האם הקוראים שלכם עושים מה שאתם רוצים שהם יעשו? האם הם לוחצים על הקישורים שאתם שותלים? מזמינים את הספר האינטרנטי שלכם? נרשמים לרשימות התפוצה שלכם? אם לא אתם צריכים ללמוד את הסוד של אמני הקופירייטינג.
מדובר בטקטיקות שפועלות כמו שלט רחוק שמתכנת את הקוראים שלכם לנקוט בדיוק בפעולה שרציתם.
הסוד, של אמני הקופירייטינג שמאלץ את הקוראים שלהם לנקוט פעולה הוא – לשאול אותם…
מאוכזבים? חושבים שאני עובדת על הקוראים שלי? אין שום דבר קסום או טריקי כשאתם שואלים מישהו שאלה שמניעה אותו לנקוט פעולה – נכון?! זה ברור לחלוטין ועדיין מרבית הכותבים אינם עושים זאת, וזאת הסיבה העיקרית שהם זוכים לתוצאות נמוכות.
כתיבה משכנעת זקוקה לקריאה חזקה לפעולה
קריאה חזקה לפעולה מנוסחת כשאלה. העובדה הפשוטה היא כי ברגע שמשכתם את תשומת לבם של הקוראים שלכם, עם כותרת נהדרת ועוגן חזק, והצגתם להם את היתרונות העיקריים שישיגו אם ילחצו על הקישור שלכם, ישנה עדיין משוכה אחת שעליכם לעבור: עליכם להוביל את הקוראים ולגרום להם לפעול – תסבירו להם בדיוק מה לעשות, בדיוק איך לעשות זאת ושאתם רוצים שהם יעשו זאת עכשיו.
היו ספציפיים
אחד המשווקים הגדולים אהב להיות מדויק והיה מנסח את הקריאה לפעולה שלו בערך כך: "צלצלו עכשיו, ענת תענה לכם, היא לבושה בשמלה כחולה והיא תשאל אתכם איזה גודל אריזה אתם רוצים – תבקשו ממנה את האריזה הגדולה והמשתלמת יותר. היא תשאל אתכם לאיזו כתובת לשלוח את החבילה, ולאחר שתתנו לה" וכך הוא היה ממשיך עד לסיום התהליך. נדמה שזה קצת מסורבל ואפילו מוזר, אבל באופן מפתיע הסתבר שזה יצר יציבות, והבנה ברורה מה הצעד הבא ולמה לצפות.
אם אתם מעוניינים שהקוראים שלכם ינקטו בפעולה, השתמשו בשפה ברורה מאוד וספציפית וספקו את הפרטים הדרושים להם להבנת התהליך. אל תשאירו שום שאלה פתוחה בנוגע לתהליך ולמה עליהם לצפות, ואל תחששו להיות מובנים מאליו, לא כל מה שמובן לכם מאליו – מובן לקוראים שלכם.
הקוראים שלכם לא מטומטמים!
בזמן שאתם כותבים אתם עלולים לחשוב שנתתם מידע טחון ולעוס מדי, מטומטם אפילו. לעיתים אתם בונים קמפיין שלם שבנוי מכתבה ארוכה ומפורטת, סדרה של 12 פוסטים בבלוג שלכם ועכשיו לאחר שנאספו כתובות מייל ואתם שולחים אליהם את המוצר ששווק אליהם במלאכת מחשבת מתוכננת היטב, הם אמורים להבין בדיוק מדוע כדאי להם לרכוש את מרכולתכם.
אך המציאות שונה לחלוטין ממה שאתם חושבים, מר ישראלי למשל, פגש את המוצר שלכם בפוסט מספר שלוש מתוך 12 ולא ממש עקב אחר יתר הפוסטים שהכנתם. לאחר מכן הוא שוב ראה פרסום שלכם בנושא, התלהב מהשורה הראשונה ששעשעה אותו, קרא אותה שוב, רפרף על הכותרות וירד לתחתית העמוד. בדיוק באותו רגע הבוס שלו נכנס למשרד שלו, מיד הוא פתח עמוד ריק ונראה עסוק מאוד בהכנת הדו"ח שהוא התבקש להגיש לבוס שלו. לאחר מכן הבוס יצא מהחדר, הוא עבד קצת על הדוח ובדיוק אז הבת דודה שלו שלחה לו סרטון על חתול שאוכל בסכין ומזלג. הוא התאפק לא להתפקע מצחוק בקול רם, וחזר להכין את הדוח שהבוס שלו מחכה לו. ואז דקה לפני שהוא יוצא הביתה, הוא רואה את הלשונית של המייל ששלחת והוא התחיל לקרוא, שוב הוא מרפרף בין הפסקאות, ואתם לא צריכים להתאכזב שהוא הגיע לסוף המלל בלי להבין מה עליו לעשות. זה המקום לכתוב למר ישראלי בצורה מפורשת מה עליו לעשות ולמה עליו לצפות.
אתם מבינים, הקוראים שלכם לא מטומטמים, פשוט יש עוד עשרות הסחות דעת בדרך שמנסים למשוך את תשומת לבם. לכן כשמר ישראלי הגיע לסוף הטקסט הוא לא ידע מה בדיוק עליו לעשות, אלא אם כן תסבירו לו בצורה מפורשת עד כאב, ואם אפשר תקשרו לו סרט אדום תוך כדי.
באופן מפתיע, קישורים שכתוב עליהם "לחץ כאן" מקבלים הרבה יותר הקלקות מקישורים שלא כתוב עליהם. יתכן שזה ישמע מוזר, אבל גולשים רבים, לא מבינים שעליהם ללחוץ כאן, אלא אם כן תכתבו להם.
תכתבו פשוט
זה לא שאתם מפרסמים לאנשים בעלי אינטליגנציה נמוכה. חלקם בעלי אינטליגנציה מאוד גבוהה, חלקם לא. אבל כשהם קוראים את התוכן השיווקי שלכם יש להם עוד המון דברים על הראש, והם לא משתמשים במלוא הריכוז או האינטליגנציה שלהם. לכן, אתם צריכים לכתוב בצורה קלה וברורה שתקל עליהם ותאפשר להם להבין ללא מאמץ מה אתם מציעים להם.
תחליטו מה בדיוק אתם רוצים שהקוראים שלם יעשו, ותבקשו מהם לעשות בדיוק את זה. תבקשו מהם באופן פשוט מאוד, מתומצת ובלי מקום לטעויות. בכל פניה שלכם לקוראים שלכם תשתלו קריאה לפעולה – קריאה חד משמעית, ברורה, ופשוטה. אין ספק שתראו תוצאות.
ועכשיו תמלאו את כתובת המייל שלכם למטה בתגובות כדי לקבל מאתנו פוסטים נוספים בנושא שיווק באינטרנט – קפיש?
תוכן לאתר – איך מחברים מילים לכתיבה משכנעת
השארת תגובה