אחת האסטרטגיות המובילות לבניית אמון עם קהל הלקוחות שלכם היא הקמת בלוג. בלוג הוא בעצם מעין יומן אישי, אך ברגע שחברה מנהלת בלוג, מדובר במעין מגזין מקצועי בתחום בו מתמחה החברה.
בלוגים אישיים בדרך כלל מתנהלים על ידי כותב שכותב מהגיגיו, ובדרך כלל אין אסטרטגיה מובנית מאחורי העלאת התוכן, מלבד הרצון לשתף קהל רחב של קוראים בדעותיו, חוויותיו והתרשמויותיו של הבלוגר במהלך יומו. הבלוגרים בדרך כלל מתמקדים בנושא מסויים: בלוגר טכנולוגיה, בלוגר אוכל, בלוגר יין וכיו"ב והם כותבים בעיקר על תחום התמחותם.
לעומת זאת בבלוג של חברה חשוב מאוד להקפיד על אסטרטגיית תוכן מדויקת שעונה על מטרות החברה או הארגון. בראש ובראשונה חשוב להציג בבלוג תוכן אובייקטיבי ולא בהכרח תוכן שיווקי של החברה, ויש לשזור באמנות פנימה את התוכן השיווקי שלכם, כך שתצליחו לספר ולשתף בהצלחות שלכם, מבלי לשבור את האמון של קהל היעד.
במידה ואתם שוקלים להקים בלוג לחברה או לארגון שלכם, עליכם לשקול מספר דברים:
1. היכן יאוחסן הבלוג? האם הוא יהיה חלק מהאתר או בסאב דומיין עם קישור מהאתר להחלטה זו יש משקל חשוב בקידום האתר שלכם במנועי חיפוש ויש לבחון אותה בכובד ראש.
2. מה העיצוב המתאים לבלוג שלכם – כיצד אתם רוצים שהקוראים ירגישו כלפי הבלוג שלכם ?–העיצוב הוא נגזרת של זה. חשוב שברמת העיצוב, התוכן ואף ברמת שם הבלוג – יהיה ברור כי מדובר בבלוג ולא באתר וכי יהיה ברור שהוא שייך לחברה או לארגון שלכם. העיצוב חשוב גם ברמת הכתבה הבודדת. שימוש בתמונות, כותרות, הדגשות ועוד.
חשוב לקבל החלטות לגבי מטרות הבלוג ולעצב את הבלוג ברוח המטרות שהוגדרו
3. מבנה הכתבות בבלוג – אמור להעביר לקהל הקוראים חוויות ומידע ולא תוכן שיווקי. התוכן השיווקי נשזר בעדינות פנימה. הכתיבה צריכה להיות מאוד מקצועית, חווייתית, מספקת ערך אמתי לקורא ובכך מעוררת את אמונו במותג שלכם – זה השיווק העיקרי, השירות העיקרי שהבלוג מספק למותג שלכם.
4. אורך הכתבות בבלוג – כל זמן שהתוכן מעניין ומספק ערך משמעותי הכתבות בבלוג יכולות להיות ארוכות. אך בכדי לא להלאות את הקוראים בתוכן ארוך מדי – ההמלצה היא לפרק כתבה ארוכה לכמה כתבות שכל אחת היא חלק בסדרת כתבות. אם ניקח את תחום התיירות – ניתן להכין כתבה ארוכה מאוד על חופשות בקיץ, אך אפשר תחת הכותרת של חופשות קיץ בישראל – לייצר חמש ואף שבע כתבות שונות שבכל אחת סוקרים אזור תיירותי אחר בישראל. בכך, מי שמעוניין לקבל מידע על חופשת קיץ בישראל – יכול לקרוא ישר על חופשת קיץ באילת – כיוון שזו החופשה בה הוא מעוניין.
5. מקצועיות – הבלוג הוא המקום בו תוכלו להדגיש את המקצועיות שלכם, תעלו תכנים שעוברים את כל עולם התוכן של החברה שלכם. אנו מנהלים את הבלוג של "רשת מלונות פרימה" ומכאן שיעלו בבלוג כתבות בתחום המזון והמשקאות, בתחום הלינות והנוחות בחדרים, כתבות שעוסקות בחופשות קונספט – שזו ייחודה של רשת מלונות פרימה, כתבות שיעסקו בתחום הבידור, הבילוי וכל מה שעוטף את החופשה שלנו. כמובן שמלונות מציעים שירות גם לאנשי עסקים, ועל כן גם תחום זה יבוא לידי ביטוי בבלוג. אתם מוזמנים לעקוב אחר הבלוג של פרימה ולראות כיצד בונים אסטרטגיית תוכן נכונה למותג בתחום התיירות: http://blog.prima.co.il/
ניהול בלוג מקצועי בתחום התיירות חייב להעניק
ערך משמעותי לקוראים ולבנות אמון אמתי עמם
6. לשמור על פשטות ואותנטיות – keep it simple אנשים נמשכים לבלוג כיוון שהכתיבה מדברת איתם בגובה העיניים – אל תנסו לצחצח את השפה בבלוג, אלא שימרו על שפה תקנית אך פשוטה וברורה – כך שכל אחד יוכל להתחבר לתוכן שלכם ובכך למותג שלכם.
נושא אחרון שחשוב להפנים – אנשים מגיעים לבלוג ומתחילים לצרוך את תכניו, לאחר מכן הבלוג הופך למקור מידע מהימן עבורם ונוצרת אמינות דיגיטלית בין קוראי הבלוג למותג. ולאחר תקופה מסוימת נוצרת נאמנות למותג ולערכיו – קהל הקוראים שלכם יוכלו להפוך בקלות ללקוחות שלכם או לממליצים שלכם, גם מבלי שצרכו את המוצרים או השירותים שלכם – רק מקריאה של התוכן שלכם המשקף את ערכי המותג ואיכויותיו. לכן חשוב לכתוב בצורה אמינה, אמתית ולשמור על שקיפות – כל אלה יבטיחו לכם שההשקעה בבלוג תניב פירות.
שוקלים לנהל בלוג עבור המותג שלכם?
מחפשים חברה מקצועית שתנהל את הבלוג עבורכם?
SocialLead Digital Marketing מנהלת בלוגים מקצועיים עבור לקוחותיה
צרו עמנו קשר עוד היום ותתחילו לבנות אמון עם קהל יעד חדש וישן: 09-7447740
או השאירו פרטי יצירת קשר בטופס הנמצא ממש כאן למעלה משמאל