מי מכם עוקב אחר בלוג כלשהו? בלוג בישול? בלוג טיולים? בלוג טכנולוגיה וגאדג'טים? לא משנה באיזה נושא, מדוע אתם ממשיכים לעקוב אחר אותם בלוגים?
האם נרשמתם פעם לקבל איזה מדריך בחינם, סדרת טיפים, הכל אודות…? האם לאחר מכן קיבלתם מיילים מאותו מותג? תנסו לחשוב מתי נשארתם רשומים ואפילו שמחתם לקרוא את התוכן, ומתי מחקתם מיד את המיילים ומאותו רגע היה לכם רושם שלילי על מי ששלח לכם את המתנה החינמית ואילץ אתכם לקבל מיילים שלא רציתם לקבל!
מיתוג אונליין אינו פשוט כלל ועיקר, וקל לפגוש בעלי עסקים או מנהלי שיווק שקיבלו נוסחה כלשהי ומנסים להעתיק אותה. הרבה פעמים יש לזה ניחוח של חיקוי זול, לא מתוחכם ואפילו מביך.
לעומת זאת, קיים ההפך הגמור: אתם מגיעים לאיזו הצעה מעניינת נרשמים לבלוג, או לקבלת מתנה כלשהי בחינם מתחילים לקבל מיילים עם טיפים טובים, סרטונים מעניינים, כתבות מרתקות, ונדמה שקיבלתם את המתנה הכי טובה אי פעם! אתם מוכנים להמשיך ולקבל עוד ועוד מידע מבעל הבלוג או מנהל הרשימה, כיוון שמדובר בתוכן איכותי ומרתק.
חשוב להבין כי יש כמה כללי ברזל שחשוב לשמור עליהם ואז אתם מגיעים לנוסחה הנכונה והמדוייקת. אם אתם בעלי עסקים או מנהלי שיווק, אין ספק שאתם מאוד רוצים שיהיה לעסק או לחברה שלכם מדיניות אונליינית שממגנטת אליה קהל ויכולה להפוך אותו ללקוחות משלמים בקלות.
אז בואו נתחיל להתבונן פנימה ולהבין מה הם חמשת כללי הברזל ליצירת תוכן איכותי וממגנט.
- איפיון קהל יעד – בראש ובראשונה כדי שמי שמקבל את התוכן שלכם יאהב אותו וירצה להמשיך ולקבל את התוכן שלכם – עליכם להבין מי בדיוק קהל היעד שלכם? איך הוא חושב? מה מעניין אותו? מה חשוב לו לדעת? מה חסר לו? מה הכאבים שלו? הניסוח הוא בלשון יחיד כיוון שזה נקרא תהליך פרסונליזציה – האנשה: עליכם לדמיין אדם אחד! לאפיין אותו עם כל הרצונות, התשוקות והכאבים שלו! לחשוב מה ירגש אותו, מה מרגיז אותו? אילו בעיות ניצבות בפניו והוא חייב למצוא עבורן פתרון – ואחרי שתאפיינו את קהל היעד שלכם – את אותו אדם – תוכלו להתחיל לעבוד! עכשיו אתם יודעים מי עומד מולכם. מי עומד לקרוא את התכנים שלכם! מה הוא ירצה לדעת! במקרה שלנו קהל היעד שלנו הם בעלי עסקים ומנהלי שיווק, ואנחנו יודעים שמיתוג אונליין חשוב להצלחתם של מרבית העסקים. אנו מבינים לעומק את הכאבים של אנשי עסקים שזקוקים ללקוחות חדשים על בסיס קבוע! אנחנו מבינים מנהלי שיווק שחייבים להציג תוצאות לבוסים שלהם – ותוצאות בעולם השיווק הם לידים ועסקאות! ומכאן אנחנו יודעים כיצד לדבר אל קהל היעד שלנו. אבל אנחנו יודעים לנתח כל עסק, להבין יחד עם בעל העסק או מנהל השיווק שלו מה הייחוד של העסק, מה הבידול של העסק ומי הם קהלי היעד העיקריים של העסק. אנו יכולים לרדת לרזולוציות מאוד עדינות ולאפיין את קהלי היעד ומתוך כך להבין ולדעת כיצד העסק צריך לדבר ולמי הוא פונה.
- יצירת תוכן בעל ערך רב לקהל היעד ואריזת התוכן כמתנה – תגעו באחד הנושאים הכואבים ביותר לקהל היעד שלכם! מה הכי חסר להם? מה הם היו רוצים לקבל? חשוב מאוד לבחור נושא שבאמת חשוב להם! לא תוכן שאתם רוצים לדבר עליו – זה לא קשור אליכם – זה קשור למי שאמור לקבל את המתנה, זו צריכה להיות מתנה משמעותית עבורו! לאחר שבחרתם את הנושא,החליטו באיזה פורמט תרצו להעביר את התוכן: כתבה איכותית ומעמיקה, סדרת טיפים משמעותיים סגורים במצגת? או אולי בספרון או בסרטון? צרו סרטון הדרכה בעל ערך רב מאוד לקהל היעד שלכם. לאחר שבחרתם את הנושא עליו תרצו לדבר עם קהל היעד שלכם ולתת להם אותו מתנה, אתם צריכים להבין שההבדל בין לקנות בושם לאישה או עניבה לגבר לבין לתת מתנה – תלוי באריזה! אם הבושם מגיע עטוף באריזת מתנה וסרט ואליו מצורף כרטיס ברכה מושקע – זאת מתנה! אם תתנו לאישה בושם, ללא אריזה, בלי סרט וכרטיס ברכה – אז נתתם לה בושם ולא מתנה! אותו דבר לגבי העניבה, לכן אם אתם רוצים להציע לקהל היעד שלכם תוכן במתנה – תכניסו את התוכן לאריזת מתנה! ערכו את הכתבה לספרון דיגיטלי מעוצב, ערכו את הסרטון עם כתוביות, הכניסו צילומי מסך שמדגימים את מה שאתם אומרים הפכו את הסרטון לכלי לימודי בעל ערך אמיתי לקהל היעד שלכם, תשקיעו במראה של התוכן – זאת האריזה! וזה מה שיגרום לקהל היעד שלכם להרגיש שנתתם לו מתנה! פה התחלתם בתהליך מאוד חשוב, עליו נרחיב בהמשך אותו אנו מכנים: "בניית אמון דיגיטלי", זו האבן הראשונה שהנחתם כדי לזכות באמון של קהל היעד שלכם. נקודה אחרונה אך כמעט הכי חשובה, בחירת שם למתנה! השם של המתנה החינמית ישפיע באופן משמעותי על כמות הנרשמים לקבל את המתנה. על ה"ביקוש" שלה! תחשבו היטב על איזה כאב של קהל היעד שלכם המתנה עונה, או פותרת או מסייעת בפתרון, ותנו למתנה שם שמסביר בדיוק את זה בכמה שפחות מילים – אל תשכחו – זו כותרת לא מאמר.
- הכנת תכנים איכותיים באופן קבוע – בבניית מיתוג אונליין, לא ניתן להסתמך על מתנה חד-פעמית, מלהיבה ככל שתהיה! עליכם להבין שמיתוג אונליין נוצר מבניית מערכת יחסים ביניכם לבין קהל היעד שלכם. וכיצד בונים מערכת יחסים אונליין? מערכת יחסים אונליין נבנית ממפגש רב פעמי וקבוע בזירת האונליין. ככל שהוא יפגוש יותר תכנים מעניינים ונכונים שלכם ברשת כך הוא יזהה את המותג שלכם, את השפה שלכם, את האיכות שלכם וירצה להימנות עם קהל הלקוחות שלכם. וזה לא משנה כלל אם מדובר בחברה גדולה או בעסק של אדם אחד, כל זמן שיצירת התוכן היא איכותי, מקצועית, אמינה, עקבית, קולעת לצרכים ולכאבים של קהל היעד שלכם – האמון של קהל היעד שלכם בכם יילך ויעלה מפעם לפעם.
- בחירת זירת הפעולה – מעבר ליצירת התכנים עליכם להחליט באיזו זירה אתם שומרים על קשר עם קהל היעד שלכם. יש עסקים שמנהלים את כל מערכת היחסים במייל. הם שולחים טקסטים שלמים והצעות מיוחדות במייל בלבד. ויש עסקים שבוחרים במייל כמנוף להנעת תנועה לבלוג או לאתר שלהם. ההחלטה באיזה פורמט לפעול תלויה בשני גורמים עיקריים, הראשון: אתם! מה המשאבים העומדים לרשותכם, הן מבחינת כסף, זמן וכוח אדם כדי להפעיל כל אחת מהדרכים? מה יגרום לכם לפעול יותר ומה עלול לעכב אתכם. עליכם להבין לעומק במה בדיוק מדובר ולבסוף להחליט באיזו דרך לפעול. פעמים רבות ההחלטה היא לפעול בשני שלבים ואפילו בשלושה שלבים, הכי חשוב שתהיה לכם דרך להתחלת פעולה מידית, ולדרך הזו יכול להיות נתיב התפתחות – וזה מעולה. ובכן – זה הגורם הראשון בהחלטה שלכם, הגורם השני חוזר אל קהל היעד שלכם! עליכם להבין את התחום שלכם, להבין לעומק מה משפיע על החלטת הקניה של קהל היעד שלכם ומתוך זה להחליט האם להתנהל רק במייל או לעבור לבלוג או לאתר שלכם. וגם כאן זה מאוד תלוי בייחוד של העסק שלכם, בבידול שלו ובקהל היעד שמגיע אליכם כתוצאה מכך. בואו ניקח לרגע דוגמה: לו מדובר בתחום האופנה – נשים קונות בעין – האם תוכלו לייצר דיוור כל כך מרתק שיגרום לנשים להגיע מיד לחנות? האם לא עדיף להכין כותרות מעניינות כמו הצבעים החמים של החורף, לתאר בכמה משפטים את הצבעים שהולכים להוביל באופנת החורף השנה, ולהזמין לאתר או לבלוג להמשך קריאה. שם ללוות את הכתבה בתמונות מושכות, אולי סרטון מתצוגת אופנה, אולי מצגת עם חמשת הצבעים המשמעותיים ביותר בחורף הקרוב וכיו"ב. מי שעוקב אחר בלוג אופנה אוהב להיות מעודכן ואופנתי! זו כתבה מעולה עבור קהל היעד! אבל אי אפשר לכתוב על צבעים בלי להמחיש אותם באופן וויזואלי – זה פשוט לא אפשרי! האם המייל הוא המקום לקרוא כתבה שלמה על אופנה הכוללת תמונות ודוגמאות והדגשות כיצד הצבעים ישפיעו על תחום ההנעלה, הביגוד, האקססוריז ואפילו האיפור – כתבה כזו מאוד מעניינת את קהל היעד שמתעניין בתחום האופנה – השאלה היא האם המייל הוא הזירה המתאימה לנהל את השיחה הזו עם קהל היעד. במידה והמשאבים העומדים לרשותכם כרגע מאפשרים לכם לתקשר במייל בלבד – תקבעו מסלול התפתחות, אל תעצרו, תתחילו בתקשורת דרך המייל ותבחרו מה השלב הבא? בלוג? אתר? אתר ובו בלוג? רשתות חברתיות? הנעת המנויים לקבלת המייל שלכם לרשתות חברתיות? לעמוד בפייסבוק? לערוץ יוטיוב שלכם? מה נתיב ההתפתחות שלכם וכיצד תייצרו תקשורת טובה יותר ומשמעותית יותר עם קהל היעד שלכם. וזוכרים שהזכרנו קודם את המונח: "בניית אמון דיגיטלי" ככל שקהל היעד יפגוש יותר תכנים אמינים, מקצועיים ומעניינים, כך הרצון שלו להתערות עם התוכן שלכם יגבר, ובהמשך ישיר לכך הוא ירצה לצרוך מוצרים או שירותים שלכם – הוא יסמוך עליכם, הוא יאמין לכם, הוא ירגיש בנוח אתכם, עם המוצרים שלכם ועם השירותים שלכם.
- הקשבה ללקוח וניהול שיחה – אחד הדברים החשובים ביותר במיתוג אונליין הוא ההקשבה. גם במייל אנשים יכולים להשיב למייל שלכם, וזו תקשורת טובה, אך החיסרון שלה הוא שכל תשובה שנתתם נשמעת על ידי השואל בלבד! לעומת זאת אם יש לכם בלוג, חשוב להשאיר בו מקום לתגובות הקוראים, ועליכם להגיב במהירות לשאלות ולתגובות של קהל היעד שלכם. לעתים יצוצו בבלוג שלכם קולגות שלכם שיירצו לרכב על חשבונכם ולהוסיף עוד טיפ או עוד עצה על המידע שמופיע בכתבה שלכם. אל תמחקו אותם ואל תשללו אותם – תקשיבו להם, אם ההערה שלהם נכונה, ברכו אותם על התוספת, הסכימו אותם והוסיפו עוד משהו קטן שלכם מעל זה – כדי להדגיש למי הסמכות בבלוג הזה, אך יכולת הקבלה שלכם לדעות נוספות מאנשי מקצוע נוספים בבלוג שלכם – מעידה על עצמה. יתרה על כן, עצם הגעתם של קולגות לבלוג שלכם מעידה עד כמה הבלוג שלכם חשוב ומשמעותי אם אפילו הקולגות שלכם פוקדים אותו, קוראים אותו ומגיבים אליו. מומלץ אפילו להתחיל את התגובה לקולגה כך: "שלום טלי, אני שמחה לראות שקראת את הכתבה ומצאת אותה מעניינת. כמובן שאת צודקת וגם גוון אפור מטאלי יהיה בין הגוונים האופנתיים בחורף הקרוב. בחרתי להתמקד בחמשת הצבעים המובילים, מובן שיש צבעים נוספים – אך אני חושבת שאלו יהיו חמשת הצבעים המובילים בחורף זה. את מוזמנת להמשיך ולקרוא ושוב תודה על ההערה הנכונה" כל שיח שמתעורר כתוצאה מהטקסט שלכם הוא מפרה וחשוב, הוא נותן זווית נוספת לתוכן, מעבה אותו, ומדגיש כי יש כאן מפגש אנשי מקצוע מפרה ומעניין – עוד יותר טוב. מובן שהשאלות שמעניינות אתכם במיוחד הן השאלות לגבי המותג שלכם: "האם כבר הגיעו אליכם מכנסיים חומים לחורף? אילו גזרות מייחדות את אופנת החורף? מה לגבי צעיפים?" ועוד ועוד. כל שאלה שמסמנת כי יש כאן מישהי שמעוניינת לרכוש, ומכאן יהיה לכם קל מאוד להניע אותה לחנות שלכם. תציעו לשלוח לה קטלוג דיגטלי או אליה הביתה – תלוי בחומרי השיווק שיש לכם, תציעו לה להגיע בשבוע הקרוב בו יש מבצע חורף חם בחנות או ברשת, תמצאו את הדרך לענות על השאלות כך שתהייה בהן הנעה לפעולה. ברגע שכל השיחה הזו מתקיימת בבלוג שלכם, באתר שלכם, או בעמוד הפייסבוק שלכם – התגובה הזו חשופה לא רק למי ששאלה את השאלה – אלא לכל מי שמגיע לבלוג וקורא אותו, ותראו שתגובות כאלה שמקבלות תשובה עניינית ומקצועית מכם, יוצרות שאלות נוספות בבלוג, אך גם תנועה ערה יותר בחנות או ברשת. לא תמיד ניתן לשים את האצבע על כל לקוחה ולקוחה שמגיעים אליכם ולדעת בוודאות שהם הגיעו מהבלוג או מהאתר שלכם, אך ברגע שתעבדו על המיתוג אונליין שלכם הפעילות העסקית שלכם תתגבר. איך זה קורה ומדוע? זה פשוט מאוד. אנשים לא תמיד זוכרים מה בדיוק גרם להם להיכנס לחנות זו או אחרת עכשיו. יכול להיות שהם סתם עברו בקניון ונכנסו, אבל הם לא תמיד ידעו להגיד לכם באותו רגע שהם חברים בעמוד הפייסבוק שלכם ומקבלים מדיי יום תכנים שלכם, והם אוהבים את מה שהם רואים שם. הם לא תמיד יידעו להגיד לכם שהם עוקבים בדריכות אחר הבלוג שלכם, ולומדים הרבה מאוד על טרנדים מהבלוג שלכם, ובכלל יש משהו במותג שלכם, שברגע שהם נפגשים בו גורם להם לחשוב: "לייק", כיוון שאתם הצלחתם לבנות אתם "אמון דיגיטלי" – אם הגעתם לזה – הצלחתם ליצור את המיתוג הנכון אונליין.
מדוע חשוב לבנות מיתוג אונליין? האם לא מספיק המיתוג שאנחנו עושים בעסק שלנו ובזירות אופליין? ובכן, מה דעתכם? מה החשיבות של מיתוג אונליין ומדוע איננו יכולים להסתפק במיתוג אופליין?
מחפשים חברת שיווק שתנהל עבורכם את השיווק אונליין ואופליין?
מוזמנים ליצור עמנו קשר: 052-7756200 או להשאיר פרטים בטופס, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם:
היי ,
בתור אחד שרק מתחיל את דרכו בתקשורת הדיגיטלית אני חייב לפרגן לפוסט הממצה והמעניין
תודה
שלומי היקר,
תודה רבה על הפירגון.
תמשיך לעקוב, אנו מעלים תכנים איכותיים מדיי שבוע
ואף יותר 🙂
אירית
בהחלט אספקטים חשובים !
תודה על ההארות (:
היי אורית,
שמחים לשמוע כי הכתבה חידדה לך כמה אספקטים 🙂
את מוזמנת להמשיך ולעקוב,
אנו מעלים תכנים חדשים ובעלי ראייה ייחודית
לבלוג שלנו.
שבוע מקסים,
אירית