• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Contact
קידום בפייסבוק | קידום בגוגל | קידום עסקים |
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
קידום בפייסבוק | קידום בגוגל | קידום עסקים |
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
מנוע החיפוש החדש של פייסבוק – חיפוש חברתי שייקרא "חיפוש גרף"
ראשי » אסטרטגיות שיווק » מנוע החיפוש החדש של פייסבוק – חיפוש חברתי שייקרא "חיפוש גרף"

מנוע החיפוש החדש של פייסבוק – חיפוש חברתי שייקרא "חיפוש גרף"

16 בינואר 2013 10:18 אין תגובות Irit davidson

לו אני מנכ"ל גוגל – נדמה לי שאתמול היה היום ממנו גוגל חששה. אמנם קשה לשנות הרגלי צריכה וההרגל לחפש כל דבר בגוגל הוא כמעט אינטואיטיבי, אך כשהרשת החברתית החזקה בעולם מציעה לחבריה חיפוש חברתי יש לזה עצמה אדירה.

אם כך בואו ננסה להבין במה מדובר. למעשה מדובר בכלי ששואב את הנתונים מכרטיסי הפייסבוק של כל אחד ואחד מאיתנו, כולל העמודים העסקיים.

עד עכשיו כשאנו מחפשים חבר בפייסבוק אנחנו מקלידים את שמו בשורת החיפוש, ואולי אחרי שסיימנו להקליד 75% מאותיות השם שלו – בשעה טובה יופיע החבר בין הפרופילים שנגללים מטה משורת החיפוש. מדובר בחוויית משתמש לא מדהימה בלשון המעטה. שלא נדבר על עסקים שרוצים שיימצאו אותם בשורת החיפוש – אך מנוע החיפוש העכשווי של פייסבוק נותן תוצאות, אך פעמים רבות התוצאות רחוקות ממה שחיפשנו בעצם.

אם כך, מה הולך להשתנות? למעשה הפייסבוק גרף הולך לעשות בדיוק את מה שגוגל רצו לעשות, אך לא הצליחו – זוכרים שגוגל אמרו לנו שעם הזמן החיפוש יהיה פרסונלי ויושפע מפעילות המעגלים שלנו בגוגל פלוס – אבל מה, גוגל פלוס היא רשת חברתית רדומה וכמות המידע שאנשים משתפים בגוגל פלוס נמוכה בהרבה מהתמונה בפייסבוק. מעבר לכך ראיתם את העמודים של גוגל – לא מתקרבים לעמודי פייסבוק מבחינת האינטראקציה שנוצרת בתוכם, כמות העוקבים אחר העמודים – שהם הדברים החשובים ביותר.

חיפוש חברתי בפייסבוק

בפייסבוק לעומת זאת יש נוכחות אדירה של עסקים – והקהל מגיע ומשתף פעולה. ברגע שמנוע חיפוש יידע להשתמש במידע הזה ברור שניתן יהיה לייצר כלי רב עצמה! וזה בדיוק מה שפייסבוק עושים. קדמה לכך הוספת הגדרת הפרטיות שלנו על כל דבר שנמצא בפרופיל שלנו, אך כעת כל מה שנשאיר ציבורי יוכל להיות מידע שיעלה במנוע החיפוש החברתי של פייסבוק ה"פייסבוק גרף". למעשה מנוע החיפוש החברתי ידע לשאוב את כל המידע שמשנה לכם בהקשר לחיים החברתיים שלכם, כשלמעשה מנוע החיפוש הזה מדלג לחלוטין על תוצאות החיפוש שמעניינות את האינטרנט, בלי קשר לכמות הכתבות, מילות מפתח, לינקים – שממש לא מעניינים אתכם, ובמקום זה מתמקד בקבוצת החברים שלכם ובמה שהם אוהבים ומתייחס לזה כקנה מידה למה שאנחנו עשויים להעדיף. או במילים אחרות, אם חברים שלי מצאו את הספר/נגר/מדריך הזה טוב וממליצים עליו, יותר קל לי לפנות אליו ולבקש את שירותיו.

על פי פייסבוק הגרף יתמקד בארבע תחומי ליבה: אנשים, תמונות, מקומות ותחומי עניין. כדי לשפוך מעט יותר אור על האופן בו הכלי החדש של פייסבוק יכול לסייע למשווקים הנה כמה דוגמאות:

המלצות חברים בפייסבוק1.חיפוש אחר עסק מסויים:

בואו נאמר שאנחנו מחפשים בית קפה נהדר. במקום להיכנס לגוגל ולחפש בתי קפה סמוכים – כשאנו יודעים שהתוצאה שנקבל היא – בית הקפה שעשה את קידום האתר הטוב ביותר, במקום נוכל להשתמש בחיפוש החברתי של פייסבוק ונקבל המלצות על בתי קפה באזור המבוססות על מה שהחברים שלנו הכי אוהבים. לצורך כך מנוע החיפוש ישתמש בצ'ק אין'ס, טאגים של בתי קפה סמוכים, ולייקים של חברים שלנו על העמוד של בית הקפה – כדי להחליט מה הם בתי הקפה המתאימים לנו ביותר באזור זה – הבנתם את ההבדל? תודו שזה גדול!

2. חיפוש אחר תוכן

בואו נאמר שאתם מחפשים תוכן, למשל תמונות של חברים, תוכלו לחפש מידע באופן מאוד מפורש וספציפי עם זנב ארוך מאוד ולקבל תוצאות – למשל תמונות של חברים שלי בבר קרוב לאחד העם ותקבלו תמונות בהן חברים שלכם מתוייגים בברים סמוכים לאחד העם, כנ"ל לגבי כתבות, מוזיקה, סרטונים ועוד – עכשיו המוח השיווקי שלכם מתחיל לקדוח.

3. חיפוש אחר קשרים

אחד השימושים הנוספים של רשת חברתית – הוא נטוורקינג, לצרכים עסקיים או חברתיים. למעשה אנו נעזרים ברשת החברתית להרחבת הקשרים שלנו. מאחר ומנוע החיפוש החברתי מתחשב בלייקים, היסטוריה, מיקום, ונטיות, משתמשי פייסבוק יוכלו לחפש אנשים שמחפשים להגדיל את מעגל הקשרים החברתיים, העסקיים או הרומנטיים שלהם. כך תוכלו לחפש למשל: אנשים שמתעניינים בחופשות ועובדים באל על למשל. זו פונקציה שתועיל למשתמשי פייסבוק בהיבט האישי והמקצועי.

אילו בעיות עלולות לצוץ?

פייסבוק משמשת כרשת חברתית פרטית. כעת עם מנוע החיפוש החדש עלולות לצוץ בין התוצאות גם דברים פרטיים שדנו בהם עם חברים בפייסבוק, בואו נאמר – בעיה רפואית שלנו או משהו מהסוג הזה. לכן פייסבוק הודיע עם ההכרזה כי עלינו לבחון את המידע הקיים בפרופיל שלנו ולשנות את הפרטיות של מידע שאיננו רוצים שיעלה במנוע החיפוש החברתי – אנו מוצאים זאת מעט מסובך, האם עלינו לעבור על תוכן שהעלינו משך שנים ולהחליט על כל פירור מידע האם ברצוננו להשאירו ציבורי או פרטי. נדמה שעלולים לצוץ שפנים מהכובע.

האם כדאי למשווקים להתייחס למנוע החיפוש החברתי של פייסבוק.

אמנם כלי החיפוש עדיין אינו זמין לציבור, אך הוא יהיה, וכנראה שזה יקרה בעתיד הנראה לעין. וישנם שני דברים מאוד חשובים שכל משווק יודע:

  1. מידע הוא קריטי להצלחת השיווק
  2. מדיה חברתית מסייעת רבות בחשיפת המותג שלכם.

מנוע החיפוש לא רק יקל על אנשים למצוא את העסק שלכם והתוכן שלכם בפייסבוק, אלא זה גם יקל על העסק שלכם להגיע לסוגי קהל חדשים. אם יש לכם תוכן נהדר ויש לכם עמוד פייסבוק מדהים – העמוד שלכם ישווק עבורכם את התוכן שלכם.

אנו מבטיחים להמשיך לעקוב אחר מנוע החיפוש החברתי החדש של פייסבוק ולעדכן אתכם על יישומים חדשים שישולבו בו או סיפורי מקרה שיכולים ללמד כיצד ניתן להשתמש במנוע החיפוש החדש של פייסבוק לצורכי השיווק שלנו.

רוצה חברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לך בבניית אסטרטגית שיווק באינטרנט והפעלתה?

SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט

פשוט להתקשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740

או להשאיר את הפרטים שלך בטופס, ונחזור אליך בהקדם:

 

שיתוף
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email
  • Print
בלוג שיווק באינטרנט בקשה להצעת מחיר חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק בפייסבוק חברת שיווק ברשתות חברתיות מנוע החיפוש של פייסבוק פייסבוק גרף שיווק בפייסבוק
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

חיפוש תוכן באתר
פוסטים לאינסטגרם ערוכים ומוכנים בשבילך

להשיג יותר לקוחות, יותר פניות, יותר עוקבים, יותר לייקים

מדריך אינסטגרם להורדה בחינם: חמישה טיפים קלים ליישום מיידי!

90% מהמשתמשים הפעילים באינסטגרם רכשו לפחות פעם אחת שירות או מוצר באינסטגרם! ועם מעל 4 מיליון משתמשי אינסטגרם פעילים בישראל… מאוד חשוב לקפוץ לעגלה הדוהרת הזו ולהתחיל מיד בחיזוק הפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם, ולעשות את הצעדים הדרושים להצלחת השיווק שלכם באינסטגרם!

לחצו עכשיו על הקישור והורידו את המדריך שלכם

הדרכות וסדנאות NLP לחברות ולאירגונים

רתמת פעם את כוחו המופלא של ה- NLP כדי להגיע עם הצוות להצלחות יוצאות דופן? טכניקות NLP עוזרות לפתח גישה אפקטיבית ונעימה לבקש בקשות בדרכים מדוייקות ליצירת השפעה ושכנוע על אנשים. כך שצוותים שלומדים טכניקות NLP מצליחים להגיע יחד לתוצאות יוצאות דופן

הדרכות NLP לחברות ולאירגונים
הדרכות NLP לחברות ולאירגונים
תוכן קטלני ליוטיוב - איך לגרום לאנשים לצפות בסרטונים שלך עד הסוף
שפת גוף נכונה מול מצלמה

עקבו אחר ערוץ היוטיוב שלנו

ערוץ היוטיוב שלנו מתעדכן בכל שבוע עם סרטון רלוונטי לקידום השיווק הדיגיטלי שלך: ברשתות החברתיות, במייל תוך שימוש בכלי NLP ליצירת השפעה ושכנוע

להרשמה בחינם למגזין הדיגיטלי על שיווק באינטרנט

רוצה לקבל התראה בכל פעם שכתבה חדשה, טיפים בוידאו, מידע על כנסים, סדנאות וקורסים על שיווק בדיגיטל עולים לאתר או קורים? לחצו על הקישור והירשמו ללא עלות וללא התחייבות

תקנון האתר

תקנון אתר

שתפו את העמוד בפינטרסט
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Powered by WordPress
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס