כמעט כל אחד יכול לנסח מאה וארבעים תווים ללחוץ על כפתור ולקרוא לזה טוויט. אבל היום יש הרבה מקורות תוכן מוכרים ומוכחים בעזרתם ניתן להשתמש בטוויטר בצורה נבונה שתוביל להשפעה עסקית מירבית ומיטבית. אם אתם מבינים שחשוב לעשות שיווק באינטרנט – אל תוותרו על הכלי של טוויטר.
בכתבה הבאה נסקור דרכים יעילות להפיכת תוכן הציוצים שלכם לכלי רב עצמה להגברת השיווק באינטרנט של העסק שלכם:
מתן מענה באמצעות ציוץ בטוויטר
לכל תחום יש את השאלות הנפוצות שנשאלות על ידי לקוחות ומתעניינים. פעמים רבות אלו השאלות שאתם מנסחים בעמוד: "שאלות נפוצות" (FAQ) באתר שלכם, מי שעוסק בשיווק באינטרנט יודע שמידע זה ממגנט המון גולשים.
כדי להתחיל צרו רשימה של שאלות – ותענו עליהן בציוצים שלכם – ב – 140 תווים, תוך התייחסות לעיתוי – שלבו את התשובה הרלוונטית ביותר לשבוע זה, לעונה זו וכיו"ב… וכן תנו מענה לשאלות: "איך לעשות…" בתחום העיסוק או התעשייה שלכם. שימרו את הרשימה ועדכנו אותה מעת לעת, שאלה שלא היתה בשימוש השבוע תהפוך לרלוונטית ביותר בעוד מספר שבועות.
שיתוף סיפורי: "מאחורי הקלעים" בציוצים שלכם בטוויטר
שתפו את העוקבים שלכם בעיניים של מי שנמצא בתוך העסק שלכם, עדכנו חידושים, אירועים, פרוייקטים מעניינים שאתם מעורבים בהם כעת. ניתן גם לאפשר לעוקבים שלכם ללמוד על הזדמנויות חדשות שנפתחות בתחום, התפתחויות בפרוייקטים קודמים. הציגו לעוקבים שלכם מבט מבפנים על העסק או התחום שלכם.
הציגו מקרי בוחן (Case study) בציוצים שלכם
מקרי בוחן שמאוחסנים על האתר שלכם ומעלים אבק יכולים להיות מידע מרתק עבור העוקבים שלכם. נסחו 140 תווים רהוטים והזמינו את העוקבים שלכם למקרי בוחן שידהימו אותם ויעניקו להם תוכן בעל ערך מוסף ואיכותי.
הציעו "דילים יומיים" בציוצים שלכם
השתמשו ב – 140 תווים מצוייצים כדי להכריז על דיל יומי שאתם מציעים ללקוחותיכם, או קופון שאתם מציעים באתר קופונים ייעודי. הקפידו לנסח את הציוץ בצורה מושכת ומשכנעת שתגרור תגובה מירבית מהעוקבים שלכם. היום כרטיס כניסה למוזיאון המדע והטבע ב 15 ₪ בלבד – שווי הכרטיס 35 ₪ – מהרו והבטיחו לעצמכם חוויה מעשירה!
ספרו על אירועים בציוצים שלכם בטוויטר
כשאתם מארגנים אירוע או משתתפים באירוע – שילחו ציוץ לעדכן את העוקבים שלכם. ייתכן שלחברה שלכם יש דוכן בתערוכה או יריד – שילחו מספר ציוצים במהלך האירוע עם עדכונים חמים ומידע אודות מקום הימצאכם ואפשרו לעוקבים שלכם, שאולי נוכחים במקום לחפש ולמצוא אתכם.
עובדות ונתונים סטטיסטיים בציוצים שלכם
ציוצים מסוג זה צריכים להיות בני שורה אחת – שורת מחץ ששופכת אור על תחום העיסוק או על העסק שלכם ומספקת מידע חדשני, נתון מעניין – ציוצים אלה מעידים על שליטה בשוק ובמתרחש בו והם מעניינים את העוקבים שלכם מכמה סיבות. ציוצים שמכילים נתונים ועובדות משדרים אמינות ושקיפות ומאפיינים את העסק שלכם כאמין ובר-סמכא בתחום.
הדריכו את העוקבים שלכם בעזרת הציוצים שלכם בטוויטר
יתכן שחלק מהעוקבים שלכם אינם מעורים במיוחד ביצירת קשרים באמצעות המדיה החברתית: טוויטר, בלוגים ורשתות חברתיות בכלל. אתם יכולים להפריח ציוצים שילמדו את העוקבים שלכם את עולם הכללים, החוקים והנימוס במדיה חברתית. בהזדמנות זו הזמינו אותם לבלוג שלכם כחלק מהצגת פעילות טובה במדיה חברתית. ציוצים כאלה יהיו כלי עבודה לעוקבים שלכם והם יודו לכם על כך.
השתמשו בהאש טאג # בציוצים שלכם בטוויטר
ההאש טאג מאפשר קידום איכותי של מילות מפתח. שימוש בהאש טאג מסייע בארגון המידע שלכם והפיכתו לידידותי יותר למנועי חיפוש. ניתן להשתמש בהאש טאג בצירוף מילת מפתח כדי לדעת איזו שיחה מתנהלת בטוויטר סביב מילה או ביטוי מסויים – זה הקוד לחיפוש במנוע החיפוש החזק של טוויטר.
יצירת ראיון בטוויטר
כדי להתגבר על "מחסום 140 התווים" ניתן להעלות נושא חשוב בצורת ראיון בין שני משתמשי טוויטר – האחד שואל השני עונה – בכל פעם 140 תווים. כמובן שלא מדובר בראיון ספונטני, אלא במשנה סדורה ומתוכננת שעולה באופן עוקב – "שאלה, תשובה – כשכל תשובה היא ב reply לשאלה.
היו שיתופיים בציוצים שלכם בטוויטר
תוכן איכותי בטוויטר הוא תוכן שמייצר אינטראקציה – תנו קרדיט למי שמגיע אם באמצעות retweet או על ידי שימוש בטכניקה via כלומר מעיד כי המידע הגיע ממקום אחר בו נתקלתם במידע ואתם מספרים לעוקבים שלכם עליו.
באופן טבעי טוויטר היא רשת וויראלית, וכשאתם נוהגים ברשת באופן שיתופי וחברי הציוצים שלכם יראו חשובים ובעלי ערך – ויעידו על האסטרטגיה הקולגיאלית שלכם ברשת – כיוון שלא אוהבים אנשים שפשוט דוחפים מידע והודעות דרך טוויטר מבלי לייצר קשר עם העוקבים שלכם ומשתמשי טוויטר אחרים. היו נדיבים, זה יסייע לכם ליצור את הקשרים הנכונים דרך טוויטר.
שימוש במילות מפתח בציוצים שלכם
התוכן ברשת מבוסס מילות מפתח – תמיד היה כך וחשיבותן של מילות מפתח עולה באופן ניכר הודות לזרועותיו הארוכות של גוגל. טוויטר אינו יוצא דופן. שימוש נכון במילות מפתח בציוצים שלכם הופך את הפעילות שלכם בטוויטר ליעילה יותר.
במידה ועדיין אין לכם – זה הזמן להכין רשימה של מילות מפתח רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. שלבו את מילות המפתח בציוצים שלכם בצורה טבעית וחכמה. חישבו על איכות ולא על כמות – הפכו כל ציוץ למשמעותי.
חדשות מצוייצות בטוויטר
הרבה מהסיפורים הגדולים הגיחו לראשונה בציוץ בטוויטר. מעבר לכך 25% מהציוצים מפנים לכתבות, סרטי ווידאו ותמונות. בהתחשב בעובדה שבטוויטר 190 מיליון מבקרים ייחודיים מדי חודש וכמיליארד ציוצים בחודש – 25% מהתוכן זו כמות אדירה של מידע!
רוצים להודיע על חדשות חשובות מהחברה או מהתעשייה שלכם – טוויטר הוא פלטפורמה מעולה להפניית גולשים לתוכן שלכם בפשטות רבה ובעלות אפסית תוך לחיצה על כפתור ה tweet
ציוץ דעות בטוויטר
שימוש בדעות בטוויטר מאפשר לכם להציג לעוקבים וללקוחות שלכם צד נוסף, אחר בחברה שלכם. ציוצי דיעה יכולים להיראות כמאמרי מערכת קצרצרים. לדוגמא אם אתם משווקים מוצר ידידותי לסביבה צייצו באוריינטציה ירוקה גם בנושאים שאינם קשורים ישירות למוצר או לשירות שלכם. זה חשוב לביסוס המיתוג אתו אתם מעוניינים להיות מזוהים.
תמונות מצוייצות בטוויטר
בואו נהיה מציאותיים – ידוע שתמונה טובה שווה יותר מאלף מילים, ובטח יותר מ 140 תווים… יש תחומים בהם תמונה היא כמעט הכרחית… משווקי נדל"ן – צירוף תמונה של נכס בהזמנה לבית פתוח אפקטיבית עשרות מונים מטקסט מצוייץ ב 140 תווים, כך גם עם מוצרים ותחומים נוספים. לאחרונה התווספה בטוויטר האפשרות לצרף לכל ציוץ תמונה – עולם חדש נפתח בפנינו.
ציטוטים מעוררי השראה
ציוצים של עסקים יכולים גם לעורר השראה. ניתן לתמרץ ולהשפיע על אופן החשיבה על ידי שימוש בציטוטים.
אלו יכולים להיות ציטוטים של גדולי אומה, הוגי דעות, מובילי דעה וגם ציטוטים מקוריים שלכם. יכול להיות ציטוט טוב מספר שקראתם או כתבה שקראתם
מהיכן משיגים ציטוטים כאלה? יש אתרי אינטרנט שמקטלגים ציטוטים לפי נושא, ניתן למצוא אלפי אתרים כאלה על ידי חיפוש קצר בגוגל.
על מה חשוב לשים לב? כשאתם מנסחים את הטוויט הקצרצר השאירו מספיק מקום כדי לתת קרדיט למקור הציטוט.
לינקים
כחלק משיגרת יומנו אנו משוטטים ברחבי האינטרנט ונחשפים למידע מעניין ורלוונטי בתחום שלנו. שתפו כתבות מעניינות בטוויטר שלכם.
במידה ואין כפתור שיתוף המוטמע באתר בו אתם קוראים כתבה מסויימת – העתיקו את שורת הכתובת לכו לאתר לקיצור כתובות URך כמו bitly.com קצרו את הכתובת והוסיפו בכמה מילים מה תוכן התכבה ומדוע אתם משתפים אותה.
טיפים
הכינו רשימה של טיפים הקשורים למוצרים שלכם או לתחום העיסוק שלכם, וגם סתם טיפים לעידוד והגברת המוטיבציה, והוציאו מדי פעם טיפ חשוב לעוקבים שלכם.
אנשים מחפשים כל הזמן דרכים לנהל את זמנם ומרצם בטובה טובה יותר – שתפו אותם בטיפים מועילים שלכם.
ערך מוסף
השתדלו לחשוב דקה לפני שאתם לוחצים על כפתור הטוויט – מה הערך המוסף של המידע שאני משחרר. חשוב לשמור על מינון איכותי ולא כמותי.
יו-טיוב
זה יכול היה להיכנס לסעיף של קישורים. אך יו-טיוב הו מותג ומושג! האתר הגדול בעולם לשיתוף וחשיפת תכנים בווידאו.
אתם יכולים להפנות לסרטון שלכם או לסרטון אחר שנדמה שיוסיף ערך לעוקבים שלכם
קופי רייטינג מעולה!
למעשה הסעיף הזה היה צריך להיות בראש הרשימה! כיוון שאם אתם פועלים לפי כל הכללים שמנינו עד כה ולבסוף אורזים אותם בניסוח עילג או משמים – לא עשינו כלום!
היו יצירתיים! נסחו את הטקסט הקצרצר והמוגבל בתווים כמו קינוח ערב לחיך – שמספיקה מנה קטנה ממנו כיוון שטעמו כה עשיר ומעורר.
לסיכום
יצירת תמהיל של ציוצים מסוגים שונים ישמור על פרופיל רענן ומעניין. באותה קלות בה עוקבים חריכם – ניתן לבטל את העיקוב אם התוכן מתיש ומשמים. היו מתחשבים, חישבו על הציוצים שלכם כתקשורת בזמן אמת עם חברים אמיתיים – זה בדרך כלל מכניס למסגרת חביבה, נעימה ומנומסת יותר.
יש לכם טיפים ורעיונות נוספים לשדרוג התוכן בטוויטר? יש לכם שאלות או הערות על תוכן הכתבה? כל דבר יתקבל בברכה בתגובות למטה.