שיווק בינלאומי ברשתות חברתיות – כתבה שלישית בסדרה
בצעו אופטימיזציה של עמוד הפייסבוק שלכם כך שיתאים לקהל בינלאומי! לכמה מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר קיימים יישומים המאפשרים לעדכן תוכן לפי קהל יעד, כאשר ניתן לאפיין קהל יעד לפי שפה ולפי מיקום גיאוגרפי. יישומי מקום אלו די חדשים בפייסבוק, ולכן אנו נדריך אתכם צעד אחר צעד כיצד להשתמש בכל אחד מהיישומים החדשים. יחד עם זאת, יש להביא בחשבון כי פייסבוק עלולים לשנות את הממשק מעט, כפי שנהוג אצלם לעתים תכופות מאוד – כך שיתכן שיהיו הבדלים בין צילומי המסך שנביא כאן אליכם לבין הממשק שתראו ברגע שתגיעו לכתבה זו.
עדכוני טיימליין ממוקדי מיקום ושפה
פייסבוק מספק מספר יישומים מבוססי מקום בעמודים העסקיים, אפשרויות אלו מאפשרות להשתמש בעמוד פייסבוק אחד לחברה בו מעודכנים כל פרסומי החברה, כאשר הם מפולחים בכל פעם לקהל יעד שונה – לרבות בהתאם לשפה ומיקום, את המיקום ניתן לקבוע לפי מדינה, מחוז, עיר.
אמנם כל מי שיגיע לעמוד שלכם, יוכל לראות עדכונים במספר שפות, אך נדמה כי אין סיבה לדאגה, פחות מ – 2% מהקהל שצופה בעדכונים שלכם מגיע לעמוד שלכם, בדרך כלל הדרך לייצר אינטראקציה עם תוכן העמוד שלכם עוברת דרך זרם החדשות האישי שלהם – ולשם יגיע תוכן ממוקד בשפה ובמיקום של כל אחד ובהתאם למיקוד שקבעתם.
על ידי עדכון תוכן מפולח לסוגי קהל יעד שונים, תצרו עמוד פעיל יותר, תיצרו יותר אינטראקציה עם גולשים ויותר מצטרפים חדשים לעמוד באופן אורגני. מיקוד בהגדלת הנפח של עמוד אחד בודד ועדכוני תוכן מפולחים יהיה יעיל יותר מניהול עמודים מרובים בשפות שונות.
אפשרויות פילוח קהל יעד בפייסבוק
בחירת סוג פילוח קהל יעד בפייסבוק
בחירת פילוח לפי מיקום בפייסבוק
הגדרת המיקום המדויק בפייסבוק
קישור בין עמודי פייסבוק בשפות שונות
אם בכל זאת בחרתם לנהל מספר עמודי פייסבוק בשפות שונות, תעשו לייק מכל עמוד לכל יתר העמודים, כך מי שייכנס לכל אחד מעמודי החברה שלכם יוכל למצוא ב"פריטים שאהבתי" את כל יתר עמודי החברה או המותג שלכם. תיבת שיח זו ממוקמת בדרך כלל קרוב לראש העמוד.
הגדר את עמודי החברה כעמודים הקבועים שיופיעו בתיבת השיח "פריטים שאהבתי"
פריטים שאהבתי – מצליבים לייקים בין עמודי החברה השונים
ביצוע מעקב אחר הקמפיינים הגלובליים שלכם
ברגע שהוצאתם את הקמפיינים הגלובלים שלכם אל הפועל חשוב לעקוב בקביעות אחר התקדמות התוכן כדי שתוכלו לקבוע החזר על ההשקעה בקמפיינים אלו. ישנם מספר סעיפים שמצביעים על ביצועי הקמפיין שלכם:
• גידול בכמות הלייקים לעמוד ממדינות היעד ובשפות שהוגדרו.
• רמת האינטראקציה עם התוכן בשפות השונות
• מספר אנשים שנוצר עמם קשר במדינות היעד ובשפות שהוגדרו.
• גידול בשיח שנוצר בעמוד Talking About This :TAT
לאחר מכן גשו לסטטיסטיקות של העמוד שלכם, יש אפשרות להבחין כמה לייקים יש לעמוד – מאיזה מדינות ובאילו שפות – בסוף כל חודש – צרו גיליון אקסל או גיליון כלשהו שנוח לכם לעבוד עמו – אליו תכניסו את נתוני החודש שעבר אל מול נתוני החודש האחרון – ותראו אם חל גידול, באיזה שיעור, והאם עמדתם במטרות שהצבתם לעצמכם בעניין זה.
כמו כן ניתן לעקוב אחד הצלחתו של כל פוסט שהעלתם – כמה דיברו עליו, לכמה אנשים הגיע, לאיזו וויראליות זכה הפוסט – כך תוכלו ללמוד אילו פוסטים עובדים טוב יותר ואילו פחות, ולהתאים את התוכן לקהל היעד, כמו כן תוכלו לאמוד את מידת ההצלחה של התוכן בשפות השונות, מעבר לכך תוכלו לראות האם אתם מצליחים לספק לידים ולקוחות חדשים באמצעות הקמפיינים שלכם בפייסבוק.
הגדרת מיקום ושפה למודעות ממומנות בפייסבוק
במידה ותבחרו להגדיל את החשיפה של התוכן שלכם לקהל רחב יותר – תוכלו להשתמש במסעות הפרסום הממונים של פייסבוק. בקביעת קהל היעד של המודעות שלכם תוכלו לפלח שפות, מדינות, אזורים, ערים, תחומי עניין ועוד – אך שימו לב לקהל היעד שמשוייך למסע הפרסום שלכם – על מנת שלא תקטינו את קהל היעד באופן שמסע הפרסום לא יישא תוצאות.
פילוח בהתאם לתחומי עניין
ניתן לפלח את קהל היעד של הפרסום הממומן שלכם בפייסבוק בהתאם לתחומי העניין שהוגדרו, כאשר תעשו זאת פייסבוק ייפתח עבורכם הצעות נוספות לתחומי עניין נוספים שיכולים להיות רלוונטיים למודעה שלכם.
פילוח קהל בהתאם לקשר שלו עם העמוד
תוכלו לפלח אנשיםעל בסיס הקשר שלהם עם העמוד שלכם – תוכלו להוציא מודעות שמיועדות רק לחברי העמוד, מודעות שמיועדות לחברים של חברי העמוד – ואז יופיע המודול החברתי שמציג מי מבין חבריהם אהב את העמוד – זהו מודול רב השפעה!
לכל סוג של קשר עם העמוד יש את היתרונות שלו
• פילוח של כולם – יוביל לחשיפה הגדולה ביותר
• פילוח חברים של חברי העמוד – יכיל את ההמלצה החברתית – כלי שיווקי שהוכח כרב השפעה!
• פילוח רק אנשים שאינם קשורים לעמוד – הגדלת המודעות למותג בקרב אנשים שאינם מודעים לתוכן שלכם עד לרגע זה.
• פילוח חברי העמוד – יכיל את ההמלצה החברתית – כלי שיווקי שהוכח כרב השפעה, ובנוסף מאפשר להציג תוכן לקהל המיידי שלכם – לרשימה שלכם!
תקציב ושיטת תשלום
לאחר שפילחתם את כל הנתונים המוזכרים לעיל, עליכם לקבוע את התקציב היומי של הקמפיין שלכם, ואת שיטת התשלום – לפי עלות לכל 1,000 הופעות או עבור כל קליק.
לאחר שהקמפיין שלכם עלה לאוויר, עקבו אחריו בימים הראשונים כדי לבצע בו את ההתאמות הנדרשות להשגת יעדי הקמפיין.
מודעות עם רכיב חברתי בפייסבוק
כעת יש לכם כלים רבי עצמה לניהול אסטרטגיית שיווק בינלאומית בפייסבוק. נותר לכם לתכנן את האסטרטגיה, להכין את התכנים ולצאת לדרך.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בשיווק הבינלאומי של המותג או המוצר שלכם?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק בינלאומי באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או להשאיר את הפרטים שלך ממש כאן בטופס:
כתבות נוספות בסדרה:
כיצד בונים אסטרטגיית שיווק בינלאומית ברשתות החברתיות המובילות
שיווק בינלאומי ברשתות חברתיות – כיצד תארגנו את הנכסים והערוצים שלכם