החברה שלנו קיימת כל כך הרבה זמן… שיש לנו גם כתבות על גוגל פלוס באתר, אבל הרבה יותר רלוונטי עבורכם לקרוא את הכתבה המעולה הזו על אינסטגרם:
11 רעיונות מבריקים לכתיבת פוסטים עסקיים מדוייקים בפיד של אינסטגרם
בטוח אמרת לעצמך – עוד רשת חברתית? שוב לחפש חברים, להעלות תכנים, להגיב… ואז וויתרת! אמרת לעצמך – זה מיותר, וגם נראה שדי שומם שם, אז עדיף לעשות משהו אחר בזמן הזה – נכון? שמעת חברים, מומחי קידום אתרים מספרים כמה הרשת הזו מדהימה וכמה זה יעיל לקידום האתר שלך, אבל העדפת לסובב את הראש לצד השני ולהתעלם ממה ששמעת הרגע.
על אף שלגוגל פלוס יש בערך שמינית מכמות המשתמשים שיש בפייסבוק בישראל, גוגל פלוס גדלה במהירות, נהנית מהיתרונות המובהקים של דירוג חזק יותר לאתר האינטרנט של החברה שלך במנוע החיפוש של גוגל – ואין מנוס מלהודות, הרשת החברתית המוזנחת מעט של גוגל – היא העתיד של הרשתות החברתיות, בפרט למשווקים.
אני יכולה להעיד שלמרות גודלה המצומצם, גוגל פלוס יצרה עבור סושיאל ליד עסקאות מאוד מעניינות, החל בבעלי עסקים שהגיעו להשתתף בקורס שלנו בעקבות פרסום שלנו בגוגל פלוס, דרך לקוחות גדולים שפנו לקבל את שירותינו לאור פרסום שלנו בגוגל פלוס, ועד להנעת תנועה די קבועה מפרסומים שלנו בגוגל פלוס ומהעמוד שלנו בגוגל פלוס לאתר האינטרנט שלנו.
חייבים להבין שהעוגן השיווקי שלכם באינטרנט הוא אתא האינטרנט שלכם, ואם תסתכלו סביב בתוך הרשת, תגלו שיש למתחרים שלכם אתר אינטרנט שפשוט נראה מצויין! וככל הנראה הוא מספק להם הרבה עבודה וההשקעה שלהם באתר האינטרנט משתלמת. ושלא תבינו לא נכון, השקעה באתר אינטרנט לא חייבת להיות סכום שערורייתי! כמה בכמה אלפי שקלים בודדים ניתן להעלות אתר אינטרנט ממיר. וכשאני אומרת ממיר, אני מתכוונת הופך גולשים ללידים וללקוחות.
אנחנו מקפידים לעבוד על אתר האינטרנט שלנו כל הזמן, לתכנן ולפעול כדי להפוך אותו לנדבך משמעותי במשפך השיווקי שלנו, כזה שממיר גולשים ללקוחות משלמים, ואז יש ערך להנעת תנועה מהרשתות החברתיות לאתר שלנו. מובן שגוגל פלוס עושה את זה עבורנו. אנחנו רואים בגוגל אנליטיקס שלנו זרם קבוע של גולשים לאתר, עם זמן שהייה ממוצע שעולה על דקה וחצי – תסכימו אתי – לא רע בכלל!

הרשו לי לגזול עוד כמה דקות מזמנכם ולשכנע אתכם שגוגל פלוס היא ערוץ שיווק משתלם לחברה שלכם.
אז בואו נודה לרגע שגוגל היא סוג של זרוע שולטת ברשת האינטרנט, ובמקביל פייסבוק הפכה לרשת פחות ידידותית למשתמש ופחות נגישה לשיווק עבור עסקים. אם בעבר יכולנו להניע את התוכן שלנו בפייסבוק ולהגיע לחשיפה מאוד רחבה לקהל יעד איכותי בחינם, היום זה עולה כסף, ולא מעט, והתחושה היא שההגעה לקהל יעד הולכת ומסתבכת. מעבר לזה, כמשתמשים הפיד שלנו בפייסבוק הולך ומתמלא בפרסומות, והתוכן שמגיע לפיד שלנו הוא לא בהכרח התוכן שבאמת הכי מעניין אותנו. משהו שם בפייסבוק לא עובד בצורה הכי מדויקת, ושלא יובן לא נכון, אני בעד פייסבוק, וחוק המספרים הגדולים עובד כאן ובגדול – אבל יחד עם זאת יש משהו בפייסבוק שנראה לא מהוקצע ומסודר עד הסוף – האם אני צודקת או שאני צודקת? 😀
אז זה הסיפור בגוגל פלוס הרשת החברתית של ענקית המידע… בגוגל יושבים "הגאונים" והם מבינים את האינטרנט כפי שאף אחד אחר לא מבין – בצד הגולש, בצד חוויית המשתמש – ולראייה, שימו לב לעיצוב של מנוע החיפוש שלהם – יש סיכוי שתחמיצו את שורת החיפוש באתר הזה? ויש עוד הרבה פרמטרים שמעידים עד כמה גוגל מבינה ויודעת מה זה חוויית משתמש ואיך הכלים שהיא בונה מתממשקים זה לזה בצורה מושלמת מה שהופך את חוויית המשתמש בכלי גוגל לפשוטה ונוחה – בהחלט יש מה ללמוד מגוגל, ומכאן לא ייתכן שהם בנו רשת חברתית נחותה – נכון?
אז בואו ננסה להבין קצת יותר לעומק מה באמת קורה שם, ואיך גוגל הופכת אותנו לסוג של שבויים ברשת הכורים שלה, אבל זה שבי שמתגמל מאוד, לכן אין סיבה להירתע.
בראש ובראשונה המודל של גוגל פלוס הוא סיווג החברים שלי לפי מעגלים: משפחה, עבודה לימודים, חברים מפה, חברים משם, מותגים שאני אוהב וכיו"ב. בעצם כמו בחיים האמתיים, בכל מעגל חברתי אני מתנהלת קצת אחרת, בעבודה לא נספר את אותן בדיחות וסיפורים שנספר לחברים מהבית, לא נשתף את חברי הילדות שלנו בבדיחות פנימיות שקשורות ללימודי השיווק שלנו – זה פשוט לא ממש מעניין אותם, הם לא חלק מהחוויה הזו.
המעגלים של גוגל פלוס מאפשרים לנו למעשה לשתף פיסות תוכן שונות עם מעגלים שונים
למעשה המעגלים מאפשרים לשתף הרבה יותר, כיוון שלכל מעגל תוכלו לספר משהו אחר, ויותר מזה תוכלו לשתף עם כל מעגל תוכן שבאמת מעניין את מי שנמצא שם – ומי יכול היה לחשוב על מודל יותר גאוני לרשת חברתית?
ואיך זה קשור לעסקים?
אף אחד לא יודע בדיוק עד כמה הפעילות בגוגל פלוס מעלה את דירוג האתר שלנו בגוגל, אבל גוגל כבר הצהירה שזה מעלה את הדירוג ועדכון עמוד הגוגל פלוס שלכם המקושר לאתר שלכם מעלה בודאות את דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל – כבר סיבה טובה להתחיל לפעול שם מיד. אבל רגע רגע, הנה מגיעות עוד כמה סיבות טובות, ומיד נבין כיצד זה מתקשר למעגלים החכמים של גוגל פלוס.
אם אתם עובדים על הגדלת כמות העוקבים שלכם בגוגל פלוס, ויש לא מעט טקטיקות לעשות את זה, ברגע שאתם מעלים תוכן לאתר האינטרנט שלכם, מידע על מוצר או על שירות או אפילו פוס לבלוג שלכם, ברגע שאתם מעלים את התוכן הזה לעמוד הגוגל פלוס שלכם בצורה מעניינת ומקבלים +1 רבים לתוכן, מיד התוכן הזה יזכה לעדיפות במנוע החיפוש של גוגל – לא התוכן בעמוד הגוגל פלוס, אלא התוכן באתר שלכם. תחשבו כמה זה חשוב! תנסו לרגע לתרגם את זה למהלך שיווקי ברור.
בואו נעשה את זה יחד לרגע, לדוגמא יש לנו דגם חדש לגמרי של מצלמה דיגיטלית שעושה כמה דברים מיוחדים שמצלמות אחרות לא עושות. אנחנו מעלים את המצלמה הזו לאתר האינטרנט – למכירה אונליין/להזמנה אונליין/ או למכירה בחנות שלנו. ואז אנחנו ממלאים בצורה מפורטת את כל היתרונות של המצלמה הזו, ניתן אפילו לייצר כמה תמונות מדליקות עם המצלמה שממחישות כיצד האפשרויות של המצלמה אדירות. עכשיו אנחנו לוקחים את הלינק של העמוד הזה באתר שלנו, משתפים בעמוד החברה שלנו בגוגל פלוס, מספרים בתמצות את היתרונות המטורפים של המצלמה בצורה ברורה, וזהו.
כבר העליתם את העמוד הזה לאתר שלכם – ממילא הייתם עושים את זה, זה חלק מהשיווק שלכם – אז כמה זמן לקח לכם להיכנס לגוגל פלוס ולשתף את התוכן? עוד דקה? שתים? ועכשיו הסיכוי של העמוד הזה לעלות גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל עולה מעבר לחשיפה שהתוכן זוכה לו בתוך גוגל פלוס – לא שווה דקה או שתים?
חברות כמו סטארבקס כבר הודו בכתבות שקראתי באקונומיסט שהן משתמשות בגוגל פלוס בעיקר לצרכי קידום האתר שלהן. בניו יורק טיימס דיווחו שגוגל פלוס מציעה תמריצים למותגים בכדי שיירשמו לגוגל פלוס, תמריצים כמו מיקומים מועדפים בתוצאות חיפוש ופוסטים פרסומיים.
הקהילות של גוגל פלוס מאפשרות לכם ליצור מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים וקולגות, אתם יכולים לאתר תוכן מעניין בקהילות הקשורות לתחום העיסוק שלכם, לקבל רעיונות וכמובן לקדם את המותג שלכם בתוך הקהילות הרלוונטיות לפעילות העסקית שלכם.
גוגל פלוס מאפשרת לכם לעקוב אחר מקצוענים בתחום שלכם, אפילו אחר המתחרים, באופן שפייסבוק לא מאפשרת. תוכלו להתחבר לאנשים שיוכלו להפרות את החשיבה שלכם לעודד את היצירתיות שלכם ויחזקו את התשוקה שלכם לשווק נכון. הרי מה מעודד אותנו המשווקים יותר מתוצאות? ומאחר וגוגל פלוס מייצרת תוצאות טובות, זה מלהיב! כיוון שתמורת השקעת זמן הרבה יותר קטנה אתם מקבלים תמורה אדירה! ובאופן נרחב יותר אני חוזרת לתפישה הבסיסית שלנו בסושיאל ליד, ככל שהנוכחות האינטרנטית שלכם תהיה רחבה יותר, תהיה בנויה באופן מהודק יותר ולא רק ברשתות החברתיות, אלא בכל רחבי הרשת, זרימת הלידים למחלקת המכירות שלכם רק תגדל!
ודבר אחרון, שלא מתאים לכולם כרגע, כיוון שאנשים רבים נרתעים מהופעה בווידאו אונליין – אבל ההאנגאאוט של גוגל פלוס מאפשר לכם לחבר אליכם אנשים ולהציג בווידאו בשידור חי וובינר שבו אתם מספרים על מוצר חדש, רעיון חדש, או סתם נותנים הרצאה על פעילות החברה שלכם או על נושא הקשור לחברה שלכם. בקרוב תעלה לבלוג שלנו סדרה של כתבות שתעסוק ביצירת וובינרים שמושכים אליהם הרבה משתתפים ובסוף ההצגה מתבצעת מכירה שמייצרת לכם מכירות מיידיות לצד לידים איכותיים. אבל זה לא הנושא כרגע.
אם יש לכם שאלות נוספות לגבי גוגל פלוס, שאלות כמו איך פותחים עמוד עסקי ומה עושים בגוגל פלוס, אתם מוזמנים להיכנס לסדרת הכתבות הזו:
סדרת בת עשר כתבות שמספרת כל מה שרציתם לדעת על השיווק בגוגל פלוס
שימו לב בסוף כל כתבה יש קישור לכתבות הבאות בסדרה.
ואם גם לאחר שקראתם את כל הכתבות בסדרה, יש לכם עדין שאלות – אתם מוזמנים לשאול אותנו כאן בתגובות, או להוסיף מניסיונכם עוד רעיונות לשיפור השיווק בגוגל פלוס- אנחנו נשמח כמובן.
אם אתם מחפשים חברה לשיווק שמבינה לעומק את השיווק הדיגיטלי לצד השיווק אופליין
ויודעת לשלב את כל מערך השיווק לכדי חזית איתנה ומגובשת להשגת היעד הבא,
צרו עמנו קשר: 052-7756200