הרבה אנשים רואים בלינקד אין לוח מודעות מהולל לדורשי עבודה, אך הרשת הזו היא בעצם כלי מדהים לשיווק B2B (עסקים לעסקים).
עם השקעת זמן סבירה ומאמץ קל הכתבה הזו תדריך אתכם כיצד להפוך את לינקד אין למנוע לייצור לידים והזדמנויות עסקיות, וייתן לכם את הזווית הנכונה לפעולה כך שתייצרו יותר עסקים באמצעות לינקד-אין.
התחילו עם שדרוג מקצועי לפרופיל שלכם
הכלי החשוב ביותר לעבודה בלינקד-אין הוא הפרופיל שלכם. זה כרטיס הכניסה שלכם לליגת המקצוענים של לינקד-אין. כשמישהו שוקל אם לעשות עמכם עסקים – הוא ייכנס לכרטיס שלכם, והרושם שיותיר בידיו הכרטיס ייקבע אם יפנו אליכם או לא. לינקד-אין בנתה מגוון עשיר של מאפיינים בפרופיל האישי המאפשרים לכם לייצר פרופיל מרשים ומפורט, כזה שלוכד את עיני המתבוננים ומושך אותם אליכם – איך עושים זאת? Watch & play
- העלו תמונה טובה
אל תתחכמו – לא תמונה מהבר מצווה ולא תמונה של חתול – תמונה טובה שלכם, ורצוי שמרבית התמונה תהיה פנים! פורטרט. אנשים יזהו אתכם על פי זיהוי פנים. יש בלינקדאין אפשרות לכייל את התמונה ולהתאים אותה – השתמשו בזה וזכרו – פנים… - מתחת לשמכם מופיעה שורה. זו שורה מאוד חשובה. כשאנשים עומדים על השם שלכם בכל מיני מקומות בהם הם פוגשים אתכם בלינקד-אין מתחת לשמכם תופיע השורה הזאת. מעבר לכך – שימו לב למילות מפתח – גוגל סורק את השורה הזאת. עכשיו אל תכינו מגילה, תהיו קופירייטרים לרגע – ונסחו את שורת המחץ שלכם.
- אתם יותר מהעבודה שלכם
טעות נפוצה שאנשים עושים בלינקד-אין היא פרסום הפן המקצועי שלהם בלבד. אם אתם משתייכים לקבוצת נטוורקינג כלשהי – ציינו זאת, אם אתם מתנדבים למשהו – ציינו זאת. תנו לאנשים לגלות את מגוון הפעילויות שלכם – כך יקל עליהם להכיר ביניכם לבין חברים אחרים שלהם בלינקד-אין ומחוץ לאתר, הם ימצאו יותר נקודות השקה איתכם. - צרו חיבורים משמעותיים בלינקד-אין
הקדישו זמן אחת לתקופה לרענון ועדכון רשימת הקשרים שלכם בלינקד-אין. השתמשו ב – people you may already know והציעו חברות לאנשים שאתם חושבים שהייתם מעוניינים לשבת עמם לקפה, להכיר אותם טוב יותר. באותה הזדמנות – סננו החוצה אנשים שנדמה לכם שלא יוכל לצמוח שום דבר טוב מהחיבור הזה בלינקד-אין.
שמרו על רשימת קשרים רלוונטית. - הפעילו את חבריכם ומכריכם להמלצות עבורכם
דרך טובה להגדיל את המוניטין שלכם היא באמצעות המלצות. השיגו כמות המלצות גדולה ככל האפשר – זה רק יועיל. אל תבקשו המלצות מאנשים שלא מכירים אתכם באופן אישי ושלא היתה ביניכם היכרות מקצועית. ההמלצות בלינקד-אין הן מקצועיות. כשאנשים יבחינו בכמות גדולה של המלצות – יציצו פנימה ויראו שאכן מדובר בהמלצות רציניות – יקל עליהם לסמוך עליכם ולרצות ליצור עמכם קשר עסקי.
הדרך הטובה ביותר להשיג המלצות היא באמצעות הכלי request recommendations – קל לשימוש ובדרך כלל ישיג את התוצאה המבוקשת. אל תשלחו את ההודעה האוטומטית – נסחו הודעה אישית, קולעת וקצרה, למי שאתם מבקשים את המלצתו. לאנשים שאתם מכירים היטב – הודעה קצרה בנוסח – "צריך את עזרתך – אשמח להמלצתך" יעשה את העבודה.
דרך טובה להתחיל את הפניה – דעתך חשובה לי מאוד, אשמח להמלצה ממך. הדגישו מדוע בחרתם לפנות דווקא אליו/ה.
דרך נוספת – מצויינת אפילו, המליצו על חברים ובקשו מהם המלצה חזרה – אין כמו נתינה, גם אם לא המליצו עליכם בחזרה, כשפוגשים את שמכם שוב ושוב כממליצים – זה גם אומר עליכם משהו. - הציגו את עצמכם בצורה חכמה
באזור ה summary יש לכם הזדמנות להציג את עצמכם מבחינה מקצועית עם נגיעה אישית – להציג את אישיותכם הכובשת. אל תבזבזו את זמנם של אנשים בפטפטת שנותנים בראיון עבודה, היו מקצועיים אך בנימה אישית ואנושית. תנו לאנשים להרגיש שהם ממש רוצים לעשות אתכם עסקים – אחרי שיקראו את ה summary שלכם. - הציגו נתונים נרחבים
לאחרונה נוספה אפשרות חדשה בלינקד-אין "add section" שורה קטנה שמופיעה בין הפרטים שלכם ל summary שלכם. תבחנו את האפשרויות הקיימות שם – שפות, פרסים, תעודות, התנדבות ועוד… הוסיפו סקטורים רלוונטיים ומלאו את הפרטים.
אחד הדברים הנחמדים בלינקד-אין היא האפשרות להוסיף פרזנטציות. אם יש לכם פרזנטציות טובות שלכם או של החברה שלכם – הוסיפו אותן – זה ללא ספק מעלה את רמת הפרופיל שלכם. - הדגישו את החוזקות שלכם קודם
בלחיצת עכבר ופעולת drag פשוטה אפשר לשנות את סדר הופעת המאפיינים בפרופיל שלכם. עימדו בראש המאפיין ויופיע לכם חץ המעיד כי ניתן להזיז את התיבה. העלו למעלה את המאפיינים שברצונכם להדגיש והורידו למטה את המאפיינים הפחות רלוונטיים, ניתן לבצע אופטימיזציה מדויקת לפרופיל שלכם. - אל תשכחו את יתרונות ה – קידום אתרים
בתקווה שהפרופיל שלכם ציבורי מנועי חיפוש יאנדקסו את פרופיל הלינקד-אין שלכם ואנשים שיחפשו אתכם ימצאו את הפרופיל שלכם. מכאן שעליכם להשתמש בשמכם המלא ב summary ולא באני… בנוסף מומלץ להוציא לינק מעמוד "האודות" באתר שלכם לפרופיל הלינקד-אין שלכם – הוסיפו לפרופיל כוח.
עכשיו אתם מוכנים להתחיל לקדם את העסק שלכם בלינקד-אין
מרכיב מרכזי בשיווק מותגים או עסקים בלינקד-אין הוא פרופיל אישי מקצועי – אך זו רק יריית הפתיחה, לינקד-אין מקנה המון כלים ליצירת עניין ותנועה לעסק שלכם – אז השתמשו בהם.
- עדכנו את חתימת הדואר האלקטרוני שלכם
אתם רוצים לבנות מודעות לפרופיל העסקי שלכם בלינקד-אין – הוסיפו לחתימת הדואר האלקטרוני שלכם לינק לפרופיל הלינקד-אין שלכם. מרבית אנשי העסקים המקצועיים משתמשים באי מייל שלהם כערוץ תקשורת עיקרי עם עמיתים מקצועיים.
ללינקד-אין יש כלי ליצירת חתימה דיגיטלית תוכלו להיעזר בו – מומלץ מאוד! - עשו שימוש ב Linkedin Developer site
בכלי למפתחים של לינקד-אין יש מגוון כלים שימושיים להעצמת האתר שלכם, למדו על האפשרויות ועשו שימוש באפשרויות המתאימות לכם:
בין השאר תמצאו שם אפשרויות לקבל קוד לאתר שלכם שמאפשר לצפות בפרופיל מקוצר שלכם, מעין כרטיס ביקור לינקד-איני בעמוד האודות עליכם.
אם יש לכם בלוג תוכלו לשתול בו כפתור "שתוף בלינקד-אין" שיאפשר לקוראים שלכם לשתף כתבות מהאתר שלכם בפרופיל שלהם בלינקד-אין.
על מנת לעשות שימוש נוסף ואפקטיבי בהמלצות שקיבלתם מהקשרים שלכם בלינקד-אין הכניסו לאתר שלכם לינק להמלצות של הקשרים שלכם מלינקד-אין. - כך תעלו בזרם החדשות של הקשרים שלכם
כברירת מחדל זרם החדשות שיופיע לכל חבר לינקד-אין הם הסטאטוסים המעניינים של הקשרים שלו. וזרם החדשות מתחלף במהירות. הקפידו להעלות תוכן איכותי ללינקד-אין כך שיעלה בפיד החדשות של הקשרים שלכם, בקרוב תעלה כאן כתבה על בניית העסק שלכם באמצעות תוכן נכון ואיכותי, ממנה תוכלו ללמוד, בין היתר, על יצירת תוכן למדיה החברתית. - תפתחו קבוצה משלכם בלינקד-אין
אין ספק שזה הכלי החזק ביותר אחרי הפרופיל שלכם. חברי לינקד-אין רבים משתתפים בקבוצות ופעילים בהן – מעלים תוכן ומגיבים לתכנים קיימים במטרה לבסס את מקצועיותם בתוך לינקד-אין.
אך במידה ואתם רוצים לקצור את התשואה הגבוהה ביותר צרו קבוצה משלכם – עליכם להבין שיש בכך מחויבות ויש להקדיש לכך את הזמן וליצור דיונים איכותיים ולהניע את הדיונים הקיימים קדימה, אך קבוצה משלכם עם פעילות טובה ללא ספק תתרום למיתוג שלכם כמקצוענים ומובילי דיעה בתחומכם. לקבוצה יש עוד כמה יתרונות כשאחד הכלים היפים בקבוצה הוא האפשרות לשלוח מייל לכל חברי הקבוצה, אמנם האפשרות ניתנת רק אחת לשבעה ימים, אך עדיין זו אפשרות מעולה! כך שאם החלטתם להקים קבוצה מקצועית ופעילה בלינקד-אין, זה אמצעי נפלא לתקשורת עם חברי הקבוצה. - מה עוד אפשר לעשות באי-מייל של לינקד-אין
האי מייל של לינקד-אין מאפשר לכם לשלוח ניוזלטרים לקבוצות מפולחות לפי אזור מגורים, תחום עיסוק וזאת עד ל – 50 נמענים בכל משלוח.
כך שאם יש ברצונכם לחלוק מידע או סיפור מסוים עם הקשרים שלכם בלינקד-אין – אתם במרחק הקלקה.
כמובן שלא תשתמשו באפשרות זו כדי לשלוח ספאם ולזבל לחבריכם את תיבת המייל, אבל מסר מהודק, רלוונטי, מעניין פעם בכמה זמן, יתרום לכם ולחיזוק הקשר שלכם עם הקשרים שלכם. - הכינו את עמוד החברה שלכם
לאחרונה לינקד-אין הוסיפו דפי חברה – דרך פשוטה וקלה להוסיף פרטים נוספים אודות העסק או החברה שלכם.
כשאתם מעדכנים את המוצרים ו/או השירותים שלכם תשקלו להוסיף הצעה מיוחדת למבקרים שממליצים על עמוד החברה שלכם בלינקד-אין.
וכמובן שלא לשכוח לחבר בלינק את כל המקומות הרלוונטיים בלינקדאין – הפרופיל שלכם, דיונים בקבוצות שלכם, הודעות של הקבוצות שלכם ובאימייל שלכם.
הערך של לינקד-אין – הוא אתם!
לינקד-אין היא רשת עסקית שמאפשרת לכם לבצע שלל פעילויות שמטרתן לחשוף ולמתג אתכם ואת העסק שלכם. אבל אם תשקיעו ותעשו את כל מה שכתוב כאן למעלה – ותאלמו! אין ערך לעסק שלכם בלינקד-אין בלעדיכם.
האפשרויות קיימות בלינקד-אין, הלקוחות שלכם מסתובבים בלינקד-אין – וכעת מה שצריך להוביל ולנתב את כל זה הוא אתם! במקום לשבת ולהמתין להחזר על ההשקעה שלכם בלינקד-אין, תמשיכו להשקיע וההחזר על ההשקעה יחזור בריבית דה ריבית.
ללינקד-אין אפשרויות רבות ומגוונות – הרבה יותר ממה שצוין כאן בכתבה – במה אתם משתמשים וכיצד זה מועיל לכם? כיצד אתם מתנהלים בלינקד-אין ? מה עוד רציתם לדעת על ביסוס העסק שלכם בלינקד-אין ? הערות/הארות/שאלות/דיעות – נשמח לכל אלו ממש כאן למטה בתגובות.
מדהים!!!
כל כך ברור , סוף סוף מבינים במה דברים אמורים כאן
המון תודה אירית
🙂
הי רלי,
שמחה שאהבת 🙂 מבט מהיר על יוזרים בלינקד-אין מבהיר עד כמה כתבה כזו היתה הכרחית. אני לא חושבת שאנשים יודעים את המשמעות ופשוט לא מקדישים לזה זמ ן – אני חושבת שאנשים פשוט טובעים בים של מידע ולא יודעים כיצד לעשות סדר…
מוזמנת להמשיך ולהגיע, נמשיך לפרסם כתבות שעושות סדר 🙂
אירית
דעי לך וזה לא סיפורי סבתא, מה שאת נתת כאן במאמר אחד בצורה קלילה וחיננית אני אישית שגומעת כל דבר על הלינקדאין לא הייתי מקבלת גם בסדנה או קורס.
ע נ ק
ע נ ק
ע נ ק
משתפת והולכת לשדרג, הרבה עבודה יש אחרי מאמר כזה וטוב שכך
תודה רבה אירית
הי גלית,
תודה על השיתוף 🙂 שמחה שאהבת… בהחלט כתבה חשובה, לינקד אין הוא כלי חזק מאוד לנטוורקינג וליצירת הזדמנויות עסקיות, אבל הרבה מאוד אנשים לא מכירים את האפשרויות הרבות הגלומות ברשת המרתקת הזו…
בהצלחה עם שדרוג הפרופיל – ו… אנחנו כבר חברות בלינקד-אין? אם לא אז זה הלינק לפרופיל שלי: http://www.linkedin.com/profile/view?id=56030041&trk=tab_pro
אירית
[…] – תתחילו מכאן – זה מדריך לינקדאין שלנו ומדריך נוסף ליצירת הפרופיל המושלם בלינקדאין – תחזרו לכאן לאחר שסיימתם. רק דקה לפני שאתם עוזבים […]