היום בזירה העסקית יש לרשתות חברתיות תפקיד מכריע במיתוג ומיצוב יעיל של עסקים. מיתוג העסק שלכם במדיה חברתית מאפשר לכם לפתח קהל ממוקד יותר, שמוביל בדרך כלל לבניית מערכות יחסים עם הגולשים, הגברת המודעות למותג, שיווק וויראלי מפה לאוזן ומקיר לקיר ועוד. בכתבה הזו נסביר כיצד תוכלו לקדם את המותג שלכם ברשתות חברתיות. למעשה תמצאו בכתבה זו סיכום של הצעדים הנדרשים לשיפור החשיפה וההערכה של החברה שלכם בקרב קהלי היעד שלכם באמצעות שימוש ברשתות חברתיות.
1. לפני שתתחילו את הקמפיין שלכם במדיה חברתית, אתם צריכים להיות מודעים לכמה עובדות:
o אתרים חברתיים נוצרו על מנת לעודד את חברי האתר ליצור קשר עם אנשים אחרים ברחבי העולם, לשתף אותם במידע, תמונות וסרטונים, רעיונות ומחשבות
o הגולשים ברשתות חברתיות מבלים בהם בדרך כלל במטרה ליצור קשר עם חברים – חברים מהעבר, חברים קיימים וחברים חדשים
o לרוב אנשים לא יתעניינו בשירותים ומוצרים של עסקים קטנים, אלא אם כן הם ממש זקוקים לשירות או למוצר שלכם או שאתם מציעים להם משהו שמעניין אותם
o לכל רשת חברתית יש את האזור הגיאוגרפי שפעיל בה יותר או פחות וחתך דמוגרפי שפעיל בה יותר או פחות
ללא תכנית אפקטיבית שסוקרת את הרשתות החברתיות המתאימות לשיווק העסק שלכם לא תוכלו לנהל קמפיין מצליח במדיה חברתית. אם כך בואו נראה כיצד מכינים תכנית שיווק ברשתות חברתיות המותאמת ליעדי הקמפיין שלכם.
2. הגדירו את יעדי הקמפיין החברתי שלכם – הגדירו בבירור את מטרת העל של הקמפיין ויעדי משנה. בכל פעם שאתם ניגשים לבצע פעולה נוספת לקידום הקמפיין שלכם זכרו מה מטרת העל ומה יעדי המשנה והקפידו לשמור על קו ברור במהלך הקמפיין שלכם. זה ימנע מכם לבזבז זמן וכסף מיותרים.
3. הכירו את הקהל שלכם – הצעד החשוב ביותר בתכנון הקמפיין שלכם הוא הגדרת קהל היעד של הקמפיין ואפיון קהל היעד שבחרתם. אתם תיצרו אינטראקציה עם אנשים שיענו להגדרת קהל היעד שלכם ותנסו להפוך אותם ללקוחות שלכם. לכן עליכם לחשוב היטב מי קהל היעד שלכם ולאיזה חתך דמוגרפי משתייך קהל יעד זה, עליכם להגדיר כמה נתונים הקשורים בקהל היעד שלכם:
o טווח גילאים – גילאים שונים מראים חיבה לצבעים שונים, לשפה שונה, לנושאים שונים, כך שכל התכנים שלכם יותאמו לטווח הגילאים שתקבעו. תעשו שיעורי בית ותלמדו מה אוהבים בטווח הגילאים של קהל היעד שלכם ומה מרתיע אותם, אתם צריכים לדבר עם הקהל שלכם בשפה הגילאית שלו.
o במידה והעסק שלכם מבוסס מקום או שמיועד למדינות הדוברות שפות מסויימות – הגדירו אזור גיאוגרפי לקמפיין שלכם.
o הגדירו את המגדר אליו אתם פונים – האם זה קמפיין שמיועד לגברים או לנשים? לבנים או לבנות? או שאולי המוצר או השירות שלכם מתאים לשני המינים?
o השכלה – האם המוצר או השירות שלכם מיועד לבעלי השכלה מסוימת? האם רק אקדמאים? בוגרי תיכון? האם יש תנאי סף כלשהו מבחינת השכלה לקהל היעד שהגדרתם?
4. בחרו רשתות חברתיות מובילות – חשוב מאוד לבחור בקפידה את הזירות בהם תפעלו. ראשית לכו על המכנה המשותף הנמוך ביותר – הרשת הפופולארית ביותר! ולאחר מכן עוד אחת או שתיים מאוד פופולאריות, נוכל לקרוא לילד בשמו ולומר כי הערוצים הנבחרים צריכים להיות: פייסבוק לינקדאין טוויטר ובוודאי כבר בשנה הקרובה נרגיש בצורך להשתמש בגוגל +, לאתרים אלו תוכלו להוסיף עוד רשת חברתית אחת או שתיים ששייכות לתחום שלכם – אם המוצר ירוק אז שינוי ירוק, אם אתם מתחום המוזיקה אז myspace וכן הלאה. לא להתפזר יותר מדי! זה יגרור בזבוז זמן מיותר.
5. הקימו בלוג מקצועי לחברה שלכם – אם אתם רוצים לצבור נקודות זכות על המתחרים שלכם ברשת – הקימו בלוג מקצועי לחברה שלכם. בלוג מקצועי מאפשר לכם לשתף את הקהל שלכם במומחיות שלכם ובידע שלכם ובנוסף, משמש כמגנט רב עצמה למבקרים מפולחים היטב. לחצו כאן כדי לקרוא עוד על הקמת בלוג מקצועי .
6. צרו רשת קשרים – יצירת 2,000 נרשמים זה מעולה, אך יצירת 200 נרשמים פעילים עדיף על 2,000 רשומים רדומים. כמובן שכמות גדולה של נרשמים יכולה לסייע לכם לצוד את ה 200 הפעילים, אך אם יש לכם רשימה קטנה יחסית, אך מאוד נאמנה זה שווה הרבה מאוד.
7. צרו קשר עם מובילי דעה בתחום שלכם והתחומים הנושקים לתחום שלכם – בזמן שאתם בונים את קהל היעד שלכם, עליכם לזהות מובילי דעה בקבוצות וברשתות בהם אתם פועלים. הציעו להם חברות, עקבו אחריהם, השאירו תגובות בסטאטוסים שלהם, אך הקפידו להשאיר תגובות שתורמות לדיון, כך שידעו להעריך את תרומתכם לדיונים שלהם.
8. פעלו בשקיפות – מאחר ואתם מפלחים את קהל היעד שלכם ופועלים בכמה זירות שונות, סביר להניח שתפגשו את חלק מהאנשים ביותר ממקום אחד. היו שקופים, הציגו את עצמכם בשמכם המלא ובצורה ברורה, שדרו מסר ברור ואחיד בכל המקומות, וכך תזכו לאמון של הגולשים שידעו לזהות את טביעת ידכם הווירטואלית בזירות השונות.
9. שמרו על איזון – במידה ותיישמו את כל ההצעות הנ"ל סביר להניח שהקמפיין שלכם כבר בדרך הנכונה. רק שניה אחת לפני סיום, קחו אוויר, תלמדו לאזן בין הדברים השונים – תלמדו להקשיב לקוראים שלכם ולא רק להשמיע, הקפידו לענות לשאלותיהם ולהגיב על תגובות שמשאירים לכם בבלוג – גם "תודה רבה על תגובתך" – היא תגובה. ומתוך סך התכנים שאתם מעלים הקפידו על היחס הבא: 85% תוכן, מידע, ערך ורק 15% מהתכנים יהיה תוכן שיווקי שלכם שמציע את השירותים או המוצרים שלכם לקהל המפולח אתו אתם משוחחים ואותו אתם רוצים להפוך ללקוחות שלכם.
10. סבלנות – זהו! סיימתם. עכשיו הקמפיין שלכם רץ ואתם רק צריכים לתחזק אותו. הדבר הבא שעליכם ללמוד בתחום זה הוא: סבלנות. המדיה החברתית מבשלת עבורכם לקוחות נהדרים, כאלה שיסמכו עליכם, יאמינו לכם, יראו בכם מקצוענים, ירגישו שהם מכירים אתכם באופן אישי ואולי אפילו חברים שלכם – אבל, המדיה החברתית עובדת על אש קטנה… בישול ששומר על כל הרכיבים הבריאים לעסק שלכם, אך עובד לאט יותר מאסטרטגיות אחרות. היו סבלניים ותקצרו פירות עסיסיים ובשלים.
איך אתם מתכננים קמפיין במדיה חברתית? כיצד אתם קובעים את קהל היעד שלכם? היכן אתם מוצאים את קהל היעד שלכם? נשמח לשמוע את דעתכם, הצעותיכם, שאלות ותהיות – ממש כאן למטה בתגובות.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בשיווק ברשתות חברתיות של המותג או המוצר שלכם?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק ברשתות חברתיות
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל