הכתבה עודכנה בינואר 2016
ישנן מספר תכונות פחות מוכרות בסביבת עמודי פייסבוק שיכולות לשקף בצורה טובה מאוד את המותג שלכם. בואו נחלק את עמוד הפייסבוק שלכם לחמש כדי להבין יותר כיצד ניתן לבצע תהליך אופטימיזציה לדף שלכם.
עדכון עמוד הפייסבוק שלכם
מראה העמוד שלכם זה הדבר הראשון שרואים כשגולשים אליו. אם הלוגו שלכם חתוך, אם תמונת הנושא לא רלוונטית או מכוערת – אנשים יחשבו שהעסק שלכם לא רציני, לא מקצועי ולפחות לא יזהו את עמוד הפייסבוק שלכם כזירה בה אתם מתייחסים ברצינות ללקוחות שלכם. מכאן, הדבר הראשון שחשוב לעשות, זה לעצב את עמוד הפייסבוק שלכם. אם אתם זקוקים להצעת מחיר לעיצוב עמוד פייסבוק, הסטודיו שלנו מציע חבילות עיצוב אטרקטיביות מאוד, לפרטים צרו עמנו קשר: 09-7447740.
לאחר שטיפלנו בנראות שכוללת תמונת נושא, יישור הלוגו, טאבים מעוצבים לעמוד וברושורים פנימיים. אנחנו צריכים לעבור על הגדרות העמוד ולראות אם מה שסיפרנו אודות החברה או העסק שלנו עדיין נכון. ייתכן שהעמוד נפתח לפני מספר שנים, וה"אודות" שרשמנו אז, אינו רלוונטי. עסקים זה דבר דינאמי, וחלים שינויים, חשוב לעדכן אותם בעמוד.
בנוסף ניתן לספר על מוצרים או מחלקות חדשות בעסק שלנו,לעדכן שעות פתיחה, טווח מחירים – אם זה רלוונטי, לאמת שאתר האינטרנט מעודכן, וכן מספרי הטלפון ושאר פרטי הקשר שמאפשרים יצירת קשר עמכם.
תמונות בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם
היום יש מספר לא מבוטל של אפשרויות להשתמש בתמונות בעמוד הפייסבוק שלכם. בכל פרסום עליכם לשקול את האפשרות המתאימה בהתאם לנושא ולכמות התמונות שברשותכם.
כלל ראשון בעניין תמונות: אם אין לכם תמחנות טובות, נסו לשדרג אותן באמצעות תוכנות לעריכת תמונות. אני ממליצה על תוכנת paint.net תוכנה להורדה בחינם לעריכת תמונות במחשב. אבל התוכנה החביבה עליי היא תוכנת snapseed בגרסת המובייל, שמאפשרת לשדרג כל תמונה באופן משמעותי.
אז לפני שנדון ב אופן השימוש בתמונות, נתרכז בשדרוג התמונות ויצירת תמונות איכותיות ככל האפשר. דבר שני, לעתים נשקול למתג את התמונות בהן אנו משתמשים, נשתול בהן לוגו או מסגרת קבועה שתזוהה עם המותג שלנו. העניין הוא, שתמונות אלו משדרות "שיווק" למרחקים, והקהל שלכם רוצה לשוחח אתכם ברשת חברתית בגובה העיניים ולא דרך תשדורת "פרסומית" לכן יש לשקול מתי להשתמש בתמונות אותנטיות ומתי בכל זאת נרצה להשתמש בתוכן ממותג.
ולעניין האפשרויות, קיימות מספר אפשרויות לפרסום תמונות בעמוד שלכם. אם אתם מעלים פוסט עם תמונות באלבום תמונות, פעמים רבות הוא יעלם מהפיד של העמוד, לא ייראה בזרם החדשות של העמוד. שזה קצת חבל, אבל הנה היתרונות:
- ניתן לתת כותרת לאלבום ותיאור כללי של הנושא בו עוסק האלבום.
- ניתן לתת תיאור לכל תמונה באלבום, זה מאפשר להעביר הרבה מאוד מידע בצורה נוחה ונעימה.
- אלבום נותר כחלק מאלבומי העמוד שלכם, והגישה לתוכן זה תהיה מהירה יותר למי שבאמת רוצה ללמוד יותר על המותג או העסק שלכם.
אפשרות נוספת היא להעלות מספר תמונות לסטטוס שבעמוד, מבלי לשייך את התמונות לאלבום ספציפי. תמונות אלו ישוייכו לאלבום תמונות הטיים ליין של העמוד שלכם. היתרון בכך, שהתמונות יופיעו מיד בזרם החדשות של העמוד, ולרוב יש לזה משמעות וחשיבות. בעיקר לתוכן שרלוונטי כרגע, וחשוב לחשוף אותו כעת.
אם העלתם מספר תמונות לפוסט. הקפידו לכתוב תיאור לכל תמונה, גם אם זה התוכן של הפוסט שהעתקתם והדבקתם לכל התמונות. לעתים הקהל שלכם יראה תמונה אחת מהפוסט ולאו דווקא את כל התמונות, ואז אם לא הוספתם תיאור לכל תמונה, הם ייראו תמונה ללא הסבר וללא התוכן שרציתם להעביר.
אפשרות נוספת להעלות תמונות, זו העלאת תמונות לתוך קישורים. לאחרונה אפשרות זו השתכללה ויש אפשרות להעלות עד חמש תמונות לכל קישור שאתם מעלים, יתרה מכן, ניתן לערוך את הקישורים, כך שתמונות שונות יפנו לכתובות URL שונות. אלו חידושים מגניבים ויעילים מאוד לשיווק שלנו, כולל האפשרות להוסיף מדבקה לתמונה, שיכולה למשוך את תשומת הלב וליצור הזדהות.
איך? אם נעלה תמונה של זוג הולך יד ביד על שפת הים, ונוסיף מדבקה של נשיקות או אהבה – זה מעורר הזדהות, חיוך…
תחשבו רגע לעומק על אפשרויות אלו, תגלו עולם שלם של אפשרויות.
סרטונים והעמוד שלכם
אנשים מאוד אוהבים לצפות בסרטונים בפייסבוק בפרט, ובאינטרנט בכלל. אחוז די גבוה, ההשערות מדברות על מעל 20% רק צופים בסרטונים! אם אין לכם שום סרטון לשתף עם הקהל שלכם, אתם מפספסים הזדמנות מאוד חשובה ליצירת קשר עמוק ומיוחד עם הקהל שלכם.
עליכם ליצור אסטרטגיית תוכן בוידאו לעמוד הפייסבוק שלכם, ולשיווק הדיגיטלי שלכם בכלל. מוזמנים לקרוא בכתבה הבאה איך לייצר אסטרטגיית שיווק בוידאו למותג או לעסק שלכם.
תעוררו תגובות
תעברו בזהירות על זרם החדשות בעמוד שלכם. תראו כמה לייקים ותגובות יש על כל תוכן בעמוד. כנסו לנתוני הכניסה של העמוד הסטטיסטיקות של העמוד, ותיכנסו ללשונית הפוסטים, פרסומים בעמוד, תסתכלו כמה מעורבות מייצר כל פוסט שלכם. עליכם לנסות ולזהות, אלו תכנים מעוררים יותר תגובות, ואלו פחות. ומהמסקנות שתקבלו מעיון מעמיק בעמוד שלכם, תבנו תכנית ליצירת תוכן לעמוד. תוכן שיעורר יותר עניין ויותר תגובות.
אם אין לכם תכנים שמעוררים עניין בעמוד הפייסבוק שלכם, ואין לכם רעיונות כיצד לעורר עניין, אני ממליצה לכם לצפות בסדרת הסרטונים שלי בה אני נותנת טיפים לניהול עמודי פייסבוק והרבה רעיונות ליצירת תוכן מגוון בעמוד: 9 טיפים בוידאו לניהול אפקטיבי של עמוד הפייסבוק העסקי שלך
ביקורות והעמוד שלכם
לעסקים מקומיים יש את האפשרות לקבל ביקורות על העסק שלהם. אם אתם עסק מקומי אנחנו ממליצים לכם לדאוג להגדלת כמות הביקורות החיוביות בעמוד שלכם. אל תהססו לבקש מלקוחות, או לכל הפחות לעודד אותם לכתוב ביקורת חיובית בעמוד שלכם. ככל שדירוג הביקורות בעמוד שלכם גבוה יותר, אנשים שמגיעים לעמוד שלכם יסמכו עליכם יותר.
אירועים והעמוד שלכם
אם מתקיימים בעסק שלכם אירועים כמו ,אירוע טעימות", "קורס/סדנה/הרצאה", "תצוגת אופנה", "סופשבוע ייחודי" או כל אירוע אחר, ההמלצה שלנו לפתוח עמוד אירוע בעמוד הפייסבוק לכל אירוע שנפתח. מדוע? כיוון שכך אנשים שמגיעים לעמוד שלכם, וילחצו על לשונית האירועים, יחשפו לאירועים השונים שאתם עושים.
אנחנו לא חושבים שזו האסטרטגיה הכי טובה לגיוס אנשים לאירועים, אך זו אסטרטגיה מעולה לחשוף את הפעילות הזו שלכם בפני חברי העמוד וחבריהם, ואנשים שמגיעים לעמוד שלכם ורוצים ללמוד יותר על העסק שלכם
אסטרטגיית התוכן בעמוד העסקי שלכם
עכשיו שוידאנו שהעמוד נראה כמו שצריך חשוב לבנות את אסטרטגיית התוכן בעמוד. חשוב להבין שהשאלה: "מה יותר חשוב הנראות או האסטרטגיה" דומה לשאלה" "מה עדיף שיהיה לי ידיים או רגליים"? ברור ששניהם חשובים באותה מידה, וכל אחד מהם משרת צרכים שונים, אבל בסוף כדי ליצור את השלם, צריך גם וגם. מוזמנים לקרוא כתבה בבלוג שלנו שמפרטת כיצד בונים אסטרטגיה לעמוד הפייסבוק שלכם
לסיכום
עמוד הפייסבוק שלכם יכול להיות זירה שוקקת ומלאת חיים. זירה שבה אנחנו מייצרים שיחה וקשר בגובה העיניים עם הלקוחות שלכם. זירה שמניעה לקוחות פוטנציאליים לזירות העסקיות שלנו. זירה שמייצרת לנו תוצאות משמעותיות בעסק שלנו – והיום זו הזירה שמשפיעה במידה רבה על החלטות הרכישה של הלקוחות שלנו!
צריך לקבוע אסטרטגיה ולבחון את יעילותה על ציר הזמן. אני לא ממליצה לקבל החלטות לאחר חודש או חודשיים, תנו לאסטרטגיה הזדמנות לתפוש ולהצליח. אבל אם זה לא עובד. נסו להבין מה לא עובד ומדוע? תקנו את הדורש תיקון. שנו את הדורש שינוי. ותמשיכו לעקוב.
אל תשאירו תגובות מיותמות! ברגע שמישהו מגיב על פוסטים בעמוד מהרו להגיב ולעורר דיון. פייסבוק אוהב דיונים, ןמפיץ תוכן עם תגובות יותר מתוכן ללא תגובות. וחשיפות מרובות הן שם המשחק בפייסבוק. עכשיו אתם מצויידים בכלים נוספים לביצועים טובים יותר בעמודי הפייסבוק שלכם.
מה אתם חושבים? מה השינוי הראשון שתאמצו מהמלצות אלו, ומדוע? שתפו אותנו בתוכניות שלכם, או בהתלבטויות שלכם ונשמח גם לשמוע טיפים ורעיונות משלכם, ממש כאן למטה בתגובות.
אהבתי את הכתבה ואהבתי את התמונה!!!.
אמשיך לעקוב
[…] כדי לפתוח עמוד עסק משלכם לחצו על הלינק הבא: עמוד עסק בפייסבוק בחרו את סוג העמוד שתרצו לפתוח. בחרו את הקטגוריה המתאימה, אשרו את תנאי האתר והתחילו בבניית עמוד העסק שלכם. פייסבוק מאפשר לכם לתאר את העסק שלכם, לציין את השירותים והמוצרים שאתם מציעים, להוסיף פרטי התקשרות ועוד ועוד. על מנת לדעת כיצד ליצור עמוד עסקי משודרג לחצו על הלינק הבא: עמוד פייסבוק משודרג […]