כתבה שלישית בסדרת כתבות לשיפור אסטרטגיית השיווק במייל
אם הצלחתם להגיע למייל של הלקוח במצב בו נתונות תיבות המייל בימינו כבר עשינו חצי מהדרך, הרי כל כך הרבה אנשים בכלל לא מוחקים דואר נכנס, מה שגורם למייל שלהם להתפוצץ עד אפס מקום, אז אם הגענו – כבר טוב. אבל זה ממש לא מספיק טוב, כיוון שגם בתיבות המייל אליהן המייל שלכם מגיע אתם בתחרות אדירה מול כמויות מיילים אדירות שמגיעות לכל אחד ואחד מאיתנו – בשלב הזה אתם צריכים לדעת לייצר מייל שיבלוט בתוך בליל מסרים חלקם משמימים ורק חלק מזערי מתוכם בולט עם תוכן שהוא הקרם דה לה קרם.
הרוב המוחלט של משתמשי האימייל (כ70%) רואים את ההודעה באינבוקס שלהם בחלונית תצוגה מוקדמת, כך שניתן לראות רק הצצה מתוך כל מייל במיוחד היום בדור הסמארטפונים אנשים בודקים מיילים דרך הטלפון מה שמגביל את התצוגה אפילו עוד יותר.
בין אם אנחנו מרוצים מהמצב או לא – כך זה עובד! לכן חיוני ביותר שהמיילים שלכם לא רק יופיעו להם באינבוקס אלא שהמסר שלהם ייגע ישר בנקודה וייצור כניסה בלתי נשכחת לתודעת מקבל המייל.
עכשיו נציג בפניכם שלוש טקטיקות מקוריות ויצירתיות שתמיד יקדמו את הופעת המייל שלכם. למרות שיכול להיות שצפיתם בהן בתצורות שיווק ופרסום לא מקוונות כלומר ברושורים, פליירים, עיתונים וכו'. השפעתם בפרסום המקוון (כלומר אינטרנטי) תהייה אפילו טובה יותר.
כותרות מרתקות וצבעוניות-
כותרות מרתקות וצבעוניות מתבלטות בקלות בחלוניות התצוגה המוקדמת. הן ישר מושכות את הקורא לנקודה העיקרית של הודעתכם.
אל תסתמכו אך ורק על הטקסט החוזר בראשו של כל עמוד אותו אתם מפרסמים באתר או בבלוג למשל, כדיי שהכותרת תמלא את תפקידה, עליה לבלוט וויזואלית וגם במסר הוורבלי. כלומר אתם יכולים להשתמש בכוכביות וסימנים אחרים, אתם יכולים להשתמש בהדגשה בבולד ובצבע וליצור כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה.
לאחר שלחצו ונכנסו פנימה לגוף המייל שלכם, זה יכול להיות מאוד מושך לראות כותרות מעוצבות, הנה דוגמא למייל מעוצב שאנחנו שלחנו עבור אחד מלקוחותינו:
תמונות, בבקשה!
היום ישנן אפליקציות שיודעות לעקוב אחר תנועת העין על המסך או להקליט את תנועת העכבר על המסך, פעולה זו מספקת מידע בעל ערך רב לנו כמשווקי אינטרנט, מחקרים של אלפי מיילים הראו בודאות כי מיילים שמכילים תמונות בתוכם זוכים לזמן שהייה ארוך יותר ונקראו יותר על ידי מי שקיבל אותם. למעשה מחקרים אלו הוכיחו מעל לכל ספק כי אלו מיילים אטרקטיביים יותר שזוכים להמרה גבוהה יותר.
יש נטייה לחשוב כי תמונות זה פחות רציני או מקצועי ומתאים יותר לאסטרטגיות שמיועדות ללקוחות קצה (B2C) אבל אותם מחקרים הוכיחו מעל לכל ספק כי גם מסר שמיועד ללקוחות עסקיים או סיטונאים זכה לאחוז צפיות והקלקות רב יותר, כך שגם אם קהל היעד שלכם הוא עסקי (B2B) עדין חשוב מאוד לשלב תמונות במילים שלכם.
מסתבר כי המגזר העסקי תופס מייל עם תמונה, מייל מעוצב דווקא כמקצועי יותר, שירותי יותר וידידותי יותר למשתמש. ואין זה מפתיע, שכן כולנו יודעים שלאנשים שונים הקשבה שונה ורוב בני האדם מגיבים הכי טוב למסר ויזואלי – תמונה, איור, קריקטורה – העיקר שזה יהיה מסר מומחש.
פחות זה הרבה יותר-
כשאתם צריכים לשלוח מייל אפקטיבי, אבל עדיין אתם רוצים לשמור על רמה של יצירתיות, הנכון ביותר הוא – "פחות זה יותר" השתמשו בעיצוב מינימליסטי, אך תראו שהקדשתם זמן לעיצוב. כאמור, המשמעות של עיצוב מינימליסטי אינה היעדר עיצוב, אלא מציאת מתכונת עיצובית נוחה וקלה שמעבירה את המסר בפשטות, בקלות וביעילות – כמו המסר שבמייל.
זיכרו! לעין האנושית נוח לקבל חלל לבן בתוך העיצוב, לא חייבים להשתלט על כל אזור במייל בצבעוניות ובתמונות, לעתים העיצוב הרגוע והנינוח משדר את המסר המתאים.
הגישה צריכה להיות קצרה מאוד, מדידה מאוד ויש לקחת בחשבון כמה זמן יידרש לקרוא את המייל, אם המסר קצר וקולע אל תאריכו ואל תבזבזו את זמנו של הקורא במלל מיותר – אתם תזכו להערכה גבוהה מקהל הקוראים שלכם רק בשל כך.
רק זיכרו, אל תשלחו מייל שנראה כמו סדין ארוך של טקסט – זו אחת השיטות הבדוקות להבריח קוראים, השתמשו רק בחצי מהשורה, תנו כותרות משנה מודגשות ואף צבעוניות ותנו לקורא לבחור האם המייל הזה מעניין אותו.
לסיכום, יכולים להיות לכם מספר סגנונות עיצוב, בהתאם למסרים שאתם רוצים להעביר. התאימו את העיצוב למסר, השתמשו בכותרות מושכות ומעניינות, אל תשכחו להוסיף תמונה או איור, ואל תרבו בטקסט שלא לצורך.
בהצלחה.
מחפשים חברה מקצועית שתנהל עבורכם את השיווק במייל?
צרו עמנו קשר עוד היום: 052-7756200
או מלאו את הפרטים שלכם בטופס ונחזור אליכם בהקדם: