• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Contact
קידום בפייסבוק | קידום בגוגל | קידום עסקים |
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
קידום בפייסבוק | קידום בגוגל | קידום עסקים |
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
  • שיווק באינטרנט
  • בלוג שיווק בדיגיטל
  • קורסים מקצועיים
  • רשתות חברתיות
    • פייסבוק
    • קידום באינסטגרם
    • קידום ביוטיוב
  • צור קשר
איך השיווק עובד? ומה גורם לקמפיין אחד להמריא ולאחר להיכשל?
ראשי » אסטרטגיות שיווק » איך השיווק עובד? ומה גורם לקמפיין אחד להמריא ולאחר להיכשל?

איך השיווק עובד? ומה גורם לקמפיין אחד להמריא ולאחר להיכשל?

24 בדצמבר 2014 18:00 אין תגובות Irit davidson

הכתבה עודכנה ביולי 2016

זו בטח אחת הכותרות הכי יומרניות שכתבתי עד היום! הרי לאף אחד אין מדד מדויק לגבי השאלה: איזה קמפיין יצליח ואיזה קמפיין ייכשל? אם כך, מה ניתן לעשות כדי להבטיח שהקמפיינים השיווקיים שלנו יצליחו? האם יש מתווה שיוביל אותנו בביטחה לתוצאה הרצויה?
בכתבה הבאה אני רוצה לספר לכם איך אנחנו בונים מתווה ייחודי לכל לקוח בדרך לתוצאה הרצויה. וחשוב להדגיש הדרך אינה מסע אחד רציף בגרף עולה לעבר המטרה, יש מהמורות בדרך, יש הצלחות ענקיות ויש קמפיינים שמצליחים פחות, אבל כשהולכים במתווה בנוי היטב, בדרך כלל מגיעים לתוצאות הרצויות.

ההצלחה מתחילה בהתחלה, ביסודות, בבניית התשתית. בראש ובראשונה, אנחנו לא מוכנים לשווק כל לקוח! במידה ואנחנו מתרשמים בפגישה כי יש בעיה עם המוצר או עם השירות, או שאנחנו לא מתחברים למוצר ולא מאמינים בו – אנחנו לא נשווק אותו! ללא קשר לגובה התקציב או למוטיבציה של הלקוח להצטרף אלינו לשירות. לעומת זאת, אם מדובר בלקוח שאנו מעוניינים בו, מתחברים למוצר, לשירות האדיב, לשיטות העבודה ולערכים – אנו נעשה כל מאמץ כדי להביא את הלקוח לשירות אצלנו.

לבחור את הלקוח הנכון
לבחור את הלקוח הנכון

 

כלומר, זה נשמע מעט מוזר, אבל תחשבו על זה – אתם באמת רוצים שכולם יהיו הלקוחות שלכם? אין לכם רף כלשהו? ככל שאנחנו מדייקים יותר בבחירת הלקוחות שמתאימים לנו, כך ההצלחה שלנו איתם גדולה יותר, וכך השמועה מפה לאוזן עוברת טוב יותר, ויותר לקוחות חדשים מתעניינים ורוצים להגיע אלינו. הבסיס הזה כל כך חשוב ומשמעותי להצלחה של כל דבר אחר שנעשה או תעשו בהמשך.

בשלב הבא, לאחר שהלקוח הצטרף לשירות הוא עובר תשאול מעמיק שמסייע לנו להבין מה הן העוצמות והחולשות של המותג. מה הם הערכים המשמעותיים ביותר של מותג? אילו מוצרים שירותים הוא רוצה וצריך לשווק? מי קהל היעד? וכמה קהלי יעד שונים יש ללקוח? אילו פעולות שיווקיות הוא ביצע עד כה? מה הצליח יותר ומה פחות? זה חשוב מאוד לניתוח מעמיק ומדויק של הלקוח ולקוחותיו הפוטנציאליים. ויש עוד מספר לא קטן של שאלות שקשורות לחקירה הפנימית שנערכת ללקוח.

גם לכם חשוב לעצור לפעמים ולשאול את עצמכם את השאלות האלה! הלקוחות שלנו נדרשים לחשוב לפני שהם עונים על כל שאלה, ולא תמיד התשובות מונחות לפניהם. לעתים צריך לנבור ולהעמיק עד שמגיעים לתשובה. החשיבה הזו, והחקירה מניבה תובנות חדשות ורעיונות חדשים. רק המהלך הזה לבדו כבר מניע תהליך נכון לכיוון שיווק אפקטיבי.

בניית אסטרטגיה שיווקית מתחילה במחקר מדוקדק
בניית אסטרטגיה שיווקית מתחילה במחקר מדוקדק

לאחר שקיבלנו תמונה די טובה מהלקוח על המותג ועל כל מוצר ושירות שהוא מעוניין לקדם. אנחנו עושים מחקר אובייקטיבי, ובוחנים מה קורה בשוק של הלקוח בארץ ובעולם. ומבינים מתוך כך, מה הן נקודות העוגן של הלקוח ומה הכיוון הנכון לבניית המיתוג של הלקוח באמצעות הקמפיינים שלנו.

גם אתם יכולים להישאר עם האצבע על הדופק, לבחון כל הזמן מה עושים המתחרים וקולגות בארץ ובחו"ל, לגלות כיצד הם בונים את האסטרטגיה שלהם, ומתוך המבט הזה החוצה, מתחדדים שוב המסרים של המותג שלכם. הדברים הופכים להיות קלים וברורים יותר כשהעין פקוחה והראש פתוח.

אבחון שיווקי למותג
אבחון שיווקי למותג

מכאן אנו בונים את המסרים השיווקים של הלקוח, וחשוב מאוד שאלו יהיו מסרים פשוטים וברורים שמעבירים את המסר באופן שכל אחד יוכל להבין! אל תנסו להיות מתוחכמים מדיי, התחכום עלול להשאיר הרבה מאוד סימני שאלה באוויר. רצוי להיות פשוט וחד – ישר למטרה.

לאחר אישור המסרים השיווקים, אנו בונים תכנית עבודה ללקוח. כל תכנית שיווק בנויה ממספר קמפיינים ומגאנט חודשי מסודר. המסרים משולבים היטב בקמפיינים, ונבחרים ערוצי השיווק הרלוונטיים לכל קמפיין וקמפיין. נבחנת נקודת התייחסות לקהלי יעד שונים בכל קמפיין. והעבודה האמתית מתחילה: הקריאייטיב, התוכן, העיצוב, הרעיונות שעפים באוויר חלקם נפסלים מיד וחלקם מלהיבים. והקמפיינים מתחילים לרוץ בערוצים שנבחרו עבורם. ואז אנו נעצרים ומתבוננים בתוצאות שהצלחנו להפיק.

היכולת להתבונן בתוצאות בכל שלב ושלב בדרך, מאפשרת לנו לבחון האם הדרך בה בחרנו מובילה אל התוצאות, או שאולי כדאי להחליף נתיב, או לעקוף מסלול, על מנת להביא את התוצאה. מעבר לכך אנו נפגשים אחת לחודש עם הלקוח, לפגישה מסודרת, במהלכה אנו מראים ללקוח מה נעשה בחודש האחרון, ובעיקר מקשיבים ללקוח: מה דעתם על הפעילות השיווקית שנעשתה עד כה? מה הפיק יותר תוצאות? אילו שינויים הם רואים בינתיים? ממששים את הדופק ובוחנים מה הנתיב הנכון להמשך.

יצירת הקמפיינים והפצתם - זה לב השיווק
יצירת הקמפיינים והפצתם – זה לב השיווק

עצם העבודה הצמודה עם הלקוח ועם המותג. החיבור האישי לאנשי הקשר שלנו, החיבור המלא שלנו למותג, הם אלה שמבטיחים את הצלחת השיווק. כמובן שהמידע שאנו אוספים על הלקוח ועל מוצריו, אינו מסתיים בחקירה המקדימה שאנו מבצעים עבורו, אלא ממשיך במהלך כל הקשר שלנו עם הלקוח, בכל פעם אנו מגלים משהו חדש, נוסף, עוד מסר שאפשר לשווק, עוד רעיון למבצע או לטקטיקה שיווקית חדשה ושונה.

ומה אתם יכולים לעשות, על מנת שהשיווק שלכם יניב יותר תוצאות? בשלב הראשון עליכם להיות מסוגלים לשאול את עצמכם את כל השאלות החשובות ולא לפחד לענות בכנות ולחשוף בפני עצמכם גם את החוזקות שלכם – שזה קל, אבל גם את החולשות שלכם. עליכם להכיר בכל חלקי המשוואה ולדעת מה ניתן לתקן ולשפר ועם מה צריך לחיות ולדעת כיצד לשווק בדיוק את זה עם היתרונות והחסרונות ולהבין כיצד ניתן להפוך כל יתרון ואפילו חסרון לתועלת עבור הלקוח.

פריצת דרך בשיווק שלך
פריצת דרך בשיווק שלך

ולשאלה, מה גורם לקמפיין אחד להצליח ולשני להיכשל? התשובה אינה פשוטה, כיוון שאנחנו אף פעם לא יודעים לצפות מראש איזה קמפיין יצליח ואיזה ייכשל, ולהבין בדיעבד… זו חכמה קטנה מאוד. כלומר אנחנו חייבים לבוא עם רעיונות טובים, מהודקים, עם קונספטים מעניינים וברורים ובדרך כלל מה שבסוף מפיק את התוצאות זה המכלול, ההתמדה ובעיקר השירות או המוצר עצמו שחייבים להיות אלו שעושים את ההבדל ומסייעים להמשך העבודה השיווקית שלכם. כלומר, ככל שהשיחה על המותג שלכם טובה יותר, הסבירות להצליח בפעילות השיווקית עולה.

מבולבלים? החלטנו לתת לכם מתנה לחודש יולי 2016 בלבד! שיחת אבחון עמוד הפייסבוק מתנה! איבחון עמוד הפייסבוק הוא אבחון רזה יותר מהאבחון האסטרטגי אבל הוא כבר מספק אינדיקציה ברורה לחוליות החלשות בשיווק הדיגיטלי שלך

לפרטים ולהרשמה לשיחת אבחון עמוד הפייסבוק מתנה, לחצו על הקישור הבא:

אני רוצה להירשם לשיחת אבחון עמוד הפייסבוק מתנה, ללא עלות!

שיתוף
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email
  • Print
אסטרטגיית שיווק בקשה להצעת מחיר חברה לשיווק ברשתות חברתיות חברת שיווק אונליין חברת שיווק באינטרנט
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

חיפוש תוכן באתר
פוסטים לאינסטגרם ערוכים ומוכנים בשבילך

להשיג יותר לקוחות, יותר פניות, יותר עוקבים, יותר לייקים

מדריך אינסטגרם להורדה בחינם: חמישה טיפים קלים ליישום מיידי!

90% מהמשתמשים הפעילים באינסטגרם רכשו לפחות פעם אחת שירות או מוצר באינסטגרם! ועם מעל 4 מיליון משתמשי אינסטגרם פעילים בישראל… מאוד חשוב לקפוץ לעגלה הדוהרת הזו ולהתחיל מיד בחיזוק הפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם, ולעשות את הצעדים הדרושים להצלחת השיווק שלכם באינסטגרם!

לחצו עכשיו על הקישור והורידו את המדריך שלכם

הדרכות וסדנאות NLP לחברות ולאירגונים

רתמת פעם את כוחו המופלא של ה- NLP כדי להגיע עם הצוות להצלחות יוצאות דופן? טכניקות NLP עוזרות לפתח גישה אפקטיבית ונעימה לבקש בקשות בדרכים מדוייקות ליצירת השפעה ושכנוע על אנשים. כך שצוותים שלומדים טכניקות NLP מצליחים להגיע יחד לתוצאות יוצאות דופן

הדרכות NLP לחברות ולאירגונים
הדרכות NLP לחברות ולאירגונים
תוכן קטלני ליוטיוב - איך לגרום לאנשים לצפות בסרטונים שלך עד הסוף
שפת גוף נכונה מול מצלמה

עקבו אחר ערוץ היוטיוב שלנו

ערוץ היוטיוב שלנו מתעדכן בכל שבוע עם סרטון רלוונטי לקידום השיווק הדיגיטלי שלך: ברשתות החברתיות, במייל תוך שימוש בכלי NLP ליצירת השפעה ושכנוע

להרשמה בחינם למגזין הדיגיטלי על שיווק באינטרנט

רוצה לקבל התראה בכל פעם שכתבה חדשה, טיפים בוידאו, מידע על כנסים, סדנאות וקורסים על שיווק בדיגיטל עולים לאתר או קורים? לחצו על הקישור והירשמו ללא עלות וללא התחייבות

תקנון האתר

תקנון אתר

שתפו את העמוד בפינטרסט
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Powered by WordPress
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס