לבטיו של בלוגר מתחיל
אז החלטתם לפתוח בלוג חדש – יש לכם אג'נדה ברורה ואתם רוצים להפיץ את משנתכם ברבים. ברוך בואכם לעולמם המופלא של הבלוגרים. יש כל כך הרבה בלוגרים ברשת שנדמה כי היא עוד רגע תתפוצץ מבלוגופוביה – ואתם בתוך כל הבליל הרועש הזה רוצים לפתוח בלוג מצליח! רוצים הרבה קוראים, הרבה מנויים רשומים, הרבה תגובות – מבולבלים?
כדי להקים בלוג מצליח אתם חייבים להיערך ולהתחיל בנקיטת פעולות כמו: בניית רשימת תפוצה, הנעת תנועת גולשים לאתר שלכם, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק באמצעות דוא"ל, השתתפות בפורומים, פעילות ברשתות חברתיות – ועדיין לא דיברנו על העיקר – כתיבת פוסטים לבלוג, כמובן. מלחיץ? גם בלוגרים ותיקים חווים את התחושה הזו אחת לכמה זמן – אל תדאגו הכנו לכם טיפים שיסייעו לכם לצאת לדרך מצוידים בכלי בלוגרים איכותיים.

ודקה לפני שנתחיל אגלה לכם שלעולם לא תהיו בלוגרים מושלמים – כיוון שאין בלוגרים מושלמים! אבל אתם תהיו טובים, תספקו מידע איכותי לגולשים שלכם ותגישו להם את המידע בצורה מזמינה. אז בואו ניגש לעיקר:
הדקו את הפוקוס שלכם
ברור לכם שבלוג חייב להיות מעודכן על בסיס קבוע, וזה לא ישתנה לעולם – לכן בשלב הראשון הקפידו לסדר לכם לוח זמנים ברור לימים ולשעות בהם אתם כותבים ומעלים פוסט חדש לבלוג. אם תעמדו בכך יצרתם הרגל וזה דבר חשוב מאוד – אנשים אוהבים להתכרבל אל תוך משהו מוכר וצפוי. וכיוון שבכל פוסט אתם חייבים לספק תוכן איכותי לגולשים שלכם – הכינו תכנית ארוכת טווח – חודשית, רבעונית ואף שנתית, אם נושאים שברצונכם לדבר עליהם לאורך ציר הזמן. קחו נושאים ופתחו אותם בשלבים. כשבכל פעם תשחררו חלק מהנושא בפוסט. כך תיצרו עניין, ורצף, והבנה שנבנית עם הזמן ביניכם לבין הגולשים שלכם – תייצרו שפה והרגלים – כשלמעשה הכל מאוגד בתכנית מובנית מראש.
הגדירו יעד מרכזי
אל תיצרו בלוג שמדבר על בליל של נושאים. תנו מסר מהודק ודברו עליו. נושא אחד שאתם רוצים לקדם, לאחר תקופה מסוימת תוכלו להרחיב בכיף לנושאים נוספים – אתם כבר תיצרו את הבאזז שרציתם ויקשיבו לכל מילה שתוקלד בבלוג שלכם.
מה הצעד הראשון
רוב הבלוגרים יאמרו לכם – תתחילו בהגדלת הנרשמים לבלוג שלכם. זהו לב הצלחת העסק שלכם. בלי רשימה למעשה אין לכם ממש עסק. אני מניחה שבשלב זה כבר קראתם פוסטים רבים על הגדלת הרשימה ואולי אפילו לקחתם קורס מקוון על הגדלת הרשימה, הכינו לעצמכם רשימת משימות והקפידו לבצע אותן בעקביות – כאשר מטרת כל המשימות האלו – הגדלת הרשימה! תניחו לרגע את קידום האתר, תניחו לרגע את הגדלת התנועה והתרכזו ברשימה! אנשים שנרשמים לבלוג שלכם – בזה כוחו של בלוג נמדד!
כמה זמן ממשיך הפוקוס סביב הרשימה
אתם תחליטו! מה היעד שלכם? 500 נרשמים? אלף? חמשת אלפים? כמה זמן אתם רוצים להקדיש למיקוד בהגדלת הרשימה? חודש חודשיים. חצי שנה? עכשיו תעשו חשבון כמה נרשמים אתם צריכים בשבוע? כמה ביום? ותראו מהיכן אתם משיגים את הנרשמים האלו בכל יום עד להשגת היעד. לאחר מכן אני מניחה שמעצם הפעילות שיצרתם הרשימה תמשיך ותגדל באופן טבעי, מה גם שאתם תמשיכו לייצר פעילות – אם כי ברמה נמוכה יותר שמטרתה הגדלת הרשימה וברגע שתגיעו לכך תראו כמה כיף לכתוב בלוג וכמה אפקטיבי זה יכול להיות.
איך אתם התחלתם את הבלוג שלכם? כמה נרשמים יש לכם? מה אתם הייתם ממליצים לבלוגר מתחיל? ואם את/ה בלוגר/ית מתחיל/ה מה עוד הייתם רוצים לדעת? את כל השאלות המלצות הארות – תשאירו כאן בתגובות ואנחנו מבטיחים לתת מענה רציני לכל תגובה
כתבה מעולה אהבתי!
תודה רבה גל, שמחה שאהבת.
האם גם לך יש בלוג? כיצד אתה מנהל את רשימת הנרשמים לבלוג שלך?
אשמח לשאלות או חוות דעת שלך.
בברכה,
אירית