לפייסבוק יש בעיית דימוי. האתר התחיל כרשת שמספקת את האפשרות להצביע על פרופיל מהמין השני – לדרג … זה הכל היה סביב בנות בעיקר ולא סביב שיווק או מסחר.
למנכ"ל שעשוי להסתובב ברשת עם הפרופיל האישי שלו, תהיה בעיה לעיתים קרובות להבחין בערך של פייסבוק כערוץ שיווק רציני של נותני שירות מקצוענים, מעבר לשימוש הטבעי לו כערוץ התקשרות עם משפחה וחברים מקום בו משתפים ומפטפטים.
מנהלים בכירים שלא גדלו לתוך עולם ההודעות המקוצרות והמקוונות ואינם רגילים לצרוך סרטוני יו-טיוב בדרך כלל לא יודעים שיש שלושה סוגי משתמשים בפייסבוק:
1. פרופיל פייסבוק אישי לפרטיים
2. קבוצות לקהילות, ארגונים ומועדונים
3. עמודי פייסבוק למותגים וחברות
רבים שוכחים שמותגים וחברות נכנסו לפייסבוק רק לאחרונה (פחות משלוש שנים)
פייסבוק הולך וגדל בקצב מהיר ועצבני
פייסבוק נתפשה בתחילה כפלטפורמה מחוצ'קנת לבני נוער, ועם הזמן בשל הגידול העצום וההצלחה היא הופכת יותר ויותר לערוץ רציני לשיווק עסקים.
השיווק בפייסבוק התחיל בצורה קלה ולא מחייבת ועם הזמן הפך למתוחכם מתוזמן עתיר ממשקי אפליקציות ואפשרויות פרסום מקצועיות – מפרסום ממומן ועד לחנויות מקוונות בפייסבוק.
פייסבוק אינו רק ערוץ שיווק C2B
הדימוי של פייסבוק כערוץ שיווק ללקוחות פרטיים בלבד אינו מקרי. ולכן רואים ערב רב של פרסומות ללקוח הפרטי. ברגע שאתם מתכוונים לשווק לעסקים אחרים – והפוטנציאל העסקי די ברור, אבל נדרש מכם לחשוב יותר, לתכנן את מהלכי השיווק לעסקים בצורה מתוחכמת אם כי שקופה.
עליכם לתפוש את פייסבוק כהרחבה של הפעילות האינטרנטית של העסק שלכם, של האתר שלכם, הבלוג שלכם, החנות המקוונת שלכם – פייסבוק הוא הפלטפורמה בה הלקוחות שלכם מסתובבים, ובדרך כלל במשך זמן רב בהרבה מהשיטוט באתרים אחרים.
טיפים וטכניקות למשווקי B2B בפייסבוק
לשיווק B2B בפייסבוק ישנן כמה דרכים מובילות. היו סמוכים ובטוחים כי ברגע שתחבשו את כובע היצירתיות ותשקיעו קצת זמן בסיעור מוחות – תופתעו כמה רעיונות נוספים יעלו לכם.
1. סרטוני וידאו עם הדרכות אינטרנטיות קצרות שעונות על השאלה "איך לעשות…"
כשאתם מפרסמים על האתר שלכם או בבלוג שלכם סרטוני וידאו עם הדרכות, קחו את הלינק והעלו אותו על עמוד הפייסבוק שלכם. הסרטונים האלה יהיו מידע בעל ערך לחברי הדף. הם יפגשו בדף את הצד המקצועי שלכם.
אם אתם מספקים סרטוני הדרכה קצרים בהם אתם מסבירים כיצד להשתמש במוצר מסויים או כיצד לשפר יכולות עסקיות – פיתחו לשונית ייעודית בעמוד הפייסבוק שלכם ובו תעלו לינקים לכל סרטוני ההדרכה שלכם.
צרו תמונות וסרטונים ויראליים – הומור משובח ואינטליגנטי יעזור כאן מאוד!
2. עדכונים וחדשות מהתחום שלכם
התעדכנות שוטפת בטרנדים חדשים חשובה בכל תחום או תעשייה, כך שהעלאת תכנים שהם חדשותיים יכולים לספק מקור מידע מהימן וחשוב ללקוחותיכם ולמתעניינים שלכם. הם יחזרו לדף שלכם כדי להישאר מעודכנים.
3. ספקו תמריץ בעמוד שלכם כדי לקבל יותר "לייקים" לעמוד
"לייקים" בפייסבוק שקולים לכל אותם תמריצים שאתם מכינים כדי להגדיל את רשימות התפוצה שלכם. ספקו סיבה ללקוחות ומתעניינים לעשות "לייק" לעמוד שלכם, ולאחר מכן הציעו להם תמריץ נוסף כדי לקבל את כתובת הדוא"ל שלהם, כך תגדילו בצורה דרסטית את רשימות התפוצה שלכם.
היו יצירתיים והציעו תמריץ משמעותי. ספר אלקטרוני שמספק מידע איכותי. רשימת טיפים חשובים. סרטון הדרכה מעולה, וכיו"ב.
4. איתור מקבלי החלטות
אם אתם מעוניינים לכוון למקבלי החלטות בחברות, בעסקים ובארגונים השתמשו במודעות ממומנות של פייסבוק ופלחו את קהל היעד בהתאם. חפשו קבוצות של מקבלי החלטות ומובילי דעה, תחומי עניין של מקבלי החלטות ומובילי דעה והגיעו לפילוח מדויק של קהל היעד המבוקש.
5. מחקרים וסקרי שוק
איסוף מידע מלקוחות ומתעניינים הכרחי להבנת הנקודות שחשובות להם. סקרי שוק ומחקרים יוכלו לסייע לכם בהחלטות אסטרטגיות כמו הכנסת מוצר או שירות חדש לעסק שלכם.
פייסבוק מספקת כלי פשוט אך יעיל לעריכת סקרים בעמוד הפייסבוק שלכם. חפשו ביישומים של פייסבוק יישום בשם "poll" והעלו אותו לעמוד שלכם.
6. קדמו מובילי דעה בפייסבוק
בכל תחום יש מובילי דעה אם תרצו אפילו "גורואים", הם יכולים להיות עיתונאים, חוקרים ידועים ומוערכים בתחום, סלבריטאים שמזוהים עם התחום וכיו"ב… הציגו את מובילי הדעה ומאמרי דעה שלהם בעמוד הפייסבוק שלכם. בעשותכם כן תמצבו את החברה שלכם כחברה אמינה שנשענת על ספקטרום רחב ומכובד של דעות ורעיונות מהתחום.
7. תמכרו את המוצרים והשירותים שלכם בדף הפייסבוק שלכם
פייסבוק מאפשרת לכם להציע את שירותיכם ומוצרים שלכם למכירה בעמוד הפייסבוק שלכם. אל תציפו את קיר הדף במוצרים ושירותים למכירה – זה נראה זול ולא ראוי. פתחו לשונית ייעודית למוצרים ושירותים שלכם והעלו אותם שם. פייסבוק מאפשרת לכם להגיע עד רמת הכיס של חברי הדף – ניתן לבנות חנות מקוונת בתוך עמוד הפייסבוק שלכם. זה לא תמיד נכון – אבל תבחנו את האפשרות ויכול להיות שזה יכול להתאים לכם מאוד.
8. מנפו את האמון שלכם באמצעות שיתוף תוכן
מחקרים מוכיחים שהאמון שלנו בחברים ועמיתים למקצוע עומד על 90%, ואילו האמון לפרסומות עומד על 14%, קל מאוד לייצר שיתוף תכנים עם עמיתים למקצוע וזה הכרחי לביסוס האמון בכם.
9. הציגו את החברה שלכם באור אנושי
הרשתות החברתיות יצרו רשת הרבה יותר נינוחה, אמיתית ואוטנטית. השתמשו בפייסבוק כדי לשפוך אור על הצד האנושי של החברה שלכם. העלו פוסטים וסרטונים שאינם ערוכים בפוטו שופ עם דוגמניות מהוקצעות, העדיפו אנשים אמיתיים עם חזות נעימה. ערכו כתבות שיש בהן תוכן חינוכי ולא ספין שיווקי/מכירתי.
10. ספקו שירות לקוחות בפייסבוק
עסקים ברוב המקרים מעדיפים להעלים עין מטיפול בשירות לקוחות באמצעות עמוד הפייסבוק שלכם. בבנייה נכונה תוכלו להעלות מודל מעולה של שירות לקוחות לפייסבוק. חפשו אפליקציה שמציעה מודל שירות לקוחות שמתאים לכם והטמיעו אותו בדף שלכם. כמובן שבזה לא תמה המלאכה – נהוכהו היא רק התחילה. עשו לכם הרגל להסתכל בעמוד שלכם כל יום ואפילו מספר פעמים ביום. ברגע שיש פניה אליכם טפלו בה בהקדם והעלו מענה על דף הפייסבוק כדי שלקוחות ומתעניינים אחרים יראו ויבינו שיש מענה לפניות לקוחות.
יש לכם עסק B2B ? איך אתם משתמשים בפייסבוק לקידום העסק שלכם? נשמח לשמוע סיפורים שלכם כאן למטה בתגובות.