יום יום כאשר אתם עושים החלטות שיווק, אתם כנראה לא חושבים לקחת פסק זמן ולבצע ניסוי,
אתם עסוקים בכתיבה או מענה לאי-מיילים, בתכנון ובדיקת דף הנחיתה שלכם או עסוקים בקריאטיביות של הפוסט הבא שתעלו ברשתות חברתיות, ככל הנראה אינכם טורחים לבצע ניסויים או אפטימיזציה שמטרתה לנתח ולבדוק את יחס ההמרה או התגובות, למעשה, אינכם מתעכבים על ניתוח התוצאות והסקת מסקנות.
אבל, אם אספר לכם שניתוח תוצאות והסקת מסקנות יהפכו באופן משמעותי כל פעילות שלכם בשיווק באינטרנט בהסתמך על נתונים מוחשיים (DATA) וייצר עבורכם יותר לידים – האם זה ישנה? האם תסכימו לנתח את תוצאות העבודה המאומצת שלכם בשיווק באינטרנט? האם תסכימו להשתמש בנתונים ועל בסיס התוצאות לשפר את הביצועים שלכם מפעם לפעם? סביר להניח שכל משווק באינטרנט יסכים לכך – אך כיצד מנתחים את הנתונים באופן שמבטיח שיפור תוצאות מתמיד?
התשובה היא: … A\B טסטינג, הידוע גם בשם ספליט טסטינג – זו שיטת בדיקה המאפשרת לכם לעשות בדיוק את זה – לשפר תוצאות!
כדי לבצע A\Bטסט מוצלח, משווקים משתמשים בשתי גרסאות שונות של אותה פיסת תוכן (דפי נחיתה, אי-מיילים וקריאות לפעולה) ומבצעים את הבדיקה-טסט מול שני קהלים בגודל זהה. בכדי להבין איזה מהטסטים הוא ה"זוכה" , משווקים מקצועיים עושים בדיקות כמו נאותות הסטטיסטיקה של הטסט הזוכה. שימוש בטסט מפוצל על התוכן השיווקי שלכם, לצורך קבלת החלטות שיווקיות באופן חד משמעי. בדיקה כזו בודאות תעלה את כמות הלידים שלכם ואת כמות הלקוחות שיסגרו עמכם עסקה בעקבות כך.
לצערנו, זה לא מה ששמענו כולנו על A\B טסטינג, צצו להם המון מיתוסים שמונעים ממשווקים מתוחכמים לקבל החלטות הנשענות על המידע המדויק של העסק שלהם. בכדי לעזור לכם לנחות ב"מחנה" שיעזור לכם לקבל את ההחלטות השיווקיות הנכונות, אנו ננפץ במאמר הבא את המיתוסים שנכתבו על כל נושא " A\Bטסטינג. אז בואו נתחיל……….
מיתוס מס' 1 – האינסטינקט השיווקי שלי חזק יותר מתוצאות מחקריAB טסטינג
גם המשווקים המוכשרים ביותר או המנוסים יכולים לטעות. אחרי שנים של ניסיון האינסטינקט הבסיסי של כולנו היא ללכת עם המוכר והידוע וזוהי עבורנו הדרך להשיג לידים או להפוך גולשים לרוכשים והכל… על סמך הזיכרון שלנו. לעומת זאת הטסט המפוצל מאפשר לנו לסמוך על מידע מדויק ותוכן שנשאב מהפעילות שלנו ומתוך העסק שלנו ובאמצעותו להבין מה עובד! ובכך להעלות את אחוזי ההמרה שלנו, מבדיקות שנעשו באתרי B2B ובאתרי אי-קומרס (מסחר אלקטרוני) ישנה עלייה ברורה לאחר הטסטים של 30%-40% בכמות הלידים ו- 20%-25% בהמרת גולשים לעסקאות.
מיתוס מס' 2 – אתם צריכים להשתמש ב- AB טסטינג בכל החלטה שלכם
בזמן ששיטת טסטים זו תעזור לכם מאוד בהחלטות שיווקיות, אין ממש צורך להשתמש בשיטה לגבי כל החלטה שלכם באינטרנט, כמו צבעים או תמונות לפינטרסט
אך איזו כותרת "תעבוד" עבורכם-כן.
מיתוס מס' 3 – AB טסטינג פחות יעיל מבדיקת משתנים רבים MVT-
שתי הבדיקות הללו הן בדיקות מעולות לשימוש במידע לצורך קבלת החלטות שיווקיות, אך נועדו לשימוש למטרות שונות בתכלית. ה- AB נועדה לבדוק אלמנט אחד בשתיים או יותר אפשרויות לעומת ה-MVT שבודקת את האפקטיביות של קומבינציות מרובות של אלמנטים בתוך האפשרויות.
לדוגמא: באמצעות AB טסט נעשה בדיקת אפקטיביות של צבע המודעה על ה CTA- (המרה דרך פעולה) כלומר – במידה ונשתמש בצבע זה או אחר האם אחוז ההמרה ישתנה – כאשר כל שאר האלמנטים במודעה נשארים זהים – כאן עונים על שאלה אחת בלבד: איך האפקטיביות של הצבע משפיעה על….. לעומת ה-MVT שיחפש תשובות למספר שאלות לגבי השפעות כל הצבעים וכו'.
בבידוד רכיב אחד בלבד – מתקבלת תשובה מאוד ברורה – ירוק עדיף על זהב! כעת ניתן לבדוק הלאה צבע נוסף ועוד אחד – בכל פעם אחד מול אחד!
מיתוס מס' 4 – אם ישנה דרך יעילה למשווק אחד – בטוח שהיא תהיה יעילה לכל המשווקים
ישנם המוני סיפורי מקרה (case study ) שניתן לקבל מהם דוגמאות: לעולם אל תיקחו מקרה של אחר ותעתיקו אותו כמו תוכי, כיוון שההצלחה אינה מקרית ואינה מתקבלת באופן עקבי ללא בדיקה. כל מקרה כזה מתייחס לאתר שיש אליו תנועה משלו, קהל גולשים משלו ומי אמר שכל אלה דומים לקהל שלכם? לא כל מה שעובד למישהו אחר יעבוד לכם, לכן יש לבצע את הבדיקות לעסק שלכם ולקהל שלכם ולקבל תוצאות מותאמות אישית לפעילות שלכם. מסקנה: לא כל מה שעובד לאתר אינטרנט דומה לאתר שלכם או לעסק שלכם – יעבוד גם לאתר שלכם.
מיתוס מס' 5 – אתם צריכים להיות משווקים טכנולוגיים עם תקציב ענק כדי לבצע AB טסטינג
אין צורך בתקציב כזה גדול כדי לבצע את הבדיקה, גם אם התקציב שלכם הוא נמוך, ישנם כלי חינם שבהם ניתן לעשות את ה- AB טסט כמו גוגל אנליטיקס תחת הלשונית תוכן, בחרו בלשונית: ניסויים, כאן תצטרכו להיות מעט טכניים כדי לבצע את הטמעת הקוד לאתר – היעזרו בבונה האתרים שלכם, סביר להניח שיסכים לעשות זאת ללא עלות או בעלות סמלית בלבד, לעומת מרבית כלי ה-AB טסטים שעולים מחיר לא מבוטל. כך או אחרת יש להביא בחשבון את היתרון שיצמח מכך – במידה ושיפור התוכן יוביל ליותר לידים ועסקאות חדשות – הרי שעלות הטמעת קוד כלשהו או שימוש בתוכנה כלשהי מתקזז ואף מתבטל.
מיתוס מס' 6 – מבדקי AB טסטינג נועדו רק לאתרים ענקיים עם תנועת גולשים גבוהה מאוד
נכון שחוק המספרים הגדולים עובד גם כאן וכמות גולשים גבוהה תיתן תוצאות ברמות דיוק הרבה יותר ספציפיות, אך יחד עם זאת אתם צריכים לבדוק באמצעות הטסט שתי אפשרויות בלבד ובשינוי אלמנט אחד בלבד ולכן קהל הגולשים שלכם הוא אכן אוטנטי ונותן את התוצאה האמתית והנכונה לגבי האתר הייחודי שלכם – אל תקלו בכך ראש, הרי בסופו של יום, אם תלמדו להשתמש בשיטה זו ותשפרו עמודים רבים באתר שלכם – חוק המספרים הגדולים יתחיל לעבוד גם עבורכם.
מיתוס מס' 7 – AB טסטינג משפיעים לרעה על קידום (SEO) האתר
אחת השאלות הנפוצות ביותר הן: האם עצם ההתעסקות שלי בתוכן באמצעות ה-AB טסט ישפיע על דירוג וקידום האתר שלי? רבים חושבים שעניין הטסט יצור תוכן כפול באתר וגוגל ידרג אותו נמוך.
זהו מיתוס לא נכון כלל וכלל! גוגל מעודד אתכם ואף נותן את ההוראות כיצד לבחון את התוכן שלכם ולשדרג אותו, תפעלו עפ"י הוראות אלה ותשפרו את השיווק האינטרנטי שלכם. בתוך גוגל אנליטיקס תחת הלשונית ניסויים, הנמצאת תחת הלשונית: תוכן – קיים סרטון שמסביר בדיוק כיצד לעשות זאת – השתמשו בכך!
מיתוס מס' 8 – אם נתון אחד בבדיקה מספק תוצאה מובהקת מיד – יש להפסיק את הבדיקה
אחת הטעויות שמשווקים עושים, טעות שיכולה להיות טעות גורלית, היא: הם מעלים AB טסט, ומיד אחת האפשרויות זוכה לתוצאה מדהימה – הם מיד מפסיקים את הבדיקה, מתוך הנחה כי קיבלו מיד את התוצאה. אך זה ממש לא כך, עליכם לאפשר לAB טסט "לצבור קילומטראז' " לתת לו זמן הגיוני ולאחר מכן להסיק מה היא הגרסה הנכונה. החיפזון מהשטן…
מיתוס מס' 9 – השגת תוצאות מעולות תלויה בעיצוב יפה יותר
אחת הסיבות שבגינן כדאי לכם להשתמש בשיטת ה AB טסטינג, היא הנעת השיווק שלכם באמצעות מידע שניזון מתוצאות בשטח ולא ממידע שמונע מדעתכם וטעמכם האישי. פעם אחר פעם מבדקי AB טסטים מוכיחים שהשיווק באמצעות דפי נחיתה, אי-מייל או קמפיין ממומן בגוגל לא חייב להיות מאוד וויזואלי ומעוצב, אלא להניב תוצאות טובות יותר.
מיתוס מס' 10 – ה AB טסט מודד רק ערך המרה אחד בלבד בכל פעם
תוצאות ה- AB טסט אכן מניבות רק פרמטר אחד בלבד בכל בדיקה, למשל: עשיתם בדיקה כיצד הצבע של כפתור ההנעה לפעולה שפרסמתם בעמוד נחיתה משפיע על כמות הכניסות לאתר ובעקבות כך שיניתם לצבע שגרם ליותר כניסות.. מצויין, אך כמובן שכעת תעברו לצבע ה"נכון" לכפתור ההנעה לפעולה גם בשאר העיצובים.
מיתוס מס' 11 – אחרי שסיימתם את ה- AB טסט אפשר לנוח
אז אספתם נתונים, הזנתם אותם למערכת וביצעתם AB טסט והנה יצאה לכם תוצאה מנצחת, הדבר המיידי המתבקש הוא לעצור ולנוח. העניין הוא שלא סיימתם, גם אם התקבלה תוצאה דראמטית יש לבצע את הטסט גם למילים נוספות, צבעים נוספים, שילוב בין מילים שונות וביצוע בדיקה בצורה של מטריצה לכל אורך אסטרטגיות השיווק שלכם.
לסיכום, אתם יכולים לנווט את תוצאות אסטרטגיות השיווק השונות שלכם באמצעות AB טסט לתוכן שלכם וכך בצורה חכמה תגיעו לעלות-תועלת אפקטיבית יותר, הולכת ומשתפרת לעסק או למותג שלכם.
מחפשים חברה לשיווק באינטרנט? חברה שמבצעת שיווק מדויק ונכון
SocialLead Digital Marketing מתכננת ומבצעת אסטרטגיות שיווק מתקדמות באינטרנט
תוך ניטור ומעקב אחר תוצאות ושיפור הביצועים באופן מתמיד
צרו עמנו קשר עוד היום ותתחילו לשווק נכון באינטרנט: 09-7447740
או השאירו הודעה בטופס ממש כאן בראש העמוד משמאל