היום כולם מבינים את החשיבות של שיווק באינטרנט, את הביטויים: שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים או קידום בגוגל, שיווק בפייסבוק או שיווק ברשתות חברתיות – מחפשים בגוגל מאות אלפי אנשים בחודש.
יש לאותם אנשים סיבה טובה לעשות זאת, למרות שמעל ל90% מהמאמר הזה ידבר על שיווק באינטרנט מנקודת מבטו של האדם הבודד ואינטרסיו האישיים (כן, ממש אדם כמוך) – אני חייב לשים על השולחן את עניין החברות והעסקים.
החל מהחברות הענקיות ועד לעסקים הקטנים כולם כבר מזמן הבינו, שיווק באינטרנט זה זול יותר, יעיל יותר ופונה לקהל יעד גדול יותר מכל סוג שיווק אחר. בנוסף, ממש כבונוס, שיווק באינטרנט מאפשר לך להיות ממוקד ולשווק רק לאנשים שהם קהל היעד שלך.
לכם כאדם פרטי, שיווק באינטרנט זה אחד הדברים החשובים ביותר ללמוד בשביל התפתחות אישית או מקצועית .
מה זה קשור אלינו?
הגיע הזמן שתתחילו לחשוב על עצמכם כמותג, אני לא ארחיב על זה פה אבל אני אתן לכם דוגמה עוצמתית. למה מנכ"לים של חברות סלולר או חברות ענק מקבלים את המשכורות שהם מקבלים?
אתם יכולים לומר שזה מזל, שזה קומבינה, שזה מקומם ומפגר או אולי בגלל שהם "עד כדי כך טובים" – התשובה היא שאף אחת מהתשובות לא נכונות. כן, יש קומבינות, זה מקומם (אנשים מסויימים), יש בזה משהו מפגר והם באמת טובים – אף אחד מהדברים האלה לא מצדיק את גודל המשכורת. הם מקבלים את המשכורות האלה כי הם מותג, כי דרקטוריון שבוחר לשכור את אחד האנשים האלה יודע שהוא משלם עבור השם.
אם יצא לכם להסתבוב בכפר שמריהו או סביון אתם וודאי מכירים את מותג המים המינרליים evian – בקבוק מים בעלות של בערך 20 ש"ח, אותם כמובן לא מעניין שמחקרים שוב ושוב מראים שמי ברז (כמעט חינם) בריאים יותר.
זה לא משנה אם אתם שכירים, פרילנסרים, בעלי עסקים או כל דבר אחר – יש דבר אחד שישאר איתכם כל החיים שלכם: השם שלכם – ואתם גבירותיי ורבותיי רוצים להיות מים מינרליים ב20 ש"ח ולא ב4 ש"ח.
הבנו, שיווק, למה אינטרנט?
אם אתם שואלים את זה כנראה שלא ממש קראתם את ההתחלה, זה ברב המקרים הכי זול, הכי ממוקד והכי יעיל.
לאנשים פרטיים יש בונוס בשיווק באינטרנט: זה יחסית פשוט ללמוד – יש המון קורסים, כולל קורס באתר של החברה שבא אתם כרגע נמצאים.
זה מאוד לא "שיווקי אגרסיבי" – לפתוח פרופיל מגניב בפייסבוק ולהזמין חברים זה מאוד שונה מלחלק כרטיסי ביקור או פליירים. לפתוח בלוג או לעשות מערך שיווק אמיתי – זה בכלל רמה אחרת של מיתוג ואפשר להגיע למאות אנשים בקלות.
לא לוקח הרבה זמן – אפשר לתחזק את זה לצד ילדים עבודה ושאר הדברים, אפשר אפילו לומר שזה הכרחי.
אפשר לעשות את זה מהבית ובפיג'מה – אני אישית ממליץ להתלבש כדי להיכנס למצב נפשי\רגשי רציני, אבל זה לחלוטין תלוי בכם.
—-
כותב המאמר, גל צחייק,
מאמן בשיטת הלוחם הפנימי.
שיטה שאיתה אתם צועדים קדימה לנוכח כל הנסיבות, הופכים את החלומות והייעדים שנראו לכם לא אפשריים למציאות.
תודה לכם, כיף לפרסם פה 🙂
תודה לך 🙂 יופי של כתבה
כתבת בפוסט שלימוד השיווק באינטרנט הינו נושא די פשוט, אך ארשה לעצמי שלא לא להסכים איתך ב-100%.
הרי לא מספיק ללמוד חומר יבש על מושגים כאלה ואחרים מהתחום, על התרחשויות שונות במהלך הפעילות לטובת לקוח, חלוקת תקציבים על מדיות שונות ועוד רבים וטובים – הרי החשוב מכל הינו יישום מתמיד של החומר הנלמד ולכן אני בספק אם מישהו שרק סיים קורס בנושא השיווק יידע לקחת על עצמו אחריות די כבדה ולהבטיח ללקוח שלו כי ישיג עבורו את מה שלקוח מתכוון שישיגו עבורו תמורת שכר טרחה שייקבע לפני תחילת הפעילות ואז נשאלת השאלה – "ומה בדבר התמקצעות ושינון חומרים הנלמדים בשטח ?"
עקב,
תגובה מעולה.
אני מסכים ב100% עם מה שאתה אומר, לכן, הקורסים של היום אינם הקורסים של פעם – או שלפחות הם לא צריכים להיות.
ידע, מושגים והתרחשויות לא צריכים להיות חלק מקורס, את הדברים האלה אפשר וצריך לתת בחינם (ויש מספיק שנותנים חינם) בקורסים של 2013 צריך להיות דגש על יישום ליווי ותוצאות בשטח כבר במהלך הקורס.
צודק במאה אחוז – מבנה הקורסים שלנו מחייב יישום תוך כדי הקורס,
בסוף כל שיעור יש משימות שמשמעותן יישום החומר הנלמד!
בתום הקורס לכל משתתף צריך להיות קמפיין עובד – זה הקמפיין הראשון,
יש להם כלים למעקב וניטור תוצאות הקמפיין – על מנת שיבינו כיצד לשפר
את הקמפיין הבא – וכך מפעם לפעם היכולות משתפרות.
אני מסכימה איתך לחלוטין
יש צורך ב"השתפשפות" העוסק בשיווק
בניסוי ותהייה וטעייה עד להצלחה המיוחלת
בדיוק.
גם לאחר שנות ניסיון ארוכות עדיין לומדים ומשתפשפים 🙂
יעקוב,
אני מסכימה איתך, יחד עם זאת לנו יש קורסים שמלמדים כיצד לנהל קמפיינים באינטרנט,
הטובים בקורס שמעוניינים לעבוד בתחום, יכולים להתחיל כשכירים אצלנו או אצל קולגות
שלנו. לאחר תקופה מסוימת יוכלו לבחור אם להמשיך כשכירים בתחום, או לצאת לדרך עצמאית.
מובן שהכוונה אינה שבוגר יכול לנהל מיד תיקי לקוחות, אך יש לו את ההכשרה המתאימה
להתחיל לעסוק בתחום – ומכאן הכל תלוי בו.
מה דעתך?
גל- אשמח לשמוע גם את דעתך בנושא 🙂