האינטרנט רווי בתוכן והלקוחות שלך טובעים בים המידע, תיבת הדואר הנכנס באימייל מפוצצת, התוכן בפייסבוק מלא בתכנים, ולא הכל מוגש בצורה שמעניינת את הגולשים – כיצד אפשר לגרום לתוכן שלך לנצוץ מעל כל הרעש?
חשוב לקרוא את הכתבה הזו עד הסוף, כיוון שאנחנו נתקדם צעד אחרי צעד, מהמובן מאליו ועד למסובך ביותר, על מנת שהתהליך יהיה מובן וברור בכל חלק ובכל שלב של העבודה שלך.
אז כפי שאמרתי, יש את המובן מאליו, אבל משום מה נדמה שעדין זה לא מובן לכולם, לתוכן חייבת להיות צורה מושכת מעבר למילים, אל תשלחו טקסט נטו, לא במייל ולא ברשתות החברתיות – הטמיעו לתוכן שלכם תמונה טובה, לא סתם טובה, אלא תמונה מעולה ומושכת, צרו סרטון מעניין בכל דרך אפשרית, והיום ישנן תוכנות רבות בשוק חלקן במחיר נמוך ורבות מהן בחינם, צרו מצגות והעלו אותן לאתר המצגות המוביל בעולם: slideshare תנו לקהל היעד שלכם סיבה להתעכב על התוכן שלכם ולהבין שיש כאן משהו שונה ומעניין משהו ששווה לקרוא.
מעבר ליצירת תוכן מעניין, חייבים לזכור כי בעידן שלנו, קהל הלקוחות שלך אינו נמצא בצד השני כדי לספוג את המידע שלך בלבד, אלא הוא גם משמיע את דעתו! צריך להקשיב לקהל היעד, לענות, להתעניין מה עוד רצו לדעת, המידע הזה לבדו יכול לעזור לך ליצור תוכן הרבה יותר מעניין ורלוונטי לקהל היעד שלך.
כדי לבנות אמון בתוכן שלך חשוב להוסיף נתונים שמוכיחים את מה שאמרת! למשל, כאן אני אדגיש כי 25% מהגולשים צורכים מידע באינטרנט בווידאו בלבד – אם לא תהיה לך אסטרטגיית שיווק בווידאו, 25% מקהל היעד שלך בכלל לא יידע על קיומך! מעבר לכך, תמונה טובה מייצרת 78% יותר אינטראקציה מאשר תוכן ללא תמונה או עם תמונה באיכות ירודה – סיבה טובה מאוד עבורך, לדאוג לתמונות טובות לשיווק שלך. אין ספק, שנתונים אלה משכנעים אותך עכשיו להמשיך לקרוא, מדובר בנתונים בדוקים ומוכחים, וזה מידע שיכול לשנות באופן דרמטי את תוצאות השיווק שלך.
חשוב לגבות את המידע בדוגמאות פשוטות וברורות שמוכיחות את צדקת דבריך. כמו במקרה שלפנינו, לאחר כל פסוט שאנחנו מעלים בפייסבוק, לכל אחד מלקוחותינו, וגם לעצמנו, אנחנו בודקים את התוצאות יום למחר, עושים ניתוח שבועי וחודשי ומסיקים מסקנות – איזה תוכן הכי נצפה והכי אהוב בכל אחד מהמקומות. ומסתבר לנו פעם אחר פעם שתמונות אותנטיות עם סיפור אמיתי על משהו שמתרחש עכשיו או התרחש בימים האחרונים זוכה להתעניינות רבה יותר, לתגובות רבות יותר ולהרבה יותר שיתופים, יתרה מכן, כשאנחנו מעלים תוכן שעוסק באנשים שונים בתוך הארגון או בלקוחות של הארגון, אנחנו עושים מאמץ רב לתייג את אותם אנשים, לאחר קבלת אישור מהם – ואלה הם התכנים שתמיד, אבל תמיד משיגים יותר תגובות ושיתופים, כיוון שלא רק חברי העמוד או הנמענים שלנו בלבד זוכים לשמוע על התוכן הזה אלא, אנחנו מרחיבים את מעגלי ההפצה של התוכן.
ולבסוף, זכרו! אתם מייצגים מותג, עסק, תחום, אל תתבלבלו ותעלו תוכן משעשע, וויראלי ללא קשר לתחום שבו אתם עוסקים – חייב להיות חוט מקשר בין התוכן לבין תחום העיסוק והמותג.
איך כל זה יכול לעזור לך בהנעת תנועה לאתר האינטרנט שלך?
הרבה פעמים אנחנו נתקלים בלקוחות שהמדד העיקרי שלהם הוא כמות הלייקים שנוספה לעמוד שלהם בחודש, ואנחנו מסכימים שכמות גדולה של לייקים בעמוד מרשימה מאוד! אבל זה לא מייצר השפעה אמתית על העסק שלך! ולא גורם לעסק שלך לגדול. הדרך לגרום לעסק שלך לגדול היא באמצעות בניית אתר או עמודי נחיתה שממירים גולשים ללקוחות משלמים, והפוסטים בפייסבוק חייבים להניע תנועה לשם. איך מוודאים שזה קורה? כלומר שהתנועה מפייסבוק תעבור לאתר האינטרנט או לעמודי הנחיתה? דבר ראשון צריך לזכור לשלב לינק לכל פוסט שעולה לפייסבוק! לאחר מכן צריך לוודא שהלינק נמצא מעל תגית ה"קרא עוד" כלומר אם התוכן שכתבת ארוך מ: 4-5 שורות הלינק חייב להשתלב קודם, כלומר באמצע הפוסט ואפשר גם בסופו, כיוון שבלי לראות לינק, הגולשים שלך לא יבינו שיש מקום לגלות יותר על ההצעה שהרגע הצעת, או לשמוע את המשך הסיפור, או לקרוא עוד על המוצר או השירות החדש שלך. דבר אחרון שמומלץ לעשות: לקצר את הלינקים לפני שמשלבים אותם בפוסט, ההמלצה היא לקצר באתר שנקרא: bit.ly כיוון שאתר זה מספק לכם סטטיסטיקה מדויקת לגבי מספר הפעמים שאנשים לחצו על הלינק והגיעו לכתובת היעד אליה כיוונת אותם ומהיכן הגיעו: כלומר מאיזו רשת חברתית או מאיזה URL ואת זה אתם לא רואים בגוגל אנליטיקס, לא בכזאת פשטות – ניתוח מדויק לכל לינק ששתלת ברשתות החברתיות. ומה המידע הזה נותן לך? נתונים! ואם מספרים אי אפשר להתווכח. לא ניתן לנהל שיווק בעזרת רגשות ומחשבות, אין כמו נתונים יבשים להבנת מהלכים שיווקיים. ועכשיו נדמה שכל מה שצריך לעשות זה לשלב לינק מקוצר והנה חברי פייסבוק ינועו בקלות לאתר האינטרנט ולעמודי הנחיתה שיצרת. רק רגע, לא כל כך מהר! כדי שהם באמת יעשו את זה, ובכמות שתהיה משמעותית – כלומר הנעת תנועה משמעותית, חייבת להיות הנעה לפעולה מאוד משכנעת! צריך לדעת איך לשלב הצעה שקשה לסרב לה ושהאצבע תהיה קלה על העכבר, ובקליק מהיר פשוט יעברו מהר לקרוא את המשך התוכן שלך. וכאן צריכה להיות טקטיקה מתוחכמת שבונה ציפייה נכונה ומדויקת בהנעה לפעולה, והתוכן בכתובת היעד – האתר שלך או עמוד הנחיתה שלך, חייב להמשיך בצורה פשוטה וברורה את הרעיון שהתחיל בפוסט בפייסבוק, ולהשאיר את הגולש ללא התלבטות: "זו באמת הצעה מעולה שקשה לסרב לה!". כיום הרבה מבינים כי החלטות הקניה הן רגשיות ושיווק נכון פורט על נקודות הכאב והצורך בצורה שמגבירה את תחושת החובה לבצע פעולה מיד. זו לא חייבת להיות רכישה, יכול להיות שההצעה תכלול הורדה בחינם של ספר דיגיטלי בחינם, בתמורה להשארת פרטים, סדרת טיפים, סרטון מעולה, דמו של המוצר שלך או כל הצעה אחרת שתהפוך את חבר הפייסבוק לנרשם ברשימת התפוצה שלך. ההצעות חייבות להיות מוגבלות בזמן או בכמות, וחשוב מאוד להיות עקביים ולוודא שכל תוכן שמציעים ללקוחות הולם את האסטרטגיה והמדיניות של העסק שלך, שאין כאן חריגות מזהות המותג שיצרת. לאחר שברור שיש לך תוכן מעניין והנעה לפעולה שקשה לעמוד בפניה – חשוב לזכור שהגולשים מגיעים לעמוד שאליו נפנה אותם, והרבה פעמים כאן התהליך מתפרק! אם העמוד אינו מתאים, הגולש פשוט יברח מיד חזרה לפייסבוק. אז על מה חשוב להקפיד? העמוד שאליו נפנה את הגולשים חייב ל"דבר ישר לנקודה" חבל ללכת סחור סחור, זה לא בונה אמון, להיפך, זה מפר אמון! הגולש חייב להבין מיד באיזו הצעה מדובר, ומה עליו לעשות בדיוק כדי לקבל את ההצעה! וכאן חייבת להיות עקביות: ההצעה שתפורסם בעמוד הזה תהיה המשך ישיר למה שהובטח בפוסט בפייסבוק ובשורת ההנעה לפעולה! חובה למקד את הגולשים להצעה הזו בלבד, ומיד להבהיר מה הצעד הבא שצריך לעשות, וזה צריך להיות ברור לכל אידיוט – וסליחה על המילה, פשוט זה הרגע שעוד שניה נוכל לומר שהצלחנו, לא ניתן לזה לחמוק בשל טעות קטנטנה בשלב הזה! איך עושים את זה? העמוד הזה צריך להיות נקי מהסחות דעת, ללא סרגלי כלים ושיתופים שמחזירים את הגולשים לפייסבוק, האפשרות היחידה כאן היא לבצע את ההצעה שהכנת עבורם! צרו טופס פשוט! תפור בדיוק למידות ההצעה שלך! אם הצעת ספר דיגיטלי, כדי לרשום יותר אנשים לרשימת התפוצה שלך במייל, כל מה שנדרש בטופס הוא שם ומייל – שני שדות לא יותר! אם הצעת פגישת היכרות ללא עלות, צריך שלושה שדות, שם, מייל וטלפון: כדי ליצור קשר טלפוני לתאום הפגישה. וכן הלאה, בהתאם להצעה אורך הטופס והשדות שבתוכו, באופן עקרוני, אם נחזור לרגע לתחילת הכתבה – הקהל שלנו טובע בים של מידע, ולכן תהליכים ארוכים ומיותרים מעייפים את הגולשים, כל שדה עודף – הוא מיותר! כל שאלה חקרנית מדיי, אישית מדיי יכולה להבריח את הגולשים שניה לפני שהחליטו לקחת את ההצעה שלך – לא חבל? אחת הדרכים לטייב את רשימות התפוצה שלך ולשפר את התכנים שנשלחים על ידי התאמתם לצרכים המדויקים של כל אדם ברשימות שלך, צריך ליצור טפסים עם שדות שונים. בכל טופס שלבו שאלה אחת שמאפיינת טוב יותר את הלקוחות שלך, וכך מפעם לפעם יהיה בידיך יותר מידע ע הנרשמים שלך, וניתן יהיה להכין תכנים שונים לקבוצות בעלות נתונים דומים. איזה שאלות ניתן לשלב בטופס? אם יש לכם טפסים חכמים אם אפשרויות לבחירת תשובה, אפשר להקל על הנרשמים עם שאלה אמריקאית, למשל: מה תפקידך בארגון: עובד מהמניין, מנהל, מנהל בכיר, מקבל החלטות. או בפעם אחרת: מה גודל החברה שלכם? 1-10 עובדים, 11-20 עובדים, 21-50 עובדים, מעל 51 עובדים – מידע כזה לא נתפש כאישי מדיי, אבל יכול לפלח לך את הנרשמים ואת התוכן שמתאים לכל קבוצה. ואפשר לחשוב על עוד הרבה מאוד שאלות, אבל בכל טופס שלבו רק שאלה אחת כזו, מקסימות שתים, וכך לאט לאט ייאסף יותר ויותר מידע על הקהל שלך מבלי להטריד יותר מדיי.איך גורמים לשיווק לייצר לידים באופן מתמיד? איך מייצרים תוכן שבונה אמון עם קהל היעד? איך הופכים את רשת האינטרנט לאוקיינוס פורה של לידים איכותיים? פשוט להרים אלינו טלפון: 052-7756200 ולצרף אותנו לצוות שלך, אנחנו גם מספקים ייעוץ מקצועי ללקוחות שלנו, וגם מנהלים עבורם בפועל את השיווק הדיגטלי, אם זה חשוב גם לך לצרף מקצוענים לצוות השיווק שלך שיעזרו לך לבלוט מעל המתחרים, ישנה אפשרות להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם: