תחזית שיווק לשנת 2015
לפי מקורות מוסמכים בארה"ב, תחזית השיווק לשנה הבאה הולכת להמשיך את מגמת ההתעצמות של השיווק הדיגיטלי ואף להעצים את חשיבותו, את השימוש בו ואת הנתח שלו בעוגת השיווק הכללית. לא רק שהשיווק הדיגיטלי יתעצם, אלא שכוחן של חברות הדיגיטל יגדל, זאת על פני חברות פרסום ומשרדי פרסום "קונבנציונאליים" מסורתיים. הערכה זו מבוססת על ניסיונם של אנשי מקצוע, אשר מדגישים כי השוק מכוון לשם – לעולם הדיגיטלי. נכון לעכשיו ואם לא יהיה שינוי דרסטי – זה בהחלט הכיוון.
נשאלת, אם כך, השאלה למה?
למה שבשנה הבאה השיווק הדיגיטלי יגדל ויתעצם? למה הוא הופך חשוב יותר? ומה השינוי מהסיסטמה הישנה של השיווק והפרסום?
כשחושבים על זה, זה מאוד פשוט להבין. נתחיל בהתנהגות הצרכנים. לכל אדם בישראל ובעולם המערבי יש שני מסכים דיגיטליים ואף שלושה אליהם הוא מחובר רוב שעות היום. למי היום אין טלפון חכם? למי היום אין מחשב? כמה שעות ביום אתם מרוכזים במסכים אלו? לעומת הזמן בו אתם צופים בפרסומות בטלוויזיה, או מאזינים לפרסומות ברדיו או כל פרסום בשיטה המסורתית? מעבר לכך כיצד ניתן למדוד את תוצאות הפרסום בשיטה המסורתית הישנה? ישנן שיטות, אך לעולם הן לא תהיינה מדוייקות כמו שיטות השיווק הדיגיטליות, כי לשיווק הדיגיטלי יש את אחוזי הניתוח והסטטיסטיקה הכי טובים:
- סיכויים טובים לדעת היכן לפגוש את קהל היעד (פרופילים דומים לנרשמים קיימים/מקום מפגש איתם)
- הסיכויים הכי טובים לדעת מאיפה הגיע כל לקוח
- הסיכויים הכי טובים לדעת מאיפה הגיע כל נרשם
- גם סיכויים הכי טובים לדעת ולצפות מגמות, לצפות שינויים בזמן אמת ולהתעדכן ולשנות את המסר או את הקמפיין, או אפילו את כל האסטרטגיה…