רוצים לבנות קשרים עסקיים אמתיים ברשת? עליכם לאתר את המקומות בהם תוכלו להוסיף ערך באופן עקבי וקבוע, לשהות בהם ולייצר שיחה עם החברים השייכים למטרה שהגדרתם.
קבוצות לינקדאין הן דרך מעולה למקסם את השהות שלכם ברשתות חברתיות. אבל עליכם לאמץ את האסטרטגיה הנכונה על מנת להצליח. הכתבה הזו תלמד אתכם כיצד.
לינקדאין מאפשר לכם להצטרף ל – 50 קבוצות – אך אין סיכוי שתהיו אפקטיביים ושתשקיעו מספיק זמן כדי לייצר שינוי באמצעות 50 קבוצות.
הדרך הטובה ביותר היא לרכז את הזמן והמאמץ שלכם לגישה צרה ועמוקה כדי לייצר השפעה בתוך קבוצות לינקדאין, להגדיל את האמינות והמהימנות המקצועית שלכם ולייבא הזדמנויות וקשרים חדשים.
וכעת שפשפו ידיים וצאו לעבודה:
- 1. זהו את הקבוצות שייצרו עבורכם הכי הרבה הזדמנויות
העריכו מחדש את הקבוצות בהם אתם חברים או אליהן אתם שוקלים להצטרף והתרכזו בשלוש עד חמש קבוצות שמייצגות את המטרה שהצבתם בצורה הכי מדויקת. ובנוסף, בחרו קבוצות שאין להן כמות חברים גדולה מדי, כלומר אל תיכנסו לקבוצות שיש להן פחות מכמה מאות חברים ואל תיכנסו לקבוצות שיש בהן כמה אלפי חברים.
תכננו את זמנכם כך שתבקרו בקבוצות שלכם בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. אל תחכו לעדכון השבועי של הקבוצה שמגיע למייל שלכם. זהו את ההזדמנויות הטובות ביותר ותכננו הופעות תכופות ועקביות.
- 2. אתרו את הדיונים הפופולאריים ביותר בכל קבוצה
הדיונים הפופולאריים ביותר בכל קבוצה זוכים בדרך כלל לחשיפה הגדולה ביותר. אלו הנושאים בהם חברים פעילים הכי הרבה ומייצרים את השיחות המעניינות ביותר, ואתם תרצו להופיע ולהתבלט בדיונים אלה. הדיונים הפופולאריים ביותר נמצאים בראש עמוד הדיונים, ובאופן טבעי משורשרות אליהם תגובות שתרצו לקרוא ולבטח תוכלו ללמוד מהם.
כשאתם מתערים בדיון פופולארי, הגיבו לתגובות קיימות, ספקו זווית מעניינת או דעה או אפילו שחררו שאלה פרובוקטיבית שתמשיך את הדיון ותעורר תגובות מעניינות שחלקן יופנו אליכם באופן ישיר. תוכלו גם לעשות "לייק" לדיונים אלו או אפילו לשתף אותם עם הקשרים שלכם ברשת.
במידה והתגובות שלכם יוסיפו ערך לדיונים ולחברי הקבוצה, תזכו להכרה בקבוצה כמובילי דעה.
- 3. התחילו דיונים משלכם בקבוצות
התחלת דיון משלכם בקבוצה היא כלי חזק מאוד בתוך הקבוצה, אבל אתם חייבים להיות אסטרטגים בצעד כזה. המתינו מעט לפני שתפתחו דיון משלכם. בהתחלה תתערו בקבוצה על ידי השתתפות בדיונים פופולאריים, וצבירת נקודות ממהלך זה. לאחר שיכירו אתכם ויוקירו את פועלכם בקבוצה – יש סיכוי רב יותר להתייחסות רצינית לדיון שתעלו.
בנוסף, העריכו את תרומתם של החברים הפעילים ביותר בקבוצה, נסו להבין מה מעניין אותם, מה המטרות שלהם, מה מניע אותם.
העמיקו בדיונים פופולאריים קודמים ותראו מה יצר תהודה בין חברי הקבוצה ונסו להבין מדוע.
כשאתם פותחים דיון חדש – הציבו שאלה, בקשו עצה או עזרה או שתפו כתבה מעניינת ורלוונטית לחברי הקבוצה שתתרום לחבריה –כתבה ממקור אמין ומוסמך, ובשלב זה עדיין אל תעלו כתבה שלכם. כמובן שזה יכול להיות גם סרטון, ואולי איזו הדרכה חדשה שמלמדת משהו מרתק על התחום של הקבוצה. המטרה בפתיחת דיון משלכם היא לייצר שיחה ואינטראקציה רחבה ככל האפשר.
אם תייצרו אינטראקציה נרחבת בקבוצה תזכו להכרה כ"משפיעים מובילים" בקבוצה, ובעמוד של הקבוצה ב "side bar" תופיע התמונה שלכם ושמכם תחת הכותרת "Top influencers this week" (משפיעים מובילים לשבוע זה), דבר שיתרום לנראות ולסמכות שלכם בקבוצה.
שימו לב! זה מאוד חשוב לפתוח דיונים שמספקים ערך לחברי הקבוצה, ולא לפרסם או לקדם מוצרים ושירותים שלכם. לאחר שתרכשו אמון והערכה בקרב חברי הקבוצה, זה מקובל להעלות כתבות שלכם מפעם לפעם. הקפידו להעלות מידע שעונה על שאלות וצרכים של חברי הקבוצה. לעולם אל תפרסמו בקבוצה חומר בעל אופי מכירתי!
- 4. בצעו מעקב אחר הפעילות של הקבוצה
אחד המוקשים בקבוצות לינקדאין, הוא היכולת לעמוד בקצב האירועים בקבוצה, אלא ם כן אתם נכנסים באופן יזום ועקבי לקבוצות שלכם, כפי שהמלצנו. הבטיחו את המשך השתתפותכם בדיונים שכבר השתתפתם בהם.
אל תתנו לזמן לחמוק ואל תשאירו שיחה שהתחלתם פתוחה ללא מענה. הותירו בתגובות שלכם חותם רענן ומעניין כדי לבסס את מעמדכם בקבוצות שלכם.
היו נדיבים, כשאתם נתקלים בתגובה מעניינת, שנונה, שנותנת מענה טוב – תנו לנותן התגובה "לייק, גם דיון טוב יכול לזכות ב"לייק" שלכם. דיונים רציניים ומעניינים מאוד תוכלו לשתף בסטאטוס שלכם בלינקדאין ובכך להרחיב את החשיפה לדיון ולקבוצה בקהלים נרחבים יותר בלינקדאין. קידום דיונים וחיבור קשרים חדשים לתוכן הקבוצה יבנה לכם השפעה טובה יותר בלינקדאין. אתם תזוהו כבעלי שליטה ברשת ומקור מהימן למידע מעניין.
- 5. תפתחו קבוצה משלכם בלינקדאין
אם אתם מוכנים לקחת את המחוייבות, אפשרות נוספת היא פתיחת קבוצה משלכם. אם אתם מנהלים קבוצה משלכם, יש לכם שליטה על אספקטים רבים בקבוצה שלכם. עד לרמה בה אתם תוכלו לקבוע אילו דיונים יזכו ללחשיפה נרחבת יותר על ידי שימוש באפשרות "manager's choice" (בחירת מנהל).
כמייסד הקבוצה, תפקידכם בעצם להוביל ולהנחות את הדיונים שנפתחים בקבוצה. באופן אופטימלי, חברי הקבוצה אמורים להתערות בדיונים ולדחוף דיונים טובים לראש רשימת הדיונים, אבל כשזה לא קורה, עזרו לקבוצה והניעו את הדיונים.
כשאתם פותחים קבוצה משלכם היו בטוחים כי פתחתם קבוצה בנישה טובה, שמייצגת אתכם, נותנת במה לחברי לינקדאין אחרים ויכולה להיות בית חם לאנשים בתחום הנישה שפתחתם. אם לא תעשו כן ייתכן שהקבוצה שלכם תישאר מיותמת.
נסו לחבר בתוך הקבוצה בין אנשים שיכולים לדעתכם לתרום זה לזה ולהפרות אינטלקטואלית זה את זה. חיבורים כאלה יבואו לידי ביטוי בדיונים בקבוצה ובתחושה של חבריה כי הקבוצה היא מקום טוב ליצירת קשרים והזדמנויות. מעבר לזה תבססו את מעמדכם כמובילים בתחום, היופי באסטרטגיה זו הוא שאין הרבה מתחרים. אין הרבה אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את המחויבות ולייצר קבוצה בעלת ערך לחבריה. מכאן תגלו שאתם מצליחים לייצר שלל קשרים והזדמנויות איכותיים.
האם אתם כבר פעילים בקבוצות של לינקדאין? באיזו אסטרטגיה אתם נוקטים בפעילות שלכם בקבוצות לינקדאין? יש לכם הצעות נוספות למיקסום הפעילות בקבוצות לינקדאין וליצירת קשרים והזדמנויות? אשמח לשמוע את דעתכם ולענות על שאלותיכם בתגובות כאן למטה.