במה שונה השיווק במסרונים (שיווק ב-SMS)?
שימו לב לנתון המדהים הבא: שיווק במסרונים מייצר קרוב ל – 98% פתיחה, מרביתם ב – 3 הדקות הראשונות שלאחר שליחת המסר, מה שהופך את השיווק ב SMS לשיווק המידי והנקרא ביותר בהיסטוריה, מעבר לכך זוהי הדרך הקלה והפשוטה ביותר להעברת מסרים, לא נדרש עיצוב מיוחד, והניסוח חייב להיות קצר, תמציתי, ובעל פתיחה שמובנת באופן אוניברסלי. יש לכם כאן את הטכנולוגיה המושלמת לשיווק שמייצר קשר אישי עם הלקוח.
מיילים שיווקיים, כידוע לכם, מניבים אחוזי פתיחה שבין 10-35 אחוזי פתיחה ורק חלק מסוים מתוכם נפתחים מיד עם קבלת ההודעה, ובאחוז גבוה המסרים שהשקעתם זמן רב בניסוח ועיצוב פשוט נשארים מאוחסנים בתיבת הדואר הנכנס של לקוחותיכם, יחד עם זאת שיווק במייל הוא עדיין כלי שיווק בעל ערך רב ואין לזלזל בנתונים המוצגים, שכן זה עדיין נתונים מצויינים, אך מדגישים את העובדה שהשיווק במסרונים הוא פשוט יוצא דופן ביעילותו.
מדוע המסרון (SMS) זוכה להתייחסות כה מהירה וכה רבה מצד אנשים?
בואו ננסה להבין מה יש ב – SMS בראש ובראשונה הוא מופץ באמצעות הטלפון הנייד, שזה אמצעי התקשורת הפופולרי ביותר והזמין ביותר, מעבר לכך השימוש של אנשים בטלפון הנייד שלהם הוא מיידי, הם מגיבים מיד לכל התראה שמדווחת מהנייד שלהם, ואחת ההתראות החשובות ביותר למשתמשים היא ההתראה על הודעה כתובה.
ומדוע זה כך? כיוון שזו דרך קצרה ומהירה לשלוח וגם לקבל מסרים – זה כל סוד ההצלחה – פשטות ומיידיות! ותוסיפו לכך את העובדה שכמעט לכל בן אנוש על הפלנטה יש טלפון נייד.
מחקר שנערך בארה"ב על מידת השימושיות של ה – SMS העלה את הנתונים הבאים:
- יש יותר אנשים שמשתמשים בטלפון נייד מאנשים שמשתמשים במברשת שיניים!
- אנשים משתמשים באפליקציית ה SMS שלהם יותר מהשימוש שלהם בשירותים…
- כמות כפולה של אנשים מחזיקים אפליקציית SMS בטלפון שלהם מאנשים שהם בעלי חשבון אינטרנט או חשבון מייל
- השימוש ב – SMS אינו מראה שום סימני ירידה בזמן הקרוב, והוא צפוי להמשיך ולשמש כערוץ תקשורת מרכזי לפחות בעשור הקרוב.
- אין ערוץ תקשורת שמחוברים אליו 6 מיליארד אנשים בו זמנים – הערות היחידי שיש לו 6 מיליארד משתמשים פעילים הוא ערות ה – SMS – ערוץ שנמצא בזמינות גבוהה ובכל רחבי העולם.
- הזמינות של SMS ללקוחות שלכם גבוהה יותר מהזמינות של הטלוויזיה, רדיו, אינטרנט, ספרים, עיתונים, רשתות חברתיות, ואפילו חשבון הבנק שלהם.
- תוכנות שליחת מסרים ב – SMS והשימוש בהן נמצא בעלייה מטורפת. הן בבחינת כמות השימוש בתוכנות אלו מצד חברות ולקוחות, והן בבחינת העלייה המוכחת במחזור העסקאות, וזה נכון בכל העולם.
- הכדאיות של הפרסום בטלוויזיה נוטלת בספק מזה זמן רב, הן כתוצאה מהעלויות הגבוהות והן מהסיבה שרוב הצופים עושים אחד מהשנים: צופים בצפיה ישירה או מזפזפים בפרסומות, בזמן שתוכנות לשליחת SMS עולות פרוטות לעומת העלויות של פרסום בטלוויזיה ומניבות תוצאות שהולכות ומשתפרות מפעם לפעם עבור חברות.
שיווק ב SMS מייצר שיפור מתמיד בתקשורת של עסקים עם לקוחות
בתחילת עידן שליחת המסרונים (SMS) היתה אפשרות לשלוח הודעה בין אדם לחברו. וזו היתה התקשורת היחידה שניתן היה לבצע באמצעות אפליקציית ההודעות. רק בתחילת שנת 2000 ארגונים התחילו להבין ש SMS יכול להוות ערוץ תקשורת יעיל יותר למסרים שחברות רצו לשלוח פנים ארגונית – למשל להודיע על הורדת השרתים והפסקת הפעילות אונליין – חברות רצו דרך מיידית ומהירה ושתניב תגובה אפקטיבית בזמן קצר בקרב כל עובדי הארגון, מכאן עלה הצורך בשליחת מסרונים לקבוצות גדולות.
לאור ההצלחה שבשליחת המסרונים לכמות גדולה של אנשים, הבינו אותן חברות את כוחו של ה SMS ורצו לפתח את היכולת להעביר כמות גדולה של הודעות לא רק לעובדי החברה, אלא גם ללקוחותיה.
מכאן, נולד הצורך בבניית שיטות עבודה ופילוח קהלי יעד שונים: לקוחות, ספקים, עובדים ועוד. חלק מההודעות היו הודעות אישיות ללקוח ספציפי, לדוגמה: במקום שמזכירה רפואית תצטרך לשלוח באופן ידני תזכורת על תור בטלפון או ב SMS המערכת יודעת לשלוח באופן אוטומטי מסרון תזכורת לפציינט יום לפני התור המיועד עבורו. וחלק מההודעות היו הודעות כלליות ללקוחות או לעובדים: למשל: "משרדינו סגורים במהלך חול המועד, ניתן להשיגנו באתר האינטרנט של החברה, אנא השאירו את בקשתכם ונענה בהקדם"
וכך באופן לא מפתיע, הפכו תוכנות שליחת SMS ערוץ תקשורת מוביל בחברות וארגונים רבים, אין שום סימן להאטה במגמה זו והצפי הוא כי עד שנת 2017 יהיו 2 טריליון הודעות SMS בעולם.
איזה שימוש עושות חברות וארגונים בתוכנות שליחת מסרונים?
אז איך חברות משתמשות בתוכנות שליחת מסרונים. כיום ארגונים משתמשים בתוכנות לשליחת מסרונים בכמה אופנים, אנחנו זיהינו 5 שימושים עיקריים: הודעות, התראות, תזכורות, וידוא ושיווק.
- הודעות – שירות הלקוחות שלכם יכול להיעזר באופן משמעותי בתוכנת שליחת מסרונים ללקוחות, לדוגמה אם מדובר בספקית של מוצר מסויים שדורש טכנאי מעת לעת, לאחר שתואמה הגעת טכנאי לבית הלקוח, נשלחת לו באופן אוטומטי הודעה במסרון: "טכנאי שירות יגיע לביתכם ביום ג' בשעה 12:00. תודה שיצרתם קשר עם שירות הלקוחות שלנו. אנו מעריכים את הצרכים שלך, ונדאג לספק שירות יעיל בהקדם."
- התראות – נועדו לדווח על שינוי בלתי צפוי במערכת, למשל עקב מזג אוויר קיצוני או תנאים אחרים המגבילים את יכולתה של המערכת לתפקד כסדרה. התראות כאלה מתאימות לארגונים כמו: בתי-ספר, אוניברסיטאות, משרדי ממשלה, שירות לציבור ועוד
"משרדינו סגורים עקב מזג האוויר הקיצוני שמונע מאיתנו להגיע למשרדים. ניתן עדין לקבל שירות וליצור עמנו קשר באמצעות אתר האינטרנט שלנו או באמצעות הטלפון הנייד של הפקיד המטפל בך". - תזכורות – מסרונים הפכו לדרך מצויינת להתייעלות ארגונית במקומות שדורשים להבטיח הגעה בזמן: למשל קופות החולים שצריכות לתזכר את הפונים מתי בדיוק התור שלהם, כדי לא לבזבז את זמנו היקר של הרופא או הצוות הפרא-רפואי. כך הוכנסה למערכת היומנים של קופות החולים, ברירת מחדל שמשדרת לפציינט מיד עם קביעת התור את מועד התור שנקבע, ומתזכרת אותו שנית 24 שעות לפני התור המיועד. ניתן להבין בקלות כי תזכורות אלו יכולות להיות מכרה זהב כמעט לכל בית עסק בהתאמה לצרכיו.
- ווידוא – בהורדת אפליקציות למיניהן, כולל תיבות המייל שלכם או כל אפליקציה אחרת, אחת הדרכים לקבל קוד זיהוי מיוחד היא באמצעות מסרון. אתם מזינים את הנייד שלכם ומקבלים מסרון עם הקוד הדרוש להפעלת המערכת.
- שיווק במסרונים – שימוש במסרונים הוא אחת הדרכים המעולות לקידום מערך השיווק שלכם. חברי מועדון שרשומים אצלכם ובין הנתונים שלהם יש לכם את מספר הטלפון הנייד שלהם. חשוב לזכור כי הדבר החשוב ביותר ששיווק במסרונים יוכל לעשות עבורכם הוא ליצור את נאמנות הלקוחות שלכם אליכם. אתם תשמרו איתם על קשר צמוד, קבוע ובתדירות גבוהה יחסית. חשבו שתכריזו על אירוע שבו אותם לקוחות נאמנים ירוויחו משהו, כמו הנחות מיוחדות, או תוכן שמספק ערך רב ללקוחות אלו, לצד מבצעים, קופונים ועוד מקדמי מכירות מיידיים.
זו היתה הכתבה הראשונה מתוך צמד כתבות שמטרתן לגרום לכם להבין את כוחו של השיווק במסרונים ובכתבה הבאה נצלול לעומק ונגלה טקטיקות ורעיונות כיצד לקדם את השיווק במסרונים בצורה אפקטיבית ונכונה.
במידה והנכם מעוניינים לקבל את הכתבה השנייה בסדרה, אנא מלאו את הפרטים בטופס הבא, ותועברו לחלק השני של הכתבה:
אני רוצה לעבור להמשך קריאה של הכתבה