כתבה ראשונה בסדרה
כבר מזמן אנחנו אומרים שניתן להפוך מתעניינים בפייסבוק וברשתות החברתיות ללקוחות משלמים בעסק שלך! סדרת הכתבות הזו תלווה אתכם צעד אחר צעד ותראה אילו פעולות ניתן לבצע על מנת להבטיח שזה יקרה, על מנת שתעשו את הצעדים הנכונים בשיווק שלכם בפייסבוק כדי שמתעניינים ירצו "לעשות שופינג" בעסק שלכם, לא רכישות חד פעמיות, אלא לקוחות נאמנים שרוצים ושמחים לרכוש מכם!
כתבה ראשונה בסדרה
מתחילים בהתחלה: כיצד לתכנן את אסטרטגיית הפייסבוק הנכונה עבורך
-
קודם כל יוצרים תכנית מסודרת-
הצעד הראשון בגיוס לידים איכותיים ולקוחות דרך פייסבוק הוא להבין מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג מהקהל הנמצא בפייסבוק וליצור בנק מטרות אסטרטגיות בפייסבוק – בשלב הראשון לא יותר משתים שלוש מטרות. חשוב לעקוב אחר השלבים הבאים ע"מ ליצור את התוכנית הכי טובה עבור העסק שלך:
הבנת ה – DNA של העסק שלנו
על מנת לקבוע אסטרטגיה חייבים להבין מה אנחנו רוצים להשיג? וכיצד נדע מה אנחנו רוצים להשיג? השלב הראשון מתחיל בשאילת שאלות, הרבה מאוד שאלות שממפות את העסק, את המוצרים והשירותים שלו, את הייחוד של מתן השירותים או ממכר המוצרים בעסק שלכם, מה יש בעסק שלכם שאין באף עסק אחר? למי זה חשוב? מי יעריך את הייחוד הזה? למי הייחוד הזה יגרום להבין שהוא רוצה להיות לקוח שלכם?
מתוך המענה לשאלות תבינו מה המטרות שלכם, מה הדבר הכי חשוב לכם שיקרה בעסק שלכם, זה לא רק להשיג לקוחות, אלא זה גם לדעת לבחור את הלקוחות שמתאימים לעסק שלכם! תצטרכו להיות כנים ולהבין לעומק את העסק שלכם ואת קהל היעד שמתאים לעסק כמו שלכם. ומכאן תוכלו לבנות את האסטרטגיה, את המפה שמבהירה מה המטרה הגדולה ומטרות המשנה שלכם. חשוב להבין כי האסטרטגיה צריכה להיות אותה אסטרטגיה לכל אורך הדרך, אבל הטקטיקות יכולות להיות שונות – וניקח את משחק השח מט כדוגמה, אפשר להניע יותר מכלי אחד כדי להגיע בסופו של משחק לשח-מט!
כמת את מטרותייך למדדים שניתן לעקוב אחריהם: לאחר שהאסטרטגיה ברורה, צריכים לתכנן מהלכים שיובילו להשגת המטרות שהצבנו, השתמשו בדוחות הסטטיסטיקה של עמוד הפייסבוק שלכם תוכלו לקבל מידע רב מהנתונים שיוכלו לסייע לכם בהבנת הדינמיקה בעמוד שלכם, לאחר שתבינו את הדינמיקה תנסו לכוון אותה להשגת המטרות והיעדים שקבעתם. זכרו! בסופו של יום התוצאות שתפיקו מהשיווק בפייסבוק צריכות לקדם את האסטרטגיה של העסק, אותה אסטרטגיה אותה קבענו.
איך עושים את זה? כנסו לסטטיסטיקות של העמוד שלכם, לחצו על "פוסטים" ותגלו עולם שלם של נתונים לכל פוסט ופוסט שהעליתם. בגדול המטרה היא להגדיל את הנעת התנועה מפייסבוק לעמודי נחיתה – כלומר תוכלו לעקוב בכל פוסט על אחוז האנשים שעברו לאתר או לעמוד הנחיתה שלכם, ומטרה נוספת – חשובה לא פחות – היא יצירת שיחה! תראו כמה תגובות היו בכל פוסט, פוסטים שעוררו שיחה ערה, כדאי להיכנס אליהם, ולנסות להבין מה מעורר שיחה בקרב הקהל שלכם, וכבר תדעו כיצד להמשיך לעורר שיחה ולקבל לידים ותובנות מה מעניין את קהל היעד שלכם, מה חשוב להם, מה הם רוצים – אין כלי טוב מזה לכוון את התוכן בעמוד שלכם לתוכן ממיר!
– סקירת אישיות הקונה שלך: כדיי להעלות את מספר הלקוחות המגיעים אלייך דרך פייסבוק, אתה צריך להגיע לקהל הנכון לעסק שלך. ברר מי קהל היעד שלך (יכול להיות יותר מקהל יעד אחד)? מהי היא הדרך היעילה ביותר לפנות אליהם? היכן הם נמצאים? נסו לתאר במדויק אפיון של לקוח פוטנציאלי לעסק שלכם, זה יסייע לכם בניסוח המסרים לקהל היעד בהמשך.
איך מגלים מי קהל היעד שלי? פשוט מאוד, מה הם המוצרים או השירותים שהעסק שלך מציע? מי רוכש ממך בדרך כלל? מי רוכש את שירות/מוצר1, מי רוכש את שירות/מוצר2, וכן הלאה – מה מאפיין את הרוכשים? מה המכנה המשותף להם? כעת נסה לחשוב באילו קבוצות הם יכולים להימצא, ושתף את התוכן שקשור אליהם בקבוצות שמתאימות להם. לדוגמא, אם העסק שלך ממציע נעלים למכירה, אז יש לך מוצר 1 שזה נעלי נשים ומוצר 2 שזה נעלי גברים. ובתוך שתי ההגדרות הרחבות האלה יש נעלי ערב אלגנטיות, יש נעלים נוחות ליומיום, יש נעלים יקרות ויש זולות, יש נעלים במבצע – לכל סוג מוצר שכזה יש קהל יעד שנגדיר אותו ונפנה אליו באופן שונה.
אפשרות נוספת, מורכבת יותר, להרחיב את מעגל המתעניינים שלך בפייסבוק, היא למצוא בעל עסק עם עמוד פעיל בפייסבוק שיש לו לקוחות שמתאימים לליין מוצרים או שירותים שלך, ניתן להציע שיתוף פעולה על בסיס שיתוף תכנים בפייסבוק – כך הקהל שלך ייחשף למוצרים/שירותים של אותו בעל עסק וההיפך. מובן ששיתוף פעולה כזה מצריך היכרות מעמיקה יותר עם בעל העסק שאנו מעוניינים לשתף עמו פעולה, שכן חשוב לדעת שאנחנו ממליצים על שירות/מוצר/בעל עסק אמין וטוב ובמחיר הוגן.
– צור קמפיין אחיד: הפעילות השיווקית שלך בפייסבוק צריכה להיות מתואמת עם שאר עבודתך השיווקית ע"מ ליצור תדמית חזקה ומגובשת למותג שלך שתיצור הד שיתאים לקהל היעד שלכם. וודאו כי מה שפרסמתם בפייסבוק מופיע ותואם גם למה שפרסמתם בשאר המקומות.
כאן ברצוננו להרחיב, כשאנו אומרים פעילות מתואמת, כלומר ליצור מסר אחיד לגבי מוצר או שירות מסוים, המסר הזה יופיע בכל ערוצי השיווק שלכם בפרק זמן של שבוע עד שלושה שבועות, והמסר הזה חייב להיות ברור גם לאנשי המכירות שלכם, למוקד שירות הלקוחות שלכם, ואפילו למזכירה שעונה לטלפון. כמה פעמים ראיתם מודעה עם פרסום מסוים, התקשרתם כדי להתעניין ולא ידעו במה מדובר? עליכם להימנע ממצבים כאלה, כיוון שאז הפרסום הופך להיות בעיה הרבה יותר גדולה – זה לא שהוא לא עוזר לכם – הוא מזיק לכם!
כעת יש לגשת לעבודה: להבין את העסק שלכם, את המוצרים, את קהל היעד ולהתאים את המסרים של העסק שלכם בפייסבוק לקהל היעד שלכם, ולדעת כיצד לייצר תוכן שמניע מתעניינים לרכישה – על כך בכתבה הבאה.
מחפשים חברה מקצועית שתנהל עבורכם
את השיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות?
חייגו אלינו עוד היום: 052-7756200