10 טיפים שישנו את מאזן העוקבים שלכם
טוויטר נמצא בישראל כבר כמה שנים, אך עדיין לא מייצר את הבאזז שפייסבוק עושה כאן, ורבים עדיין לא פעילים כל כך בטוויטר כיוון שמוצאים בו פחות שימוש ופחות תוצאות. עובדתית בארה"ב ובאירופה טוויטר עושה חיל. זה הזמן להתחיל בפעילות איכותית בטוויטר ועל מנת שלא תבזבזו את זמנכם לשווא, צעד ראשון בהשגת תוצאות בטוויטר הוא על ידי כמות גדולה של עוקבים איכותיים שמתעניינים בציוצים שלכם ובמה שיש לכם להגיד, אז בואו נראה כיצד גורמים לזה לקרות.
1. תפיצו את השמועה…
יש לכם נקודה פעילה באינטרנט? אתר, בלוג, פרופיל פייסבוק? תחברו בין הפעילות שלכם בזירות אחרות לטוויטר שלכם. תזכירו שאתם פעילים שם, תוסיפו את חשבון הטוויטר שלכם בחתימתכם בדוא"ל שלכם, בכרטיס הביקור שלכם, יש אפשרות לחבר בין חשבונות לינקדאין ופייסבוק לחשבון הטוויטר שלכם – עשו זאת עכשיו!
וכן הלאה… תזמינו באופן אקטיבי עוקבים לטוויטר שלכם.
2. צייצו באופן עקבי – וצייצו הרבה!
חוק המספרים הגדולים! ככל שהנוכחות שלכם בטוויטר תגדל, כך יגדל הסיכוי שמישהו יגלה אתכם ויאהב את הציוצים שלכם. אל תעלמו מטוויטר – תהיו שם ותהיו שם הרבה! לא לחנוק את הפיד של חברים בציוצים שלכם כל דקה, אבל מומלץ כל יום, ואפילו כמה פעמים ביום! כל ציוץ שאתם מעלים – חייב להיות בעל ערך לעוקבים שלכם, אחרת לא רק שלא תשיגו עוקבים חדשים, אלא גם הקיימים ינטשו!
כל ציוץ שעולה בטוויטר מגיע ל – Twitter Public Timeline כך שהגברת קצב העלאתם של ציוצים לטוויטר יכול לסייע לכם להשיג עוקבים חדשים שכלל אינכם מכירים.
3. צרו שיחה/קשר עם אנשים בטוויטר
הודעתם לכל מי שאפשר שיש לכם חשבון טוויטר וצייצתם המון ברשת – זה טוב, אבל לא מספיק! צרו שיחה עם אנשים בטוויטר, תגיבו על ציוצים של אחרים, תפגינו התעניינות, ידע, הבנה – בדיוק כפי שהייתם עושים במסיבה… רוצים לרקוד עם הבחורות/בחורים הכי שוות/שווים – תהיו נחמדים. לא, תהיו מקסימים! בטוויטר כמו בחיים תשאלו על תאלות, תגיבו, תענו, ספרו סיפור מניסיונכם, תשחילו בדיחה או משפט שנון… תהיו מקסימים!
4. הציעו ערך לעוקבים שלכם בטוויטר
יש צייצנים שמצייצים על נושאים אישיים – וכאן זה מתחיל ופה זה נגמר! זה נחמד ותו לא. אבל אם ברצונכם לייצר חשבון טוויטר עם עוקבים רבים והשפעה רבה – העניקו ערך לעוקבים אחריכם מתחום התמחותכם – תחום המותג שלכם. אל תצייצו את עצמכם ואת המותג שלכם לדעת! צייצו מידע – יבינו שהוא מבית מדרשו של המותג שלכם ויעריכו את המותג על הידע הרחב והעמוק ועל שיתוף התכנים.
תשמרו סיפורים בלעדיים לטוויטר! כאלו שלא ניתן למצוא באתר שלכם או בפייסבוק – תכנים ייחודיים. התמקדו בנושא מסויים מתוך שלל הנושאים שמרכיבים את תחום עיסקוכם וצייצו טיפים על הנושא רק בטוויטר ! כך יהיה לחשבון הטוויטר שלכם ערך שאין לו תחליף במקום אחר.
5. תזמון זה שם המשחק!
חברי הרשת המצייצת שוחים בביצה בשעות העבודה ובשעות הערב. עם שחר תמצאו את עצמכם לבד ברשת, וגם השעות הקטנות של הלילה אינן זמן אידיאלי. 9:00 בבוקר זה זמן מצויין. 14:00 זו שעה מצויינת – על בטן מלאה ולקראת היציאה הביתה – אצל חלק ניכר מהאנשים. השעה תשע בערב, אחרי שהילדים בלכו לישון היא שוב שעה שבה החבר'ה חוזרים לצייץ בהמולה. אנחנו מחפשים את ההמולה בטוויטר ולא את הסייסטה.
טוויטר עובד בקצב מהיר ועצבני, ואורך חייו של כל ציוץ קצר מאוד. זה לא פייסבוק שגם בעוד כמה שעות לא יהיה שינוי מהותי בניוזפיד שלכם, בטוויטר כל דקה היא עידן… ולכן כדי שימצאו אתכם ואת הציוצים שלכם – תגיעו בזמן לזירה.
6. אוטנטיות
אל תהיו מאולצים! צייצו מהלב. גם אם תשיגו קצת פחות עוקבים, רצוי שיגיעו עוקבים שבאמת אוהבים אתכם ואת המותג שלכם ואת מה שאתם מייצגים. האמת תמיד יוצאת לאור ולכן כדאי לדבוק בה מראש, כך תיבנו אמון,, אמינות ועוקבים שיעקבו אחריכם בכיף וישמחו בכל פעם שיראו את התמונה או הלוגו שלכם בניוז פיד של הטוויטר שלהם.
7. תהיו מעניינים
טוויטר מציעה לכם 140 תווים להעברת המסר שלכם. צריך להיות סופר קריאטיבי ולהביא ב 140 תווים את ההברקה השנונה והמשעשעת ביותר להעברת המסר שלכם. תרגשו, תצחיקו, תייצרו דרמה, תפתיעו! טוויטר זה לא יותר מכותרת עם כותרת משנה…. אל תצייצו כלאחר יד – תשקיעו!
8. תספקו מידע
140 התווים שטוויטר נותן לכם אינו מאפשר לאספקת מידע שוטף… לכן לכו לאתרים לקיצור לינקים – הביאו לינקים מקוצרים לבלוג שלכם או לאתר שלכם והוסיפו כמה מילים מתוכננות היטב שיגרמו לעוקבים שלכם למהר ולהתעכן במידע החדש/מלהיב/מסקרן… תזכרו אנשים מחפשים בטוויטר מידע לצד הנאה.
9. תפרסמו!
נדמה כאילו הרגע אמרנו משהו שסותר את כל מה שבנינו בכתבה שלמה… אבל לא! תפרסמו – גם את עצמכם, חדשות המותג שלכם, מוצרים חדשים, מחקר חדש, ליין חדש – כל מה שקשור למותג שלכם, אבל תפרסמו גם מידע של עסקים שנושקים לתחום עיסוקיכם ומחזקים את רוחב היריעה והידיעה מבלי להוות תחרות של ממש לעסק שלכם. זה מידע מעניין, ומי שעוקב אחריכם, סביר להניח שרוצה לקבל חדשות מכם, אבל לא רק – קחו בעלות על התחום! הפיצו מידע שקשור לתחום העיסוק שלכם באופן כללי – ותמתגו את עצמכם כמובילים בתחום. אחרי שתמתגו את עצמכם ככאלה – תראו שמעצם העשייה תהפכו כאלה…
10. תשמרו על נימה אישית
גם אם אתם כאן בכובע מקצועי – שמרו על נימה אישית. אל תשכחו שאתם ברשת חברתית ולא בפגישה אצל נשיא החברה. כעת משהתווספה האפשרות לצירוף תמונה בטוויטר – השמיים הם הגבול ואפשר להיות מאוד יצירתיים – תמונה אחת שווה אלף מילים ויש לכם עוד 140 תווים – תראו כמה מידע בכל ציוץ! מעבר לתמונות מקצועיות של מוצרים ובכירים בחברה – צרפו תמונה מצחיקה, תמונה של הילד, תמונה מחתונת מנכ"ל החברה או מנהלת כוח האדם – תמונה קבוצתית שלכם בארוחת צהריים עם אנקדוטה נחמדה. תנו לעוקב תחושה שהוא מקבל מבט עמוק יותר פנימה למותג שלכם, היכרות מעמיקה יותר. גם כאן אל תגזימו ותשמרו על גבולות גיזרה ברורים, אבל אפשר לשחרר קצת את העניבה ולתת מרחב נשימה.
כיצד אתם משיגים עוקבים חדשים אחר הטוויטר שלכם? כל שאלה אתם מוזמנים לפרסם למטה בתגובות ואנו נשמח לייעץ לכם. אנו נשמח מאוד לדיעות ורעיונות שלכם ואתם מוזמנים לשתף את הקוראים שלנו כאן בתגובות
זקוקים לחברת שיווק שתסייע לכם בשיווק ברשתות חברתיות
מלאו את הפרטים בטופס הבא:
הדרך הכי טובה להשיג עוקבים בטוויטר היא לעקוב בעצמך. 8000 עוקבים ב-6 חודשים הם ההוכחה הכי טובה לזה.. חח
http://twittercounter.com/compare/hhezi/3month/followers
מרשים ללא ספק! וכמובן נכון מאוד – ולכאורה השמטנו מהכתבה את המובן מאליו – אך חשוב מאוד! וכבר אני עוקבת אחריך….
כתבה מעולה !
תודה מוטי, שמחה שאהבת 🙂
כיצד אתה מנהל את מאזן העוקבים שלך בטוויטר? אשמח לשאלות או חוות דעת שלך ממש כאן בתגובות.
בברכה,
אירית