אליכם לידים או מתעניינים ממדינות אחרות?
בססו את מטרות השיווק ברשתות חברתיות
הגדירו מטרות ברורות אותן יש להשיג באמצעות השיווק ברשתות חברתיות. קביעת מטרות ברורות יסייע למקד את מחלקת השיווק שלכם אל עבר המטרות שלכם, ויגרום להם בהכרח לפעול להשגת המטרות שעומדות בפניהם. סביר להניח שניהול נכון של בנק מטרות יגרום לפופולריות רבה יותר של הפעילות שלכם במדיה חברתית.
גיבוש גישה מאוחדת תסייע לכם לנהל אסטרטגיה יעילה יותר בכל אחת מהמדינות אליהן אתם משווקים.
החליטו מה המטרה הראשית של הקמפיין שלכם במדיה חברתית:
- הנעת תנועה רבה יותר מהרשתות החברתיות לאתר האינטרנט שלכם.
- הגדלת החשיפה של המותג שלכם על ידי הגדלת קהילת העוקבים שלכם והגברת האינטראקציה עם הגולשים.
- חדירה לשווקים חדשים על ידי שימוש בהמלצות במדיה החברתית ופרסום ממומן.
- מתן שירות לקוחות באמצעות פלטפורמות חברתיות.
יתכן שתקבעו כי אחת המטרות לעיל משמעותית יותר עבורכם, וכך תדעו כיצד לנסח ולנהל את מסעות הפרסום שלכם כך שיניבו את התוצאות הרצויות לכם בכל מדינה ומדינה.
בחרו את השפות בהן תפעלו
במידה והוחלט לפעול מול כמה מדינות בכמה שפות שונות עליכם להחליט על כמה נושאים:
- האם לתרגם את הבלוג שלכם לכל השפות בהן אתם מתכוונים לשווק?
- האם עליכם להקים פרופיל חברתי בכל שפה ובכל פלטפורמה?
- האם עליכם לעקוב אחר פלטפורמות במדיה חברתית במספר שפות?
זכרו! תשע מתוך עשר תושבי מדינות אירופאיות מעדיפים לצרוך מידע בשפה שלהם. כך שאם מדינות היעד שלכם אינן דוברות אנגלית או עברית, עליכם להכין את הרקע עבור קהל היעד הנחשק.
החלטתכם תושפע רבות מהמשאבים העומדים לרשותכם, לרבות היקף כוח האדם העומד לרשותכם לצורך ביצוע המשימה. הקפידו להתמקד בהחזר על ההשקעה, כלומר אם אין לכם מתעניינים רבים בשפה הצרפתית – שקלו היטב האם יש צורך לתרגם את הבלוג שלכם לצרפתית, יחד עם זאת אם ברור לכם כי יש לשירות או למוצר שלכם פוטנציאל טוב מאוד במדינות דוברות צרפתית, יכול להיות שלא היו לכם מתעניינים עד כה, כיוון שלא היו ברשותכם חומרים בשפה שלהם. נסו להבין מה קדם למה, ומה הסיכויים להשיג החזר על ההשקעה, כאמור.
למדו את הפערים התרבותיים
כשאתם משווקים למדינות זרות עליכם ללמוד על המנהגים התרבותיים של קהל היעד ולעמוד על ההבדלים ואף הניגודים בין התפישה התרבותית שלהם לתפישה התרבותית שלכם.
יש שווקים שקל יותר לחדור אליהם ושווקים שקשה יותר לחדור אליהם, במדינות עם היתכנות גבוהה, אך קושי לחדור את השוק עקב פער תרבותי, אל תהססו לפנות לסוכנות מקומית ולהיעזר בשירותיה, לפחות בשלב הראשון, לאחר מכן תוכלו לקחת את ההגה לידיים שלכם ולהשאיר את הסוכנות המקומית כחברת ייעוץ לשעת הצורך.
בחרו את הפלטפורמות ברשתות חברתיות בהן תרצו לפעול
זהו את הפלטפורמות הרלוונטיות ביותר ברשתות חברתיות בכל מדינה בה אתם פועלים, והתחילו לפעול בהן – לפתוח בכל שפה ערוצי פעולה בכל הרשתות החברתיות אינה אסטרטגיה טובה עבורכם! התחילו ברשת החברתית המובילה בכל מדינה וברגע שהוכחתם תגובתיות, עניין, שהמטרות שהצבתם בהתחלה מושגות ואתם עומדים ביעדים, אתם יכולים להרחיב את הפעילות לרשתות חברתיות נוספות – בכל מדינה בהתאם לתוצאות ובהתאם לפלטפורמות המובילות במדינת היעד.
אל תהססו להיפתח ולהוסיף פלטפורמות חדשות במדינות היעד, הוסיפו פלטפורמות חדשות צרו ערכים מדידים, לינקים ייעודיים מפלטפורמה זו – ולאחר שלושה חודשים מדדו את התוצאות ותראו אם יש טעם להמשיך בשיווק בפלטפורמות אלו, האם כדאי להגביר את הפעילות בפלטפורמה החדשה? להקטין פעילות? או לוותר עליה לחלוטין.
דעו מה הן היכולות המקומיות בכל פלטפורמה חברתית
איזו פלטפורמה חברתית מבין אלו שבחרתם לפעול בהן מאפשרת לכם לנטר את הפעילות שלכם בהתאם לשפה ומדינה? לדוגמה, פייסבוק מאפשרת לעקוב אחר כל פוסט לפי מדינה ולפי שפה. וכך מתאפשר לכם להשתמש בעמוד פייסבוק אחד לכל הקהל הגלובלי שלכם. בכתבה השלישית בסדרה נציג בפניכם יישומים מבוססי מקום ברשתות החברתיות הפופולריות ביותר ברחבי העולם.
סביר להניח שכעת אתם שבעי רצון שלא נחפזתם להקים עמודי פייסבוק בכל שפה בה אתם משווקים.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בשיווק הבינלאומי של המותג או המוצר שלכם?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק בינלאומי באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
כתבות נוספות בסדרה:
אחלה כתבה אירית, תלמידתי המצטיינת, איזה כיף לראות לאן הגעת מהקורס ב 2010 ועד היום, המון בהצלחה, את בהחלט מיישמת בהצלחה את שלמדת ואני שומע פידבקים נהדרים מכל עבר עלייך ועל השירות שהקמת לשיווק ברשתות חברתיות, שאפו!
הי שרון,
ללא ספק היית ועודך השראה…
שמחה תמיד להיוועץ בך, ושמחה עוד יותר לשמוע
על פידבקים נהדרים מכל עבר 🙂
אנחנו בסושיאל ליד עובדים קשה כדי להביא ללקוחותינו
תוצאות נהדרות 🙂
יום מקסים,
אירית