שיווק בינלאומי ברשתות חברתיות – כתבה שניה בסדרה
מוכנים לשיגור הקמפיינים הבינלאומיים שלכם ברשתות חברתיות? כך תתחילו ותשמרו על ארגון וסדר בעבודת השיווק שלכם!
אל תתחילו לצייץ, אל תעיפו סטאטוסים לאוויר- ראשית חשוב לבסס תכנית שיווק ברשתות חברתיות שתהיה ברורה ומדויקת. אם אתם מכוונים לערוצי שיווק שונים ולקהלים שונים, דברים עלולים להסתבך במהירות. עליכם להבין באילו פלטפורמות אתם יכולים לאחד פעילות, לאילו עמודים באתר שלכם עליכם להפנות את התנועה באמצעות לינקים, וכיצד כל הקמפיינים שלכם מתאגדים יחד.
כך תשמרו על אסטרטגיה מאורגנת בשיווק בינלאומי ברשתות חברתיות.
הגדירו את "הלב" של כל אחד מקהלי היעד שלכם
הגדירו עמוד יעד מרכזי באתר האינטרנט של החברה שלכם לכל אחד מב=קהלי היעד אליהם אתם פונים – זה יסייע לכם בשמירה על ארגון העניינים. לב הפעילות יכול להיות לצורך העניין: הבלוג שלכם, פורום, או עמוד חברתי בו אתם מנהלים את הקשר עם קהל היעד.
במידה והחלטתם להשקיע בבלוג בכל אחת מהשפות בהן אתם משווקים, שפת הבלוג בכל שפה חייבת להיות עם אוריינטציה מקומית, בשפה של המקומיים, לא רק מבחינה לשונית, אלא מבחינת הניב, ההוויה התרבותית, דתית עניינית.
שיווק בינלאומי ברשתות חברתיות – הגדרת שפה מדויקת
רק כשתדברו בשפתו יבין הקהל שלכם מה אתם אומרים
כל התוכן השיווקי שלכם חייב לעלות בראש ובראשונה לבלוג בשפה הנבחרת כך שתשתפו לינקים מהבלוג לערוצים החברתיים בהם אתם פעילים בשפה זו. זו הדרך לחשוף את הבלוג לקהל היעד ולהניע תנועה לבלוג החדש. וכשאתם כבר בתוך העניין, זכרו כי גם אסטרטגיית קידום האתר שלכם צריכה לתמוך בשיווק גלובלי ובקידום הבלוג בשפות השונות במדינות היעד כך שיעלה במקום טוב במנועי החיפוש. למידע נוסף אודות קידום אתר גלובלי – כנסו ללינק לסדרת הכתבות שלנו העוסקת בקידום אתר גלובלי. דבר נוסף שחשוב לזכור – כל פוסט בבלוג שלכם צריך להכיל קריאה לפעולה שתנתב לעמוד נחיתה שמותאם לאיסוף מידע אודות מתעניינים פוטנציאליים בשירות או במוצר שלכם. מידע אודות עמודי נחיתה וקריאות לפעולה תוכלו למצוא כאן באתר שלנו.
אם אין ברשותכם את האמצעים לנהל בלוג בכל שפה ולכל אזור, האפשרות הבאה היא שימוש בבלוג בשפה האנגלית. אנגלית היא השפה הנפוצה ביותר בעולם, והיא השפה הדומיננטית בתקשורת בינלאומית.
בעולם אוטופי היה לנו בלוג לכל שפה ולכל אזור, אך בעולם האמתי בו יש מגבלות תקציב ומשאבים, עליכם לפעול באופן אסטרטגי וליצור קבוצות לפי עניין ושפה:
- בלוג אנגלית: ארה"ב, אנגליה, אירלנד, קנדה.
- בלוג ספרדית: ספרד, מקסיקו, ארגנטינה.
- בלוג גרמנית: גרמניה, בלגיה, אוסטריה, שוויץ.
שימו לב שבכל שפה אתם מחליטים על דיאלקט מסוים ודבקים בו! לדוגמה, אנשים בספרד ותושבי אמריקה הלטינית מדברים בדיאלקט שונה של השפה הספרדית. באופן אידיאלי הייתם פותחים בלוג ספרדי לתושבי ספרד ובלוג ספרדית לתושבי אמריקה הלטינית, אך לאור המגבלות, בחרו דיאלקט ספרדי אחד ודבקו בו. עליכם לבחור בדיאלקט הרצוי בהתאם לפוטנציאל הגלום במדינת היעד – כלומר – מה ההיתכנות העסקית בספרד מול ההיענות והפוטנציאל שמצאתם באמריקה הלטינית ובהתאם לכך תבחרו את הדיאלקט בו אתם משתמשים.
אל תנסו לבלוע את כל העולם בבת אחת! אם רק השקתם את האתר שלכם, התחילו בבלוג באנגלית והוסיפו בלוג בשפות נוספות עם הזמן ובהתאם למומנטום שנוצר.
בחרו את הרשתות החברתיות בהן תפעלו עבור כל אזור
בשלב הבא תחליטו באילו פלטפורמות אתם פועלים עבור כל אחד מהאזורים. תקבעו את מספר הפלטפורמות והערוצים שאתם פותחים בהתאם למשאבי התקציב וכוח האדם העומדים לרשותכם. מאחר ופייסבוק מאפשר לנהל בעמוד אחד שפות מרובות יש לכם אפשרות לבנות מומנטום חזק יותר בעמוד פייסבוק אחד על פני עמודים מרובים בשפות שונות.
בואו נאמר שהחברה שלכם הגדירה כי ברצונה לשווק באנגלית, ספרדית וגרמנית, אסטרטגיה טובה יכולה להיות:
- עמוד אחד בפייסבוק עם עדכוני סטאטוסים בשפות השונות
- עמוד חברה בלינקדאין באנגלית בו תפתחו מוצרים בשפות שונות ותעלו עדכונים בשפות השונות
- צרו חשבונות טוויטר באנגלית, ספרדית וגרמנית.
- צרו פרופיל ב tuenti בספרדית
על ידי שימוש מרוכז בפייסבוק ובלינקדאין תנהלו באופן זה ששה פרופילים חברתיים במקום עשרה.
שיווק בינלאומי ברשתות חברתיות – בחירת הרשתות החברתיות בהן תפעלו
לכל מדינה יש את הרשתות החברתיות המובילות שלה – גלו מה הן ופעלו שם!
קשרו בין הבלוג שלכם לפרופילים החברתיים שלכם
לאחר שהגדרתם את הבלוגים שלכם ואת הפרופילים שלכם ברשתות חברתיות – הגיע הזמן לקשור ביניהם! צרו מעין "מפת דרכים" המתארת איזה פרופיל חברתי צריך להיקשר לאיזה בלוג – אם יש לכם בלוג באנגלית ובלוג בספרדית – קשרו את הפרופילים החברתיים הפונים לקהל דובר אנגלית לבלוג באנגלית, ובהתאמה את הפרופילים הפונים לקהל דובר ספרדית לבלוג בספרדית באתר האינטרנט של החברה שלכם.
עבודה נכונה ומהודקת תבטיח לכם תוצאות חובקות עולם – זכרו – לא בונים קהל לקוחות ביום אחד – וגם לא בחודש! כל שוק חדש אליו אתם פונים צריך זמן להתרגל אליכם לפני שתראו את התוצאות במאזן החודשי. המשיכו לפעול – עשו את הפעולות הנכונות, נתרו תוצאות ובחרו את האסטרטגיות הנכונות – השיווק ברשתות חברתיות יניב לכם לקוחות נאמנים ואוהבים, רק תנו להם קצת זמן להתרגל אליכם.
קשרו בין הבלוג שלכם לרשתות החברתיות בהן אתם פועלים
צרו לינק מובהק בין העמודים שלכם ברשתות החברתיות לבלוג
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בשיווק הבינלאומי של המותג או המוצר שלכם?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק בינלאומי באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או להשאיר את הפרטים שלך ממש כאן בטופס, ונחזור אליך בהקדם:
כתבות נוספות בסדרה: