אתמול, ה- 7 במרץ 2013, פייסבוק הכריזה על השינוי שעומד להתרחש בניוז פיד שלנו בפייסבוק. כרגיל המהלך לווה במסע פרסום יחצ"ני שמטרתו לייצר דרמה ובאזז, אך בסופו של העניין, נדמה שהשינוי בסך הכל לטובה, והניוז פיד לא עובר מהפכה כל כך גדולה.
אז מה כן הולך לקרות שם? ראשית השליטה על הניוז פיד האישי תעבור לידיים שלנו, משתמשי פייסבוק. למשתמשי פייסבוק תינתן שליטה רחבה יותר בסוג הסיפורים שייכנסו לזרם החדשות שלהם, התמונות יהיו רחבות ובולטות יותר, ותהיה תאימות טובה יותר למכשירים ניידים – כך שהנראות בדסקטופ או במובייל תהיה כמעט זהה.
השינוי החדש בפייסבוק: נראות וויזואלית בוהקת
וכעת בואו נבחן קצת יותר לעומק את משמעות השינויים למשווקים בפייסבוק. ההודעה של מארק צוקרברג החלה בכמה נתונים מעניינים – הוא סיפר כי יותר מ – 50% מהתוכן שמגיע לניוז פיד של משתמשי פייסבוק הוא תוכן וויזואלי, ועל כן פייסבוק בחרה להפוך תוכן זה למרגש יותר – כלומר כל תמונה או תוכן וויזואלי שיעלה לניוז פיד יהיה גדול יותר ובעל צבעים בוהקים יותר – על מנת לגרום לחברינו להתרגש מהסיפורים שלנו. בולטות זו תבוא לידי ביטוי בתמונות, כותרות מהחדשות, מפות ואירועים.
ובואו נעבור לחלק הוויזואלי – כך זה ייראה:
הניוזפיד החדש מימין, מול הישן משמאל
שיתוף כתבות יבלוט יותר בניוזפיד החדש של פייסבוק
סיפורים שחברים אוהבים – סיפורים של חבריהם או של מותגים –
יקבלו הדגשה חזקה יותר בניוז פיד של החברים שלהם (חברים של חברים) כולל תמונת הקאבר של החבר או העמוד
הדגשה ברורה יותר של מפות – שימו לב למשמעות הדבר על צ'ק אין למשרד/חנות/עסק שלכם
תוכן שמשותף דרך אתרי צד שלישי – למשל פינטרסט, יקבלו בולטות משמעותית הרבה יותר בניוז פיד של החברים
סרטונים יקבלו שטח רחב הרבה יותר בניוז פיד שלנו – זה הזמן להתחיל לצלם ולהצטלם בווידאו!
מיזוג טוב יותר של תוכן פופולרי ששותף על ידי חברים רבים ומעבר לכך, מה החברים שלהם אמרו על כך
הניוז פיד החדש של פייסבוק – הבחירה בידיים שלך!
השינוי השני והמשמעותי ביותר הוא יכולת הבחירה בין תכנים בניוז פיד של משתמשי פייסבוק. בלחיצת כפתור אנשים יוכלו לבחור בין שני מצבים – עדכון מחברים ומשפחה לבין עדכון מחברות, אנשים ציבוריים וכיו"ב – זה המקום של המשווקים, למעשה. משתמשי פייסבוק יוכלו לסנן החוצה מהניוז פיד שלהם את התוכן שפחות מעניין אותם.
למעשה יהיה כפתור באמצעותו ניתן יהיה לעבור מהמידע הפרטי למידע מעמודים – צוקרברג סיפר בהודעתו כי נכון להיום 30% מהתוכן בניוז פיד הוא תוכן מעמודים – והשאר תוכן פרטי של חברים. אנו חושבים שזו מכה לאסטרטגיות הממומנות של פייסבוק ומכה לאסטרטגיות השיווק של חברות בפייסבוק – אבל עוד מוקדם לנבא. נחכה לראות את הניוז פיד החדש בפעולה וכיצד הדבר ישפיע על האינטראקציה של חברי העמודים עם התוכן בעמוד.
למעשה החלוקה לתכנים תהיה די מעניינת:
- פיד של כל החברים – שם ייראו את כל הפוסטים של החברים.
- פיד המוזיקה – שם ייראו את כל הפוסטים של המוזיקאים החביבים על החברים ועל המשתמש עצמו. ובנוסף אילו הופעות יתקיימו בקרוב.
- פיד תמונות – מי שאוהב תוכן וויזואלי – זה הפיד שלו! בפיד זה ייראו את כל התמונות שהעלו חברים ועמודים.
- פיד מעקב – בדומה ל"פיד עמודים" שנפתח לאחרונה – ובו כל הפוסטים של העמודים שעוקבים אחריהם, בסדר כרונולוגי.
השינויים החדשים בפייסבוק: תאימות למכשירים ניידים
והשינוי השלישי עליו הכריזה פייסבוק אתמול: תאימות מלאה בין המכשירים השונים בהם אנו משתמשים. בין אם נצרוך מידע מפייסבוק במחשב הנייד או הנייח שלנו, מהטאבלט או מהסמארטפון – הנראות תהיה דומה מאוד ולא נרגיש שעברנו למשהו אחר – פייסבוק יראה פייסבוק מכל מקום! זה גאוני ברמת המיתוג של פייסבוק וברמת התרגלות הצרכנים. למעשה הם מייצרים חוויית שימוש אחידה, קלה יותר לניווט, כלומר אם זיהיתם סיפור חדש שצץ בתחילת העמוד הניווט אליו יהיה קל יותר מעכשיו.
הניוז פיד החדש של פייסבוק – כשתעברו מהמחשב הנייד/נייח לטאבלט או לסמארטפון – פייסבוק ייראה זהה
פייסבוק הכריזה כי במהלך השבועות הקרובים השינוי הזה יתחיל לזחול למשתמשי פייסבוק – החל במשתמשי אייפון ואייפד ולאחר מכן למשתמשי אנדרואיד. אם אתם כמונו – רוצים להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה – אתם יכולים להיכנס ללינק הבא ולהצטרף לרשימת ההמתנה: רשימת ההמתנה לניוז פיד החדש של פייסבוק
מה המשמעות של השינויים החדשים בפייסבוק למשווקים בה?
ועכשיו, אנחנו מורידים את הכפפות האובייקטיביות, ומנסים להבין מה המשמעות של שינויים אלו למשווקים בפייסבוק.
השאלה הנשאלת היא – האם החברים לא ידירו את התוכן של המותגים שהם אוהבים מהניוז פיד שלהם, ושאלה מעניינת יותר היא – מה יקרה עם התוכן הממומן – לאן הוא יילך? לניוז פיד של החברים או לזה של החברות? יודעי דבר בפייסבוק טענו כי חלק מהשינוי נועד לשפר את נראות המודעות הממומנות – האם זה אומר כי מודעות אלו ייכנסו לניוז פיד? אין לדעת, ימים יגידו, נעדכן אתכם כשהערפל יתפוגג ונוכל לבחון דברים אלו בזמן אמת.
דבר אחד ברור – שיתוף תכנים של עמודי חברה לפרופילים פרטיים – כן ייכנסו לניוז פיד של החברים, ולכן, ייתכן שזו תהיה אסטרטגיה חדשה של משווקי אינטרנט.
נכון לכרגע, אין שינוי באלגוריתם של פייסבוק שדוחף את המודעות אל הניוז פיד של המשתמשים – שוב אנחנו נבחן את המשמעויות של שינוי זה ונצטרך להתאים את האסטרטגיות שלנו כמשווקים לשינויים שמתרחשים
משווקי פייסבוק חייבים להתאמץ יותר! חייבים להיות מספר אחת במקצוענות בשיווק
מאחר ולמשתמשים יש אפשרות להדוף את התוכן השיווקי החוצה – לנו כמשווקים זה מסמן את הדרך – עלינו להתאמץ הרבה יותר כדי שזה לא יקרה. כלומר עלינו לייצר תוכן איכותי, וויזואליה מהפנטת וכל מה שיכול לגרום למשתמשים לחוש שהם מפסידים אם הם מדחיקים תוכן זה מהניוז פיד שלהם. זה המקום לחדש, לספר ולאתגר במידע רלוונטי ומשמעותי לקהל היעד – אם התוכן יהיה רדוד – תוך זמן קצר המשתמשים ידירו אותו מהניוז פיד שלהם.
זה היה גם קודם – היתה אפשרות להייד ולאנפרנד עמודים – אבל הפעם זה גורף.
והנה מה שאמרנו כבר מזמן – לא לשתף תוכן ברמה ירודה- לא לקחת את הברושור ששלחתם לפרינט ולשתף אותו בפייסבוק – חייבים להבין את הגדלים של פייסבוק ולעצב ברושורים ייעודיים למדיה הדיגיטלית – תוך התייחסות לאופן סריקת המידע במדיה הדיגיטלית ולקוצר הסבלנות לקרוא טקסטים ארוכים. הסטודיו שלנו פועל ללא לאות על מנת להבין מה נכון יותר מבחינת עיצוב לפייסבוק ומשרדי הפרסום, ברובם עדיין חושבים ורואים פרינט – בגרסה המעודכנת של פייסבוק – מי שלא יתייחס למדיה הוויזואלית ברמה הנדרשת – יימצא את עצמו מחוץ למשחק, ודבר נוסף אחרון – כל מה שאמרנו לגבי עיצוב וויזואלי, תופש גם לגבי סרטונים – גם הם ייקבלו בולטות גדולה יותר בפייסבוק וזו תהיה טעות אסטרטגית לא להשתמש בסרטונים לצורך שיווק בפייסבוק.
אז מה אתם חושבים על השינוי החדש שעומד להתרחש? וכיצד אתם מתכוונים להיערך לקראת השינוי החדש?
נשמח לשמוע את דעותיכם כאן בתגובות.
ובמידה ואתם מחפשים חברה מקצועית לשיווק באינטרנט שמתמחה בשיווק בפייסבוק אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום: 09-7447740 – או להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר למעלה משמאל.
מקור התמונות: http://bit.ly/YQj5jV
סיקרן אותי על ה כל ההמולה – פוסט מעולה!
ראשית באמת פוסט מעולה
אני חושב שפייסבוק נמצאת במצב שהיא צריכה להראות שהיא מגדילה הכנסות ולכן אני די בטוח שהמודעות שלנו יקבלו מקום של כבוד גם בשינוי
הזה אל תשכחו שפייסבוק נסחרת היום בבורסה