אתמול פייסבוק יצאה בהצהרה חדשה, תחת הכותרת: "קווים מנחים לקידום בפייסבוק". זו אחת ההצהרות החשובות שיצאו בעת האחרונה, והיא משרטטת שינויים מהותיים מבחינת אפשרויות השיווק והפרסום בפייסבוק. במידה ונוח לכם לקרוא באנגלית, אתם מוזמנים לקרוא את ההצהרה ישירות מהמקור, להלן הלינק:
במידה ותשמחו לקרוא תרגום אמין של קווים מנחים אלו – הישארו עמנו 😉
מה נחשב לקידום בפייסבוק?
קידום אופייני מכיל:
- הרשמה/רישום
- אלמנט של סיכוי
- מתנות ושווי ערך למתנות
מה משתנה?
- פייסבוק שינה את הדרישות לניהול קידומים ופרסומים בתוך פייסבוק באמצעות אפליקציה בלבד!
- השינוי מאפשר לפרסם תחרויות וקידומים נוספים בעמוד העסק על גבי הטיימליין ו/או באמצעות אפליקציות – אך לא בטיימליין של פרופילים אישיים.
עמודים עסקיים מורשים מעכשיו:
1. לאסוף הרשמות של משתמשי פייסבוק בתגובות, בלייקים ובכל פוסט על העמוד.
2. לאסוף הרשמות באמצעות פרסום של אנשים בעמוד העסק. כלומר, אם נרצה לבקש מאנשים להצטרף לרשימת מועדון הלקוחות שלנו, או לרשימת השקה שלנו, או להצטרף למטה כלשהו שלנו, אנו רשאים לבקש מהם לכתוב את פרטי ההתקשרות שלהם על גבי העמוד, ולאסוף את פרטי התקשרות אלו לצורך קידום.
3. כמו בעבר, לקוחות עסקיים אינם מורשים להשתמש בטיימליין האישי שלהם לצורך קידום עסקי. - פייסבוק מעדכן את תנאי השימוש בעמודים עסקיים ואוסר בתוקף על תיוג או עידוד לתיוג אנשים בתמונות או בתוכן שאנשים אלו אינם מופיעים בו. או בשפה פשוטה: "אל תתייגו אנשים או את עצמכם על גרביים או כל מוצר שאינו תמונת האדם המתוייג"
לפרסום נכון בעמודי פייסבוק לאחר ההצהרה החדשה
credit: facebook.com
פייסבוק החליטה על השינויים באפשרויות הפרסום והשיווק באתר, כיוון שפייסבוק מעוניינת להקל ולסייע לעסקים בכל גודל לנהל את השיווק שלהם בפייסבוק. ובכדי ליישר קו בין תנאי השימוש באתר לבין הצרכים של משווקי אינטרנט.
כל עסק הוא שונה! ועל מנת ללמוד מה הקידום המתאים לכם ביותר, עליכם להתנסות בסוגי קידום ופרסום שונים בפייסבוק בכדי לדעת כיצד הלקוחות שלכם מגיבים בצורה הטובה ביותר לתוכן הייחודי שלכם.
להלן כמה דוגמאות:
- שתפו תכנים שקשורים למטרות ולתכלית העסק שלכם, כלומר: צרו פרסומים שמטרתם לבנות היכרות והכרה עם מוצר חדש, פתיחת סניף חדש, מכירות סוף עונה ומבצעים, או קידום מטרות נוספות של העסק שלכם.
- צרו פרסומים מושכים ומרתקים, כלומר:
פרסומים שמציעים הטבות משמעותיות לאנשים שלוחצים על הפרסום, מעודדים אינטראקציה גבוהה יותר ויוצרים באזז משמעותי יותר.
ככל שתשקיעו יותר בקריאייטיב של הפרסום בפייסבוק, כך תזכו לאינטראקציה גבוהה יותר. כלומר, השתמשו בתמונות מושכות ובטקסט מושך ומניע לפעולה. השתמשו בתמונות ובטקסטים שמדברים בשפת המותג, וכך תזכו ליותר תגובות ושיתופים משמעותיים. מעבר לכך דירוג התוכן שלכם באלגוריתם של פייסבוק יעלה משמעותית. - הגברת ווליום הפרסום
השתמשו באפשרות קידום ממומן לפוסטים בעמוד העסק להגברת החשיפה של התוכן שלכם בפני קהל היעד שלכם וחברים של קהל היעד שלכם.
FAQ – שאלות ותשובות לגבי פרסומים בפייסבוק:
ש. האם עדיין אפשרי להשתמש בטאבים ובאפליקציות לצורך יצירת קידומים בפייסבוק?
ת. כן, ניתן לנהל קידומים בפייסבוק: תחרויות, חידונים ועוד באמצעות טאבים מיוחדים ואפליקציות, כל עוד הם עומדים בתנאי השימוש של פייסבוק.
ש. מדוע אסור לבקש מאנשים להשתתף בפעילויות הקידום של העמוד על ידי לייקים, שיתופים או פרסומים על גבי הפרופיל האישי שלהם שמפנה אל העמוד העסקי שלנו?
ת. פייסבוק מעוניינת להבטיח כי אנשים יפרסמו בטיימליין האישי שלהם תוכן אותנטי ובאיכות גבוהה שמעניין את חבריהם.
ישנן סיבות טכניות להגבלת ניהול הפרסומים לעמודים עסקיים בלבד או באפליקציות. הסיבה לכך, בין היתר, היא מכיוון שישנם אנשים שמתעדפים את התוכן בפרופיל האישי שלהם לתוכן של חברים, וקבוצות עניין שלהם בלבד, וכניסה של חומר פרסומי פוגע באנשים אלו. פייסבוק בחרה לעת עתה, להתחשב באנשים אלו, ולהגביל את האפשרות לפרסם תוכן שיווקי בפרופילים אישיים. יחד עם זאת, פרופילים בעלי הגדרות ציבוריות יוכלו לקבל מידע שיווקי זה.
מנהלי פייסבוק מדגישים כי העניין עשוי להשתנות בעתיד.
ש. כיצד לבחור בין פרסום באמצעות אפליקציה או ישירות על הטיימליין של העמוד העסקי שלי?
ת. יצירת פרסום באמצעות אפליקציה בפיסבוק מאפשרת לעמוד ליצור חוויית משתמש התואמת את ערכי המותג ושפתו. אפליקציות מייצרות מרחב פעולה וגמישות רבות יותר ביצירת התוכן והתאמתו אליכם, לעומת פרסום ישיר על העמוד.
פרסומים שמנוהלים באמצעות אפליקציה מאפשרים לאסוף מידע באופן מאובטח ומובנה, המאפשר למפרסמים לעשות שימוש עתידי במידע, החל בניתוח התוצאות ושיפור הפרסומים, ועד לשימוש במידע לצורך פרסומים עתידיים. מובן שאופן הפרסום באפליקציה מתאים יותר למותגים גדולים.
יצירת פרסום ישירות על העמוד היא קלה ופשוטה יותר. בנוסף, פוסטים שיווקיים יופיעו בטיימליין של חברי העמוד, וניתן להרחיב את תפוצת הפרסום באמצעות קידום ממומן לקהל רחב הרבה יותר.
מובן שלעסקים ישנה אפשרות לתכנן את הפרסומים שלהם כך שחלקם ינוהלו באפליקציות וחלקם ישירות על העמוד.
וכאן, מילה משלנו, אנו ממליצים לכל עסק, קטן או גדול, ליצור בסיס נתונים ובו מידע על תוצאות של פרסומים שנעשו באסטרטגיות שונות ולבחון בהתאם לתוצאות את הדרכים הטובות ביותר לעסק שלכם.
מחפשים חברה מקצועית לניהול השיווק שלכם בפייסבוק, ברשתות חברתיות ובאינטרנט בכלל?
מחפשים חברה מקצועית לניהול הפרסום שלכם בפייסבוק בצורה מעמיקה וקריאייטיבית המבטיחה תוצאות טובות יותר?
אנו ב SocialLead מתמחים בניהול השיווק בפייסבוק, ברשתות חברתיות ובאסטרטגיות נוספות באינטרנט.
צרו עמנו קשר עוד היום: 09-7447740 להבטחת הצלחת השיווק שלכם במרחב הדיגיטלי!
או פשוט למלא פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם:
שמחתי לקרוא מאמר מעניין זה ולמדתי ממנו לא מעט על פרסום ממומן בפייסבוק , תודה.
אשמח לדעת האם אתם ממליצים על שימוש בערוץ זה לקידום עסקים קטנים ?
שלום דניאל,
תודה על תגובתך, שמחנו שמצאת את הכתבה מעניינת ושלמדת ממנה.
לעניין הפרסום הממומן בפייסבוק לעסקים קטנים – אנו ממליצים על כך מאוד,
צריך להגדיר תקציב פרסום ולדעת כיצד לנצל אותו באופן מיטבי.
צריך לחלק את התקציב לפי מטרות, ולבחון האם המארות הושגו.
יש לקבוע מטרות הניתנות למדידה, ולהתחיל במטרות קטנות,
ולאחר השגתן להסמן יעדים נוספים ולבחון מה עובד יותר טוב ומה פחות.