עודכן אוגוסט 2016
אחרי שעברתם את תהליך ההקמה של העסק ויש לכם עסק עובד, עליכם לדאוג לשמן את העסק בלקוחות חדשים ולקוחות חוזרים כל הזמן! זה המהות של התנהלות עסקית! ואין זה משנה אם מדובר בעסק של בן אדם אחד או עסק בסדר גודל ענק – מרגע שהעסק פעיל הוא חייב לשווק!
בעידן שלנו כוחם של אמצעי השיווק המסורתיים הולך ופוחת – דיוור לתיבות הדואר, פרסום בעיתון, ברושורים, גלויות וכיו"ב. כולנו צורכים יותר ויותר מידע באמצעים דיגיטליים ופחות ופחות מנייר. מתי לאחרונה פתחתם עיתון? או אספתם ברושור מתיבת הדואר וקראתם אותו?
לעומת זאת השיווק הדיגיטלי הוא השפה המדוברת היום. וככל שקהל היעד צעיר יותר – הוא צורך מידע כמעט באופן בלעדי מאמצעים דיגיטליים. אם כך, מה זה אומר על השיווק שלכם? אם אתם רוצים ואף חייבים לשווק על מנת להזרים לקוחות ועסקאות לעסק שלכם – עליכם לשווק באמצעים דיגיטליים. בואו נראה אילו ערוצים מתאימים לשיווק העסק שלכם – ואל תשכחו לעולם – חייבת להיות מטרה לשיווק שלכם, וכל האמצעים גם יחד צריכים לנוע בראש חץ לעבר המטרה השיווקית שלכם! יכולה להיות מטרה בראשית הדרך, ובהמשך יכולות להתווסף מטרות נוספות, ואפילו המטרה יכולה להשתנות, אם המטרה הראשונה הושגה במלואה. אך בכל פרק זמן חייב להיות איחוד כוחות לעבר המטרה שהוגדרה.
למה הכוונה? אם אנחנו עסק קטן ואנו רוצים בשלב הראשון שיכירו את העסק שלנו ויפנו אלינו לקבלת שירות. בשלב הראשון המטרה היא יצירת זהות עסקית, מציאת היתרונות והייחוד העסקי שלנו והבידול שלנו מול המתחרים בשוק. מציאת קהל היעד המתאים לייחוד זה. בשלב הזה עלינו לערב מעצב/ת ולבנות את המיתוג בהתאם לזהות העסקית – להחליט על הצבעים, על הלוגו, השפה הגרפית של העסק שלנו ולמעשה בניית מיתוג לעסק.
בשלב הבא, כשניתן לזהות את העסק שלנו, כיוון שיצרנו לו זהות, נתחיל להעלות תכנים בערוצים שונים שמספרים את הסיפור של העסק: כיצד הוקם? מדוע? מי עומד בראשו? הסיפור הייחודי של העמוד בראש העסק? הייחוד של השירותים או המוצרים שלכם ועוד ועוד.
ברגע שיצרנו תוכן – נניח שהתוכן הראשון שתיצרו יהיה כיצד הוקם העסק! ישבתם כתבתם, השגתם תמונות ואולי אפילו הסרטתם סרטון קצר בנושא. נהדר! מה אתם עושים עם זה?
הרעיון בקמפיין הוא ליצור לתוכן הזה נוכחות דיגיטלית רחבה ביותר – לדאוג שקהל רחב ביותר ייחשף לתוכן הזה שיצרתם. תזכרו – עליכם ליצור מעין ראש חץ שנע לעבר המטרה! לשתף את התוכן בכל מיני זירות כשהמטרה של השיתוף בכל הזירות זהה! ורק לאחר שנדמה כי התוכן הראשון הזה מיצה את עצמו ונחשף מספיק, תעברו לתוכן הבא. וכך תצליחו לגרום ליותר ויותר אנשים להבין כיצד העסק הוקם! מובן שנשווק את הסיפור הזה באופן אינטנסיבי, רק אם יש סיפור מאוד מעניין מאחורי הקמת העסק! נגלה לכם סוד קטן – לכל עסק יש סיפור הקמה מאוד מעניין! פשוט צריך לדעת כיצד לספר את זה…
כך תגרמו לשיווק שלכם לפעול כראש חץ מונחה מטרה!
כעת נסרוק את הערוצים שאנו ממליצים לכם להשתמש בהם לצורך השיווק שלכם:
1. בלוג חברה – הדבר הראשון שחייב להיות לעסק שלכם זה אתר משלו! עליו תנהלו בלוג עם תכנים מעניינים על תחום העיסוק שלכם. בבלוג הזה עליכם לעדכן תוכן אחת לשבוע או יותר, גם אם לבסוף, קצב עדכון התוכן יהיה פחות מזה – עדיין, תשאפו להגיע לתוכן חדש בכל שבוע. זו נקודת המוצא שלכם, העוגן שלכם, וסביב האתר שלכם והבלוג שלכם ינוע כל השיווק שלכם. לכן עליכם להחליט, עוד לפני שתקימו אתר, מה מטרת הקמת האתר? מה תרצו שהגולש יעשה באתר שלכם? יקרא תוכן? יכיר אתכם? ירכוש שירותים ומוצרים? ובהתאם למטרה תבנו את האתר שלכם עם בלוג שבו תוכלו להזין כתבות ועדכונים חדשים כל הזמן.
2. רשתות חברתיות – לאחר שכתבנו בבלוג שלנו, עלינו לדאוג להניע תנועה אל התוכן שהעלנו בבלוג שלנו. לשם כך נפתח עמודים ברשתות חברתיות. לא נרחיב כאן על כל רשת בנפרד – יש באתר הרבה מאוד כתבות שיוכלו להדריך אתכם כיצד להתנהל בכל רשת חברתית, אך נציין שבכל רשת חברתית שתבחרו לפעול בשלב הראשון תזכרו שהבסיס שלכם הוא האתר והבלוג שלכם, ואחת המטרות העיקריות היא להניע תנועה מהרשתות החברתיות לאתר! לשתף לינקים של התוכן המעניין שהכנתם בבלוג שלכם, לכתוב בקצרה משהו מעניין וסוחף שיגרום לקהל בעמודים שלכם להיכנס ולקרוא את מה שכתבתם. בשלב השני, תקפידו על חמשת כללי הזהב שיובילו את הפעילות השיווקית שלכם ברשתות חברתיות לתוצאות מופלאות:
- צרו תוכן מעניין, לא כל תוכן צריך להיות קשור לבלוג שלכם! אפשר ליצור הרבה מאוד תכנים נוספים שיעבו את הפעילות ברשתות חברתיות – תמונות וסרטונים, כתבות על התחום שלכם, המלצות ומכתבי תודה של לקוחות ועוד ועוד.
- צרו שיחה, העלתם תוכן, חכו רגע, תראו מי מגיב לתוכן ותפתחו עמו שיחה. זה חשוב מאוד להפצה הוויראלית של התוכן שלכם, וחשוב מאוד לביסוס האמון שלכם עם קהל היעד שלכם. הם רוצים לדעת שיש איש מקצוע מאחורי התוכן, שיכול לענות על שאלותיהם ובקשותיהם.
- צרו קהילה, לאחר שתצרו שיחה עם קהל היעד לאט לאט תיווצר קהילה בעמוד שלכם, קהילה של אנשים שמקשיבים לכם ומתעניינים במה שיש לכם לומר.
- צרו קשרים, היו חברתיים! דברו עם האנשים שמגיבים אצלכם, קחו פרטי התקשרות ותמשיכו את השיחה מחוץ לגבולות המסך והמקלדת, העבירו אותם לעולם האמיתי, הפכו אותם ללקוחות, ספקים, קשרים עסקיים.
- כשתעשו את כל זה – באופן טבעי לחלוטין, ייווצרו לכם לקוחות
3. מייל – עליכם ליצור רשימות תפוצה במייל, יש הרבה מאוד מידע על כך כאן באתר ובאינטרנט בכלל, תעבדו על רשימת התפוצה שלכם ותדאגו להגדיל אותה באופן מתמיד! לאחר מכן את התוכן שאתם מעלים בבלוג שתפו עם רשימת התפוצה שלכם באמצעות הסבר מה כתוב בתוכן שלכם, ומדוע זה חשוב עבורם לקרוא את התוכן הזה! ותשלחו אותם לקרוא את מה שכתבתם בבלוג או באתר. אם האתר שלכם מוגדר כאתר שאתם רוצים שיתבצעו בו מכירות, או לפחות לידים, אם עיצבתם אותו נכון למטרה זו, כל הפנייה לאתר תגרור בעקבותיה גם לידים! אם כל החיצים הקטנים שאתם יורים, מכוונים למטרה אחת גדולה – בהתמדה, סבלנות ועבודה נכונה, אתם תראו שתצליחו להשיג את המטרה – ובגדול!
4. גוגל – בתוך כל הפעילות שלכם ברשת אתם חייבים להכיר את כללי המשחק של מנוע החיפוש הגדול בעולם והשולט בישראל – גוגל! כשתדעו מה הם כללי המשחק, תוכלו לעשות עבודה שתפעל כמו מנוע טורבו! במקוםש תעבדו מאוד מאוד קשה, יהיה לכם מנוע טורבו בשם גוגל שיניע תנועה לאתר שלכם ויהיה חלק מגלגלי השיניים המשומנות של השיווק שלכם! זה לא שאתם צריכים להיות מקדמי אתרים עכשיו! אבל להבין את כללי המשחק, ולכל הפחות לא ליצור נזק למערך השיווקי שאתם בונים.
5. עיצוב דיגטלי – נקודה אחרונה, אך מאוד מאוד חשובה! כשאתם רוצים להעלות תמונות לאינטרנט, חייבים להבין בעיצוב דיגיטלי, חייבים להבין כיצד המוח האנושי צורך מידע דיגיטלי, ואז תראו שאתם מעלים תוכן שמושך קהל ולא תוכן שהקהל מדלג מעליו כיוון שאינו תופש את העין.
רוצים ללמוד יותר? רוצים לדעת כיצד לשווק את העסק שלכם?
רוצים לדעת כיצד לשווק את החברה או הארגון שלכם בצורה נכונה במרחב הדיגיטלי?
צרו עמנו קשר לבירור המועד של הקורס הקרוב בו אנו מלמדים לעומק את כל הנושאים המוזכרים בכתבה ועוד הרבה יותר!
הפרטים המלאים על הקורס בקישור הבא: קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט
אנו גם מלמדים כיצד ניתן לשווק באינטרנט מבלי להפוך את זה למקצוע שלכם, אלא להפוך את זה למנוע הטורבו של העסק שלכם,
ואם אתם מנהלי שיווק בחברות וארגונים, פתאום השיווק שלכם יראה אחרת, פתאום תבינו מה צריך לעשות, מתי וכיצד!
התקשרו אלינו עוד היום, והבטיחו מקומכם בקורס הקרוב שלנו:
09-7447740
מספר המקומות מוגבל
מעניין אותך לדעת יותר על הקורס? המידע המלא בלינק הבא:
קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות ובאינטרנט