"פירגנו לכם בלייק – עכשיו תורכם", או, "עשינו לייק לעמוד שלכם – תפרגנו חזרה" ועוד גירסאות שונות ומשונות של מאמצים נואשים לצרף חברים לעמוד הפייסבוק שלכם הן שגיאה נוראית שעושים מנהלי עמודים. זו תופעה שלאחרונה קיבלה תאוצה ואנו נתקלים בה מדיי יום בעמודי מותגים אותם אנו מנהלים.
נשאלת השאלה – למה אתם רוצים לייקים בעמוד שלכם? האם אתם חושבים שאיסוף רנדומלי של לייקים לעמוד הפייסבוק שלכם יסייע לכם בשיווק העסק או המותג שלכם? כיצד? כיצד אנשים שעושים לייק לעמוד רק מפאת "חוב מוסרי" שיצרנו להם "פירגנו? לא פירגנו לכם? ומה איתכם? אתם אוהבים רק לקבל?מה עם נתינה?" סוג של מניפולציה רגשית וטיפשית שאין בינה לבין העניין האמיתי של אותם אנשים בעמוד שלכם כלום!
אז למה המאמצים?מה בעצם המטרה שמנסים אותם מנהלי עמודים להשיג? קישוט לעמוד? הרבה לייקים זה טוב כי גדול זה טוב? אם כך, לא! המטרה ברשתות חברתיות היא יצירת קהילה. קהילה אמיתית של אנשים שמתעניינים במותג שלכם, מתעניינים בתחום שלכם ואוהבים באמת את העמוד שלכם. לאחר שחיברתם אליכם את האנשים הנכונים העבודה היא ליצור שיחה מעניינת.
שיחה מעניינת על התחום שלכם באופן כללי, טיפים ונתונים שמעניינים בתחום שלכם. שיחה על בחירת מוצרים ושירותים. שיחה על החברה או המותג שלכם, מה קורה אצלכם? מה חדש? מה מיוחד? ושיחה על הטבות מיוחדות לחברי העמוד שמייצרות עניין ואינטרס להמשיך להיות חברים בקהילה המיוחדת הזו.
מהמקום הזה אתם בונים אמון דיגיטלי, אמינות במוצר או בשירות שלכם ונכונות אמיתית של הקהילה לרכוש מכם מוצרים ושירותים.
מעבר ליצירת שיחה העמוד יכול לספק לקהילה שאתם בונים בעמוד ערכים נוספים, כמו למשל: שירות לקוחות. חברי העמוד לא חייבים להתקשר או לשלוח מייל עם הבקשות שלהם, אלא הם יכולים לפנות אליכם באמצעות עמוד הפייסבוק. כך אתם יוצרים עמם ערוץ תקשורת נוסף ומלמדים אותם שאתם קשובים להם בכל דרך אפשרית, כולל פייסבוק. שירות לקוחות יעיל וטוב בפייסבוק יכול להוריד עומס משירות הלקוחות שלכם ולתת לכם אפשרות להראות לכל חברי הקהילה איזה שירות מעולה אתם נותנים – לא רק לאנשים שמגיעים אליכם לקבלת שירות – למעשה אתם הופכים את "שירות הלקוחות" למנוף לבניית אמון ואמינות במותג שלכם וכלי שיווקי מהמדרגה הראשונה.
עמוד הפייסבוק יכול לשרת את המותג כאמצעי שימור לקוחות, כל זמן שאתם חוזרים ומציעים לקהילה הצעות מיוחדות ומעדכנים אותם על שירותים ומוצרים חדשים בחברה או בעסק שלכם, זו פעולה מובהקת של שימור לקוחות. כמו כן אתם יכולים להפנות את חברי העמוד לסקרים שיספקו לכם מידע על הלקוחות שלכם ועל קהל היעד שלכם ויוכלו לסייע לכם בשיפור חוליות חלשות בשרשרת להידוק הקשר עם הלקוחות – שוב פעולה מובהקת של שימור לקוחות שחלק מהפעילות נעשה בפייסבוק.
הרבה פעמים אנו נתקלים בהתנגדות או חשש מתלונות בעמודי פייסבוק בשעה שאנו אומרים את ההיפך הגמור – הפכו את עמוד הפייסבוק שלכם למוקד טיפול בתלונות! מופתעים? בואו תישארו עמנו עוד רגע ותבינו כמה זה נכון ומדויק. אנשים לא מצפים שלא יהיו להם תלונות ממוצר או שירות, תלונות משקפות חוסר התאמה בין הציפיות שלנו לתוצאות בשטח. וזה בסדר גמור. מה שמעורר חשש הוא מה יקרה כשתהיה לי תלונה? מה יקרה כשציפיותיי לא יתממשו? וכאן עמוד הפייסבוק יכול להיות מראה מצוינת שמשקפת את הטיפול המעולה שלכם בתלונות. אנשים יידעו לזהות מתי הטיפול בתלונה מעולה ומתי הטיפול גרוע. הם גם יידעו להבחין מתי הטיפול טוב והלקוח פשוט קנטרני.
כלומר התלונות בעמודי הפייסבוק לא רק שלא יזיקו לכם – בניהול נכון של מענה לתלונות, תבנו מול הלקוחות שלכם מערכת "הרגעה". הלקוח יבין: "גם אם לא אהיה מרוצה, יש כאן מישהו שיקשיב לי ויסייע לי לפתור את העניין". זה מאוד לא ברור בנוף הישראלי, ואנשים עלולים להתחבר אליכם באופן בלעדי – רק בשל הנקודה הזו! בפרט כשמדובר בנותני שירות, אך לא רק! ותחשבו על זה…
וכמובן שברגע שתבנו קהילה ותספקו לה: שירות לקוחות, שימור לקוחות, טיפול בתלונות ותספקו לה הצעות מיוחדות השיווק והמכירות ימריאו. תראו זינוק משמעותי בפעילות העסקית של המותג. לא תמיד ניתן לשים את האצבע על הקשר בין עלייה זו לעבודת ניהול הקהילה ברשתות חברתיות, תוכלו לסמן חלק מהעסקאות כעסקאות שמקורן בפייסבוק וברשתות חברתיות. אלו אנשים שיידעו להגיד לכם שהם הגיעו בעקבות פרסום מסוים ברשתות החברתיות.
אבל תחושו במעין שגשוג שקשה לשים עליו את האצבע, אבל זה המיתוג שתבנו באמצעות הרשתות החברתיות. בעבודה נכונה הוויראליות של המותג שלכם תתנהל גם בפייסבוק וברשתות החברתיות, אך גם מחוצה לו! אם תבנו תכנים מרגשים, משמעותיים, השיחה הזו תגלוש מהזירות הווירטואליות לחיים האמיתיים: לתקשורת המסורתית, ילמדו אתכם בכל מיני פורומים, ישתמשו בכם כדוגמה, ואף תחדרו לשיחות הסלון של קהל היעד שלכם.
כשתדעו ליצור את השיחה הנכונה עם הקהילה – העבודה תהיה הרבה יותר משמעותית ממה שאתם מבינים ברגע זה.
אז נחזור לרגע "ללייק בחזרה" – אתם חושבים שאם אנחנו משווקים מסעדת גורמה בשרית למשל, ונציע לטבעוניים שיעשו לייק בחזרה, נוכל להשיג את כל מה שתיארנו למעלה כאן בכתבה? האם אנחנו באמת מכירים את כל מי שאנחנו מציעים לו "לעשות לייק בחזרה"? האם כך מגייסים קהילה? עומדים בכיכר העיר וצועקים?
יש הרבה דרכים נכונות לעשות זאת, אנו העלינו כמה רעיונות לגיוס לייקים בחינם לעמודי פייסבוק, תוכלו ללמוד על זה באמצעות לחיצה על הלינק הבא: http://bit.ly/186yLJk
אבל שלא תטעו, זו לא מטרת הכתבה! המטרה האמתית היא להדגיש את החשיבות בבניית קהילה ולהפסיק את זרם ההצעות המטופשות בסגנון "תפרגנו לנו לייק" לא מפרגנים לייק – עושים לייק למי ולמה שאוהבים! באמת אוהבים!
מחפשים חברה מקצועית שתבנה לכם קהילה ברשתות חברתיות? מחפשים קורס בו תוכלו ללמוד כיצד לבנות קהילה ברשתות חברתיות?
צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון: 052-7756200 מלאו פרטים בטופס ואנחנו נחזור אליכם בהקדם:
שורה תחתונה אתם עוסקים בשיווק עצמכם בדיוק כמו כל אחד,כל אחד בוחר בדרך מסויים לשווק את עצמו,להגיע לקהל רחב יותר,אם זה בלייק,או פירסום אינטרנטי,או פירסום בעיתונים השונים,או מפה לאוזן,,,,,
העיקר להגיע לקהל רחב כמה שיותר,
אם המוצר שלך שווה,,,
אם העבודה שלך מוערכת,,
אתה יכול להתקדם,,,,ולא אז חפש כיוונים אחרים של פרנסה,
https://www.facebook.com/pages/Shiny-%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D/150674401779352
באהבה שלום.
היי שלום,
תודה רבה על תגובתך 🙂
ברור שאנחנו משווקים את עצמנו, ואנחנו בעד שתשווק את עצמך!
אנחנו מאוד מאמינים בשיווק
ולכן עוסקים בשיווק.
המסר שלנו הוא שחשוב לעשות פעולות נכונות,
פעולות שתורמות בסופו של עניין לגייס את הקהל האמתי
זה שיהפוך ללקוח שלך וישלם לך על השירותים שלך.
מהצצה בעמוד שלכם, ניכר שיש לכם עסק מדליק,
ונדמה שאתם אוהבים את מה שאתם עושים 🙂
הדבר היחידי שאנחנו אומרים,
זה לדייק בכיוון של מסירת הכדור, כדי שייכנס לשער,
ולא יעוף לקורה….
תודה על התגובה וסוף שבוע מקסים,
אירית
חן חן אירית,,,