כשאנחנו משווקים ברשתות חברתיות ישנן כמה אבני דרך שמצביעות על איכות השיווק שלנו. אנחנו אוהבים לברר בגוגל אנליטיקס מה קורה בסופו של יום באתר שלנו. כמה תנועה הגיעה לאתר ? מהיכן ? מה זמן השהיה באתר ? שזה פרמטר חשוב מאוד, תנועה שהגיעה ועפה החוצה תוך פחות מעשר שניות – לא תורמת הרבה למאמצי השיווק שלנו.
אחד הנתונים המעניינים שגילינו הוא שתנועה שמגיעה מפייסבוק שוהה באתרים בערך פי שלוש יותר זמן מתנועה שהגיעה ממנוע החיפוש של גוגל – אלו גולשים שמבקרם יותר עמודים, ובדרך כלל אלו מבקרים שיחזרו לבקר שוב באתר – קוראים לזה "נאמנות גולשים".
מאחר וכמות הכניסות לאתר מפייסבוק גבוהה ואיכותן מעולה משווקים באינטרנט החלו להקדיש זמן ומחשבה בהתאמת התוכן שלהם לזרם החדשות של פייסבוק News Feed Optimization זו התורה שמסבירה כיצד לכתוב כך שהעדכונים שלכם יופיעו בזרם החדשות של החברים שלכם.
למי שעדיין לא יודע יש שני סוגים של חדשות – יש את החדשות המובילות ויש חדשות עדכניות, ברירת המחדל של פייסבוק היא החדשות המובילות ורק 10% או אפילו פחות מזה מסתכלים על החדשות העדכניות שלהם. אם כך יש חשיבות גדולה מאוד להיכנס לחדשות המובילות של החברים שלכם.
וכעת משהבהרנו את הצורך ניגש לעניין,
חמישה דרכים לביצוע אופטימיזציה של זרם החדשות בפייסבוק:
1. צרו עדכונים מגוונים – אנשים שונים אוהבים לעשות דברים אחרים בפייסבוק – יש שאוהבים תמונות או סרטונים, אחרים עונים לשאלות שאתם שואלים, יש מי שאוהב סקרים וכיו"ב. אל תהיו מונוטונים, תעלו תוכן שונה ומגוון שיפנה לחברים שונים ויפעיל תגובות מכמה שיותר אנשים.
2. צרו תוכן שמעורר תגובה – תשעשעו, תלמדו, תתנו ערך, תשאלו שאלות, תתייעצו, תבררו. תתייחסו לכל תוכן שאתם מעלים כאל הזדמנות לייצר קשר עם כמה שיותר גולשים, וגם תלמדו מכל אינטראקציה, תאפיינו את קהל הגולשים שלכם – תסיקו מסקנות ותשתפרו בכל פעם שאתם מעלים תוכן חדש.
3. העלו תכנים לעיתים תכופות – אל תשאירו את חשבון הפייסבוק שלכם ללא מענה וללא תוכן זמן רב. העלו תוכן מדי יום ואפילו פעמים שלוש פעמים ביום, אבל כאן חשובה המידתיות – אל תגזימו ואל תהפכו ספאמרים, וכמובן לא להעלות תכנים חדשים בזה אחר זה, תמתינו כמה שעות בין עדכון לעדכון.
4. העלו את התוכן שלכם ישירות מהאתר של פייסבוק – מסתבר שפייסבוק מעדיף תכנים שהגיעו מהאתר של פייסבוק או אפליקציות של פייסבוק ולא מאתרים שמשגרים פוסטים מתוזמנים… הרסנו לכם קצת את התוכניות? עדיין זה שווה את המאמץ!
5. פחות זה יותר – הסטטיסטיקות של פייסבוק מעידות כי פוסטים קצרים בני 80 תווים ומטה מייצרים פי 4 יותר לייקים, תגובות ושיתופים! אל תכתבו מגילות! תהיו תמציתיים, מעניינים, משעשעים, אבל תעשו זאת בקצרה.
זהו – צאו לדרך ובהצלחה! אנחנו כבר מחכים לראות אתכם בזרם החדשות שלנו בפייסבוק…
כיצד אתם מתייחסים לתוכן שאתם מעלים? איזה סוגי תוכן אתם אוהבים? מה גורם לכם להגיב בפייסבוק? כיצד אתם גורמים לקהל שלכם להגיב על תוכן שלכם? נשמח לשמוע על כך ועוד כאן בתגובות. הערות, הארות, שאלות וחוות דעת יתקבלו בשמחה.
ani lo bat esek aval ani adam meod asuk, shemeod oevet likro ma shelah yesh lomar!meod esmah leakir otah be'eez'damnut, mekavim leagia lebikur beMarch, nekave she'tohen abikur yeaf'sher! tom tov lah Galit xOOOO 🙂
הי ורד,
שמחה לגלות שגם אנשים פרטיים שאינם בעלי עסקים (בינתיים) אוהבים לקרוא תכנים על שיווק והתנהלות נכונה באינטרנט.
את מוזמנת תמיד לבקר, אנו אוהבים אורחים 🙂
שבוע טוב,
אירית
קצר, קולע, מרתק, תמציתי ו…לא ידעתי שאלו שמגיעים מהפייסבוק לאתר שוהים פי שלוש יותר, זה מידע בעל ערך חשוב ביותר לקידום האתר.
תודה רבה, מאוד אהבתי את הדרך ואת ההנעה לפעולה בסוף:) אני בפנים.
תודה גלית,
כשזה בא ממומחית ומקצוענית זה מחמיא אף יותר 🙂